معرفی بهترین بازی های ژاپنی برای کامپیوتر و کنسول | شاهکار های ساخت ژاپن

بهترین بازی ژاپنی / بازی های ژاپنی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کشور ژاپن از جمله کشورهایی است که حرف‌های زیادی در صنعت سرگرمی و به ویژه گیمینگ برای گفتن دارد. برخی از بهترین بازی های ژاپنی که در طول چندین سال گذشته عرضه شدند علاوه بر اینکه جزو عناوین برتر ساخت کشور ژاپن بودند جزو بهترین بازی های ویدیویی در جهان نیز به شمار می‌آیند و طرفداران پرشماری دارند.

هر ساله شاهد انتشار عناوین مختلف زیادی از کمپانی‌های بازی‌سازی ژاپنی هستیم که تعدادی از آن‌ها با ارائه سبک ویژه و منحصربه‌فرد خود چه در طراحی بصری و چه در مکانیزم‌های گیم‌پلی و حتی روایت داستانی توجه بیشتری را از سوی مخاطبان دنیای گیمینگ جلب می‌کنند. در مقاله‌ای که در پیش رو دارید قصد داریم تعدادی از بازی‌های رایانه‌ای در تاریخ ژاپن که بیشتر از همه مورد استقبال واقع‌شده اند را معرفی کنیم. همراه پلازا بمانید.

فهرست مطالب

بهترین بازی های ژاپنی برای کامپیوتر و کنسول

بهترین بازی های ژاپنی در ابتدا بیشتر برای کنسول‌ها و گوشی‌های هوشمند عرضه می‌شدند چرا که در کشور ژاپن، این دو پلتفرم بازی نسبت به کامپیوتر محبوبیت بیشتری دارند. اما سازندگان این بازی‌ها بالاخره دست به کار شدند و حالا عناوین خود را برای کامپیوتر و در استیم هم منتشر می‌کنند. در ادامه با چندین نمونه از بازی های ژاپنی برای کامپیوتر و کنسول که می‌توانید برای دانلود درنظر داشته باشید آشنا می‌شویم.

1. Zero Escape: Zero Time Dilemma

بازی های برتر ساخت ژاپن - Zero Escape: Zero Time Dilemma

پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4 و کامپیوتر

عضو اول فهرست بهترین بازی های ژاپنی عنوانی به نام Zero Escape: Zero Time Dilemma است. این عنوان یک بازی ویدیویی در ژانر ماجراجویی است که توسط استودیو بازی‌سازی Chime ساخته شده است. بازی Zero Time Dilemma را می‌توان ترکیبی منحصربه‌فرد از المان‌های وحشت روانشناختی، عناصر اسرارآمیز، تعلیق و همچنین مولفه‌های یک تریلر دانست.

طرح داستانی بازی شباهت‌های زیادی به فیلم SAW و تعلیق موجود در آن دارد. از نقاط قوت این طرح می‌توان به غیرخطی بودن آن اشاره کرد؛ به طوری که بازیکن‌ها قادر هستند رویدادهای مختلف را تعویض کنند تا تکه‌های پازل روایت موجود در بازی را کامل سازند. علاوه بر این تصمیماتی که در بازی Zero Time Dilemma می‌گیرید را به احتمال زیاد از منظر اخلاقی مورد کندوکاو قرار خواهید داد.

2. Monster Hunter: World

بهترین بازی ژاپنی - Monster Hunter: World

پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، اکس‌باکس وان و کامپیوتر

یکی از عناوین محبوب در میان بازی های ژاپنی ps4 و کامپیوتر، Monster Hunter: World است. سری مانستر هانتر از جمله سری بازی‌هایی است که سال‌هاست در کشور ژاپن تولید می‌شود و طرفداران فراوانی دارد. این عنوان نه‌تنها یک بازی زیبا از نظر جلوه‌های ظاهری است بلکه از نظر کیفی نیز نسبت به نسخه‌های قبلی بهبود پیدا کرده است.

