بهترین نرم افزار های ترجمه متن انگلیسی به فارسی برای اندروید و آیفون

نرم افزارهای ترجمه / نرم افزارهای مترجم
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بهترین نرم افزار ترجمه متن انگلیسی به فارسی برای اندروید و آیفون به‌شما کمک می‌کند متون را در مدت کوتاهی ترجمه کنید. با ما همراه باشید تا با چند برنامه ترجمه متن برای گوشی موبایل آشنا شویم.

برنامه های ترجمه جزء یکی از برنامه‌های کاربردی و مفید برای هر کاربری هستند و به نوعی با زبان دوم سروکار دارند. این برنامه‌ها می‌توانند متن مورد نظر شما را به اکثر زبان‌های زنده دنیا ترجمه کنند. برنامه های ترجمه برای فراگیران زبان‌های دوم، دانشجویان و همچنین افرادی که دائما به کشورهای مختلف دنیا سفر می‌کنند بسیار مناسب و ضروری هستند. با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید در هر کشور بدون دانستن زبان آن، نیازهای خود را برآورده سازید و با مردم آن کشور صحبت کنید. در این مقاله از پلازا بهترین نرم افزار ترجمه متن انگلیسی به فارسی برای اندروید و iOS را به همراه لینک دانلود به شما معرفی می‌کنیم.

فهرست مطالب

بهترین نرم افزار ترجمه متن انگلیسی به فارسی برای اندروید و آیفون

برنامه های ترجمه می‌توانند کلمات و عبارات مورد نظر شما را به سرعت به زبان مقصد ترجمه کنند. خوشبختانه اپلیکیشن‌های ترجمه متعددی برای سیستم عامل اندروید و iOS طراحی شده‌اند و در این بخش، بهترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

1. Google Translate؛ بهترین برنامه ترجمه انگلیسی به فارسی با عکس

بهترین برنامه ترجمه متن انگلیسی به فارسی گوشی

Google Translate یکی از بهترین و کاربردی‌ترین برنامه های ترجمه موجود در این فهرست محسوب می‌شود که برای سیستم عامل اندروید و iOS به صورت رایگان در دسترس است. این برنامه از ترجمه متنی بیش از 100 زبان خارجی پشتیبانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا بدون زحمت و دردسر بتوانید ترجمه متن مورد نظر خود را دریافت کنید. ترجمه آفلاین یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد برنامه Google Translate است.

علاوه بر ترجمه‌های متنی و مکالمه‌ای، Google Translate دارای ویژگی‌هایی مانند تشخیص دست خط نیز هست که محتوای دست‌نویس شما را به زبان مورد نظرتان ترجمه می‌کند و دوربین آنی این برنامه به شما امکان می‌دهد دوربین گوشی خود را بر روی کلمه مورد نظر گرفته و بلافاصله ترجمه آن را به زبان مقصد دریافت کنید.

2. Microsoft Translator؛ بهترین نرم افزار مترجم متن برای موبایل

نرم افزار ترجمه انگلیسی به فارسی برای موبایل

Microsoft Translator نیز از دید بسیاری، بهترین برنامه ترجمه متن انگلیسی به فارسی گوشی است. این برنامه قابلیت ترجمه آفلاین را فراهم می‌کند تا بتوانید بدون دسترسی به اینترنت نیز از آن استفاده کنید. اپلیکیشن Microsoft Translator همچنین دارای کتابچه راهنمای لغت است که ترجمه‌های تایید شده و راهنماهای تلفظ را در خود ذخیره می‌کند تا به شما در یادگیری کلمات و عبارات مختلف کمک کند.

علاوه بر این، یکی دیگر از ویژگی‌های مفیدی که این برنامه ارائه می‌دهد امکان ترجمه مکالمه چند نفره است که با متصل کردن گوشی خود به آن می‌توانید با حداقل 100 نفر در دنیا با زبان‌های مختلف، مکالمه داشته باشید. این برنامه همچنین دارای دوربین ترجمه است که با استفاده از آن می‌توانید متن موجود در عکس‌ها و اسکرین‌شات‌ها را نیز ترجمه کنید. برنامه Microsoft Translator همچنین دارای قابلیت بررسی ترجمه‌ها و معانی مختلف یک واژه نیز هست. این اپلیکیشن کاربردی کاملا رایگان است و برای سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس قرار دارد.

