با زیباترین بازی های رایانه ای تاریخ آشنا شوید

زیباترین بازی های رایانه ای / بازی های زیبای کامپیوتری
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر جلوه‌های بصری را مهمترین عنصر یک بازی قلمداد نکنیم، بدون شک این مورد از کلیدی‌ترین عناصر موفقیت آن محسوب می‌شود. در این مقاله زیباترین بازی های رایانه ای را بررسی می‌کنیم. با ما باشید.

گرافیک یک بازی همانند گیم‌‌پلی آن یکی از مشخص‌کننده‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های آن محسوب می‌شود؛ تا جایی که در دوران کنونی یکی از تعیین‌کننده‌ترین موارد برای گیمرها در تجربه کردن و یا نکردن یک بازی جلوه‌های بصری آن و همسان بودن این جلوه‌های بصری با استانداردهای کنونی قلمداد می‌شود. بر همین اساس در مقاله امروزمان قصد داریم بازی‌هایی را برایتان معرفی کنیم که تجربه کردن آن‌ها فارغ از جنبه‌های دیگر از منظر بصری جزو رضایت‌بخش‌ترین تجربه‌های شما به عنوان یک کاربر خواهد بود. بدیهی است که اجرای اکثر این عناوین با تنظیمات ایده‌آل در عین حال به سخت‌افزارهای قدرتمند نیز نیاز خواهد داشت. با پلازا همراه باشید تا تعدادی از زیباترین بازی های رایانه ای را با همدیگر بررسی کنیم.

زیباترین بازی های رایانه ای / بازی های زیبای کامپیوتری

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • زیباترین بازی های رایانه ای تاریخ
    • بازی Crysis
    • بازی Myst
    • بازی Grand Theft Auto V
    • بازی The Elder Scrolls III: Morrowind
    • بازی Quake
    • بازی The Witcher 3: Wild Hunt
    • بازی StarCraft II: Wings of Liberty
    • بازی Arma 3
    • بازی Hitman
    • بازی F.E.A.R.
    • بازی Metro Exodus
    • بازی Red Dead Redemption II

 


زیباترین بازی های رایانه ای تاریخ


در ادامه با زیباترین بازی های رایانه ای آشنا خواهیم شد.

 

بازی Crysis

سال انتشار: 2007

در فهرست زیباترین بازی های رایانه ای اولین عنوانی که می‌خواهیم برای شما معرفی کنیم، بازی Crysis محسوب می‌شود. بازی Crysis در زمان انتشار خود یکی از سنگین‌ترین عناوین برای سخت‌افزارهای آن زمان بود. در واقع می‌توان گفت هنگامی که این بازی توسط استودیو بازی‌سازی کرای‌تک (Crytek) و در سال 2007 منتشر شد، افرادی که می‌توانستند بازی را اجرا کنند کاملا جدا از افرادی بودند که صرفا آرزوی اجرای بازی با سخت‌افزار خود را داشتند!

هم‌اکنون بیش از 12 سال از زمان انتشار بازی Crysis می‌گذرد و این بازی هنوز هم از نظر سخت‌افزار مورد نیاز جزو عناوین چالش‌برانگیز است.

 

بازی Myst

زیباترین بازی های رایانه ای / بازی های زیبای کامپیوتری

سال انتشار: 1993

دومین بازی فهرست زیباترین بازی های رایانه ای بازی Myst است. بازی Myst در دهه 90 منتشر شده است؛ دهه‌ای که در آن بر خلاف سال‌های اخیر هنوز به گرافیک‌های خارق‌العاده در بازی‌های ویدیویی عادت نکرده بودیم. در دوره‌ای این چنینی بود که بازی Myst منتشر شد؛ دنیایی سه بعدی که یک ماجراجویی آرام را با معماهای عجیب و غریب ترکیب کرده بود. اگر با استانداردهای زمان کنونی‌مان به بازی Myst نگاه کنیم، احتمالا آن را بسیار ساده و خنده‌آور بدانیم؛ اما همین بازی در سال 1993 یکی از واقع‌گرایانه‌ترین تجربه‌های ممکن در گیمینگ بود.

جا دارد اشاره کنیم که حجم بازی Myst در زمان انتشار خود به قدری زیاد بود که سازندگان مجبور شدند به جای فلاپی دیسک (Floppy disk) آن را بر روی سی دی منتشر کنند؛ تصمیمی که به خودی خود سبب رواج بیشتر انتشار بازی‌ها بر روی سی دی شد.

