معرفی 40 فیلم کره ای برتر ؛ معررفی بهترین فیلم های سینمایی کره ای

بهترین فیلم کره ای
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

از جمله مهمترین سینماهای جهان به خصوص در دهه اخیر سینمای کره جنوبی محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم فهرست بهترین فیلم های کره ای را برای شما ارائه دهیم. به نظر شما بهترین فیلم کره ای کدام عنوان است؟

سینمای کره جنوبی از جمله سینماهایی است که به ویژه در سال‌های اخیر آثار ارزشمند قابل توجهی را به مخاطبان سینمای سراسر جهان ارائه داده است و کارگردانان مهمی از جمله کیم جی-وون (Kim Jee-woon) و بونگ جون-هو (Bong Joon-ho) توانایی‌های تحسین برانگیز خود را در روایت یک فیلم سینمایی در معرض نمایش گذاشته‌اند.

در مقاله‌ای که پیش رویتان هست، قصد داریم تعدادی از بهترین فیلم‌ های کره ای را با همدیگر زیر ذره‌بین قرار دهیم؛ فیلم‌هایی که ترکیبی از ذهنیت خلاق کارگردانان آن‌ها به همراه دغدغه‌های جهان شمول محسوب می‌شوند. به نظر شما بهترین فیلم های کره ای تاریخ سینما کدام عنوان است؟

فهرست مطالب

بهترین فیلم‌ های کره ای

در ادامه فیلم های برتر سینمای کره را معرفی خواهیم کرد.

1. فیلم فراموش شده (Forgotten)

  • کارگردان: جانگ هانگ جون (Jang Hang Jun)
  • سال ساخت: 2017
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.4

فیلم فراموش شده یکی از بهترین فیلم های سینمایی کره ای با بازی کانگ ها نئول و کیم مو یول، عنوانی هیجان انگیز و معمایی درباره پسری به نام جین سوک است. پس از نقل مکان جین سوک و خانواده‌اش به یک خانه جدید، یو سوک پسر بزرگ خانواده، درست در مقابل چشمان برادر کوچکترش، جین سوک ربوده می‌شود. بعد از 19 روز، یو سوک ناگهان بر می‌گردد، با این حال رفتار او کاملا عوض شده. جین سوک که به برادرش مشکوک است، تصمیم می‌گیرد تا حقیقت را درباره ربوده شدن برادرش و اتفاقاتی که در طول این 19 روز برای یو سوک رخ داده فاش کند.

2. فیلم نبرد بزرگ (The Great Battle)

  • کارگردان: کیم کوانگ شیک (Kim Kwang Sik)
  • سال ساخت: 2018
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.1

نبرد بزرگ از بهترین سینمایی های کره ای تاریخی با بازی جو این سانگ و نام جو هیوک است. در سال 645 پس از میلاد، امپراتور سلسله تانگ، لی، حمله خود را به گوگوریو آغاز می‌کند. ارتش تانگ شهرها را یکی پس از دیگری به سمت انسی فتح می‌کند. قلعه انسی توسط ژنرال یانگ، محافظت می‌شود. ژنرال شجاعی که توسط کشورش رها شده اما قدرت نبرد و تفکر استراتژیکش در تمام سرزمین شهرت دارد. او افرادش را جمع می‌کند تا به تنهایی با ارتش تانگ روبه‌رو شود.

3. فیلم کره ای 30 روز (Love Reset)

  • کارگردان: نام دائه جونگ (Nam Dae Joong)
  • سال ساخت: 2023
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.3

فیلم سینمایی کره ای 30 روز با بازی کانگ هانول و جونگ سو مین یکی از بهترین فیلن های سینمایی کره ای 2023 است. داستان این فیلم ماجرای جونگ یول و نا را را تعریف می‌کند که عاشق یکدیگر شدند و ازدواج کردند. در طول ازدواج، آنها به دلیل تفاوت‌های شخصیتی از یکدیگر متنفر شده‌اند. آن‌ها تصمیم به طلاق می‌گیرند و تنها یک ماه مانده تا طلاق آنها قطعی و قانونی شود. اما درست در روزی که تقاضای طلاق کردند تصادف می‌کنند و وقتی در بیمارستان از خواب بیدار می‌شوند، هر دو حافظه خود را از دست داده اند و یکدیگر را به یاد نمی‌آورند.

4. فیلم Parasite – انگل از لیست بهترین فیلم کره ای

بهترین فیلم های کره ای تاریخ سینما/برترین فیلم‌ های کره ای - فیلم کره ای Parasite - انگل

  • کارگردان: بونگ جون-هو (Bong Joon-ho)
  • سال ساخت: 2019
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 8.6

فهرست بهترین فیلم های سینمایی کره ای را با فیلم Parasite ادامه می‌دهیم. از بازیگران این فیلم می‌توان به سونگ کانگ‌-هو (Song Kang-ho)، لی سون-کیون (Lee Sun-kyun)، چو یئو-جیونگ (Cho Yeo0jeong)، چوی وو-شیک (Choi Woo-shik) و پارک سو-دم (Park So-dam) اشاره کرد. فیلم Parasite در نود و دومین دوره جشنواره اسکار موفق به کسب چهار جایزه مختلف شد که به ترتیب عبارتند از جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین نمایشنامه و نهایتا بهترین فیلم خارجی.

فیلم انگل جز اولین فیلم های کره ای که اسکار گرفتند، است و همچنین اولین فیلم غیرانگلیسی محسوب می‌شود که موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از مراسم اسکار شده است. این اثر سینمایی از بهترین فیلم‌ های کره ای، تاکنون 266 میلیون دلار فروش داشته است و پرفروش‌ترین فیلم کره جنوبی تاکنون محسوب می‌شود. برای دانلود فیلم Parasite از اینجا اقدام کنید.

