بدترین و بهترین فیلم های دیکاپریو ؛ از مخلوقات 3 تا از گور برخاسته

فیلم های لئوناردو دیکاپریو
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تعداد فیلم های لئوناردو دی کاپریو از زمان شروع کار بازیگری او تاکنون بسیار زیاد است. در این مقاله قصد داریم بدترین و بهترین فیلم های دیکاپریو را مورد بررسی قرار دهیم.

کارنامه هنری و فیلم های لئوناردو دی کاپریو مملو از آثار درخشان و بازی‌های هنرمندانه است. دیکاپریو نه تنها در آمریکا، بلکه در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد و در میان مردم به عنوان یک چهره هنری محبوب شناخته می‌شود. در این مقاله قصد داریم بدترین و بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. پس اگر به فیلم های این بازیگر علاقه‌مند هستید، با پلازا همراه باشید و این مقاله را از دست ندهید. همچنین برای خواندن بیوگرافی دی کاپریو می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

تمامی فیلم های لئوناردو دی کاپریو / فیلم های لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت

همچنین بخوانید :

فهرست مطالب

8. فیلم جزیره شاتر (Shutter Island)

بدترین و بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو

در این بخش مروری بر بدترین و بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو خواهیم داشت.

20. فیلم سینمایی مخلوقات 3 (Critters 3)

فیلم های قدیمی لئوناردو دیکاپریو / فیلم های عاشقانه لئوناردو دی کاپریو

  • سال ساخت: 1991
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 4.4/10
  • کارگردان: کریستین پیترسون (Kristine Peterson)

فیلم Critters 3 اولین تجربه جدی بازیگری لئوناردو دیکاپریو در سن 17 سالگی است. این فیلم در ژانر علمی تخیلی، مهیج و ترسناک ساخته شده است و علاوه بر دیکاپریو، فرانسیس بای (Frances Bay) نیز در آن حضور دارد. بازی دیکاپریو در Critters 3 به عنوان تجربه اول بازیگری بسیار خوب است، اما این اثر از فیلم های جوانی لئوناردو دی کاپریو در زمان اکران خود نتوانست مخاطبان زیادی را به خود جذب کند و به همین دلیل جزء یکی از ضعیف‌ترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو محسوب می‌شود. 

در این عنوان از فیلم های دیکاپریو در کودکی، او نقش یک پسر نوجوان به نام «جاش» را بازی کرده است که در شهر آن‌ها موجودات عجیب و غریبی وجود دارند که همه چیز اعم از انسان‌ها و اشیاء را می‌خورند. این موجودات ترسناک روزی تصمیم می‌گیرند که به سراغ برج‌های بلند لس‌آنجلس بروند.

برچسب PS4 سونی طرح جوکر افقی

برچسب PS4 سونی طرح جوکر افقیSony Joker Skin for PS4

19. فیلم مردی با نقاب آهنین (The Man In The Iron Mask)

لیست فیلم های لئوناردو دیکاپریو / فیلم های جوانی لئوناردو دی کاپریو

  • سال ساخت: 1998
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.5/10
  • کارگردان: راندل والاس (Randall Wallace)

فیلم The Man in the Iron Mask در فیلم‌شناسی لئوناردو دی‌کاپریو یکی دیگر از آثار نسبتا ضعیف او محسوب می‌شود که آن را در چندین سال ابتدایی ورود خود به سینما بازی کرده است. دیکاپریو در زمان بازی در این فیلم تنها 24 سال سن داشت و تجربه زیادی در بازیگری نداشت؛ اما با این وجود توانسته است از عهده این نقش برآید. البته در برخی سکانس‌ها شاهد برخی ضعف‌ها در امور مربوط به پشت صحنه‌ و فرآیند شکل‌گیری روند داستان هستیم.

فیلم The Man in the Iron Mask روایتگر یکی از داستان‌های معروف «سه تفنگدار» است که دیکاپریو در آن نقش لوئی چهاردهم را بازی می‌کند که حاکم ستمگر و ظالم فرانسه است.

