Bitpro Nexus Bitpro Nexus Casibom

7 استراتژی کسب و کار در کرونا ؛ از مشتریان جدید تا صرفه جویی

استراتژی کسب و کار در کرونا
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یکی از پیامدهای گسترش ویروس کرونا، ضررهای مالی وارد شده به کسب و کارها است. این تهدید متوجه تمامی حوزه‌های تجاری و صنعتی می‌شود. در این مطلب به 7 استراتژی کسب و کار در کرونا می‌پردازیم.

شوک‌های اقتصادی جهانی، امر جدیدی در دنیای تجارت نیستند. از سقوط بازار وال‌استریت در اوایل قرن بیستم گرفته تا جنگ جهانی دوم، همگی به نحوی تجارت‌های مستقل و دولتی را دچار مشکلات متعددی کردند. با این وجود، پیشرفت فناوری و حرکت جامعه بشری به سوی ارتباطات منجر به گسترش کسب و کارهای مستقل شده است؛ کسب و کارهایی که اکنون با شیوع ویروس کرونا، تیغ ورشکستگی را بسیار نزدیک به خود حس می‌کنند. در این مقاله با چند استراتژی کسب و کار در کرونا آشنا خواهیم شد.

استراتژی کسب و کار در کرونا

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • 7 استراتژی کسب و کار در کرونا
    • در یافتن مشتریان پیشدستی کنید
    • خدماتتان را با شرایط کنونی وفق دهید
    • در بازاریابی های خود ویروس کرونا را در نظر بگیرید
    • خود را آماده مراحل پس از اتمام پاندمی کنید
    • چالش های موجود بر سر راه خود را شناسایی کنید
    • صرفه جویی کنید
    • از راه حل های جایگزین استفاده کنید

 


7 استراتژی کسب و کار در کرونا


در این بخش با بهترین دستورهای کار برای حفظ تجارت خود در بحران کنونی آشنا می‌شویم.

 

در یافتن مشتریان پیشدستی کنید

استراتژی کسب و کار در کرونا

با تمرکز بسیاری از کسب و کارها بر رویارویی با شرایط کنونی و تلاش آن‌ها در ادامه فعالیت‌های روزانه خود، فرصتی عالی برای خلق شبکه‌های ارتباطی جدید از مشتریان احتمالی فراهم شده است. پیشنهاد می‌کنیم بخشی از زمان و تلاش خود را معطوف به استراتژی‌های جذب مشتریان جدید کنید. این بحران در هر صورت تمام خواهد شد و دوره پس از آن اهمیت فراوانی در تعیین سرنوشت کسب و کار شما خواهد داشت. در صورت تصمیم به جذب مشتریان بیشتر، از سودآوری شرکت خود پس از این پاندمی اطمینان حاصل خواهید کرد.

علاوه بر این، برقراری ارتباط با مشتریان جدید در زمان بحران منجر به افزایش اعتماد آن‌ها نسبت به شما خواهد شد. در زمانی که بسیاری از سازمان‌ها به سختی در تلاش برای دوری از ورشکستگی هستند، شما به دنبال گسترش تجارت خود بوده‌اید و این نشانه بلندپروازی و هوشمندی شما است. این دستور کار را می‌توان یکی از نامزدهای کسب مقام بهترین استراتژی کسب و کار در کرونا دانست.

 

خدماتتان را با شرایط کنونی وفق دهید

استراتژی کسب و کار در کرونا

با گسترش ویروس کرونا، اهالی بسیاری از کشورهای دنیا مجبور به خانه‌نشینی شده‌اند. این امر مشکلات ریز و درشت متعددی برای کسب و کارهای مختلف ایجاد می‌کند. اگر شما در شرکت خود از مدل تجاری رو در رو (Face to Face) برای ارتباط با مشتریان بهره می‌برید، احتمالا با تهدیدی جدی مواجه هستید؛ تهدیدی که خصوصا در طولانی مدت ضربات جبران‌ناپذیری به کسب و کارتان وارد خواهد کرد.