5. فیلم کنیز (The Handmaiden) از لیست بهترین فیلم کره ای

مهمترین فیلم های کره جنوبی/پرفروش ترین فیلمهای کره ای تاریخ - فیلم The Handmaiden - کنیز

  • کارگردان: پارک چان-ووک (Park Chan-wook)
  • سال ساخت: 2016
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 8.1

به عنوان اثر پنجم فهرست فیلم های کره‌ای خوب قصد داریم فیلمی به نام The Handmaiden را برای شما معرفی کنیم. فیلمنامه این فیلم با همکاری مشترک چان-ووک و چونگ سئو-کیونگ (Chung Seo-kyung) نوشته شده است. این فیلم بر اساس کتابی به نام Fingersmith اثر سارا واترز (Sarah Waters) ساخته شده است.

در این فیلم از برترین فیلم های کره ای روانشناسی بازیگرانی همانند کیم مین-هی (Kim Min-hee)، کیم تائه-ری (Kim Tae-ri)، ها جونگ-وو (Ha Jung-woo) و چو جین-وونگ (Cho Jin-woong) به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم کره ای The Handmaiden به عنوان نماینده این کشور در جشنواره فیلم کن 2016 انتخاب شده بود. البته باید خاطرنشان شویم که این عنوان از آن فیلم های کره ای که نباید با خانواده دید است.

6. فیلم سینمایی کره ای شاعری (Poetry)

"بهترین

  • کارگردان: لی چانگ-دونگ (Lee Chang-dong)
  • سال ساخت: 2010
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.8

به عنوان بعدی در فهرست محبوب‌ترین فیلمهای ساخت کره و اثری به نام Poetry می‌رسیم که یون جیونگ هی (Yoon Jeong-hee) در آن به ایفای نقش پرداخته است. فیلم Poetry داستان زنی اهل حومه شهر در دوره 60 سالگی را روایت می‌کند که با وجود بیماری آلزایمر خود، روز به روز به سرودن شعر علاقه پیدا می‌کند.

این فیلم از برترین فیلم‌ های کره ای موفق شد در جشنواره فیلم کن سال 2010 جایزه بهترین فیلمنامه را از آن خود کند. البته جوایز فیلم Poetry صرفا به این مورد محدود نمی‌شود و این فیلم موفق شده است که جوایز متعدد دیگری را نیز از جشنواره‌های مختلف از آن خود کند.

7. فیلم سینمایی Oldboy – اولدبوی از لیست بهترین فیلم کره ای

بهترین فیلم های سینمایی کره ای/فیلم های سینمایی کره ای - فیلم سینمایی Oldboy - اولدبوی

  • کارگردان: پارک چان-ووک (Park Chan-wook)
  • سال ساخت: 2003
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 8.4

اثر بعدی در فهرست فیلم های برتر سینمای کره که قصد داریم برای شما معرفی کنیم، فیلم Oldboy محسوب می‌شود. بازیگرانی همانند چویی مین-سیک (Choi Min-sik)،‌ یو جی-تائه (Yoo Ji-tae) و کانگ هیه-جونگ (Kang Hye-Jung) در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. ژانر فیلم Oldboy اکشن تریلر نئو-نوآر محسوب می‌شود و خود فیلم بر اساس یک کمیک ژاپنی با همین نام که توسط گارون تسوچیا (Garon Tsuchiya) نوشته شده ساخته شده است.

در فیلم Oldboy از لیست فیلمهای سینمایی کره ای، داستان فردی به نام اوه ده-سو (Oh Dae-su) روایت می‌شود؛ کسی که برای 15 سال در سلولی که شبیه یک اتاق هتل است بدون آنکه اطلاعی از زندانبان خود داشته باشد زندانی می‌شود.

8. فیلم مادر (Mother)؛ از لیست بهترین فیلم کره ای

فیلم های کره ای که اسکار گرفتند/محبوب‌ترین فیلمهای ساخت کره

  • کارگردان: بونگ جون-هو (Bong Joon-ho)
  • سال ساخت: 2009
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.8

به عنوان اثر هنری دیگر در فهرست بهترین فیلم های سینمایی کره ای ، فیلم Mother را برای معرفی انتخاب کرده‌ایم. کارگردان فیلم Mother بونگ جون-هو، کارگردان فیلم Parasite محسوب می‌شود. در این فیلم کیم هیه-جا (Kim Hye-ja) و وون بین (Won Bin) به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم کره‌ای Mother از فیلم های کره ای پرطرفدار، در رابطه با یک زن بیوه است که با تنها پسرش در حال زندگی است. این زن از طریق فروختن گیاهان دارویی در شهر کوچکی در کره جنوبی و همچنین انجام دادن طب سوزنی به شکل غیرقانونی امرار معاش می‌کند. فیلم کره‌ای Mother تاکنون جوایز مختلفی را از آن خود کرده است و تحسین عمومی مخاطبان را به همراه داشته است.