 

بازی Grand Theft Auto V

سال انتشار: 2013

بازی سوم فهرست زیباترین بازی های رایانه ای عنوان محبوب GTA V است. بازی‌های بسیار کمی به اندازه GTA V توانسته‌اند تا این حد جایگاه خود را در صنعت سرگرمی در معنای کلی آن محکم کنند. این بازی علاوه بر آنکه توانسته است تاکنون بیش از 6 میلیارد دلار برای سازندگان خود سود مالی به همراه داشته باشد، یکی از بهترین و زیباترین بازی‌ها به ویژه بر روی پلتفرم PC است. حدود 18 ماه طول کشید تا GTA V بر روی پلتفرم کامپیوتر منتشر شود؛ اما این انتظار بدون شک ارزشش را داشت.

سری بازی‌های GTA تاکنون جهت اجرای خود به سخت‌افزارهای قدرتمند نیاز نداشته‌اند؛ اما اگر بخواهید بازی GTA V را در حالت حداکثری آن بر روی کامپیوتر خود اجرا کنید، حداقل سخت‌افزاری که به آن نیاز خواهید داشت یک پردازنده گرافیکی قدرتمند خواهد بود.

 

بازی The Elder Scrolls III: Morrowind

زیباترین بازی های رایانه ای / بازی های زیبای کامپیوتری

سال انتشار: 2002

بازی چهارم فهرستمان با مضمون فهرست زیباترین بازی های رایانه ای The Elder Scrolls III: Morrowind محسوب می‌شود. شاید به این گمان بیفتید که پنجمین نسخه از سری بازی محبوب The Elder Scrolls با نام اسکایریم (Skyrim) انتخاب مناسب‌تری برای فهرستمان بود، اما جهشی که کمپانی بازی‌سازی Bethesda به ویژه در زمینه جلوه‌های بصری با بازی Morrowind از خود نشان داد بسیار بیشتر از بازی اسکایریم بود.

دومین نسخه از سری (بازی Daggerfall) از منظر تکنیکی اولین عنوانی بود که از طریق موتور گرافیکی XnGine به شیوه خود از جلوه‌های سه بعدی استفاده کرد. در سوی دیگر بازی Morrowind در جلوه‌های بصری خود از یک ترکیب سخت‌افزاری سه بعدی مستقیم (Direct3D) استفاده کرد که در عین حال از انیمیشن‌های اسکلت‌وار (Skeletal) جهت واقع‌گرانمایی هرچه بیشتر حرکت شخصیت‌ها پشتیبانی می‌کرد. نتیجه این امر یک نقطه عطف تکنیکی در زمینه جلوه‌های بصری برای این سری بازی و همچنین برای ژانر اکشن نقش آفرینی (Action-RPG) به طور کلی بود.

 

بازی Quake

زیباترین بازی های رایانه ای / بازی های زیبای کامپیوتری

سال انتشار: 1996

پنجمین عنوانی که در فهرست زیباترین بازی های رایانه ای می‌خواهیم برایتان معرفی کنیم، بازی Quake محسوب می‌شود. بازی Quake نیز همانند برخی از عناوین فهرست امروزمان بنابر استانداردهای امروزی حرف زیادی برای گفتن ندارد؛ اما حدود بیش از 20 سال پیش همین بازی یک انقلاب تکنیکی محسوب می‌شد که مفاهیم استفاده سه بعدی از فضا و مدلینگ چندبعدی را بازتعریف کرد.

جان رومرو (John Romero) که مغز متفکر اصلی پشت بازی بود قصد داشت عنوانی را خلق کند که چه از نظر تکنیکی و چه از منظر مکانیکی بهتر از بازی Doom که در سال 1993 منتشر شده بود باشد و به کمک موتور گرافیکی داخل استودیویی که برای این کار در نظر گرفته بود به هدف خود رسید. بازی‌های شوتر چندنفره پس از Quake به کلی متحول شدند و جنبه‌های بصری بسیاری از نسخه‌های کنونی آن‌ها از منظر تکنیکی ریشه در خلاقیت‌های سازندگان بازی Quake دارد.

 

بازی The Witcher 3: Wild Hunt

سال انتشار: 2015

بازی ششم فهرست زیباترین بازی های رایانه ای The Witcher 3: Wild Hunt است. نسخه دوم سری بازی The Witcher قبل از انتشار سومین بازی یکی از استانداردترین بازی‌ها در زمینه جلوه‌های بصری محسوب می‌شد و می‌توان گفت بازی ویچر 3 نه تنها به وظیفه‌ای که عنوان قبلی‌اش انجام می‌داد عمل می‌کند، بلکه استانداردهای جدیدی را در این زمینه تعریف کرده است. به بیان دیگر The Witcher 3: Wild Hunt همان عنوانی محسوب می‌شود که هنگام تست کردن کارت گرافیکی، پردازنده و حتی صفحه نمایش خود در سال‌های اخیر از آن استفاده می‌شود.

