یوتیوب پریمیوم چیست؟ قابلیت ها و امکانات

دانلود برنامه youtube premium
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یوتیوب پریمیوم نسخه پولی یوتیوب است که نسبت به یوتیوب امکانات بیشتری را ارائه کرده و ویژگی‌های متنوعی را شامل می‌شود. در این مقاله با برنامه YouTube Premium آشنا می‌شویم.

امروزه تقریبا هر ویدئویی را می‌توان روی یوتیوب پیدا کرد، اما شاید تماشای یک ویدئوی بدون تبلیغ در یوتیوب تقریبا غیرممکن باشد. بعلاوه، علیرغم گستردگی ویدئوهای یوتیوب، هنوز هم برخی از تولیدکنندگان محتوا حاضر نیستند با وجود درآمدزایی از طریق تبلیغات، خیلی از آثار خود را در یوتیوب به اشتراک بگذارند. راه حل گوگل برای این مسئله ارائه پلتفرمی اشتراکی و پولی به نام یوتیوب پریمیوم است. در ادامه این مطلب قصد داریم به مهم‌ترین امکانات، ویژگی‌ها و مزایای یوتیوب Premium اشاره کنیم. با پلازا همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


یوتیوب پریمیوم چیست؟


یوتیوب پریمیوم چیست

در سال 2015 بود که یوتیوب رد (YouTube Red) به منظور ارائه خدماتی بهتر از نسخه رایگان یوتیوب با اشتراک ماهیانه 10 دلار شروع به کار کرد؛ اما حالا یوتیوب رد با یوتیوب پریمیوم (YouTube Premium) جایگزین شده و به همین دلیل است که شاید خیلی‌ها یوتیوب Premium را با نام یوتیوب رد نیز بشناسند. یوتیوب پریمیوم سرویس اشتراکی و پولی یوتیوب است که امکان دسترسی به ویدئوهای بدون تبلیغ، فهرست‌های پخش آفلاین، ویدئوهای اختصاصی و تقریبا هر آن چیزی که باید برای تماشا به آن پول بدهید را برای مشترکان خود فراهم می‌آورد.

 


مزایای یوتیوب پریمیوم


خرید اکانت پرمیوم یوتیوب

همانطور که انتظار می‌رود، یوتیوب Premium مزایایی نسبت به یوتیوب دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • ویدئوهای بدون تبلیغ: شاید مهم‌ترین ویژگی یوتیوب پریمیوم حذف تبلیغات از ویدئوها باشد. تماشای هر چیزی روی یوتیوب Premium بدون مداخله تبلیغات امکان پذیر خواهد بود. با خرید اشتراک و ورود به حساب گوگل خود در هر پلتفرمی، از نسخه وب و موبایل گرفته تا Roku و هر دستگاه پخش دیگری، از تماشای ویدئوهای بدون تبلیغ لذت ببرید.
  • اورجینال‌های یوتیوب: یوتیوب پریمیوم این امکان را به مشترکان خود می‌دهد که به ویدئوهای ساخته شده توسط تولیدکنندگان محتوای سرشناس و همچنین برخی سریال‌های تلویزیونی، مستندها و فیلم‌ها دسترسی داشته باشند.
  • پخش در پس زمینه: صدای ویدئوهای یوتیوب Premium با خارج شدن از این برنامه در پلتفرم موبایل و همچنین خاموش شدن نمایشگر متوقف نشده و در پس‌زمینه پخش خواهند شد. بعلاوه، اگر سیستم عامل گوشی هوشمند شما اندروید باشد، می‌توانید درحالی که از اپلیکیشن‌های دیگر استفاده می‌کنید، ویدئو مورد نظر خود را به صورت تصویر در تصویر مشاهده کنید.
  • دانلود ویدئوها: شما می‌توانید ویدئوها و فهرست‌های پخش مورد علاقه خود را از یوتیوب پریمیوم دانلود کرده و آن‌ها را به صورت آفلاین در گوشی یا تبلت خود تماشا کنید.
  • یوتیوب موزیک پریمیوم: با خرید اشتراک یوتیوب پریمیوم، امکان دسترسی به سرویس و تمام امکانات یوتیوب موزیک پریمیوم امکان‌پذیر خواهد بود.
مونوپاد وونیو مدل Gimbal Stabilizer 3-Axis
مونوپاد وونیو مدل Gimbal Stabilizer 3-AxisWonew Gimbal Stabilizer 3-Axis Selfie Stick Monopod
میزان چرخش360 درجه


خرید اکانت پرمیوم یوتیوب


دانلود برنامه youtube premium

برای دسترسی به یوتیوب پریمیوم نیازی به ساخت یک حساب جدا یا نصب اپلیکیشن خاصی ندارید. به اپلیکیشن یوتیوب گوشی خود رفته یا نسخه وب یوتیوب را باز کنید. سپس روی عکس پروفایل خود در بالا سمت راست کلیک کرده و گزینه Get YouTube Premium را انتخاب کنید.