18. فیلم سینمایی خاطرات بسکتبال (The Basketball Diaries)

تمامی فیلم های لئوناردو دی کاپریو / فیلم‌شناسی لئوناردو دی‌کاپریو

  • سال ساخت: 1995
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3/10
  • کارگردان: اسکات کالورت (Scott Kalvert)

فیلم The Basketball Diaries نیز یکی دیگر از فیلم‌های نه چندان موفق دیکاپریو محسوب می‌شود. بازی دی کاپریوی جوان در این فیلم نسبتا خوب است، اما برخی بازی‌های نامنسجم، مونتاژهای اغراق‌آمیز و همچنین کلیشه‌های نمایشی ضعیف درباره اعتیاد، این فیلم را در دسته کارهای ضعیف دیکاپریو قرار می‌دهد.

دی کاپریو در این فیلم نقش یک پسر نوجوان به نام «جیم» را بازی می‌کند که ستاره بسکتبال است، اما چندی پس از شهرت و موفقیت، با دوستان خود به سمت کارهای غیرقانونی و خلاف روی می‌آورد و چندی بعد نیز گرفتار اعتیاد می‌شود. در این فیلم شاهد صعود و نزول یک ستاره ورزشی محبوب هستیم که خود را سوژه داغ خبرها می‌کند و زندگی‌اش را به نابودی می‌کشاند.

17. فیلم جی. ادگار (J. Edgar)

معرفی فیلم های لئوناردو دی کاپریو / بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو

  • سال ساخت: 2011
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.5/10
  • کارگردان: کلینت ایستوود (Clint Eastwood)
همچنین بخوانید :

فیلم سینمایی J. Edgar فیلم دیگری از دیکاپریو است که جزء یکی از کارهای نه چندان موفق وی به شما می‌رود. او در این فیلم با چند گریم متفاوت دیده می‌شود و به خوبی توانسته است از عهده نقش خود برآید؛ اما برخی عناصر فنی فیلم باعث شدند تا دی کاپریو نتواند در J. Edgar به خوبی هنر خود را به نمایش بگذارد. این فیلم از لحاظ فنی، عملکرد ضعیفی داشته است و در زمان خود نتوانست مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد.

دیکاپریو در این فیلم نقش «جی. ادگار هوور» رئیس سازمان FBI را بازی می‌کند که در طول خدمت خود در این سازمان توانست اقدامات سازنده و مثبتی را انجام دهد؛ اما برخی افراد سودجو تصمیم گرفتند تا با انتشار برخی شایعات و اخبار کذب، او را از این مقام بر کنار کنند.

16. فیلم یک مشت دروغ (Body Of Lies)

اسم فیلم های لئوناردو دی کاپریو / بهترین فیلم های سینمایی لئوناردو دیکاپریو

  • سال ساخت: 2008
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.1/10
  • کارگردان: ‌ریدلی اسکات (Ridley Scott)

دیکاپریو در این اثر نقش یک مامور CIA به نام «راجر فریس» را بازی می‌کند که برای یک ماموریت مهم به اردن فرستاده می‌شود. این فیلم به علت عدم خلق داستانی نو و تازه، اغراق و همچنین عدم وجود هیجان واقعی، نتوانست به یک اثر ماندگار تبدیل شود و به سرعت فراموش شد. دیکاپریو در این فیلم با گلشیفته فراهانی همبازی بود و این امر یکی از نقاط قوت و البته یکی از جذابیت‌های آن برای مخاطبان ایرانی است. این عنوان بر اساس رمانی آمریکایی با همین نام ساخته شده است.