در این بازی چه بخواهید با یک تیرکس که از دهانش آتش بیرون می‌زند مبارزه کنید و چه بخواهید با خفاش‌های غول‌آسا روبه‌رو شوید در همه حال آنقدر هیجان دارید که اصلا متوجه گذر زمان نمی‌شوید. می‌توانید پس از شکست دادن آن‌ها، از اجسادشان برای ساخت اسلحه‌ها و زره‌های بهتر استفاده کنید.

3. Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

بازی های ژاپنی - Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، اکس‌باکس وان و کامپیوتر

به عنوان هشتمین عضو فهرست بهترین بازی های ژاپنی بازی Final Fantasy XIV: A Realm Reborn را می‌خواهیم برای شما معرفی کنیم. این بازی توسط کمپانی Square Enix و در ژانر MMORPG ساخته شده است. در بازی A Realm Reborn قادر هستید به ساختن و شخصی‌سازی شخصیت‌های مورد علاقه خود در دنیای فاینال فانتزی بپردازید.

کلاس‌های بازی A Realm Reborn شامل سه طبقه بندی اصلی تانک (Tank)، احیاگر (Healer) و جنگجو (DPS) می‌شود و خود کلاس جنگجو نیز به دوشاخه جنگجوی تن به تن (Melee DPS) و جنگجوی از راه دور (Ranged DPS) تقسیم می‌شود. از نقاط قوت بازی A Realm Reborn می‌توان به قابلیت انتخاب از میان 10 شغل مختلف برای شخصیت‌ها اشاره کرد که هر کدام مزایای خود را داشته و بر اساس دنیای فاینال فانتزی ساخته شده‌اند.

4. Dark Souls: Remastered

بازی های برتر ساخت ژاپن - Dark Souls: Remastered

پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، اکس‌باکس‌وان، نینتندو سوییچ و کامپیوتر

Dark Souls نه‌تنها یکی از بهترین بازی‌های تاریخ به حساب می‌آید بلکه عنوانی است که به نوعی راه را برای سایر عناوینی که جزو بهترین بازی های ساخت ژاپن بودند، به سایر نقاط جهان باز کرد. ریمستر این بازی که در سال 2018 منتشر شد امکان بازی با رزولوشن 4K و فریم ریت 60 در کنار بهبود گرافیک بازی در اختیار شما قرار می‌دهد.

البته این تغییرات خیلی بزرگ نیستند اما شکوهی که دارک سولز دارد چیزی نیست که با گذشت زمان از بین برود درست مثل باس‌های بسیار قدرتمند و البته لذت شکست دادن آن‌ها. با وجود اینکه این بازی پس از عرضه دارک سولز 3 به پایان رسید اما اولین شماره از این سری همچنان و پس از گذشت چندین سال می‌درخشد.

5. بازی Dragon Ball Xenoverse 2

بهترین بازی ژاپنی - Dragon Ball Xenoverse 2

پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، اکس‌باکس‌وان، نینتندو سوییچ و کامپیوتر

عنوان بعدی فهرست بازی های ژاپنی ps4 و دیگر پلتفرم‌ها، Dragon Ball Xenoverse 2 نام دارد. بازی Dragon Ball Xenoverse 2 توسط کمپانی Dimps ساخته شده و استودیو بازی‌سازی Bandai Namco Entertainment آن را به انتشار عمومی رسانده است.

گیم پلی بازی Xenoverse 2 این امکان را برای علاقمندان فراهم می‌کند که شخصیت منحصربه‌فرد مورد نظر خود را ساخته و در دنیای وسیع شهری به نام Conton به گشت‌وگذار و مبارزه بپردازید. سیستم مبارزه بازی نیز از حرکات و کومبوهای مختص سری Dragon Ball در طراحی خود بهره برده است.

6. بازی Tekken 7

بازی های برتر ساخت ژاپن - Tekken 7

 

پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، اکس‌باکس‌وان، نینتندو سوییچ و کامپیوتر

به عنوان ششمین بازی فهرست بهترین بازی های ژاپنی عنوانی به نام Tekken 7 را برای معرفی در نظر گرفته‌ایم. بازی Tekken 7 توسط کمپانی بازی‌سازی Namco Bandai ساخته و به انتشار رسیده است.

