همه آنچه از بازی Baldur’s Gate 3 می‌دانیم

بازی Baldur's Gate 3
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی Baldur’s Gate 3 که در پارسی به دروازه بالدر 3 معروف است یک محصول کلیدی و جذاب در سبک بازی های نقش آفرینی بوده است. برای آشنایی بهتر شما عزیزان با این محصول پیشنهاد میشود که تا انتهای مقاله باما همراه باشید.

این بازی جذاب از سوی شرکت Larian Studios توسعه و سپس توسط همین شرکت در اوت 2023 منتشر شد. ویژگی های کلیدی بسیاری برای بازی Baldur’s Gate 3 درنظر گرفته شده است که در این میان شرکت لاریان استودیو با درنظر گیری سیستم های نوین در روند ساخت بازی ، توانست یکی از بهترین بازی های کارنامه اش را به ثبت رساند. برای آشنایی بهتر با این بازی پیشنهاد میشود که تا انتها باما همراه باشید زیرا قصد داریم شمارا با اطلاعات خوبی از بازی آشنا کنیم.

فهرست مطالب


مروری بر بازی‌های قبلی مجموعه Baldur’s Gate


تیزر بازی Baldur's Gate 3

دروازه بالدور نام یک مجموعه نقش‌آفرینی قدیمی است که در دنیای سیاهچال‌ها و اژدهایان (Dungeons & Dragons) جریان دارد. سرزمین‌هایی که بازی‌های این مجموعه در آن اتفاق می‌افتند و همچنین شخصیت‌های این بازی‌ها همگی از سری Dungeons & Dragons انتخاب شده‌اند؛ به همین خاطر برای علاقه‌مندان به این دنیای فانتزی بیگانه نیستند.

بازی‌های Baldur’s Gate به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند. بازی‌های اصلی در زیرمجموعه Bhaalspawn Saga قرار می‌گیرند و سایر بازی‌ها نیز در دسته دیگری به نام Dark Alliance طبقه‌بندی می‌شوند. اولین بازی مجموعه در سال 1998 به وسیله کمپانی بایوور (BioWare) ساخته شد. بازیکنان در این بازی هدایت یک شخصیت ناشناس را به عهده می‌گرفتند که در ابتدا قدرت‌های زیادی نداشت. او که در صومعه کیندل‌کیپ در جنوب دروازه بالدور و شمال سرزمین آمن بزرگ شده بود، تصمیم گرفت تا برای پیدا کردن قاتل پدرش گوریون به جستجو بپردازد. او در این راه با حوادث زیادی روبرو می‌شود که سرنوشتش را به کلی تغییر می‌دهند.

در سال 1999 یک بسته الحاقی برای این بازی منتشر شد که Tales of the Sword Coast نام داشت. این بسته الحاقی چیز زیادی به داستان بازی اضافه نمی‌کرد؛ اما دشمنان، سلاح‌ها و آیتم‌های جدیدی را شامل می‌شد و همچنین مناطق بیشتری را برای گشت و گذار در اختیار بازیکن‌ها قرار می‌داد.

بایوور شماره دوم این مجموعه را با نام Baldur’s Gate II: Shadows of Amn در سال 2000 برای کامپیوترهای شخصی عرضه کرد. این بازی داستان شماره اول را ادامه می‌داد و در آن شاهد اسیر شدن شخصیت اصلی در پایتخت سرزمین آمن بودیم. او باید تلاش می‌کرد از دست دشمنانش فرار کند و همزمان برای سوالاتی که در ذهنش ایجاد شده بودند پاسخی بیابد. این بازی نسبت به شماره اول دارای پیشرفت‌هایی بود و به طور مثال از جزئیات بیشتر در بخش کلاس‌های شخصیتی و گرافیک باکیفیت‌تر بهره می‌برد. همچنین در این بازی گیمرها می‌توانستند تعامل بیشتری با  شخصیت‌های غیر قابل بازی (NPC) و اعضای تیم خود داشته باشند.

