بررسی بازی NBA 2K20 ؛ گیم پلی و نمرات منتقدین

بازی NBA 2K20
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

از بازی های خوب اخیری که در ژانر ورزشی به انتشار عمومی رسیده است می‌توان به بازی NBA 2K20 اشاره کرد. در مقاله‌ای که پیش رو دارید قصد داریم به بررسی جوانب مختلف بازی NBA 2K20 بپردازیم. با ما باشید.

NBA 2K20 یک بازی ویدیویی در سبک شبیه سازی بسکتبال است که توسط استودیو بازی‌سازی Visual Concepts ساخته شده و کمپانی 2K Sports آن را منتشر کرده است. بیست و یکمین نسخه از بازی‌های NBA 2K که بر اساس لیگ ملی بسکتبال آمریکا (NBA) ساخته شده، آنتونی دیویس (Anthony Davis) از تیم Los Angeles Lakers را به عنوان ستاره کاور خود قرار داده است. بازی NBA 2K20 در تاریخ 6 سپتامبر 2019 (15 شهریور 98) برای پلتفرم‌های PC، نینتندو سوییچ، PS4 و Xbox One و در تاریخ 19 نوامبر 2019 (28 آبان 98) برای پلتفرم Stadia منتشر شد. در مقاله پیش رویتان قصد داریم گیم پلی بازی NBA 2K20 را مورد بررسی قرار داده و سپس به نمرات منتقدین در رابطه با این بازی بپردازیم. همراه پلازا بمانید.

بازی NBA 2K20 / آموزش بازی nba 2k20

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


بررسی گیم پلی بازی NBA 2K20


در رابطه با گیم پلی بازی NBA 2K20 جوانب قابل بررسی زیادی وجود دارند. این بازی یک عنوان در ژانر شبیه سازی بسکتبال محسوب می‌شود که همانند نسخه‌های قبلی خود سعی دارد به شکلی واقع گرایانه لیگ محبوب NBA را برایمان به تصویر بکشد. گیمرها در بازی NBA 2K20 به بازی در لیگ NBA از طریق بازیکن‌های بسکتبال دنیای واقعی و یا بازیکن‌ها و تیم‌های شخصی سازی شده می‌پردازند. حالت‌های مختلفی در این بازی وجود دارد و بسیاری از تنظیمات آن نیز قابل تغییر هستند.

از حالت‌های موجود در بازی NBA 2K20 می‌توان به MyLeague و MyGM اشاره کرد که در هر کدام از آن‌ها می‌توان شش تیم بسکتبال درست کرد و امکان فراهم آمدن یک لیگ 36 تیمی نیز در این حالت‌ها وجود دارد. از نکات دیگر گیم پلی بازی NBA 2K20 می‌توان به این امر اشاره کرد که در بازی‌های قبلی شاهد حضور تیم‌های لیگ NBA دوره‌های گذشته همانند Chicago Bulls سال 1995 و Boston Celtics سال 1985 بودیم. در این نسخه علاوه بر حضور این تیم‌ها شش تیم بسکتبال جدید نیز به این دسته اضافه شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به تیم Cleveland Cavaliers سال 2015 اشاره کرد.

برچسب PS4 سونی طرح NBA 2K20 افقی

برچسب PS4 سونی طرح NBA 2K20 افقیSony NBA 2K20 Skin for PS4

همچنین همانند دیگر بازی‌های سری NBA سخنرانی‌های قبل از بازی در استودیو و همچنین میان بازی (In-studio pregame/halftime) بر اساس برنامه‌های تلویزیونی NBA on TNT ساخته شده‌اند که اعضای آن شامل ارنی جانسون (Ernie Johnson)، کنی اسمیث (Kenny Smith) و شکیل اونیل (Shaquille O’Neal) می‌شود. در حین بازی‌ها آنونسرها به ترتیب کوین هارلن (Kevin Harlan)، گرگ آنتونی (Greg Anthony)، کریس وبر (Chris Webber)، استیو اسمیث (Steve Smith) و کلارک کلوگ (Clark Kellogg) هستند؛ به همراه دوریس بورک (Doris Burke) و دیوید آلدریج (David Aldridge) که خبرنگارهای جانبی محسوب می‌شوند.

از نکات قابل توجه دیگر بازی NBA 2K20 می‌توان به این امر اشاره کرد که برای اولین بار در کل سری در این نسخه شاهد حضور تمامی 12 تیم موجود در لیگ NBA زنان (WNBA) نیز هستیم. البته این تیم‌ها صرفا از طریق حالت‌های Play Now و Single-season در دسترس خواهند بود. از ستاره‌های زن بسکتبال حاضر در این نسخه می‌توان به کندیس پارکر (Candace Parker) و بسیاری از چهره‌های شاخص دیگر اشاره کرد.