گیم پلی بازی Tekken 7 روی مبارزات کلاسیک یک به یک (1v1) در یک محیط سه بعدی تمرکز دارد. از ویژگی‌های جدید گیم پلی می‌توان به دو امر اشاره کرد. یکی از آن‌ها مکانیزمی به نام Rage Arts است که در واقع یک حرکت ویژه قدرتمند است که تنها یک بار و هنگام کم بودن سلامت رقیب می‌توان از آن استفاده کرد. دومین مکانیزم نیز حرکتی به نام Power Crush است که به بازیکن امکان می‌دهد در حین ضربه خوردن از حریف به ضربه زدن به او ادامه دهد. حالت چندنفره نیز هم به شکل آنلاین بین‌المللی و هم به شکل شبکه‌ای در بازی موجود است.

7. Yakuza: Like A Dragon

بازی های برتر ساخت ژاپن - Yakuza: Like A Dragon

پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4 و 5، اکس‌باکس‌وان و سری اکس و اس و کامپیوتر

Yakuza: Like a Dragon یکی از برترین عناوین در سری یاکوزا و از بازی‌های ویدئویی واقع‌شده در ژاپن است. این بار شما می‌توانید دنیای یاکوزا را در حالت نقش‌آفرینی تجربه کنید و از یک داستان گیرا، ماموریت‌های فرعی سرگرم‌کننده و فراوان و همچنین شخصیت‌های جالب و گاها خنده‌دار لذت ببرید.

Yakuza: Like a Dragon در زمان عرضه در سال 2020 توانست به سرعت خود را به عنوان یکی از بهترین بازی های ژاپنی PC و کنسول مطرح کند و تنها در 4 روز اول عرضه در ژاپن بیش از 300 هزار نسخه به فروش برساند.

8. Tales of Arise

بازی های برتر ساخت ژاپن - Tales of Arise

پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4 و 5، اکس‌باکس‌وان و سری اکس و اس و کامپیوتر

داستان‌های ظهور یا Tales of Arise یک بازی اکشن نقش‌آفرینی است که در سپتامبر سال 2021 معرفی و عرضه شد. در این بازی شما داستان یک زن و مرد از 2 جهان متفاوت دانا و رنا را دنبال می‌کنید که می‌خواهند با یک حکومت ظالم مبارزه کنند. این بازی که با استفاده از موتور آنریل انجین 4 ساخته شده در کمتر از یک هفته از زمان عرضه خود توانست بیش از 1 میلیون نسخه به فروش برساند و تا به اینجا هم آمار فروش این بازی از 2.5 میلیون نسخه فراتر رفته است.

Tales of Arise با داستان جذاب و گیم‌پلی درگیرکننده خود توانست هم نظر مثبت منتقدین را به خود جلب کند و هم گیمرهای زیادی را به خود جذب کند.

9. Resident Evil 2 Remake

بهترین بازی ژاپنی - Resident Evil 2 Remake

پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، اکس‌باکس‌وان و کامپیوتر

نمی‌توان از بازی های برتر ساخت ژاپن یاد کرد و اشاره‌ای به سری Resident Evil نکرد. این سری یکی از اصلی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین سری بازی‌های ژاپنی در جهان است و تقریبا هر گیمری حداقل یک بار هم اسم آن را شنیده است. Resident Evil 2 Remake در راکون سیتی و مدت کوتاهی پس از شیوع یک ویروس زامبی خطرناک جریان دارد.

البته اگر Resident Evil 2 که در سال 1998 منتشر شد تجربه کرده باشید داستان بازی را می‌دانید چرا که این نسخه بازسازی همان بازی اما با گرافیک بسیار بهتر و گیم‌پلی متفاوت همراه شده است. Resident Evil 2 Remake نیز در زمان عرضه با استقبال گسترده منتقدین و گیمرها مواجه و حتی نامزد دریافت جایزه بهترین بازی سال هم شد. تا سال 2021 این بازی بیش از 8 میلیون نسخه فروش داشته که حتی از نسخه اصلی هم بیشتر بوده است.