پیشنهاد می‌کنیم حتما به دنبال راهی برای جایگزینی مدل تجاری رو در رو بوده و روشی برای رساندن محصولات و خدمات به مشتریان خود پیدا کنید. یک مثال واضح از رویارویی خلاقانه با چنین مشکلی، تمرکز رستوران‌ها و کافه‌ها بر خدمات بیرون‌بر و ارائه سرویس‌های ویژه‌ای چون تحویل رایگان، تخفیف‌های متعدد و اشتراک‌های هفتگی یا ماهانه است. هماهنگی خدمات و مدل‌های تجاری با شرایط بحرانی کنونی یکی از موارد حاضر در فهرست بهترین استراتژی کسب و کار در کرونا بوده و راهی عالی برای محافظت از سازمانتان به حساب می‌آید.

 

در بازاریابی های خود ویروس کرونا را در نظر بگیرید

استراتژی کسب و کار در کرونا

آیا محصولات یا خدمات شما در شرایط بحرانی گسترش ویروس کرونا کاربردهای بیشتری پیدا کرده‌اند؟ اگر پاسختان به چنین سوالی مثبت است، پیشنهاد می‌کنیم حتما شیوه بازاریابی خود را با توجه به این پاندمی تغییر دهید. این روش را می‌توان بهترین استراتژی کسب و کار در کرونا دانست. بهترین کاربرد این استراتژی در حوزه خدمات و محصولاتی است که به دلیل شرایط کنونی دستخوش تغییراتی شده‌اند.

علاوه بر این گسترش و افزایش انعطاف روش‌های بازاریابی در این زمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بقای شمار زیادی از کسب و کارها از نظر مردم در هاله‌ای از ابهام بوده و نحوه مناسب اطلاع‌رسانی در مورد فعالیت‌های شرکتتان تاثیر قابل توجهی بر بهبود وضعیت آن خواهد داشت. مطمئن شوید که مشتریانتان حتما از تداوم سرویس‌ها و عرضه محصولاتتان آگاه هستند. در غیر این صورت تمامی تلاش‌هایتان مبنی بر دوری از ورشکستگی بیهوده و بی‌ثمر خواهد بود.

 

خود را آماده مراحل پس از اتمام پاندمی کنید

استراتژی کسب و کار در کرونا

یکی از موارد مهمی که در چنین زمانی در کنار تلاش برای حفظ وضعیت سازمان خود باید بدان توجه داشته باشید، برخورداری از استراتژی مناسب برای رویارویی با تقاضای مشتریان در ماه‌های پس از اتمام بحران کنونی است. در واقع این را می‌توان مهم‌ترین استراتژی کسب و کار در کرونا دانست. تصور این که با اتمام این پاندمی بحران تجاری حاصل از آن از بین خواهد رفت، کاملا اشتباه است. بازگشت وضعیت کسب و کارتان به حالت عادی زمان زیادی خواهد برد. یک نکته اساسی در این مهم، روی آوردن بسیاری از مشتریان به خریدهای اینترنتی و دیگر روش‌های تهیه محصول‌ها و درخواست خدمات از راه دور است.

اگر پیش از این از مدل‌های تجاری حضوری برای بازاریابی خود استفاده می‌کردید، باید تدابیری برای اجرای استراتژی‌های فروش و ارائه خدمات از راه دور بیندیشید. اگر زیرساخت‌های لازم برای اجرای این استراتژی‌ها را ندارید، می‌توانید با برقراری ارتباط با سازمان‌های تخصصی این حوزه، ضعف شرکتتان را جبران کنید. بدون شک این سازمان‌ها پس از اتمام بحران کرونا سودآوری قابل توجهی را تجربه خواهند کرد.