9. فیلم سینمایی سوزاندن (Burning) از لیست بهترین فیلم کره ای

فیلم سینمایی کره ای جدید/لیست فیلمهای سینمایی کره ای - فیلم سینمایی Burning - سوزاندن

  • کارگردان: لی چانگ-دونگ (Lee Chang-dong)
  • سال ساخت: 2018
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.6

نهمین فیلمی که قصد داریم در فهرست بهترین فیلم های کره‌ای برای شما معرفی کنیم، اثری به نام Burning محسوب می‌شود که در سال 2018 به انتشار رسیده است. بازیگرانی همانند یو آه-این (Yoo Ah-in)، استیون ین (Steven Yeun) و جیون جونگ-سئو (Jeon Jong-seo) در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم Burning از فهرست محبوب ترین فیلم کره ای چند سال اخیر، از سوی منتقدین به ویژه به علت روایت داستانی تعلیق‌دار و مبهم خود و همچنین هنرنمایی خوب بازیگرانش تحسین شد. این فیلم همچنین به عنوان نماینده کره جنوبی در بخش بهترین فیلم خارجی زبان در نود و یکمین جشنواره اسکار معرفی شد.

10. فیلم کره ای میزبان (The Host)

"بهترین

  • کارگردان: بونگ جون-هو (Bong Joon-ho)
  • سال ساخت: 2006
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.1

دهمین فیلمی که قصد داریم در فهرست بهترین فیلم های کره‌ای برای شما معرفی کنیم، The Host نام دارد. در این اثر بازیگرانی همانند سونگ کانگ-هو (Song Kang-ho)، بیونگ هی-بونگ (Byun Hee-bong)، پارک هائه-ایل (Park Hae-il)، بائه دونا (Bae Doona) و گو آ-سانگ (Go Ah-sung) به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم The Host از فیلمهای کره ای جذاب در رابطه با هیولایی است که دختر یک مرد را گروگان می‌گیرد و روایت فیلم با تلاش‌های این مرد جهت نجات این دختر ادامه پیدا می‌کند. این عنوان یکی از پرفروش ترین فیلمهای کره ای تاریخ محسوب می‌شود.

11. فیلم قطار بوسان (Train to Busan)؛ از فیلم های معروف کره ای

لیست بهترین فیلم های کره ای تاریخ/فیلم های کره ای پرطرفدار - فیلم Train to Busan - قطار بوسان

  • کارگردان: یان سنگ-هو (Yeon Sang-ho)
  • سال ساخت: 2016
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.5

به عنوان یازدهمین اثر فهرست برترین فیلم‌ های کره ای قصد داریم فیلمی به نام Train to Busan را برای شما معرفی کنیم. در این فیلم بازیگرانی همانند گونگ یو (Gong Yoo)، ما دونگ-سیوک (Ma Dong-seok)، جونگ یو-می (Jung Yu-mi) و کیم سو-آن (Kim Su-an) به ایفای نقش پرداخته‌اند.

وقایع فیلم Train to Busan همانطور که از نام آن مشخص است در یک قطار که به شهر بوسان (Busan) می‌رود اتفاق می‌افتند؛ در عین حالی که یک آخرالزمان زامبی‌وار بیرون قطار در حال روی دادن است و جان افراد قطار به خطر می‌افتد. فیلم کره‌ای Train to Busan در جشنواره فیلم کن 2016 به اکران درآمد و تبدیل به اولین فیلم کره جنوبی شد که بیش از 10 میلیون نفر به دیدن اکران عمومی آن رفتند.

12. فیلم خاطرات قتل (Memories of Murder)؛ از بهترین فیلم های کره ای

پرفروش ترین فیلم سینمای کره/فیلم های کره ای خوب - فیلم Memories of Murder - خاطرات قتل

  • کارگردان: بونگ جون-هو (Bong Joon-ho)
  • سال ساخت: 2003
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 8.1

اثر دوازدهم فهرستمان با عنوان فیلم های برتر سینمای کره به معرفی فیلم Memories of Murder اختصاص داده شده است. فیلم Memories of Murder اثر دیگری از بونگ جون-هو محسوب می‌شود که بر اساس داستانی واقعی از اولین قتل‌های زنجیره‌ای رخ داده در کره جنوبی ساخته شده است. سونگ کانگ-هو و کیم سانگ-کیونگ (Kim Sang-kyung) در این فیلم در نقش دو کارآگاه به نام‌های پارک و سئو ظاهر شده‌اند.

این عنوان از بهترین فیلم های جنایی کره ای، دومین اثر بلند سینمایی بونگ جون-هو محسوب می‌شود و به خاطر فیلمبرداری خود و همچنین عملکرد کانگ‌-هو به عنوان بازیگر تحسین شده است و اغلب به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های کره جنوبی در تمام دوران‌ها شناخته می‌شود.

13. فیلم سینمایی The Age of Shadows – عصر سایه ها

بهترین فیلم های کره ای در imdb/فیلمهای کره ای جذاب - فیلم سینمایی The Age of Shadows - عصر سایه ها

  • کارگردان: کیم جی-وون (Kim Jee-woon)
  • سال ساخت: 2016
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.1

عنوان بعدی که قصد داریم در لیست بهترین فیلم های کره ای تاریخ برای شما معرفی کنیم، فیلمی به نام The Age of Shadows است. در این فیلم بازیگرانی همانند سونگ کانگ-هو، گونگ یو (Gong Yoo) و هان جی-مین (Han Ji-min) به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم The Age of Shadows به عنوان نماینده کره جنوبی در هشتاد و نهمین جشنواره اسکار معرفی شد، اما موفق به دریافت نامزدی نشد. داستان فیلم The Age of Shadows از برترین فیلم‌ های کره ای، در رابطه با یک پلیس کره‌ای به نام لی جونگ-چول است که برای بررسی پرونده برخی از نیروهای اغتشاشگر گماشته شده است.

