دانلود کارتون بچه های کوه آلپ (دوبله فارسی)

کارتون بچه های کوه آلپ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کارتون بچه های کوه آلپ یکی از زیباترین انیمیشن‌هایی است که از رسانه ملی پخش شده است. در این مطلب قصد داریم علاوه بر بررسی آن، لینک‌های دانلود آن را در پایان مطلب قرار دهیم.

بچه های کوه آلپ که با نام‌های بچه های آلپ یا داستان آلپ در ایران شهرت زیادی دارد، یک سریال کارتونی ساخت کشور ژاپن است. نام اصلی این سریال «داستان آلپ: آنتِ من» (Story of the Alps: My Annette) است که با اقتباس از روی کتابی مخصوص کودکان ساخته شده است. این انیمیشن در 48 قسمت توسط یک کمپانی انیمیشن سازی ژاپنی ساخته شد. بعد پخش موفقیت‌آمیز در ژاپن و استقبال خوب مردم، این انیمیشن به زبان‌های مختلفی دوبله شد و در دهه 60 از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد.

کارتون بچه های آلپ

کارتون بچه های کوه آلپ در ایران نیز دوستداران زیادی پیدا کرد و چندین بار، بازپخش آن از شبکه‌های مختلف سیما به روی آنتن رفت. در این مطلب تصمیم داریم نگاهی به داستان، تاریخچه و شخصیت‌های اصلی این داستان داشته باشیم و در انتها نیز لینک‌های دانلود کارتون بچه های کوه آلپ دوبله شده به زبان فارسی را قرار دادیم تا شما عزیزان از تماشای این سریال زیبا لذت ببرید. با پلازا همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


کتاب بچه های کوه آلپ


انیمه ژاپنی بچه های کوه آلپ در سال 1983 به کارگردانی کوزو کوسوشا و نویسندگی کنجی یوشیدا در 48 قسمت ساخته شد. داستان کارتون بچه های کوه آلپ از روی کتاب جواهرهای برف (Treasures of the Snow) اثر پاتریشیا سنت جان، نویسنده انگلیسی، اقتباس شده است. کتاب جواهرهای برف در دهه 50 میلادی در هنگامی نوشته شده که جنگ جهانی دوم به تازگی پایان یافته بود.

نویسنده این اثر یعنی پاتریشیا سنت جان درباره فلسفه نوشتن این کتاب چنین می‌گوید:

پس از جنگ، جهان در حال پیدا کردن خودش بود. اما رفته رفته تاریکی‌های بیشتری آشکار شد و نفرت و عصبانیت زیادی همه جا را فراگرفت. من مردان زیادی را به خاطر دارم که هنگامی که از جنگ برگشتند، دریافتند که همسرانشان به آن‌ها وفادار نمانده‌اند. من چهره‌هایی را که در اولین نمایشگاه عکاسی وحشت شهر بلسن و دیگر شهرها به نمایش درآمدند به یاد دارم؛ چهره‌هایی که نمی‌توانستند دیگران را ببخشند، چون از شدت پشیمانی حتی قادر به بخشیدن خودشان هم نبودند. من همان زمان دریافتم که این نسل از کودکان بیش از هر چیز به درک معنای بخشش نیاز دارند.

انیمیشن بچه های آلپ

داستان این کتاب در سوئیس اتفاق می‌افتد؛ جایی که نویسنده بخشی از کودکی خود را آنجا سپری کرده است. این کتاب به زبان‌های زیادی از جمله چینی، آلمانی، ایتالیایی، لهستانی، روسی، فارسی، کره‌ای و ویتنامی ترجمه شد. کتاب زیبای جواهرهای برف بعد از گذشت سال‌ها هنوز در کشورهای مختلف و به زبان‌های مختلف به چاپ می‌رسد و خوانندگان زیادی در سراسر دنیا دارد. این کتاب با مضامین گذشت، دوستی، مهربانی و ایثار یکی از بهترین کتاب‌های مخصوص کودکان در تاریخ است.

 


داستان کارتون بچه های آلپ


داستان این کارتون خاطره‌انگیز درباره آنت، دختری مهربان است که به همراه خانواده‌اش در روستای کوچکی در کوه‌های آلپ زندگی می‌کند. آنت پس از فوت مادرش در هنگام تولد برادرش، مسئولیت کارهای خانه را بر عهده گرفت و دیگر نتوانست به مدرسه برود. به همین دلیل پدرش از خواهرش، کلوت خواست تا پیش آن‌ها و به کمک آنت بیاید. پس از پیوستن عمه کلوت به خانه آن‌ها، آنت دوباره توانست به مدرسه باز گردد. او که استعداد خوبی دارد، در مدرسه بسیار کوشاست و نمره‌های خوبی هم می‌گیرد. لوسین مورل یکی از بهترین دوستان آنت است. او به همراه مادر و خواهرش مجبور شده است کارهای مزرعه را بعد از فوت پدرش بر عهده بگیرد؛ ولی او از کار کردن بیزار است.

