معرفی بازی Monument Valley که به خاطر کرونا رایگان شد!

دانلود بازی monument valley برای ios
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

به تازگی سازندگان دومین نسخه از بازی Monument Valley در اقدامی تحسین برانگیز آن را به خاطر کرونا رایگان اعلام کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم به معرفی این بازی بپردازیم.

اکنون در دوره‌ای قرار داریم که بیماری کرونا وارد برهه بحرانی خود شده است و از سوی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف دنیا تاکید می‌شود که همه ما در خانه بمانیم. بر همین اساس این برهه می‌تواند فرصت مناسبی جهت تجربه و امتحان کردن برنامه‌ها و بازی‌هایی باشد که کمک می‌کنند اوقاتمان را سپری کنیم. بر همین اساس در طی اقدامی کوچک اما قابل احترام، شرکت بازی‌سازی UsTwo سازنده بازی Monument Valley 2 آن را رایگان اعلام کرد و این بازی هم اکنون به شکل رایگان از طریق شبکه گوگل پلی (Google Play) در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. همراه پلازا باشید تا مروری بر بازی Monument Valley و نسخه‌های مختلف آن داشته باشیم.

دانلود بازی monument valley / دانلود بازی monument valley برای اندروید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


معرفی بازی Monument Valley


بازی Monument Valley را اغلب به عنوان یکی از بهترین بازی های گوشی های هوشمند می‌شناسند. از جمله مواردی که این بازی برای مخاطبان خود ارائه می‌کند می‌توان به معماهای سرگرم‌کننده و جذابی اشاره کرد که باید از طریق اعمال تغییرات بر معماری موجود در هر مرحله آن‌ها را حل کنید. این بازی موفق به کسب جوایز متعدد و مختلفی از سوی منتقدین و جشنواره‌ها شده است.

روند اولین نسخه از بازی Monument Valley بدین شکل است که شما به عنوان بازیکن باید قهرمان را که پرنسس ایدا (Princess Ida) نام دارد از درون توهمات بصری و موانع مختلف عبور دهید. بیش از 10 ماه برای ساخت بازی Monument Valley زمان صرف شد که این امر از سال 2013 و با الهام گرفتن از طراحی‌های هنرمندی به نام کن وانگ (Ken Wong) کلید خورد.

بازی دره یادبود/ راهنمای بازی monument valley

طراحی بصری بازی Monument Valley از باسمه‌های ژاپنی، مجسمه‌سازی مینیمالیستی و همچنین بازی‌های مستقل دیگری از جمله Windosill، بازی Fez و Sword & Sworcery الهام گرفته شده است. شاکله کلی این طراحی همچنین از سوی منتقدین به آثار موریس اشر (M. C. Escher) هنرمند هلندی و بازی Echochrome تشبیه شده است. طراحی بصری این بازی به شیوه‌ای انجام شده است که هر یک از صحنه‌های بازی به شیوه‌ای مستقل قابلیت‌های یک اثر هنری مجزا را دارا باشد.

همچنین بخوانید :

این بازی در سال 2014 برای پلتفرم iOS منتشر شد و پس از آن نیز به پلتفرم‌های اندروید و ویندوز فون (Windows Phone) انتقال یافت. بازی Monument Valley از سوی منتقدین اغلب بازخوردهای مثبتی دریافت کرد. منتقدین به ویژه طراحی هنری و همچنین طراحی صدای بازی را تحسین کردند؛ اما از سوی دیگر نسبت به عدم وجود درجه سختی قابل توجه در بازی و همچنین کوتاه بودن بازی آن را نقد کردند. این عنوان همچنین موفق به دریافت جایزه طراحی اپل (Apple Design Award) در سال 2014 نیز شد و علاوه بر آن بهترین بازی آی‌پد اپل در همان سال معرفی شد. در ماه می 2016 میزان فروش بازی Monument Valley از 26 میلیون نسخه عبور کرد.

 


تریلر بازی Monument Valley


در ویدئوی بالا می‌توانید تریلر بازی Monument Valley را تماشا کنید.