14. فیلم On the Beach at Night Alone – شبی تنها کنار دریا

فیلم های کره ای با امتیاز بالا در imdb/برترین فیلم‌ های کره ای - فیلم On the Beach at Night Alone - شبی تنها کنار دریا

  • کارگردان: هونگ سانگ-سو (Hong Sang-soo)
  • سال ساخت: 2017
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.8

یکی از بهترین فیلم های کره ای خانوادگی فیلم On the Beach at Night Alone محسوب می‌شود که در شصت و هفتمین جشنواره فیلم برلین حضور داشت. داستان این عنوان از فهرست بهترین فیلم کره ای درباره بازیگری از پا افتاده است که عاشق مردی متاهل شده است. کیم مین-هی (Kim Min-hee) نقش اصلی این فیلم را ایفا کرده است.

15. فیلم My Sassy Girl – دختر پرروی من

بهترین فیلم های سینمایی کره ای/فیلم های برتر سینمای کره - فیلم My Sassy Girl - دختر پرروی من

  • کارگردان: کواک جه-یونگ (Kwak Jae-yong)
  • سال ساخت: 2001
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 8

یکی دیگر از برترین فیلم‌ های کره ای فیلم عاشقانه کمدی My Sassy Girl محسوب می‌شود که بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است. این فیلم یکی از موفق‌ترین آثار کره‌ای و از پرفروش‌ترین فیلم‌های کره‌ای است. ادامه آن نیز با نام My New Sassy Girl در سال 2016 ساخته شد که محصول مشترک کره و چین بود. سریالی کره‌ای نیز بر اساس فیلم My Sassy Girl ساخته شده است. از بازیگران این اثر از فیلم های برتر سینمای کره می‌توانیم به جون جی-هیون (Jun Ji-hyun) و چا ته-هیون (Cha Tae-hyun) اشاره کنیم.

16. فیلم Spring, Summer, Fall, Winter… and Spring – بهار، تابستان، پاییز، زمستان… و بهار

پرفروش ترین فیلم سینمای کره/فیلم های سینمایی کره ای - فیلم Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring - بهار، تابستان، پاییز، زمستان... و بهار

  • کارگردان: کیم کی-دوک (Kim Ki-duk)
  • سال ساخت: 2003
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 8

داستان این عنوان از فیلم های سینمایی کره ای در 5 بخش روایت می‌شود که هر بخش، قسمتی از زندگی یک بودایی تازه کار و معلمش را به تصویر می‌کشد. این بخش‌ها هر کدام در فاصله زمانی 10 تا 20 سال و در فصلی متفاوت اتفاق می‌افتند. تماشای این عنوان از فهرست بهترین فیلم کره ای را از دست ندهید. از بازیگران آن باید به او یونگ-سو (O Yeong-su) اشاره کنیم.

17. فیلم The Wailing – شیون

فیلم فیلم های کره ای با امتیاز بالا در imdb

  • کارگردان: نا هونگ جین (Na Hong-jin)
  • سال ساخت: 2016
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.4

از بهترین فیلم های سینمایی کره ای باید به فیلم ترسناک و هیجان شیون اشاره کنیم. شیون در سال 2016 ساخته شد و هنوزم که هنوز است عده ای آن‌قدر از آن می‌ترسند که حتی به عکس فیلم نگاهی نمی‌اندازند. از جمله بازیگران این اثر باید از نا هونگ جین و چون وو هی (Chun Woo-Hee) نام ببریم.

این اثر از فیلم های کره ای با امتیاز بالا در imdb درباره آشوبی است که جدیدا در روستایی افتاده. قتل‌هایی وحشیانه انجام می‌شوند و مردم روستا این قتل‌ها را به غریبه ای تازه وارد نسبت می‌دهند. تماشای این اثر از بهترین فیلم های کره ای تاریخ سینما توصیه می‌شود.

18. فیلم The Beauty Inside – زیبایی درون

مهمترین فیلم های کره جنوبی

  • کارگردان: بایک (Baik)
  • سال ساخت: 2015
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.3

از بهترین فیلم های کره ای تاریخ سینما، فیلم زیباییی درون است که طرفداران بسیار زیادی هم دارد. این فیلم با بازی دو بازیگر محبوب و سرشناس کره هان هیو جو (Han Hyo-joo) و پارک سئو جون (Park Seo-joo) از جمله بهترین فیلم های سینمایی کره ای محسوب می‌شود‌.

داستان این اثر از مهمترین فیلم های کره جنوبی درباره وو جین است که زندگی عجیبی دارد. او هر روز در یک بدن جدید از خواب بیدار می‌شود. از قضا عاشق دختری به نام یی سو نیز شده و تمام تلاشش را می‌کند تا علیرغم مشکل خود به او ابراز علاقه کند. این اثر از بهترین فیلم های کره ای را حتما ببینید.

19. فیلم Call- تماس

بهترین فیلم های سینمایی کره ایای- فیلم تماس- Call

  • کارگردان: لی چونگ هیون (Lee Chung-hyeon)
  • سال ساخت: 2020
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.1

از بهترین فیلم های سینمایی کره ای، باید به فیلمی که همین دو سال پیش اکران شد اشاره کنیم. این فیلم تماس نام دارد و به جرعت می‌توان گفت که از بهترین فیلم های کره ای تاریخ سینما محسوب می‌شود‌. فیلم سینمایی کره ای جدید تماس با حضور دو بازیگر معروف پارک شین هایه (Park Shin-hye) و جئون جونگ سو (Jeon Jong-seo) ساخته شد.

داستان این اثر از بهترین فیلم های کره ای تاریخ سینما درباره دختری به نام سئو یئون است که به تماسی پاسخ می‌دهد و رفته رفته می‌فهمد این تماس از فردی در همان خانه است اما درست در ۲۰ سال پیش! رفته رفته این تماس عجیب او را در کابوسی خواهد انداخت که رهایی از آن ممکن نیست.