15. فیلم بالارو نگاه نکن (Don’t Look Up) ؛ فیلم جدید دی کاپریو و جنیفر لارنس

آخرین فیلم دی کاپریو

  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز آی‌‌ام‌دی‌بی: 7.2/10
  • کارگردان: آدام مک‌کی (Adam McKay)

آخرین فیلم دی کاپریو، فیلم پرستاره بارو نگاه نکن بود. این اثر قبل از پخش خود به دلیل بازیگران بزرگی که در آن حضور داشتند، بسیار مورد استقبال قرار گرفت. حتی منتقدان اجرای بازیگران را نیز تحسین کردند و فیلم جز برترین‌های 2021 شد. بالارو نگاه نکن توانست جز پربیننده‌ترین‌های نتفلیکس شود اما ما نمی‌توانیم آن را بهترین فیلم‌ های دی کاپریو بنامیم زیرا  این اثر امتیاز 56% را از راتن تومیتوز و 49% را از متاکریتیک دریافت کرد. ساختار فیلم اشکالاتی داشت و در زمینه ارزش کیفی طنز خود مورد انتقاد قرار گرفت. اگر شماهم آن را تماشا کنید، متوجه می‌شوید این اثر آنقدرها که از آن تعریف می‌شد، در حد عالی نیست.

داستان فیلم بالا رو نگاه نکن، از جدیدترین فیلم های دیکاپریو، درباره دو ستاره شناس رده پایین است که باید به تور جهانی بزرگی بروند تا مردم را از خطری که با آن روبه‌رو هستند و ممکن است زمین را نابود کند، آگاه کنند.

14. فیلم اتاق ماروین (Marvin’s Room)

لیست فیلم های لئوناردو دی کاپریو / آخرین فیلم دی کاپریو

  • سال ساخت: 1996
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.7/10
  • کارگردان: جری زکس (Jerry Zaks)

فیلم Marvin’s Room نیز جزء فیلم های قدیمی لئوناردو دیکاپریو محسوب می‌شود که یک ملودرام است. این فیلم به لحاظ ساختاری و فیلمبرداری، اثر نسبتا خوبی است و در دسته آثار متوسط دیکاپریو قرار می‌گیرد. او در این فیلم نقش یک پسر نوجوان به نام «هانک» را بازی می‌کند.

داستان Marvin’s Room درباره دو خواهر به نام‌های «بیسی» و «لی» است که سال‌هاست با یکدیگر قطع رابطه کرده‌اند؛ اما بر اثر یک اتفاق این دو خواهر به یکدیگر نزدیک می‌شوند و هانک نیز به یک مرکز روان‌درمانی می‌رود. این فیلم در ادامه حول محور روایت زندگی این سه نفر و بازگشتشان به سوی یکدیگر روایت می‌شود.

13. فیلم گتسبی بزرگ (The Great Gatsby)

فیلم های دیکاپریو

  • سال ساخت: 2013
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.2
  • کارگردان: باز لورمن (Baz Luhrmann)

گتسبی بزرگ یکی از بهترین فیلم های دیکاپریو است که با اقتباس از شاهکار اف. اسکات فیتزجرالد، رمانی با همین نام که در سال 1925 منتشر شده بود، ساخته شده. این فیلم در سال 2013 اکران شد و همکاری مشترکی بین دی کاپریو و ستارگانی چون توبی مگوایر و جیسون کلارک است. گتسبی بزرگ از آن دست فیلم‌هایی بود که نظرات ضد و نقیضی از سوی منتقدان دریافت کرد. سبک تصویری، کارگردانی، فیلمنامه، ایفای نقش بازیگران، موسیقی متن و نحوه جان بخشیدن به محتوای کتاب از مسائلی هستند که همواره مورد تحسین قرار می‌گیرند. نظر بینندگان معمولی بسیار مثبت‌تر از نظر منتقدان بود. جالب است بدانید که نوه‌ی فیتزجرالد نیز این فیلم را پسندید و گفت پدربزرگش اگر این فیلم را دیده بود، به آن افتخار می‌کرد.

