دانلود فیلم Motherless Brooklyn؛ داستان، تریلر و نقد فیلم

فیلم Motherless Brooklyn / فیلم بروکلین بی مادر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Motherless Brooklyn یا «بروکلین بی مادر»، فیلمی آمریکایی به کارگردانی، تهیه‌کنند‌گی و نویسندگی ادوارد نورتون است. برای بررسی نقدهای فیلم Motherless Brooklyn با پلازا همراه باشید.

دومین فیلم ادوارد نورتون به نام «بروکلین بی مادر»، در ژانر درام و جنایی و محصول سال 2019 است. او در این اثر، به ایفای نقش نیز می‌پردازد. این فیلم بر پایه‌ی رمان جاناتان لتم که در سال 1999 نوشته شده، ساخته شده است. Motherless Brooklyn در چندین جشنواره از جمله جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم تورنتو، جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم ونکوور، جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم شیکاگو، جشنواره‌ی فیلم نیویورک و جشنواره‌ی فیلم رم نمایش داده شد. فیلم بروکلین بی مادر در اول نوامبر 2019 در آمریکا به روی پرده رفت.

فیلم Motherless Brooklyn / فیلم بروکلین بی مادر

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


داستان فیلم بروکلین بی مادر


لیونل اسروگ (ادوارد نورتون)، کارآگاه خصوصی تنهایی است که مبتلا به سندرم توره (سندرمی که باعث تیک عصبی می‌شود) است. زمانی که دوستش به قتل می‌رسد، تصمیم می‌گیرد که معمای قتل او را حل کند. او با شواهد و مدارکی که در دست دارد و همچنین به کمک نیروی قوی ذهن خود، در صدد حل این ماجرا برمی‌آید.

فیلم Motherless Brooklyn / فیلم بروکلین بی مادر

 


بازیگران فیلم سینمایی Motherless Brooklyn


در فیلم Motherless Brooklyn، علاوه بر ادوارد نورتون (Edward Norton) که کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس این فیلم هم است، بازیگرانی همچون بروس ویلیس (Bruce Willis)، گوگو امبتا-را (Gugu Mbatha-Raw)، بابی کاناوله (Bobby Cannavale)، چری جونز (Cherry Jones)، الک بالدوین (Alec Baldwin) و ویلم دفو (Willem Dafoe) نقش‌آفرینی می‌کنند.

بازیگران فیلم سینمایی Motherless Brooklyn

 


تریلر فیلم بروکلین بی مادر


در ویدیوی بالا می‌توانید تریلر فیلم سینمایی Motherless Brooklyn را مشاهده کنید. با دیدن این تریلر، تا حدودی با فضای فیلم و شخصیت‌های آن آشنا خواهید شد.

 

 


دانلود فیلم برکلین بی مادر با زیرنویس


با استفاده از لینک‌های زیر می‌توانید فیلم Motherless Brooklyn را با دو کیفیت دانلود کنید.

دانلود فیلم Motherless Brooklyn با زیرنویس / کیفیت 1080p

دانلود فیلم بروکلین بی مادر با زیرنویس / کیفیت 720p

 


نمرات منتقدین به فیلم Motherless Brooklyn


در ادامه به برخی از نقدهای فیلم Motherless Brooklyn نگاهی خواهیم داشت که توسط سایت‌های معتبر مختلف صورت گرفته‌اند.

 

FILM THREAT / اَلن نگ: 90

من از زمان فیلم L.A. Confidential  (محرمانه لس آنجلس)، فیلم دلهره‌آورِ جنایی‌ به این خوبی، ندیده بودم. نقش اول فیلم، شخصیتی است که همدردی بیننده را برمی‌انگیزاند و بیننده، ناامیدی‌های لحظه ‌به‌ لحظه‌ی لیونل را احساس می‌کند. «بروکلین بی مادر»، داستانی مهم با صحنه‌هایی متاثرکننده است که از نقطه‌نظر یک شخصیت بسیار پیچیده روایت می‌شود.

 

THE WRAP / ساشا استون: 85

دو نکته در فیلم «بروکلین بی مادر» ادوارد نورتون وجود دارد که باید بدانید؛ اول اینکه این فیلم، اقتباسی از یک رمان بزرگ توسط کارگردانی است که می‌داند چه اندازه این رمان، بزرگ است. دوم اینکه این اثر، فیلمی است با بازی‌های عالی توسط بازیگری که می‌داند چه چیزی هنر بازیگری را عالی می‌کند.