20. فیلم من شیطان را دیدم – I Saw the Devil

  • کارگردان: کیم جی وون
  • سال ساخت: 2010
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.8

من شیطان را دیدم از بهترین فیلمهای کره ای در ژانر تریلر و روان شناختی با بازی چوی مین شیک (Choi Min Sik)، لی بیونگ هون (Lee Byung Hun) و اوه سان ها (Oh San Ha) است.

جانگ کیونگ چول (چوی مین سیک) یک قاتل زنجیره ای روانی و خطرناک است. او قتل‌های زنجیره‌ای جهنمی را به شیوه‌های وحشتناکی انجام داده است که حتی تصورش را هم نمی‌توان کرد و قربانیانش از زنان جوان گرفته تا حتی کودکان را شامل می‌شود. یک مامور مخفی، تصمیم می‌گیرد خودش قاتل را ردیابی کند. او به خود قول می‌دهد که تمام تلاش خود را برای انتقام خونین از این قاتل انجام دهد حتی اگر به این معنی باشد که برای بدست آوردن این هیولا خودش تبدیل به یک هیولا شود.

21. فیلم Be With You – با تو بودن از زیباترین فیلم های کره ای

کارگردان: لی جانگ هون

سال ساخت: 2018

نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.7

این فیلم با بازی سو جی ساب (So Ji Sub)، سون یه جین (Son Ye Jin)، پارک سو جون (Park Seo Joon) و کیم هیون سو (Kim Hyun Soo)، بازسازی یک فیلم ژاپنی به همین نام محصول سال 2004 است.

داستان این فیلم عاشقانه و زیبا درباره زنی به نام سوآه (سون یه جین) است که قبل از اینکه از دنیا برود، قولی باورنکردنی به شوهرش وو جین (سو جی ساب) می‌دهد که یک سال بعد در شروع فصل بارانی بازگردد. او به طور معجزه آسایی به عهد خود عمل می‌کند و دوباره در برابر شوهر و پسرش ظاهر می‌شود، اما هیچ خاطره‌ای ندارد.

22. فیلم The Man from Nowhere – مردی از هیچ کجا

  • کارگردان: لی جانگ بام
  • سال ساخت: 2010
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.7

فیلم مردی در هیچ کجا با بازی وون بین (Won Bin)، کیم سه رون (Kim Sae Ron) و کیم سونگ اوه (Kim Sung Oh) از بهترین فیلم های سینمایی کره ای و از آن عناوینی است که در سال پخش خود یکی از پربیننده ترین و پرطرفدارترین فیلم های کره ای بود و باعث شد وون بین بخاطر بازی در این فیلم اکشن – جنایی به شهرتی باورکردنی برسد.

داستان این فیلم درباره یک مرد آرام با گذشته‌ای خشونت‌آمیز است که به امید نجات کودکی که تنها دوستش است، با یک گروه از قاچاقچیان مواد مخدر و اعضای بدن خطرناک و بی‌رحم وارد نبردی بزرگ می‌شود.

23. فیلم The Witch Part 1 The Subversion – جادوگر قسمت ۱ فروپاشی

فهرست فیلمهای برتر سینمایی کره ای

  • کارگردان: پارک هون جونگ (Park Hoon-jung)
  • سال ساخت: 2018
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.1

از بهترین فیلم های سینمایی ساخت کره باید به این فیلم زیبا اشاره کنیم. این فیلم اکشن و رازآلود با بازی کیم دامی (Kim Da-mi) و چوی وو شیک (Choi Woo-shik) است. قسمت دوم این اثر از فهرست فیلمهای برتر سینمایی کره ای در تابستان امسال پخش خواهد شد.

داستان این فیلم از بهترین فیلم های کره ای تاریخ سینما درباره جا یون دختری که وقتی سن کم‌تری داشت از تشکیلات دولتی فرار کرده بود، حالا با گذشته خود که انگار قصد ندارد او را رها کند دوباره روبرو می‌شود. جا یون پس از فرار حافظه اش را از دست داد و نمی‌دانست که دقیقا چه اتفاقی افتاده بود. او برای کمک مالی به خانواده اش در مسابقه ای تلفنی شرکت می‌کند و این نقطه عطف زندگی اوست.

24. فیلم On Your Wedding Day – در روز عروسی ات

فیلم های کره ای با امتیاز بالا در imdb/بهترین فیلم‌ های کره ای - فیلم On Your Wedding Day - در روز عروسی ات

  • کارگردان: لی سئوک-گئون ( Lee Seok-geun)
  • سال ساخت: 2018
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7

یکی از فیلم های کره ای ژانر مدرسه فیلم عاشقانه کمدی On Your Wedding Day محسوب می‌شود که داستان عشق و دوستی دو نفر را از دوران مدرسه تا بزرگسالی روایت می‌کند. از بازیگران اصلی این فیلم می‌توانیم به پارک بو-یونگ (Park Bo-young) و کیم یونگ-کوانگ (Kim Young-kwang) اشاره کنیم.

25. فیلم Pandora – پاندورا

بهترین فیلم های کره ای در imdb

  • کارگردان: پارک جونگ وو (Park Jung-woo)
  • سال ساخت: 2016
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.6

از بهترین فیلم های کره ای تاریخ سینما باید به فیلم پاندورا اشاره کنیم. پاندورا یکی از آثار لیست پرفروش ترین فیلم سینمای کره است. از ستاره های این فیلم درام و هیجانی باید به کیم نام گیل (Kim Nam-gil) و کیم جو هیون (Kim Ju-hyeon) اشاره کرد.