گیم پلی بازی nba 2k20 / بررسی بازی nba 2k20

از حالت‌های دیگر موجود در بازی NBA 2K20 می‌توان به مُد MyCareer اشاره کرد که در این نسخه شاهد بازگشت آن به عنوان یکی از محبوب‌ترین بخش‌های بازی‌های NBA هستیم. در حالت MyCareer گیمرها قادر هستند که بسکتبالیست مورد نظر خود را بسازند و از طریق او حرفه بسکتبال مختص به خود را شروع کنند. در این حالت یک روایت داستانی نیز با صداپیشگی هنرمندانی همانند ایدریس البا (Idris Elba) قرار داده شده است که با پیشروی در آن به آرامی از آن پرده‌برداری می‌شود.

ابزار ساخت بازیکن نیز در حالت MyCareer بازی NBA 2K20 دستخوش تغییر شده است. همچنین علاوه بر تمامی موارد گفته شده در این حالت قادر هستید به شخصی سازی کمد لباس، اصلاح مو، خالکوبی و نهایتا خرید ارتقاها (Power-up) مختلف بپردازید. قابلیت انجام ورزش جهت ارتقای ویژگی‌های جسمانی نیز در حالت MyCareer گنجانده شده است.

راهنمای بازی NBA 2K20 / دانلود nba 2k20

در رابطه با حالت‌های MyGM و MyLeague که به بازی NBA 2K20 بازگشته‌اند می‌توان گفت سازندگان تاکید زیادی روی میزان کیفیت آن‌ها داشته‌اند. تفاوت این دو حالت در این امر است که مُد MyGM تاکید بیشتری روی واقع‌گرایی و شبیه‌سازی داشته و حالت MyLeague گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتری در اختیار گیمرها قرار می‌دهد.

نهایتا باید به حالت MyTeam mode اشاره کرد که حضور خود را برای هشتمین بار در این نسخه از بازی های NBA 2K تجربه می‌کند. حالت MyTeam حول محور ایده ساختن یک تیم بسکتبال درجه یک و همچنین تجارت مجازی از این طریق ساخته شده است. در این حالت گیمرها با تیمی که گردآوری کرده‌اند در رقابت‌های تورنمنت مانند و به شیوه‌های مختلف به مصاف همدیگر می‌روند. در حالت MyTeam از ارز مجازی (Virtual Currency) برای مبادله استفاده می‌شود.

دانلود بازی nba 2k20 برای کامپیوتر / دانلود بازی nba 2k20 برای pc

 


نمرات منتقدین در رابطه با بازی NBA 2K20


در این بخش نمرات منتقدین را در رابطه با بازی NBA 2K20 با همدیگر بررسی خواهیم کرد. همراه پلازا بمانید.

 

Hobby Consolas / امتیاز: 91

بازی NBA 2K20 با وجود مشکلاتی که دارد از بسیاری از جهات نسبت به نسخه‌های پیشین خود عملکرد بهتری از خود نشان داده است. این بازی یک شبیه ساز درجه یک ورزشی است که به ندرت در این ژانر رقیب دارد. از جمله عواملی که سبب این عملکرد تحسین برانگیز شده‌اند می‌توان به حالت WNBA بازی، پیشرفت‌های گیم پلی، کیفیت بصری، شیوه سینماتیک بازی و نهایتا عمق موجود در حالت‌های مختلف آن اشاره کرد.

 

Forbes / امتیاز: 90

بازی NBA 2K20 جزو بهترین تجربه‌های ورزشی سال‌های اخیر در بازی‌های رایانه‌ای محسوب می‌شود.

 

IGN Italia / امتیاز: 88

بازی NBA 2K20 تجربه‌ای جادویی را برای مخاطبان خود به ارمغان آورده است. مکانیزم‌های جدید بازی از جمله سیستم دفاعی تازه آن به همراه ارتقاهای انجام شده بر روی گیم پلی از جمله مواردی هستند که قابلیت‌های بی‌شماری را در برابر طرفداران بازی بسکتبال قرار داده‌اند. در سوی دیگر ماجرا می‌توان گفت حالت جدید GM بازی بسیار ناامیدکننده است.