داستان فیلم گتسبی بزرگ، از بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو، درباره نیک کاراوی است. او سرباز سابق جنگ جهانی اول است که به امید پیشرفت و موفقیت به نیویورک می‌آید. او در این شهر بزرگ با جی گتسبی آشنا شده و شیفته‌ی سبک زندگی او می‌شود…

12. فیلم جنگو زنجیر گسسته (Django Unchained)

فیلم های لئوناردو دیکاپریو

  • سال ساخت: 2012
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.5
  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino)

جنگو زنجیر گسسته یا جانگو رها شده را می‌توانیم از بهترین فیلم های لئوناردو دیکاپریو در ژانر آنتی وسترن بدانیم. دی کاپریو در این اثر از تارانتینو در کنار ستارگانی چون جیمی فاکس و کریستوفر والتز به ایفای نقش پرداخته است. این فیلم اثری پرفروش بود که با بودجه‌ای 100 میلیون دلاری ساخته شد اما بیش از 426 میلیون فروخت و به پرفروش‌ترین فیلم تارانتینو تا آن زمان تبدیل شد. این اثر همچنین جوایز و افتخارات متعددی را نصیب بازیگران و عواملش کرد که از میان آن‌ها می‌توانیم به نامزدی پنج اسکار و دریافت دو اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (برای والتز) و بهترین فیلمنامه (برای تارانتینو) اشاره کنیم. تارانتینو و والتز همچنین جوایز دیگری چون گلدن گلوب و بفتا را دریافت کردند.

داستان فیلم جنگو زنجیر گسسته در سال 1858 و شهر تگزاس آغاز می‌شود. ماجرا از این قرار است که جنگو، برده‌ای است که از اسارت آزاد شده و حالا به یک شکارچی جایزه‌بگیر پیوسته تا همسر او را نجات دهد. همسر این شکارچی توسط مرد بی‌رحمی به نام کالوین (دی کاپریو) به اسارت گرفته شده است و…

11. فیلم جاده انقلابی (Revolutionary Road)

فیلم های لئوناردو دی کاپریو عاشقانه

  • سال ساخت: 2012
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.3
  • کارگردان: سم مندس (Sam Mendes)

فهرستمان را با یکی از فیلم های لئوناردو دی کاپریو عاشقانه ادامه می‌دهیم. جاده انقلابی اثری از سم مندس است که در سال 2008 اکران شد. این فیلم اقتباسی از رمانی با همین نام به قلم ریچارد ییتس است که اولین بار در سال 1961 چاپ شد. جاده انقلابی از فیلم های دیکاپریو و کیت وینسلت است و در این اثر این دو هنرمند در مقابل هم بازی می‌کنند. داستان در اوایل دهه 1950 رخ می‌دهد و درباره زوجی است که در تلاشند مشکلات شخصی خود را حل کرده و ازدواجشان را نجات بدهند. اما…

این عنوان از فیلم های قدیمی لئوناردو دیکاپریو اگرچه مانند برخی از دیگر آثار او فروش بسیار بالایی نداشت، اما در نوع خودش عملکرد خوبی داشت. جاده انقلابی موفق شد نظر مخاطبان و منتقدان را نیز به خود جلب و امتیازات خوبی دریافت کند. وفاداری فیلم به رمان و ایفای نقش بازیگران از جمله دی کاپریو، کیت وینسلت و مایکل شنون از مواردی بودند که مورد تحسین قرار گرفتند. جالب است بدانید که دیکاپریو و وینسلت برای ایفای نقش در این فیلم نامزد دریافت گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد و زن شدند و وینسلت توانست این جایزه را از آن خود کند.

10. فیلم الماس خونین (Blood Diamond)

آخرین فیلم دی کاپریو

  • سال ساخت: 2006
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8
  • کارگردان: ادوارد زوئیک (Edward Zwick)

الماس خونین یکی از فیلم های فراموش نشدنی لئوناردو دی کاپریو در ژانر اکشن سیاسی و مهیج است. جالب است بدانید که نام فیلم به استخراج الماس از معادن الماسی که در مناطق جنگی قرار گرفته‌اند و فروش آن‌ها به شعله‌ور کردن آتش جنگ کمک می‌کند، اشاره دارد. این فیلم پس از اکرانش مورد تحسین منتقدان واقع شد. کارگردانی فیلم و ایفای نقش دیکاپریو و جایمن هانسو را می‌توانیم از نقاط قوت الماس خونین بدانیم. این اثر نامزد دریافت 5 جایزه اسکار شد و دیکاپریو برای بازی در آن نامزدی گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد در فیلم درام و جایزه انجمن بازیگران بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را دریافت کرد.