10. Dark Souls 3

 بازی های برتر ساخت ژاپن - Dark Souls 3

پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، اکس‌باکس‌وان و کامپیوتر

نهایتا به آخرین بازی در فهرست بازی های برتر ساخت ژاپن رسیدیم و این رتبه به بازی دیگری جز Dark Souls 3 تعلق ندارد. بازی Dark Souls III توسط استودیو FromSoftware ساخته شده و کمپانی Bandai Namco Entertainment آن را به انتشار عمومی رسانده است.

ژانر بازی Dark Souls 3 اکشن نقش آفرینی محسوب می‌شود و هر دو حالت تک نفره و چند نفره در بازی موجودند. از نقاط منحصربه‌فرد بازی Dark Souls 3 می‌توان به مکانیزم‌های مختلفی همانند Weapon Arts، فازهای متنوع در نبرد با هیولاهای بازی و همچنین حمله‌های Charge در گیم پلی اشاره کرد.

11. Rise of the Rōnin

 Rise of the Ronin

پلتفرم های بازی : پلی‌استیشن ۵

بازی Rise of the Rōnin بی تردید یکی از بهترین عناوین منتشر شده در سال ۲۰۲۴ خواهد بارید که از سوی تیم نینجا توسعه و قرار است تصویر شرکت سونی در انحصار پلی استیشن ۵ منتشر شود. داستان بازی در ژاپن فئودالی جریان خواهد داشت که روایتگر افسانه‌های کهن این کشور می‌باشد. در خط داستانی بازی شاهد جبهه‌های مختلفی خواهید بود که در نقش یک مبارز باید به دنبال نابودسازی دشمنانی باشید که علیه شما و قلمروتان برنامه‌های شومی را تدارک دیده‌اند.

در طول بازی شما نقش یک سامورایی را ایفا خواهید نمود که از قوانین خاصی پیروی نمی‌کند به همین موضوع سبب خواهد شد تا وی بر اساس ذهنیت خود و تفکراتی که در سر داشته است به دنبال نابودسازی دشمنان به هر شیوه‌ای باشد. بی‌تردید می‌توان بازی را از بهترین بازی‌های پلی استیشن ۵ در سال ۲۰۲۴ دانست که از اصلی‌ترین مزایای آن می‌توان به طراحی چشم نواز در کنار سیستم‌های مبارزه‌ای نوین اشاره داشت. سیستم مبارزه‌ای جذاب بازی شما را در برابر دشمنان مختلفی قرار می‌دهد که برای عبور از آنها باید مهارت‌های رزمی خود را افزایش دهید در غیر این صورت قادر به شکست دادن آنها نخواهید بود.

طراحی بازی از طریق موتورهای گرافیکی قدرتمندی انجام شده که موضوع می‌تواند شما را با یکی از گرافیک‌ترین بازی‌های سال مواجه نماید. از دیگر مزایای بازی می‌توان به به کارگیری المان‌های تصویری و اکشن‌های ویژه بصری اشاره داشت که در طول نبردهای بازی شاهد صحنه‌های سینماتیک خیره کننده‌ای خواهید بود که می‌تواند روی جذابیت‌های بازی و گیم پلی نقش مهمی داشته باشد. صداپیشگان شناخته شده‌ای از سوی سونی برای بازی در نظر گرفته شده که با حضور در مراحل بازی می‌توانید شاهد صداهای زیبایی در تعاملات و پس زمینه باشید.

سخن پایانی

بازی های برتر ساخت ژاپن را برای شما فهرست کردیم و امیدواریم از خواندن مقاله امروزمان نیز نهایت لذت را برده باشید. ناگفته نماند که کمپانی‌های بازی‌سازی ژاپنی جزو مهره‌های کلیدی صنعت گیمینگ محسوب می‌شوند و عناوین بسیار زیاد دیگری نیز در میان بهترین بازیهای ژاپن وجود دارند که در فهرست امروزمان مجال اشاره به آن‌ها را پیدا نکردیم. در هر صورت امیدواریم با خواندن مقاله‌مان نسبت به تجربه این بازی های خوب ترغیب شوید.

نظر شما در مورد بهترین بازی های کامپیوتری ژاپنی چیست؟ نظرات خود را از قسمت پایین و از بخش کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402