 


گیم پلی بازی Monument Valley


اگر بخواهیم نگاه دقیق‌تری نسبت به گیم پلی بازی Monument Valley داشته باشیم در این عنوان ایدا (Ida) درون مارپیچ‌های بصری و اشیاء غیرممکن حرکت می‌کند که با نام هندسه مقدس (Sacred geometry)‌ نیز درون بازی شناخته می‌شوند. دلیل انجام دادن این امر توسط قهرمان بازی تلاش او برای بخشیده شدن به دلیل خطایی است که تنها خود او از آن خبر دارد. بازی Monument Valley از دید ایزومتریک دنبال می‌شود و بازیکن باید از طریق پیدا کردن راه‌های مخفی به ایدا کمک کند که به نقطه خروجی نقشه برسد.

هر کدام از مراحل بازی Monument Valley از هسته مرکزی متفاوتی در طراحی خود پیروی می‌کنند. کنش‌های گیم پلی بازی شامل جابه‌جا کردن سکوها و ستون‌ها و همچنین ساختن پل‌هاست. در هر مرحله بازیکن از طریق المان‌های طراحی همانند رنگ و همچنین اشاره مستقیم افرادی که راه قهرمان را سد می‌کنند، برای رسیدن به نقطه پایانی راهنمایی می‌شود. علاوه بر این‌ها حالتی به نام Camera Mode در این بازی وجود دارد که بازیکنان می‌توانند از طریق آن از هر نقطه از مرحله مورد نظر عکس بگیرند و بر روی آن از فیلترهای مختلف نیز استفاده کنند.

دانلود بازی monument valley برای ios

در رابطه با گیم پلی بازی Monument Valley 2 می‌توان گفت در این بازی نیز از زاویه دید ایزومتریک برای روایت استفاده می‌شود. هدف شما در نسخه دوم مشابه بازی اصلی است؛ با این تفاوت که این بار فردی به نام رو (Ro) و دخترش را از میان موانع مختلف عبور خواهید داد. بازیکنان نسخه دوم بازی Monument Valley می‌توانند از صفحه نمایش برای حرکت دادن Ro و یا بچه‌اش بسته به قسمت بازی استفاده کنند.

همچنین بخوانید :

نسخه دوم بازی Monument Valley از منظرهای مختلف عنوان موفقی محسوب شده و تا تاریخ ژوئن 2017 موفق به کسب بیش از 30 میلیون دانلود شد. از جمله تفاوت‌هایی که این نسخه با نسخه اول Monument Valley دارد می‌توان به داستان محور بودن آن اشاره کرد؛ چراکه این بار شاهد حضور یک مادر و دختر او هستیم. این امر در پاسخ به بازخورد مخاطبان از بازی اول صورت گرفت. دن گری (Dan Gray) سرپرست استودیو بازی‌سازی UStwo در این باره گفته است که آن‌ها پی بردند که مردم اغلب به دنبال المان‌های داستانی بودند که در نسخه اول آنطور که باید در اولویت قرار نگرفته بود؛ بنابراین آن‌ها به عنوان تیم پشت بازی تصمیم گرفتند جهت و رویکرد خود را در نسخه دوم تغییر دهند.

بازی Monument Valley

این تغییر علاوه بر این، از این امر الهام گرفته شده بود که بسیاری از افراد تیم اصلی پشت بازی اول، در میان سال‌های وقفه میان نسخه اول و دوم تبدیل به والدین شده بودند و با کاراکترهای خلق شده در نسخه دوم ارتباط بیشتری برقرار کردند. همین امر سبب شد که در طراحی بصری نیز کمی از طرح‌های الهام گرفته شده از موریس اشر فاصله گرفته شود و طراحی‌ها بیشتر در خدمت ارتباط میان مادر و دختر قرار بگیرند.

آن‌ها همچنین پی بردند که تاکنون بازی‌های ویدیویی بسیار کمی یک مادر و دختر قابل بازی را در عناوین خود قرار داده‌اند. در طراحی مراحل نیز در دومین نسخه از بازی Monument Valley از بسیاری از فاکتورها از جمله ذهنیت تصویری افراد تیم که خود از هنر کلاسیک و مدرن، محل‌هایی که از آن‌ها بازدید کرده بودند و بسیاری از منابع دیگر الهام گرفته شده بود استفاده کردند.