داستان فیلم الماس خونین، از فیلم های دیکاپریو در جوانی، با یک آدم‌ربایی آغاز می‌شود. ماجرا از این قرار است که سولومون دزدیده شده و حالا مجبور است در معادن کار کند. او یک الماس بسیار ارزشمند پیدا می‌کند و آن را پنهان می‌کند. وقتی دنی از ماجرا خبردار می‌شود، به سولومون قول می‌دهد که در ازای این الماس به او کمک می‌کند خانواده‌اش را پیدا کند اما…

9. دار و دسته های نیویورکی (Gangs of New York)

بهترین فیلم های لئوناردو دیکاپریو / فیلم های جوانی لئوناردو دی کاپریو

  • سال ساخت: 2002
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.5/10
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)

در ادامه به معرفی بهترین فیلم های سینمایی لئوناردو دیکاپریو می‌پردازیم.  فیلم Gangs of New York اولین عنوان از بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو است که برای بازی در آن نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و همچنین موفق به دریافت جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر درام مرد شد. این فیلم مورد توجه منتقدان سینما قرار گرفت و توانست امتیاز بالایی کسب کند. علاوه بر بازی هنرمندانه دیکاپریو در این فیلم، سایر عوامل فیلم از جمله کارگردان، نویسنده و فیلمبردار نیز بسیار حرفه‌ای عمل کردند و توانستند Gangs of New York را در زمان اکران در صدر فیلم‌های پرفروش قرار دهند. علاوه بر دیکاپریو، دانیل دی-لوئیس (Daniel Day-Lewis) و کامرون دیاز (Cameron Diaz) نیز در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. 

داستان فیلم Gangs of New York درباره جنگ‌های میان آمریکایی‌ها و ایرلندی‌ها است. شخصی به نام «بیل کاتینگ» که رئیس گروه آمریکایی‌ها است، رهبر گروه ایرلندی‌ها «کشیش والن» را می‌کشد و پس از آن آمریکایی‌ها در این جنگ پیروز می‌شوند. اما این پایان ماجرا نیست و پس از گذشت 16 سال پسر کشیش والن (با بازی دیکاپریو) باز می‌گردد و قصد دارد انتقام پدرش را از آمریکایی‌ها بگیرد.

همچنین بخوانید :

8. فیلم جزیره شاتر (Shutter Island)

فیلم های لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت

  • سال ساخت: 2010
  • امتیاز آی‌‌ام‌دی‌بی: 8.2/10
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)

فیلم جزیره شاتر از بهترین فیلم‌ های دی کاپریو است که نزد مخاطبان محبوبیت خاصی دارد. این اثر یک فیلم نئو-نوآر و تریلر روانشناختی محسوب می‌شود که جز پیچیده‌ترین آثاری که این بازیگر در آن ایفای نقش داشته نیز است. فیلم از رمانی به همین نام اثر دنیس لهان (Dennis Lehane) اقتباس شد. دلهره و ترس از جمله عوامل جدانشدنی این فیلم هستند.

داستان این فیلم درباره دو مارشال آمریکایی به نام‌های تدی دانیلز و چاک ایول است که برای بررسی فرار یک بیمار خطرناک روانی به جزیره شاتر سفر می‌کنند. تدی کم‌کم متوجه رفتارهای غیر عادی افراد حاضر در تیمارستان می‌شود و به حقایقی دست می‌یابد.