حتی در تنظیمات Low بازی هدایت قهرمان آن (Geralt of Rivia) و اسب وفادار او (Roach) برای پیدا کردن دخترخوانده‌اش، یکی از باشکوه‌ترین تجربه‌هایی است که در یک بازی ویدیویی دیده‌اید.

 

بازی StarCraft II: Wings of Liberty

زیباترین بازی های رایانه ای / بازی های زیبای کامپیوتری

سال انتشار: 2010

هفتمین عنوانی که در فهرست زیباترین بازی های رایانه ای می‌خواهیم برایتان معرفی کنیم، بازی StarCraft II: Wings of Liberty است. بازی StarCraft II را در سال‌های اخیر با جایگاهش به عنوان یکی از بازی‌های اصلی ژانر نقش آفرینی استراتژیک به ویژه در ورزش‌های الکترونیک (Esports) می‌شناسند؛ اما همین بازی در زمان خود بیشتر با نیازمندی‌های گرافیکی سخت‌گیرانه خود و قد علم کردن در زمینه جلوه‌های بصری در برابر قوی‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ و سخت‌افزارها شناخته می‌شد.

جا دارد بگوییم که دلیل این امر عدم محدودیت فریم ریت بازی در زمان عرضه بود که به نوبه خود سبب شد بسیاری از پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیکی دمای حرارتشان از میزان قابل کنترل عبور کند. البته بعدها سازندگان بازی سریعا چاره این امر را پیدا کردند؛ اما در هر صورت نسخه دوم استارکرفت روش جدیدی برای سنجیدن قدرت پردازنده‌های گرافیکی ارائه داد که تا آن زمان معمول نبود.

 

بازی Arma 3

زیباترین بازی های رایانه ای / بازی های زیبای کامپیوتری

سال انتشار: 2013

هشتمین بازی فهرست زیباترین بازی های رایانه ای Arma 3 نام دارد. بازی Arma 3 را معمولا با پایه‌گذاری حالت DayZ می‌شناسند؛ حالتی مبنی بر بقا در برابر زامبی‌ها (Zombie survival) که بعدها زمینه ایجاد ژانر محبوب بتل رویال در بازی‌های رایانه‌ای شد. در سال 2013 این بازی یکی از بهترین عناوین اخیر پلتفرم کامپیوتر در دید منتقدین بود و Arma 3 این امر را مدیون فیزیک واقع‌گرایانه و بازسازی باشکوه کشورهایی همانند یونان بود. همچنین جا دارد اشاره کنیم که این بازسازی باشکوه برای سخت‌افزارهای زمان خود یک چالش عظیم بود و حتی هم‌اکنون نیز تا حدودی چنین است.

 

بازی Hitman

زیباترین بازی های رایانه ای / بازی های زیبای کامپیوتری

سال انتشار: 2016

به عنوان بازی نهم فهرست زیباترین بازی های رایانه ای Hitman را که در سال 2016 منتشر شده است انتخاب کرده‌ایم. این بازی علاوه بر آنکه یک بازگشت باشکوه برای استودیو بازی‌سازی دانمارکی Io Interactive محسوب می‌شد، در عین حال یکی از بهترین موارد برای به چالش کشیدن سخت‌افزارهای گیمینگ بود. بازی Hitman در تنظیمات معمولی خود چندان گرافیکی از شما طلب نمی‌کند؛ اما اگر همین تنظیمات را به Ultra تغییر دهید، عنوان باشکوهی از نظر بصری خواهید داشت که برخی از جلوه‌های آن واقعا نفس گیرند.

به کمک یک پردازنده خوب و DirectX12 در این بازی جلوه‌هایی خواهید دید که در کمتر عنوان دیگری مشاهده کرده‌اید؛ جلوه‌هایی همانند مشاهده گلوله‌ها هنگامی که با زمین اصابت می‌کنند و حتی انعکاس نوری سر بدون موی هیتمن هنگامی که دشمنان خود را یک به یک هلاک می‌کند.

 

بازی F.E.A.R.

زیباترین بازی های رایانه ای / بازی های زیبای کامپیوتری

سال انتشار: 2005

بازی دهم فهرست زیباترین بازی های رایانه ای F.E.A.R. است که در سال 2005 منتشر شده است. این بازی محصول استودیو بازی‌سازی Monolith است؛ استودیویی که قبل از آن در پروژه‌هایی همانند Shadow of Mordor و Shadow of War به باز تصویر کشیدن دوران قرون وسطی پرداخته بود. پروژه بعدی همین استودیو با نام F.E.A.R. ترکیب جالبی از تیراندازی اول شخص با اکشن مهیج و المان‌های ترسناک را برایمان ارائه داد.