گیم پلی بازی Baldur's Gate 3

شماره دوم این مجموعه هم یک بسته الحاقی به نام Throne of Bhaal داشت که محتواهای بیشتری را به بازی اضافه می‌کرد. همه این بازی‌ها مربوط به سری اصلی دروازه بالدور یعنی Bhaalspawn Saga هستند. بازی Baldur’s Gate 3 هم که در این مقاله درباره‌اش صحبت می‌کنیم، ادامه دهنده همین سری است.

اما به جز بازی‌های سری اصلی که در بالا درباره آن‌ها صحبت کردیم، سایر بازی‌های این مجموعه که با نام Dark Alliance شناخته می‌شوند به نوعی اسپین-آف یا نسخه فرعی هستند. البته به جز آن‌ها، دو نسخه بازسازی شده از دو شماره اصلی مجموعه در سال‌های 2012 و 2013 منتشر شدند که دقیقا همان داستان و گیم‌پلی بازی‌های اصلی را با گرافیک و کیفیت صوتی بهتر ارائه می‌کردند.

 


تاریخ انتشار بازی دروازه بالدور 3


تریلر بازی Baldur's Gate 3

بر اساس اطلاعات افشا شده از کمپانی هاسبرو (Hasbro) بازی Baldur’s Gate 3 در سال 2020 به صورت دسترسی پیش از موعد یا همان Early Access منتشر خواهد شد. هاسبرو مالک شرکت Wizards of the Coast است که حق انتشار مجموعه Dungeons & Dragons را در اختیار دارد. بازی دروازه بالدور 3 علاوه بر کامپیوترهای شخصی، برای پلتفرم گوگل استادیا هم منتشر خواهد شد. گوگل قبلا اعلام کرده بود که این بازی ممکن است تابستان امسال در اختیار بازیکن‌ها قرار بگیرد.

استودیو لرین هم انتشار این بازی به صورت دسترسی پیش از موعد را تایید کرده، اما هنوز تاریخ مشخصی را برای عرضه آن اعلام نکرده است. مسئولین استودیو قبلاً اعلام کرده بودند که بازی را زمانی منتشر می‌کنند که کاملاً آماده شده باشد. احتمالاً طی ماه‌های آینده تاریخ انتشار بازی Baldur’s Gate 3 مشخص خواهد شد.

 


تریلر بازی Baldur’s Gate 3


تاکنون چند تریلر از بازی Baldur’s Gate 3 منتشر شده‌اند که به شخصیت‌ها، داستان و همچنین گیم‌پلی بازی اشاره می‌کنند. در ادامه می‌توانید تریلر مربوط به گیم‌پلی این عنوان را مشاهده کنید. در این تریلر با محیط‌های بازی، کیفیت نورپردازی‌ها و انیمیشن شخصیت‌ها و همچنین سیستم مبارزات بازی Baldur’s Gate 3 آشنا می‌شوید.

 


داستان بازی دروازه بالدور 3


ظاهراً داستان بازی Baldur’s Gate 3 تا حدودی مستقل‌تر از بازی‌های قبلی این مجموعه خواهد بود. بازیکنان می‌توانند وارد شهر دروازه بالدور شوند، اما به همه قسمت‌های آن دسترسی نخواهند داشت و فقط بخش‌هایی از شهر قابل مشاهده هستند. طبق اعلام سازندگان بازی، بازیکن‌ها در ابتدا کار را از بیرون شهر آغاز می‌کنند و در ادامه می‌توانند وارد آن شوند. دمو و تریلرهایی که از گیم پلی این بازی منتشر شده‌اند همگی مربوط به مناطق خارج از شهر هستند و هنوز چیزی از شهر دروازه بالدور نمایش داده نشده است.