داستان پاندورا از بهترین فیلم های کره ای در imdb درباره یک نیروگاه اتمی است که در روستایی ساخته شده است، زمین لرزه ای باعث انفجار این نیروگاه و تیره روزی ساکنان این منطقه می‌شود. پاندورا از بهترین فیلم های سینمایی کره ای محسوب می‌شود.

26. فیلم Love and Leashes – عشق و افسار

بهترین فیلم های کره ای تاریخ سینما

  • کارگردان: هیون جین پارک (Hyeon-jin Park)
  • سال ساخت: 2022
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.3

یکی از بهترین فیلم های کره ای 2022 فیلم عشق و افسار بوده است. این فیلم با بازی سئو هیون (Seohyun) و جون (Jun) جز بهترین فیلم های کره ای محسوب می‌شود.

داستان این فیلم درباره دو همکار است که درگیر روابط عاطفی عجیبی می‌شوند. گاهی اوقات قضاوت نکردن سخت است همان‌طور که جونگ جی وو دختر قصه ما سعی می‌کند قضاوت نکند.

27. فیلم Okja – اوکجا

اوکجا / بهترین فیلم های کره جنوبی

  • کارگردان: بونگ جون-هو ( Bong Joon-ho)
  • سال ساخت: 2017
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.3

اوکجا عنوان فیلمی اکشن و ماجراجویانه از بهترین فیلمهای کره ای است و داستان دختر جوانی را روایت می‌کند که یک «سوپر خوک» اصلاح شده ژنتیکی (اوکجا تیتولار) را پرورش می‌دهد و پس از این‌که آن خوک به آمریکا برده می‌شود، به ماموریتی می‌رود که اوکجا را از بدرفتاری‌هایی که قرار است از سوی صنعت گوشت با او انجام بگیرد، نجات دهد.

این فیلم که دغدغه‌های زیست محیطی و حمایت از حیوانات دارد، توانست به بخش نهایی رقابت‌های نخل طلایی 2017 برسد و از سوی منتقدان نقدهای مثبتی دریافت کند.

28. فیلم A Tale of Two Sisters – داستان دو خواهر

برترین فیلم های کره ای / داستان دو خواهر

  • کارگردان: کیم جی وون (Kim Jee-woon)
  • سال ساخت: 2003
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.1

بهترین فیلم سینمایی کره ای بعدی، داستان دو خواهر است که اثری در ژانر ترسناک روانشناسی محسوب می‌شود و اقتباسی است از یک داستان فولکولور به نام Janghwa Hongryeon jeon که چندین بار به عناوین مختلف از آن اقتباس شده است. داستان آن ماجرای دختر بیماری را روایت می‌کند که به تازگی توسط خواهر خود، از یک مرکز روانپزشکی مرخص شده و به خانه برگشته است که با ارواح خانه و نامادری‌شان مبارزه کنند. این دو خواهر پیشینه خانوادگی تاریکی دارند.

این فیلم با بازخوردهای خوب تجاری و نظرات مثبت منتقدان مواجه شد و پرفروش‌ترین فیلم ترسناک کره‌ای در سینماهای آمریکا بوده است و می‌توان آن را فیلم ترسناک موفقی محسوب کرد.

29. فیلم The Outlaws – قانون شکنان

بهترین فیلم های سینمایی کره ای / قانون شکنان

  • کارگردان: کانگ یون سونگ (Kang Yoon-sung)
  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.2

قانون شکنان عنوان فیلم اکشن-مهیج کره‌ای و از بهترین فیلم های سینمایی کره ای است که به تازگی، قسمت دوم آن نیز با نام The Roundup در سال 2022 منتشر شده و قسمت سوم این مجموعه نیز، با نام The Roundup: No Way Out در حال ساخت است. این فیلم بر اساس ماجرایی واقعی نوشته شده و داستان مبارزه با گروهی از اراذل و اوباش محلی چینی‌ها را توسط پلیس دوست داشتنی و مشهور کره‌ای، ما سئوک دو (با بازی ما-دونگ سئوک) نشان می‌دهد.

جذابیت این اثر در آن است که توانسته روح خشونت اکشن و لطافت کمدی را با هم بیامیزد و به این ترتیب، هر دو را کمی متعادل‌تر کند. قانون شکنان با نقدهای مثبت بسیاری مواجه شده و همین که 3 قسمت از آن ساخته شده، نشان دهنده میزان محبوبیت بالای آن است. 25 نامزدی و 7 جایزه در جشنواره‌های مختلف که مهم‌ترین آن‌ها، سی و هفتمین جایزه منتقدان فیلم کره‌ای و سی و هشتمین جایزه فیلم اژدهای آبی است، از جمله افتخارات این فیلم محبوب کره‌ای هستند.

30. فیلم Snowpiercer – برف‌شکن

بهترین فیلم کره ای / برف‌شکن

  • کارگردان:بونگ جون-هو (Bong Joon-ho)
  • سال ساخت: 2013
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.1

برف‌شکن عنوان فیلم اکشن علمی-تخیلی محصول مشترک کره‌ و جمهوری چک و از فیلم های کره ای معروف است که بر اساس رمانی فرانسوی به همین نام نوشته ژاک لوب، بنجامین لگراند و ژان مارک روشت ساخته شده است. داستان فیلم درباره گروهی از دانشمندان آب و هوا است که تلاش می‌کنند جلوی تغییرات آب و هوایی کره زمین را بگیرند و از گرم شدن آن جلوگیری کنند و در نتیجه تلاش آن‌ها، زمین به عصر یخبندان برمی‌گردد!