هزینه اشتراک یوتیوب Premium هم اکنون در ایالات متحده ماهیانه 11.99 دلار بوده که اشتراک یوتیوب موزیک پریمیوم را نیز شامل می‌شود.

 


اشتراک یوتیوب پریمیوم ارزش خرید دارد؟


دانلود رایگان یوتیوب پریمیوم اندروید

هزینه کردن یا نکردن برای پریمیوم بستگی به میزان و نحوه استفاده شما به این سرویس دارد. اگر از یوتیوب در موبایل و تبلت خود استفاده می‌کنید، ویژگی‌هایی مانند پخش در پس زمینه و دانلود ویدئوها می‌تواند بسیار برای شما کاربردی باشد؛ زیرا یوتیوب در حال حاضر ویدئوهای طولانی بسیاری را شامل می‌شود که شاید گوش دادن به آن‌ها در پس زمینه انتخاب بهتری باشد.

همچنین اگر اغلب از نسخه دسکتاپ یوتیوب نیز استفاده می‌کنید، گزینه حذف تبلیغات می‌تواند برایتان مفید باشد. اخیرا درآمد حاصل از تبلیغات در یوتیوب کاهش پیدا کرده و همین مسئله نیز باعث شده است که تولیدکنندگان محتوا حتی تبلیغات بیشتری را در ویدئوها قرار دهند. اگر می‌خواهید که پخش ویدئو به صورت بی‌وقفه را تجربه کنید و در عین حال از منتشرکننده آن نیز حمایت کنید، اشتراک YouTube Premium تنها گزینه شما است.

اما یکی از مشکلات کنونی یوتیوب پریمیوم این است که در حال حاضر کتابخانه ویدئوهای اورجینال آن کمی کوچک است. البته احتمالا این مسئله در آینده بهتر خواهد شد، اما در حال حاضر این امکان وجود دارد که ویدئوهای پریمیوم برای برخی از کاربران جذابیت نداشته باشند.

 


درآمد یوتیوب پریمیوم برای تولیدکنندگان محتوا


دانلود برنامه youtube premium برای اندروید

جدا از دید کاربری، برای افزودن ویژگی‌ها و یا هرگونه تغییری در یوتیوب باید شرایط درآمد تولیدکنندگان محتوا در این پلتفرم، یا همان یوتیوبر‌ها نیز در نظر گرفته شود. اما در واقع درآمدزایی از طریق یوتیوب پریمیوم یکی از مسائلی است که خیلی کم به آن پرداخته شده است.

اگر شما از مسدود کننده تبلیغات روی یوتیوب استفاده کنید، شاید خرید اشتراک یوتیوب Premium آنچنان هم با ارزش به نظر نرسد. البته باید به این نکته توجه داشت که با مسدود کردن تبلیغ یک ویدئو، سازنده یا منتشرکننده آن هیچ درآمدی از تبلیغات کسب نخواهد کرد. اگرچه همانطور که عنوان شد یوتیوب پریمیوم تبلیغات را از ویدئوها حذف می‌کند، اما تولیدکنندگان محتوای این پلتفرم همچنان قادر به درآمدزایی خواهند بود.

روند محاسبه درآمد تولیدکنندگان محتوا از یوتیوب Premium اینگونه است که یوتیوب تمام دریافتی حاصل از پریمیوم را در جمع کرده و سهم هر تولیدکننده محتوا را بر اساس بازدیدهای پریمیوم آن در نظر می‌گیرد. بنابراین ویدئویی که بتواند در یوتیوب Premium بازدید بیشتری بگیرد، درآمد بیشتری را به ارمغان خواهد آورد.

یوتیوب پریمیوم رایگان

در این مطلب مهم‌ترین ویژگی‌های سرویس اشتراکی یوتیوب پریمیوم را مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد. شما همراهان گرامی پلازا نیز می‌توانید در زیر همین مطلب در بخش نظرات دیدگاه خود را در مورد یوتیوب Premium با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402