طبق چیزی که سازندگان بازی اعلام کرده‌اند، Baldur’s Gate 3 در سرزمین‌های Forgotten Realms جریان خواهد داشت. موجوداتی شبیه هشت‌پا یک تکنولوژی جدید ساخته‌اند که امکان سفر کردن بین دنیاها را فراهم می‌کند و سپس خودشان ناپدید شده‌اند. شخصیت اصلی بازی و همچنین افرادی که او را همراهی می‌کنند به وسیله یک انگل آلوده شده‌اند و قرار است آن‌ها هم به هشت‌پا تبدیل شوند؛ ولی به دلیلی این اتفاق نمی‌افتد یا حداقل با تاخیر مواجه می‌شود. یکی از مراحل اصلی بازی هم مربوط به پیدا کردن اطلاعات بیشتر درباره همین انگل و نحوه از بین بردن آن است.

تیزر بازی Baldur's Gate 3

اگرچه وجود این انگل باعث نشده که شخصیت‌های بازی به هشت‌پا تبدیل شوند، ولی تاثیرات خودش را نیز گذاشته است. یکی از مزایای وجود این انگل در بدن شما آن است که می‌توانید با ذهن سایر افرادی که دارای آن هستند ارتباط برقرار کنید. البته هر چه بیشتر از این قدرت خود استفاده کنید، باعث می‌شود که سایرین هم راحت‌تر به ذهن شما دسترسی داشته باشند.

به نظر می‌رسد که دشمن اصلی بازی Baldur’s Gate 3 یکی از همین هشت‌پاهایی باشد که در تصاویر و تریلرهای بازی هم حضور دارد. این هشت‌پاها یکی از خطرناک‌ترین موجودات در دنیای Dungeons & Dragons هستند که در سرزمین Underdark زندگی می‌کنند و قدرت‌های فراطبیعی زیادی دارد. آن‌ها می‌توانند ذهن سایر موجودات را کنترل کنند و همچنین به خوردن مغز آن‌ها علاقه دارند. به نظر می‌رسد هدف اصلی شخصیت اصلی بازی و همراهانش، نابود کردن این نژاد خطرناک باشد. البته هنوز از جزئیات داستانی بازی Baldur’s Gate 3 اطلاعات زیادی در دست نیست.

 


گیم پلی بازی Baldur’s Gate 3


بازی Baldur's Gate 3 / تریلر بازی Baldur's Gate 3

مثل تمام بازی‌های این مجموعه، Baldur’s Gate 3 هم یک بازی نقش‌آفرینی است که در آن شما یک گروه از قهرمانان را هدایت می‌کنید که هر کدام از آن‌ها دارای پس‌زمینه داستانی، انگیزه‌ها و همچنین توانایی‌های مخصوص خودشان هستند. مانند بازی Original Sin 2، شما می‌توانید شخصیت‌های از پیش ساخته شده را انتخاب کنید یا خودتان آن‌ها را با جزئیات فراوان بسازید.

به طور کلی روند بازی به این شکل است که شما می‌توانید به صورت عادی در محیط‌ها گشت و گذار کنید و به جمع کردن آیتم‌ها بپردازید، اما زمانی که با یک دشمن مواجه می‌شوید، گیم‌پلی بازی نوبتی می‌شود؛ یعنی شما می‌توانید به صورت نوبتی به دشمن حمله کنید یا از خود دفاع کنید و سپس باید منتظر حرکت آن‌ها باشید. این کار آن‌قدر ادامه پیدا می‌کند تا بتوانید دشمنان را شکست دهید یا شکست بخورید.

همچنین بخوانید :

برخلاف بازی Original Sin 2، شما این توانایی را دارید که تمام اعضای گروه را به صورت همزمان جا به جا کنید. همچنین در هر نوبت می‌توانید حرکات بیشتری را انجام دهید. همه این شخصیت‌ها به صورت جداگانه امکان حرکت کردن و حمله کردن خواهند داشت. حتی می‌توانید به صورت ترکیبی از حرکات آن‌ها استفاده کنید و ضربه قوی‌تری به دشمن وارد سازید. نکته جالبی که در دموی نمایش داده شده از این بازی به چشم می‌خورد، تنوع بیشتر در گیم‌پلی و مبارزات بازی است. شما حتی می‌توانید کفش خود را درآورید و آن را به سمت دشمنان پرتاب کنید. همچنین قابلیت تخریب محیط‌های بازی را دارید و با این کار می‌توانید به دشمنان آسیب بزنید و مانع پیشروی آن‌ها شوید.