این فیلم از برترین فیلم های کره ای است که مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و توانسته در 10 فهرست فیلم‌های برتر بین‌المللی سال 2014 ثبت شود. این فیلم با بودجه 40 میلیون دلاری ساخت خود، همچنان به عنوان یکی از گران‌ترین تولیدات کره‌ای محسوب می‌شود که توانسته به فروش 86.8 میلیون دلاری دست پیدا کند.

31. فیلم کره ای The Villainess – دختر شرور

بهترین فیلم های کره ای / دختر شرور

  • کارگردان: یونگ بیونگ-گیل (Jung Byung-gil)
  • سال ساخت: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.6

دختر شرور عنوان فیلمی اکشن از فیلم های برتر کره ای است که به گفته کارگردان اثر، از فیلم اروپایی La Femme Nikita (1990) الهام گرفته شده که آن را در 10 سالگی خود دیده بود. این اثر توانسته 18 نامزدی در جوایز گوناگون داشته باشد و نیمی از این جوایز را کسب کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جایزه فیلم آسیایی نیویورک برای بهترین فیلم اکشن، جایزه گورو جشنواره بین‌المللی فیلم Fantasia برای بهترین فیلم بلند اکشن و جایزه اژدهای آبی برای بهترین دستاوردهای فنی اشاره کرد. داستان آن درباره زنی قاتل به نام سوک هی است که از کودکی به عنوان یک قاتل نخبه شناخته می‌شود و دست به کارهایی می‌زند که انتقام بگیرد و بتواند آزادی خود را به دست آورد و از گذشته ننگین خود فرار کند.

32. فیلم Decision to Leave – تصمیم جدایی

بهترین فیلم های سینمایی کره ای

  • کارگردان: پارک چان-ووک (Park Chan-wook)
  • سال ساخت: 2022
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3

تصمیم جدایی، عنوان فیلم معمایی رمانتیکی ساخته کره جنوبی است که از بهترین فیلم‌های سال 2022 محسوب می‌شود و نماینده کره جنوبی در نود و پنجمین مراسم اسکار بوده است. فیلمی که کارگردان پارک چان-ووک با آن برنده جایزه نخل طلایی بهترین کارگردانی شد.

داستان فیلم از این قرار است که کارآگاهی که در حال تحقیق درباره مرگ مردی در کوهستان است، با زن مرموز مرد مرده در جریان قتل او آشنا می شود.

33. فیلم Soulmate – نیمه گمشده

برترین فیلم های سینمایی کره ای

  • کارگردان: مین یونگ-کئون (Min Yong-Keun)
  • سال ساخت: 2023
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.5

فیلم نیمه گمشده یکی از جدیدترین فیلم های کره ای معروف است که در این فهرست به شما معرفی می‌کنیم. داستان این فیلم درباره دو دختر است که در 13 سالگی با هم آشنا می‌شوند و به دوستان صمیمی هم تبدیل می‌شوند. طی 14 سال بعدی زندگیشان، این دو دختر اتفاقات مختلفی را کنار هم تجربه می‌کنند و طعم عشق و حسادت، غم و شادی و موفقیت و شکست را می‌چشند.

34. فیلم 20th Century Girl – دختر قرن بیستم

فیلم سینمایی کره ای

  • کارگردان: بانگ وو-ری (Bang Woo-ri)
  • سال ساخت: 2022
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3

دختر قرن بیستم را می‌توانیم از فیلم های کره پرطرفدار بدانیم که پس از انتشار در سال 2022، توجه زیادی را به حود جلب کرد. داستان فیلم در سال 1999 رخ می‌دهد و در آن شاهد دوستی‌ها و روابط عاشقانه‌ای هستیم که بین شخصیت‌های اصلی در جریان است. اگر به دنبال یک درام عاشقانه و دوست‌داشتنی هستید، فیلم سینمایی کره ای بهترین انتخاب برای شماست.

35. فیلم Kill Boksoon – بوکسون را بکش

بهترین فیلم های کره ای

  • کارگردان: بیون سونگ-هیون (Byun Sung-hyun)
  • سال ساخت: 2023
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.6

بوکسون را بکش یکی از بهترین فیلم های کره ای جدید است که در سال 2023 از طریق شبکه نتفلیکس در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. این فیلم سینمایی اکشن جنایی داستان زنی را به تصویر می‌کشد که یک آدم‌کش حرفه‌ای است. آدم کشتن برای او مثل آب خوردن است اما مادر بودن و ارتباط برقرار کردن با دختر نوجوانش، واقعا غیرممکن به نظر می‌رسد! پیشنهاد می‌کنیم تماشای این عنوان از بهترین سینمایی های کره ای را از دست ندهید.

36. فیلم Space Sweepers – رفتگران فضایی ؛ از پرفروش ترین فیلم های کره ای

معرفی فیلم کره ای برتر

  • کارگردان: جو سونگ-هی (Jo Sung-hee)
  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.5

اگر طرفدار ژانر علمی تخیلی باشید،‌ حتما با فیلم رفتگران فضایی آشنا هستید. این عنوان از برترین فیلم های سینمایی کره ای که در ژانر وسترن فضایی ساخته شده، در واقع اولین فیلم فضایی پرفروش کره محسوب می‌شود. داستان اثر درباره خدمه سفینه فضایی ویکتوری (پیروزی) است که یک دختر هفت ساله را درون یک شاتل فضایی پیدا می‌کنند. اما آن‌ها متوجه می‌شوند که این دختر در حقیقت یک ربات انسان‌نما و تحت تعقیب است.