دانلود بازی nba 2k20 برای کامپیوتر / دانلود بازی nba 2k20 برای pc

 

GameOver.gr / امتیاز: 85

بازی NBA 2K20 با خرده معاملات (Microtransaction) خود همانند نسخه‌های پیشین این سری سبب گله‌مندی افراد زیادی شده است؛ اما از سوی دیگر بسیاری از جنبه‌های دیگر بازی همانند گیم پلی و مکانیزم‌های موجود در آن تحسین برانگیز هستند و رقبای زیادی میان بازی‌های ورزشی دیگر ندارند. نهایتا می‌توان گفت نقاط قوت بازی NBA 2K20 بدون شک از نقاط ضعف آن بیشترند.

 

LaPS4 / امتیاز: 85

کمپانی 2K در بازی NBA 2K20 تغییراتی اعمال کرده است که به طور کلی سبب ارتقای این سری بازی محبوب شده‌اند. بازی NBA 2K20 را می‌توان بهترین عنوان سری NBA 2K تاکنون نامید. با وجود آنکه حالت جدیدی به بازی اضافه نشده است، هر کدام از حالت‌های موجود در این نسخه تغییراتی را به همراه داشته‌اند که سبب ارتقای کلی آن‌ها شده است و تجربه بازی را به طور کلی بهبود بخشیده‌اند. به غیر خرده‌معاملات موجود در بازی که بدون شک برای بسیاری از افراد آزاردهنده هستند، بازی NBA 2K20 تجربه‌ای محسوب می‌شود که می‌تواند مدت‌ها طرفداران خود را سرگرم نگه دارد.

 

Critical Hit / امتیاز: 85

بازی NBA 2K20 ارتقای خوبی نسبت به نسخه‌های پیشین سری NBA 2K محسوب می‌شود. عمق موجود در ساختار بازی به همراه توجه وافر سازندگان نسبت به جزئیات سبب شده‌اند که با یک عنوان خوب از بسیاری از جهات روبه‌رو شویم. از بخش‌های حائز اهمیت بازی می‌توان به حالت MyCareer اشاره کرد. این بازی را به طور خلاصه می‌توان عنوانی نامید که نکات مثبت آن بسیار بیشتر از نکات منفی آن هستند.

بازی NBA 2K20 / آموزش بازی nba 2k20

 

BaziCenter / امتیاز: 80

بازی NBA 2K20 تجربه‌ای را برایمان ارائه می‌دهد که قبل از این نیز در نسخه‌های مختلف سری NBA 2K شاهد آن بوده‌ایم و این تجربه مقوله‌ای نیست جز یک تجربه بسکتبال همه جانبه به شیوه مجازی. البته این به آن معنی نیست که بازی NBA 2K20 عاری از اشتباهات تکنیکی است و بدون شک این بازی اشکالات فنی جزئی مختص خود را نیز دارد.

 

Impulsegamer / امتیاز: 78

بازی NBA 2K20 از بسیاری از جهات یک تجربه قابل قبول را برای ما ارائه می‌دهد؛ اما برخی از جنبه‌های آن ایرادات مخصوص به خود را دارد. اگر توانایی آن را داشته باشید که خرده معاملات موجود در بازی را نادیده بگیرید، احتمالا از ویژگی‌های دیگر این بازی و گیم پلی آن لذت می‌برید.

 

IGN / امتیاز: 78

بازی NBA 2K20 می‌توانست با تمرکز بیشتر سازندگان روی حالت‌هایی همانند MyLeague و حذف کردن و یا کاهش خرده معاملات از حالت MyTeam عملکرد بهتری از خود نشان دهد. با وجود تمام این‌ها این بازی در گیم پلی خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

 

COGconnected / امتیاز: 66

به طور کلی بازی NBA 2K20 را می‌توان یک عنوان خوب نامید. هسته اصلی گیم پلی بازی و شیوه ارائه بخش‌های مختلف برای گیمرها بسیار عالی طراحی شده است. حالت My Career بازی تجربه‌ای ساده و لذت بخش را در اختیار علاقمندان قرار داده است؛ اما برخی از حالت‌های دیگر بازی آنطور که باید کارایی خوبی ندارند.

دانلود بازی nba 2k20 برای کامپیوتر / دانلود بازی nba 2k20 برای pc

در ابتدا مقاله‌مان را با معرفی کوتاهی از بازی NBA 2K20 شروع کردیم و سپس با بررسی گیم پلی این بازی، نمرات منتقدین را در رابطه با این عنوان بررسی کردیم. امیدواریم با خواندن مقاله‌مان اطلاعات کافی را در زمینه این بازی به دست آورده باشید.

نظر شما در رابطه با بازی NBA 2K20 چیست؟ نظرات خود را از قسمت پایین و از بخش کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402