بازی دره یادبود/ راهنمای بازی monument valley

 


بررسی بازی Monument Valley از دید منتقدین


اغلب بازخوردها نسبت به دومین نسخه از بازی Monument Valley مثبت محسوب می‌شوند. در سایت متاکریتیک این بازی موفق شد به نمره 83 از 100 دست پیدا کند. سایت Polygon به این بازی نمره 8/10 را داد و آن را یک «بازی جذاب و قابل تامل» نامید که به خوبی توانسته است تازگی و انرژی موجود در نسخه اول را در خود حفظ کند. سایت Destructoid نیز به این بازی نمره 8 از 10 را داد و سازندگان را به دلیل پیشرفت‌هایی که بازی نسبت به نسخه پیشین کرده است ستود. این سایت به ویژه طراحی معماهای بازی را دو قدم جلوتر از نسخه پیشین دانست.

سایت Gamezebo نیز به بازی نمره 4.5/5 را داد و آن را به دلیل داستان سرایی خود و ترکیب عالی جلوه‌های بصری و افکت‌های صوتی و موسیقی ستود. این سایت همچنین اشاره کرد که نسخه دوم بازی Monument Valley از بازیکنان دعوت می‌کند که به اکتشاف بپردازند. از سوی دیگر مهمترین نقدی که تاکنون نسبت به بازی Monument Valley 2 شده است مدت زمان آن محسوب می‌شود که بنابر اظهارات منتقدین همانند بازی اول تا حد زیادی کوتاه است.

دانلود بازی monument valley برای ios

دومین نسخه از بازی Monument Valley در طی یک سال موفق شد حدود 3.5 میلیون نسخه در سراسر جهان فروش کند که در عین حال سبب شد سازندگان آن حدود 10.4 میلیون دلار سود کنند. همچنین صرفا به جهت انتشار رایگان بازی در این برهه در کشور چین این بازی بیش از 30 میلیون بار دانلود شد. همچنین میزان دانلودی که بازی‌های Monument Valley و Monument Valley 2 به شکل کلی تا سپتامبر 2019 داشتند به بیش از 80 میلیون نسخه رسید.

نسخه دوم بازی Monument Valley همچنین موفق شد به عنوان «بهترین بازی موبایل» سایت Destructoid در سال 2017 شناخته شود. این بازی همین جایزه را در سال 2017 از سمت سایت معتبر IGN نیز دریافت کرد؛ در حالی که سایت IGN دو جایزه دیگر را نیز با عنوان‌های «بهترین بازی معمایی» و «بهترین کارگردانی هنری» به بازی اهدا کرد. خوانندگان نشریه Game Informer همچنین دومین نسخه از بازی Monument Valley را در فهرست بهترین بازی های معمایی در جایگاه دوم قرار دادند. نهایتا باید به نشریه Verge اشاره کرد که بازی Monument Valley 2 را یکی از 15 بازی برتر سال 2017 خود نامید.

دانلود بازی monument valley برای ios

هم اکنون نسخه دوم بازی Monument Valley به شکل رایگان در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. این نسخه رایگان هم از طریق پلتفرم اندروید و هم از طریق پلتفرم iOS در دسترس است. میزان کل جوایزی که این بازی تاکنون دریافت کرده است به حدود 14 رقم می‌رسد که به برخی از آن‌ها اشاره کردیم. به عنوان سخن آخر اقدام سازندگان بازی Monument Valley را در این رابطه قابل تحسین خوانده و امیدواریم در دوران سختی که به عنوان جامعه جهانی به سر می‌بریم، سرگرمی‌هایی از جنس Monument Valley 2 بتوانند فرصت و بهانه مناسبی برای سرگرمی و وقت گذرانی باشند.

دانلود نسخه دوم بازی Monument Valley برای iOS

دانلود نسخه دوم بازی Monument Valley برای اندروید

 

نظر شما در رابطه با رایگان شدن بازی Monument Valley 2 چیست؟ نظرات خود را از قسمت پایین و از بخش کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402