7. فیلم سینمایی روزی روزگاری در هالیوود  (Once Upon a Time in Hollywood) | بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو

فیلم های جدید لئوناردو دیکاپریو / بهترین فیلم های سینمایی لئوناردو دیکاپریو

  • سال ساخت: 2019
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.7/10
  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino)

فیلم Once Upon a Time in Hollywood جزء بهترین فیلم‌ های دی کاپریو بر اساس رتبه IMDB است که در آن به همراه برد پیت به ایفای نقش پرداخته است. این فیلم محصول کشور آمریکا است که در ژانر درام-کمدی ساخته شده است. Once Upon a Time in Hollywood ابتدا در جشنواره کن اکران شد و سپس در انگلستان به نمایش درآمد. میزان فروش این فیلم در سراسر دنیا 374 میلیون دلار برآورد شد و از سوی منتقدین نیز برای فیلمنامه و کارگردانی، بازیگری، فیلمبرداری، طراحی لباس و موسیقی متن مورد تحسین قرار گرفت. این عنوان توسط بنیاد فیلم آمریکا و هیئت ملی بازبینی فیلم به عنوان یکی از ده فیلم برتر سال انتخاب شد و جوایز بسیاری نیز دریافت کرد.

داستان فیلم Once Upon a Time in Hollywood درباره یک بازیگر معروف و مشهور به نام «ریک دالتون» با بازی دیکاپریو است که مدتی است که بخت با او یار نیست و زندگی خوبی ندارد. «کلیف» دوست صمیمی ریک است که همیشه همراه اوست و نقش بدل‌کار را در فیلم‌هایش بازی کرده است. پس از گذشت مدتی این دو دوست باهم بر سر یک کار جدید می‌روند و این شروع ماجراهای کمدی و جذاب این اثر  است.

6. فیلم اگه میتونی منو بگیر (Catch Me if You Can) | بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو

بهترین فیلم های لئوناردو دیکاپریو / فیلم های کمدی لئوناردو دی کاپریو

  • سال ساخت: 2002
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1/10
  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg)

این اثر از بهترین فیلم های سینمایی لئوناردو دیکاپریو بر اساس زندگینامه واقعی «فرانک ابگنیل» ساخته شده که شهرت خود را به واسطه کارهای خلاف و کلاهبرداری بدست آورده است. دیکاپریو در این فیلم نقش فرانک ابگنیل را بازی می‌کند و با بازیگرانی چون تام هنکس (Tom Hanks) و کریستوفر واکن (Christopher Walken) همبازی بوده است. این فیلم در زمان اکران توانست توجه مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند و فروش خوبی داشته باشد و جزء یکی از بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو در چندین سال ابتدایی ورود وی به سینما محسوب می‌شود.

فیلم Catch Me if You Can از فیلم های کمدی لئوناردو دی کاپریو روایتگر داستان زندگی فرانک ابگنیل است که در سن 19 سالگی کارهای غیرقانونی بسیاری انجام داده و یک مامور FBI به نام «کارل هنراتی» نیز به دنبال دستگیری اوست؛ اما همیشه یک قدم از فرانک عقب‌تر است.

5. فیلم رفتگان (The Departed) | بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو

لیست فیلم های لئوناردو دیکاپریو / بهترین فیلم‌ های دی کاپریو بر اساس رتبه

  • سال ساخت: 2006
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.5/10
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
همچنین بخوانید :

فیلم The Departed نیز یکی از بهترین فیلم های سینمایی لئوناردو دیکاپریو محسوب می‌شود که در زمان اکران توانست فروش خوبی داشته باشد و مورد توجه منتقدان قرار گیرد. این فیلم در آن زمان جوایز بسیاری را از جمله جایزه اسکار برای بهترین تصویربرداری، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین تدوین را بدست آورد. دی کاپریو در این اثر نقش یک مامور پلیس را ایفا می‌کند.

داستان The Departed درباره یک مامور پلیس به نام «بیلی کاستیگان» است که از سوی مافوق خود مامور می‌شود تا به صورت ناشناس به یک باند تبهکاری خلافکار نفوذ کند و اخبار آن‌ها را به اداره پلیس گزارش دهد.