بررسی فیلم Motherless Brooklyn / بررسی فیلم بروکلین بی مادر

 

Rolling Stone / پیتر تراورس: 80

این نقش‌آفرینی خودِ نورتون است که روابط حسی و عاطفی را به «بروکلین بی مادر» تزریق می‌کند. نورتون، یک بازیگر تمام‌عیار است که در فیلم‌های Primal Fear (ترس کهن)، American History X (تاریخ مجهول آمریکا) و Birdman (مرد پرنده) نامزد اسکار شده است. البته او برای فیلم Fight Club (باشگاه مشت‌زنی) نیز شایستگی این را داشت که نامزد اسکار شود. نورتون برای ایفای نقش لیونل، در بهترین شرایط خود قرار دارد و از آن تیک‌های عصبی‌ای که در نقشش وجود دارد، فراتر می‌رود و تبدیل به انسان می‌شود.

 

NEW YORK POST / سارا استوارت: 75

نورتون در شرح و بسط ذهن غیرمعمولی لیونل خوب عمل کرده و طغیان او را با خودسرزنش‌گری و شوخ‌طبعی خنثی کرده است. او همچنین سعی کرده است به جنجال رابرت موزز بپردازد و راز او را با نگاه امروزی کشف کند.

 

 RogerEbert.com / مت زولر سیتز: 75

شگفت‌آورترین نکته در خصوص فیلم «بروکلین بی مادر» ادوارد نورتون که کارگردان، نویسنده و بازیگر فیلم است، این است که خود را به‌طور قابل ملاحظه‌ای از منبعش جدا می‌کند. دومین نکته‌ی شگفت‌آور فیلم، جذابیت آن است؛ علی‌رغم قصدش مبنی بر اینکه هم داستان کارآگاهی مدرن‌‌ داشته باشد و هم کلاس درسی باشد درباره‌ی اینکه چگونه نژادپرستی مرسوم، فساد اجتماعی و اعیان‌نشین شدن در زندگی آمریکایی‌ها تنیده شده است.

فیلم Motherless Brooklyn / فیلم بروکلین بی مادر

 

Associated Press / جیک کویل: 63

نورتون که فیلم قبلی‌ خود یعنی کمدی-رمانتیک «حفظ ایمان» را در سال 2000 ساخته بود، فیلمی خوش ساخت را با همراهی بازیگران فوق‌العاده‌ای مثل ویلم دفو و فیلم‌برداری مثل دیک پوپ ساخته است. «بروکلین بی مادر»، آن‌قدر خوب ساخته شده که می‌گویید ای کاش در مسیر خود گام برمی‌داشت و از رابرت تاون و رومن پولانسکی کپی نمی‌کرد. فراموش کردن این فیلم سخت است، اما باید گفت چیزی که ساخته شده، «محله‌ی چینی‌ها» است.

«بروکلین بی مادر»، زمانش را به مسیرش و اینکه دارد به کجا می‌رود، اختصاص می‌دهد و گاهی هم از مسیرش منحرف می‌شود، اما در نهایت، به ساحل امن می‌رسد؛ همان‌ کاری که اسروگ انجام داد؛ یعنی خود را از شر ریتم ناهماهنگ ذهنش رها کرد تا در آخر، به آرامش و نظم دست یابد.

 

Washington Post / ان هورنادی: 63

«بروکلین بی مادر» ادوارد نورتون، اسما اقتباسی از رمان سال 1999 جاناتان لتم است، اما این داستانِ عاری از احساس که دیدگاه سرنوشت آشکار (باوری که در آن خداوند از توسعه‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا در سراسر قاره‌ی آمریکای شمالی جز مکزیک، حمایت می‌کند) و شرارت در آن پررنگ است، وامدار کتاب «سوداگر» جان گریشام است.

نورتون، کاری را که هر فیلم‌ساز دارای عزت نفسی باید انجام دهد، انجام داده است؛ یعنی اینکه کتاب را دور بریزد و فیلم خودش را بسازد.

 

Los Angeles Times / جاستین چنگ: 50

فیلم بروکلین بی مادر، از آن دسته فیلم‌های پیچیده، جاه‌طلبانه، غنی از لحاظ شخصیت و دارای آگاهی سیاسی آمیخته با سرگرمی است که به ندرت پیش می‌آ‌ید استودیوهای فیلم‌سازی از ساخت آن عقب بمانند. نورتون، در دومین تجربه‌ی کارگردانی خود، 19 سال پس از ساخت کمدی دینی-رمانتیک «Keeping the Faith»، قوی‌ترین فیلم خود را ساخته است.

فیلم Motherless Brooklyn / فیلم بروکلین بی مادر

نظر شما در خصوص این فیلم چیست؟ آیا فیلم موفقی خواهد شد؟ به کدام‌یک از فیلم‌های ادوارد نورتون به‌عنوان بازیگر علاقه‌مندید؟ لطفاً نظراتتان را از طریق کامنت‌ با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402