همچنین یکی از ویژگی‌های مثبت در طراحی محیط‌های این بازی، اضافه شدن بُعد عمودی به آن‌ها است. حالا این امکان به شما داده شده که از ساختمان‌ها بالا بروید و سپس نردبان‌ها را خراب کنید تا دشمنان نتوانند تعقیبتان کنند. یا هنگامی که می‌خواهید با یک غول مبارزه کنید، می‌توانید کماندار خود را به یک ساختمان بلند برسانید تا از آنجا و از راه دور، غول را مورد هدف قرار دهد. سپس با سایر شخصیت‌ها می‌توانید از نزدیک ضربات سنگین‌تری به دشمن وارد کنید.

گیم پلی بازی Baldur's Gate 3

یکی از ویژگی‌های جالب گیم‌پلی بازی Baldur’s Gate 3 آن است که می‌توانید در مواقع لزوم خودتان وارد وضعیت نوبتی شوید و کار را پیش ببرید. برای مثال در زمان‌هایی که نیاز به مخفی کاری دارید و باید از دید نگهبان‌ها دور بمانید، این ویژگی می‌تواند به دردتان بخورد. در این حالت بعضی چیزها به صورت همزمان پیش می‌روند و بعضی موارد دیگر نوبتی می‌شوند.

در بازی کلاس‌های شخصیتی مختلف قابل انتخاب هستند که هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. شما می‌توانید اعضای تیم خود را از کلاس‌هایی مثل انسان، الف، جادوگر، خون‌آشام و غیره انتخاب کنید. هر کدام از این کلاس‌ها دیالوگ‌های مربوط به خودشان را دارند و به همین خاطر انتخاب‌های متفاوتی را پیش روی شما می‌گذارند. بنابراین می‌توان گفت که انتخاب کلاس‌های مختلف روی داستان بازی نیز تاثیرگذار است. همچنین هر کدام از آن‌ها توانایی‌های اختصاصی خودشان را دارند که در طول مراحل بازی با آن‌ها آشنا می‌شوید.

دروازه بالدور 3 یکی از مورد انتظارترین بازی‌ها برای علاقه‌مندان به سبک نقش‌آفرینی است. تاریخچه درخشان این مجموعه باعث شده تا خیلی‌ها به موفقیت این بازی امیدوار باشند. همچنین استودیوی لرین قبلا بازی‌های تحسین شده‌ای را در سبک نقش‌آفرینی ساخته است و هیچ دلیلی وجود ندارد که دوباره نتواند این کار را انجام دهد. باید چند ماه دیگر (احتمالا تا تابستان 99) منتظر بمانیم تا بازی به صورت دسترسی پیش از موعد عرضه شود. در آن زمان حتما اطلاعات بیشتری از بازی Baldur’s Gate 3 خواهیم داشت.

سخن پایانی

نقد و بررسی بازی Baldur’s Gate 3 به پایان رسید و همانطور که شاهد بودید این بازی در حال حاضر یکی از بهترین اثر های نقش آفرینی تولید شده در سال 2023 بوده است. اگر نگاهی به امتیازات و ویژگی های به ثبت رسیده از بازی داشته باشید متوجه خواهید شد که این محصول نه تنها یک گزینه ایده آل برای سرگرمی بوده بلکه میتواند با دی ال سی های آینده به یک بازی ماندگار تبدیل شود. نظر شما عزیزان نسبت به بازی Baldur’s Gate 3 چیست ؟ آیا این بازی از دید گیمرها میتواند امتیاز کافی را کسب کند یا خیر ؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402