4. فیلم تلقین (Inception) | بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو

برترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو / بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو

  • سال ساخت: 2010
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.8/10
  • کارگردان: کریستوفر نولان ( Christopher Nolan)

فیلم Inception نیز جزء بهترین فیلم های سینمایی لئوناردو دیکاپریو محسوب می‌شود که فروش بسیار خوبی در زمان اکران خود داشته و در آن زمان توانست توجه مخاطبان کثیری را به خود جلب کند و به عنوان چهارمین فیلم پرفروش سال 2010 معرفی شد. Inception یکی از بهترین فیلم‌های سال 2010 به شمار می‌رود که به دلیل فیلمنامه، کارگردانی، مضامین، جلوه‌های بصری، موسیقی متن و بازیگران برنده جایزه منتقدان شد. این فیلم همچنین برنده 4 جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا و بهترین جلوه‌های تصویری شد و همچنین برای دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی، بهترین طراحی صحنه و بهترین موسیقی فیلم نیز نامزد شد. 

فیلم Inception داستان شخصی به نام «دام کاب» با بازی دی کاپریو را روایت می‌کند که در یک سازمان جاسوسی کار می‌کند. تخصص او در این است که اسرار افراد را در هنگامی که خواب هستند از ذهن آن‌ها بخواند و در دنیای واقعی به افراد متقاضی بفروشد. روند شکل‌گیری این فیلم کمی پیچیده است و باید آن را به دقت و صبر تماشا کنید. 

همچنین بخوانید :

3. فیلم تایتانیک (Titanic) | بهترین فیلم های سینمایی لئوناردو دیکاپریو

بهترین فیلم های لئوناردو دیکاپریو / فیلم های عاشقانه لئوناردو دی کاپریو

  • سال ساخت: 1997
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.8/10
  • کارگردان: جیمز کامرون ( James Cameron)

به فیلم جذاب و ماندگار تایتانیک رسیدیم که یکی از بهترین فیلم های سینمایی لئوناردو دیکاپریو محسوب می‌شود. تایتانیک یک اثر فاخر و ارزشمند است که بر اساس داستانی واقعی و افسانه‌ای قدیمی ساخته شده است. این فیلم در ژانر عاشقانه، هیجانی و حماسی ساخته شده است و در زمان اکران خود توانست 1.84 میلیارد دلار فروش کند و در آن سال به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان به ثبت برسد.

تایتانیک از فیلم های لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت اولین فیلمی بود که به فروش میلیارد دلاری رسید و در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های جهان قرار گرفت، تا اینکه فیلم «آواتار» جیمز کامرون در سال 2010 از آن پیشی گرفت. این عنوان برنده 11 جایزه اسکار شد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. در سال 2012 نیز به مناسبت صدمین سالگرد غرق شدن کشتی تایتانیک، نسخه سه بعدی این فیلم ساخته شد و به نمایش در آمد که فروش خوبی داشت. دی کاپریو در این اثر با کیت وینسلت (Kate Winslet) همبازی بود. داستان تایتانیک از فیلم های عاشقانه لئوناردو دی کاپریو درباره غرق شدن کشتی تایتانیک است و پیش از غرق شدن آن، داستان‌هایی که درون آن اتفاق افتاده است را به تصویر می‌کشد.

2. فیلم گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street) | بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو

بهترین فیلم‌ های دی کاپریو بر اساس رتبه

  • سال ساخت: 2013
  • امتیاز آی‌‌ام‌دی‌بی: 8.2/10
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)

گرگ وال استریت پس از تایتانیک یکی از معروف‌ترین فیلم‌های دیکاپریو است. ژانر فیلم کمدی سیاه و بیوگرافی است و به زندگی جوردن بلفورت کارگزار بازار سهام می‌پردازد و دیدگاه‌ او را به زندگی نشان می‌دهد. دیکاپریو به خوبی از پس نقش بلفورت بیرون آمده و بازی چشمگیری را ارائه می‌دهد. به طوری که این بازیگر برای ایفای نقش بلفورت نامزد اسکار نیز شد. فیلم نمره 80% را از راتن تومیتوز و 75% را از متاکریتیک دریافت کرد.