بیش از یک دهه قبل بازی F.E.A.R. از جمله عناوینی بود که برای زمان خود یکی از باشکوه‌ترین بازی‌ها بود و از نظر سخت‌افزار موردنیاز نیز جزو عناوینی بود که مخاطبان خود را به چالش کشید. از موارد قابل توجه بازی در زمینه جلوه‌های بصری می‌توان به نورپردازی پیچیده آن، بافت‌ها و محیط قابل توجه بازی از منظر دیداری و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد. حتی هم‌اکنون نیز که بیش از یک دهه از زمان انتشار بازی می‌گذرد، F.E.A.R. و تجربه آن را می‌توان در کلمه باشکوه خلاصه کرد.

 

بازی Metro Exodus

سال انتشار: 2019

به عنوان یازدهمین عنوان فهرست زیباترین بازی های رایانه ای بازی Metro Exodus را انتخاب کرده‌ایم. بازی Metro Exodus نسبت به عناوین پیشین مترو رویکرد متفاوت‌تری را اخذ کرده است. سبک بازی دنیای باز (Open World) است و خبری از اتمسفر تاریک بازی‌های قبلی نیست؛ اما در عین حال نوع دیگری از فضای آخرالزمانی را از طریق بازی Exodus در شهر مسکو شاهد هستیم.

از جمله مواردی که به باشکوه کردن جلوه‌های بصری بازی Metro Exodus کمک کرده است، استفاده از فناوری ری تریسینگ (Ray-tracing) در آن است که به شیوه همزمان اما بسیار زیرکانه‌تر از عناوین دیگر همانند Control در بازی به کار گرفته شده است. مهمترین استفاده این تکنولوژی در نورپردازی بازی بوده که در یک کلام یکی از زیباترین نورپردازی‌های عناوین چند سال اخیر است. جلوه‌های نور و سایه در بازی Metro Exodus به خوبی ما را به دنیایی که سازندگان آن قصد دارند احساسش کنیم سوق داده‌اند.

 

بازی Red Dead Redemption II

زیباترین بازی های رایانه ای / بازی های زیبای کامپیوتری

سال انتشار: 2018

به عنوان دوازدهمین و آخرین بازی فهرست زیباترین بازی های رایانه ای بازی Red Dead Redemption II را در نظر گرفته‌ایم. بازی Red Dead Redemption II عنوانی است که حتی وقتی پردازنده گرافیکی قدرتمندی همانند Nvidia GeForce RTX 2080 Ti، آن را بر روی کامپیوتر اجرا می‌کند دچار مشکل می‌شود. شاید بتوان گفت موردی که بیشتر از تمام موارد دیگر جلوه‌های بصری بازی رد دد 2 را نسبت به عناوین دیگر متمایز می‌کند، توجه تحسین برانگیز سازندگان نسبت به جزئیات باشد.

صبح‌هایی که در این بازی شاهدشان هستیم به ویژه قابل توجه‌اند؛ چراکه در میزان واقع‌گرایی و جزئیات خود کم از واقعیت ندارند. حدود یک دهه طول کشید تا سازندگان بازی Red Dead Redemption II آن را به مرحله تولید برسانند و با توجه به زیبایی بی حدوحصر آن بدون شک می‌توان گفت زمان صرف شده برای این کار ارزش خود را داشته است.

بازی های زیبای کامپیوتری

فهرست امروزمان را نیز با مضمون زیباترین بازی های رایانه ای با همدیگر بررسی کردیم. بدون شک در زمینه جلوه‌های بصری، بازی‌های زیادی حرف برای گفتن دارند؛ به ویژه در نسل کنونی که رقابت در این زمینه چه در میان کمپانی‌های بازی‌سازی و چه از لحاظ سخت‌افزاری و تولیدکنندگان پردازنده‌های گرافیکی بسیار زیاد است. از جمله بازی‌های دیگری که دارای گرافیک عالی هستند و در مقاله‌مان به آن‌ها اشاره نکرده‌ایم می‌توان به بازی Destiny 2، بازی Division 2، بازی Battlefield V،‌ بازی Far Cry 5،‌ بازی Anthem و بسیاری از عناوین دیگر اشاره کرد. در هر صورت امیدواریم از خواندن فهرستمان لذت برده و نسبت به تجربه عناوین گفته شده ترغیب شوید.

نظر شما در این رابطه چیست؟ نظرات خود را از قسمت پایین و از بخش کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402