37. فیلم رویا (Dream)

  • کارگردان: لی بیونگ هون ( Lee Byeong-Hun)
  • سال ساخت: 2023
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.5

به معرفی فیلم کره ای رویا با بازی پارک سو جون، آیو و لی هیون وو می‌رسیم. داستان این فیلم درباره یون هونگ دائه یک بازیکن فوتبال است. او درگیر یک پرونده غیرمنتظره می‌شود و به همین دلیل مجازات انضباطی دریافت می‌کند. پس از این اتفاق هونگ دائه به عنوان یک مربی تیم ملی فوتبال منصوب می‌شود. این تیم متشکل از افراد بی خانمان است و آنها قبلا هرگز فوتبال بازی نکرده‌اند. هونگ دائه و تیمش تصمی دارند تا در جام جهانی بی خانمان ها شرکت کنند.

38. فیلم نیمه شب – Midnight

فیلم های کره ای معروف

  • کارگردان: کوان اوه-سونگ (Kwon Oh-seung)
  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.4

در ادامه معرفی فیلم کره ای برتر به نیمه شب می‌رسیم. این فیلم هیجان‌انگیز در سال 2021 برای اولین بار اکران شد. داستان اثر درباره تعقیب و گریز وحشتناک بین یک قاتل روانی و یک زن ناشنوا است. اگر طرفدار فیلم‌های ژانر مهیج و تریلر هستید، پیشنهاد می‌کنیم تماشای فیلم نیمه شب را از دست ندهید. این فیلم توانایی این را دارد که نفستان را در سینه حبس کند!

39. فیلم Decibel – دسیبل

  • کارگردان: هوانگ این هو
  • سال ساخت: 2022
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 6.2

دسیبل فیلمی هیجان‌انگیز و درام با بازی یک تیم ستاره و فوق‌العاده محبوب است. این فیلم با بازی کیم رائه وون (Kim Rae Won)، لی جونگ سوک (Lee Joong Suk)، چا اون وو (Cha Eun Woo) و پارک بیونگ یون (Park Byung yoon) ساخته شده و داستان آن درباره کانگ دو یانگ رهبر سابق یک زیردریایی جنگی است که روزی توسط تماس‌هایی مشکوک از سمت فردی ناشناس، به او درباره بمب‌هایی که به فرکانس صدا حساس هستند گزارش داده می‌شود. دو یانگ در حین تلاش برای یافتن وخنثی کردن این بمب‌ها، کم کم خاطرات حادثه‌ای را به یاد می‌آورد که سال‌ها پیش در یک ماموریت زیر دریا، برای او و افراد تحت دستورش رخ داده بود.

40. فیلم خانواده جاده (Road Family)

فیلم های سینمایی کره ای / بهترین فیلم های سینمایی کره ای

  • سال ساخت: 2020
  • کارگردان: جانگ جائه ایل (Jnag Jae Il)
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.3

یو ری دانش آموزی دبیرستانی است که ویولن می‌نوازد. این روزها زندگی او از هر نظر به هم ریخته است. یک روز، او وارد یک ساختمان متروکه می‌شود و در آنجا با دا هی ملاقات می‌کند که بدون خانه و سرگردان است. یو ری از طریق دا هی و به اصطلاح “خانواده” او گرمای داشتن یک خانواده را احساس می‌کند. این دو دختر برای یافتن مادر دا هی یک سفر را آغاز می‌کنند.

کلام آخر

با معرفی فیلم سینمایی کره ای همراه شما عزیزان بودیم و در این مقاله، بهترین فیلم های کره ای را برای شما معرفی کردیم و امیدواریم از خواندن فهرست امروزمان نیز نهایت لذت را برده باشید. جا دارد اشاره کنیم که فیلم های سینمایی کره ای خوب دیگری نیز وجود دارند که در مقاله‌مان مجال اشاره به آن‌ها را پیدا نکردیم. نظر شما در رابطه با بهترین فیلم های کره جنوبی چیست؟ اسم فیلم های کره ای که دیده‌اید، را برا ی ما بنویسید و نظرات خود را از قسمت پایین و از بخش کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران7 دیدگاه
avatar
امیرحسین بهفر
.
30 مهر 1402، 10:57
پاسخ
0
0
خواهش می کنم سریال کره ای قلعه جادوگر رو بفرستید
avatar
.
21 مهر 1402، 21:11
پاسخ
14
2
بزودی کره جنوبی ویران و نابود خواهد شد
avatar
.
29 مرداد 1402، 04:13
پاسخ
0
3
از بین صدها سینمایی های کره ای که دیدم چندتا از بهترین هاشون که تمام سنین با هر سلیقه ای رو میخکوب میکنن نیمه شب ، دختر قرن بیستم ، یادآوری ، انگل ، سوبوک ، شهر ساختگی ، قطار بوسان ۱ و ۲ ، دوندگان نیمه شب
avatar
aynaz
.
09 خرداد 1402، 02:53
پاسخ
2
1
ممنون از سایت خوبتون تقریبا همش رو دیدم و عالی بودن
avatar
123
.
07 خرداد 1402، 09:13
پاسخ
6
2
اینایی که گفتن قشنگگه ئلی زیبای حقیقی می تونه توی ائل قرار بگبره ئاقعا ائن عالیه بهتون بیشنهاد می کنم اونایی که نگاه نکردن نگاه کنن یعنی من بهرین فیلمی یع که نگا کردم دیگه این خرداد ماهم ایشالا اگه خدا بخواد تموم بشه و به فیلما دیگه ای هم بنونم نگا کنم ارزو می کنم که...فصل دومش رو هم بخش کنن زیبای حقیقی رو ئاقعا خیلی دوسش دارم....................................بای
نمایش 2 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402