3. iTranslate Translator

بهترین برنامه ترجمه متن انگلیسی به فارسی گوشی

اپلیکیشن iTranslate Translator نیز یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی ترجمه متن است. این اپلیکیشن هم مانند برنامه‌های دیگر دارای بهترین و مفیدترین ویژگی‌ها مانند ترجمه متن، مکالمات صوتی، ترجمه آفلاین و غیره است. یکی از ویژگی‌های جالب iTranslate Translator امکان تبدیل یک کلمه یا جمله به لهجه‌های مختلف است تا به شما در برقراری ارتباط مؤثر با افراد مختلف در سراسر دنیا کمک کند. این برنامه همچنین دارای یک دیکشنری مخصوص است که می‌تواند کلمات یا عباراتی را که اخیرا در آن وارد کردید را ذخیره کند تا در صور نیاز بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این برنامه از 100 زبان مختلف با امکان پخش ترجمه صوتی با صدای خانم و آقا پشتیبانی می‌کند.

4. BK Translate

بهترین برنامه ترجمه متن انگلیسی به فارسی گوشی

اپلیکیشن BK Translate یکی دیگر از نرم افزار های ترجمه انگلیسی به فارسی برای موبایل است که می‌توانید مدنظر داشته باشید. برنامه از بیش از 150 زبان مختلف از جمله فارسی پشتیبانی می‌کند و امکان ترجمه متن، صدا و دست خط را دارد. برنامه رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و خبری از ویژگی‌های اضافی در آن نیست.

5. English Persian Dictionary؛ بهترین برنامه ترجمه متن انگلیسی به فارسی گوشی

نرم افزار ترجمه انگلیسی به فارسی برای موبایل

برنامه English Persian Dictionary یکی از مجموعه برنامه‌های منتشر شده توسط استودیو Innnovative-Software است. این برنامه به‌صورت انحصاری برای زبان‌های فارسی و انگلیسی کاربرد دارد. البته شاید نتوانیم آن بهترین نرم افزار ترجمه متن انگلیسی به فارسی برای اندروید به‌حساب بیاوریم چرا که این برنامه یک دیکشنری است.

  • دانلود برنامه English Persian Dictionary برای: اندروید 

6. Persian-English Translator؛ نرم افزار ترجمه انگلیسی به فارسی برای موبایل

نرم افزار ترجمه انگلیسی به فارسی برای موبایل

Klays-Development یک توسعه‌دهنده در گوگل‌پلی است که چندین برنامه ترجمه متن برای زبان‌های مختلف منتشر کرده است. اپلیکیشن Persian-English Translator نیز مختص ترجمه فارسی به انگلیسی یا برعکس است. برنامه رابط کاربری ساده‌ای دارد. شما می‌توانید زبان را با تایپ کردن یا با استفاده از صدا ترجمه کنید. افزون بر این برنامه رایگان است و دارای تبلیغات درون برنامه‌ای است.

  • دانلود برنامه Persian-English Translator برای: اندروید 

7. Pocket Translator؛ دانلود نرم افزار ترجمه متن از روی عکس برای iOS

بهترین برنامه ترجمه متن انگلیسی به فارسی گوشی

اگر به‌دنبال یک نرم افزار ترجمه حرفه ای آیفون هستید، Pocket Translator می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. این برنامه از گوگل ترنسلیت برای ترجمه کمک می‌گیرد و چندین قابلیت اضافی نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. برای مثال می‌توانید با استفاده از آن دوربین را به سمت متن مورنظر گرفته و ترجمه آن را دریافت کنید. برنامه همچنین از ترجمه صدا و همچنین تاریخچه محتوای ترجمه شده نیز برخوردار است.

  • دانلود برنامه Pocket Translator برای: iOS

8. SayHi Translate؛ نرم افزار ترجمه انگلیسی به فارسی برای موبایل

بهترین نرم افزار ترجمه متن انگلیسی به فارسی برای اندروید

اپلیکیشن SayHi بیشتر از همه بر روی ترجمه متن و صدا تمرکز دارد و به همین خاطر نسبت به دیگر برنامه‌ها، ویژگی‌های کمتری دارد. اما از زبان‌های زیادی از جمله فارسی پشتیبانی می‌کند و کار با آن نیز بسیار ساده است. می‌توانید با استفاده از میکروفون ترجمه کنید یا یک متن را تایپ و ترجمه آن را دریافت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله بهترین برنامه های ترجمه متن برای اندروید و iOS‌ را معرفی کردیم. به خاطر داشته باشید که برای استفاده از این برنامه‌ها خودتان باید دارای دانش نسبی از زبان مقصد باشید تا بتوانید اشکالات و ایرادات احتمالی آن را برطرف کنید. مسلما این برنامه‌های ترجمه خالی از اشکال و خطا نیستند و در برخی مواقع ممکن است نتوانند به خوبی متن و یا جمله مورد نظر شما را به زبان مقصد ترجمه کنند. از نظر شما بهترین نرم افزار ترجمه متن انگلیسی به فارسی برای اندروید کدام است؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402