داستان این اثر از بهترین فیلم های سینمایی لئوناردو دیکاپریو درباره زندگی جوردن بلفورت کارگزار بازار سهام است که چگونه از یک کارمند ساده به شخصی ثروتمند تبدیل می‌شود. در فیلم شاهد سقوط شخصیتی و ثروتمندتر شدن هرچه بیشتر او هستیم.

1. فیلم از گور برخاسته (The Revenant) | بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو

فیلم برنده جایزه اسکار لئوناردو دی کاپریو

  • سال ساخت: 2015
  • امتیاز آی‌‌ام‌دی‌بی: 8/10
  • کارگردان: الخاندرو گونسالس اینیاریتو (Alejandro González Iñárritu)

بهترین فیلم های سینمایی لئوناردو دیکاپریو که برای او جایزه اسکار را به ارمغان آورد فیلم از گور برخاسته یا بازگشته است. این فیلم یکی از قوی‌ترین آثار این بازیگر است و به همین دلیل در صدر لیست قرار می‌گیرد. اگرچه ممکن است فکر کنید آثار دیگر دیکاپریو از این فیلم بهتر هستند اما وقتی پای خود بازیگر درمیان باشد، باید به هنر او توجه کنیم. فیلم از راتن تومیتوز امتیاز 78% و از متاکریتیک امتیاز 76% را دریافت کرد و عمده تحسین‌ها به بازی دیکاپریو باز می‌گشتند.

داستان این فیلم برنده جایزه اسکار لئوناردو دی کاپریو درباره هیو گلس است که به عنوان راهنما گروهی را هدایت می‌کند. از آنجایی که سفید پوستان خون قبیله سرخ پوست را با دزدیدن دختری از آنها به جوش آورده آورده‌اند. گروه دائما مورد حمله آنها قرار می‌گیرد. روزی گلس مورد حمله یک خرس گریزلی قرار می‌گیرد و ایک اتفاق باعث می‌شود تا آسیب شدیدی به او برسد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا درباره بدترین و بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو صحبت کنیم. دیکاپریو از جمله بازیگران مشهور و حرفه‌ای سینمای هالیوود است که آثار او همواره مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرند. این روزها طرفداران این بازیگر بی‌صبرانه منتظر اکران فیلم جدید دیکاپریو یعنی قاتلان ماه گل هستند. این اثر، آخرین فیلم دی کاپریو تا کنون است که در اکتبر 2023 در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. به نظر شما بهترین فیلم های سینمایی لئوناردو دیکاپریو کدام عنوان است؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما کمال تشکر را داریم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران4 دیدگاه
avatar
.
12 آبان 1401، 12:16
پاسخ
0
1
آنقدر تبلیغ می‌ذارید آدم تبلیغو با فیلما اشتباه میگیره
avatar
ارش
.
11 آبان 1401، 17:52
پاسخ
0
0
سلام بهترین فیلم دی کاپریو گرگ وال استریت بازگشته تلقین رفتگان
avatar
جواد
.
15 مرداد 1399، 10:00
پاسخ
0
2
لعونارد دی کاپریو بازیگر مورد علاقه منه هیچ بازیگری رو به این ترجیح نمیدم همیشه فیلم هاشو تماشا میکنم راستی اون یکی از طرفدارای یهودی هاست و دستبند قرمز کابالا داره واقعا که یهودیا چه ادمایی رو طرفدار خودشون میکنن اون عاشق یه زن و دختر یهودی به نام بار رافلی هم بوده و باهاش رابطه داشته
avatar
Pari
.
13 اردیبهشت 1399، 07:45
پاسخ
0
1
پس کو wolf of wall sreet ؟
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402