دانلود کارتون بچه های آلپ

درونمایه اصلی داستان، بخشش و گذشت است. در طول کارتون بچه های کوه آلپ، اتفاقات زیادی رخ می‌دهد که موجب رنجش هر یک از شخصیت‌ها می‌شود؛ ولی آن‌ها به تدریج یاد می‌گیرند که همدیگر را ببخشند. آن‌ها همچنین می‌آموزند که گاهی باید اهداف شخصی خود را برای رسیدن به یک هدف جمعی بزرگتر کنار بگذارند و در کنار دیگران برای رسیدن به خواسته‌هایشان تلاش کنند. کارتون بچه های کوه آلپ بی‌شک یکی از آموزنده‌ترین سریال‌های کارتونی محسوب می‌شود که قادر است کودکان را با مفاهیمی چون دوستی، گذشت، همکاری، عشق، پشیمانی و ترس و مبارزه با آن آشنا کند.

 


شخصیت های اصلی کارتون بچه های کوه آلپ


در ادامه به معرفی شخصیت‌های اصلی کارتون بچه های آلپ خواهیم پرداخت.

آنت

دانلود کارتون بچه های کوه آلپ

آنت برنی‌یر دختر خوش قلب و دوست‌داشتنی داستان است که پس از فوت مادرش سختی‌های زیادی را تحمل کرده است. او همواره تلاش می‌کند با برادر کوچکترش یعنی دنی مهربان باشد و به او کمک کند. او استعداد خوبی در درس خواندن دارد و در مدرسه از بهترین دانش‌آموزان است. در نسخه فارسی این سریال وظیفه صداپیشگی شخصیت آنت بر عهده ناهید امیریان شمس آبادی است.

 

لوسین مورل

بچه های کوه آلپ

او بهترین دوست آنت است که به همراه مادر و خواهر بزرگترش در تپه‌ای مقابل خانه آنت زندگی می‌کند. او پس از فوت پدرش مجبور شده است بخشی از وظایف او را در خانه و مزرعه‌شان بر عهده بگیرد. او همچنین از درس و مدرسه فراری است و از کار کردن هم خوشش نمی‌آید. به همین دلیل مادر و خواهرش اغلب او را به خاطر تنبلی سرزنش می‌کنند. در دوبله فارسی این سریال، بانو نوشابه امیری صداپیشگی این شخصیت را بر عهده داشت.

 

دنی

انیمیشن بچه های کوه آلپ

دنی برادر کوچک آنت است. زمانی که آنت هفت سال داشت، هنگام تولد دنی، مادرشان از دنیا می‌رود و وظیفه نگهداری از دنی بر دوش آنت می‌افتد. دنی پسر بازیگوش و خلاقی است و خواهرش را بسیار دوست دارد. او در هنگام تولد 5 سالگی‌اش، در روز کریسمس جوراب خود را بیرون خانه می‌گذارد تا بابانوئل برای او هدیه‌ای در آن قرار دهد. فردای آن روز او قاقم (نوعی راسو) را در جوراب خود پیدا می‌کند و او را کلوز می‌نامد. صدای دنی در نسخه دوبله شده، متعلق به مریم شیرزاد دوبلور و گوینده توانمند ایرانی است.

 


لینک های دانلود کارتون بچه های کوه آلپ (دوبله فارسی)


در ادامه لینک‌های دانلود کارتون بچه های آلپ را در قالب 15 فایل جداگانه با میانگین حجم 250 مگابایت (48 قسمت) برای شما عزیزان به اشتراک خواهیم گذاشت؛ به امید اینکه از تماشای این سریال زیبا با دوبله بسیار خوب گویندگان فارسی زبان لذت ببرید.

شماره فایللینک دانلود
بخش 01دانلود 
بخش 02دانلود 
بخش 03دانلود 
بخش 04دانلود 
بخش 05دانلود 
بخش 06دانلود 
بخش 07دانلود 
بخش 08دانلود 
بخش 09دانلود 
بخش 10دانلود 
بخش 11دانلود 
بخش 12دانلود 
بخش 13دانلود 
بخش 14دانلود 
بخش 15دانلود 

 


سخن آخر


کارتون بچه های کوه آلپ

باید گفت کارتون بچه های کوه آلپ، داستانی قوی و آموزنده و شخصیت‌های دوست‌داشتنی دارد. این سریال با مطرح کردن مفاهیم اخلاقی در قالب داستان‌های جذاب توانسته است عنوان مجموعه‌ای زیبا را برای آموزش کودکان بدست آورد. نظر شما درباره این کارتون خاطره انگیز چیست؟ در پایین همین صفحه و در قسمت نظرات به ما بگویید که آیا سریال کارتونی بچه های کوه آلپ را دیده‌اید و آیا آن را دوست داشته‌اید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
ناشناس
.
10 آذر 1402، 14:03
پاسخ
0
0
من این داستان دوس داشتم به نظرم لوسین واقعا بچه ی شری بود به جا اینکه با خود آنی حرف بزنه همه چی درسته یا نه بچه رو انداخته از کوه پایین خوب کرد اسبش انداخت پایین
avatar
عرفان زمانی
.
01 آبان 1399، 06:23
پاسخ
0
3
سلام، این کارتون فوق العادس، قدیم که دم به دقیقه میدیدیم، حتی تکرارش.... بسیار زیبا، آموزنده، جذاب و دلنشین، همانطور که خود سایت در سخن آخر گفت. لازم به ذکر است که کارتون های زیبای دیگری هم بود، همچون حنا دختری در مزرعه، دکتر ارنست، مهاجران، بنر و.... جالبه که همچین کارتون هایی الان آنچنان جذاب، عشق و زندگی و از همه مهم تر روح که همه این ها به خاطر کار دست نقاشی و دوبله منحصر به فرد دوبلاژ ایران در آن زمان بود. به عشق نوستالژی. ممنون از سایت خوبتون
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402