 

چالش های موجود بر سر راه خود را شناسایی کنید

استراتژی کسب و کار در کرونا

به منظور طرح استراتژی‌ها و روش‌های تجاری مناسب برای تداوم فعالیت شرکت خود در زمان کرونا، ابتدا باید چالش‌های موجود بر سر راه آن‌ها را تشخیص دهید. در واقع خلق سناریوهای مجازی و تدوین راه‌هایی برای مقابله با خطرات احتمالی، منجر به برتری شما نسبت به رقیبانتان خواهد شد. این سناریوها می‌توانند شامل تمامی جنبه‌های سازمانتان چون زنجیره تامین، ارتباطات، جذب مشتریان و مقابله با رقیبان در بازار شوند.

همچنین بخوانید :

همچنین به صحبت با حامیان مالی خود پرداخته و آن‌ها را از شرایط شرکت مطلع کنید. سهامداران در شرایط بحران بدترین فرض‌ها را کرده و برای جلوگیری از قطع بودجه خود بهتر است با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. در همین زمان پیشنهاد می‌کنیم با سرمایه‌گذاران دیگر نیز مذاکره کرده و راه‌های بیشتری پیش روی سازمان بگذارید. پس از شناسایی این موانع و چالش‌ها، نوبت به طرح استراتژی‌های مقابله با آن‌ها می‌رسد. پیش‌بینی دقیق شرایط در چنین بحرانی امری غیرممکن بوده و پیشنهاد می‌کنیم حتما تمامی تلاش خود را در راستای مقابله با اتفاقات غیر مترقبه انجام دهید. فارغ از دیدگاهتان در مورد بحران کنونی، بهتر است برای تمامی شرایط احتمالی برنامه‌ریزی کرده تا بتوانید بهترین استراتژی کسب و کار در کرونا را پدید آورید.

 

صرفه جویی کنید

استراتژی کسب و کار در کرونا

شاید بتوان تلخ‌ترین و دشوارترین استراتژی در کرونا را صرفه‌جویی دانست؛ امری که شامل بسیاری از بخش‌های مختلف شرکت چون نیروی انسانی، واحد توسعه و تحقیق و دیگر موارد می‌شود. برای این منظور بهتر است ابتدا با کارمندان غیر الزامی خود صحبت کنید. ممکن است آن‌ها در راستای کمک به شرکت از قسمتی از درآمد خود صرف نظر کنند.

در صورت خودداری از اخراج کارکنان، حامیان مالی‌تان فشار بیشتری به شما آورده و ممکن است از تزریق بیشتر سرمایه به کسب و کارتان خودداری کنند. علاوه بر این، حتما خرج‌های غیر ضروری خود را قطع کنید. این خرج‌ها شامل محصولات و خدماتی می‌شوند که سودآوری آنی ندارند. همچنین در حال حاضر نیاز چندانی به واحد توسعه و تحقیق نخواهید داشت و می‌توانید بودجه تخصیص‌یافته در آن را به بخش‌های مهم‌تر سازمان انتقال دهید.

 

از راه حل های جایگزین استفاده کنید

استراتژی کسب و کار در کرونا

بزرگ‌ترین پیامدهای تجاری ناشی از شیوع جهانی ویروس کرونا، لغو سفرهای تجاری، ارتباطات، عدم حضور کارمندان در اداره و بروز خلل در زنجیره تامین هستند. شما می‌توانید به جای پیروی از رقیبان خود، راه‌های مختلفی را جایگزین موارد ذکر شده کنید. برای مثال اگر مشتریانتان تمایلی به حضور در قرارهای کاری رو در رو ندارند، می‌توانید از روش‌های برقراری ارتباط اینترنتی چون نرم‌افزارهای Skype و imo بهره ببرید. اگر هدف آن‌ها بررسی وضعیت انبارها، اجناس و کارگاه‌های شما بوده نیز می‌توانید فیلم‌هایی از پیش ضبط شده را برایشان بفرستید. تنها محدودیت شما خلاقیتتان خواهد بود. استفاده از فناوری‌های ارتباطی مدرن جهت ادامه فعالیت‌های تجاری امری منطقی است. به احتمال زیاد در شرایط کنونی عمده کارکنان شما به دورکاری روی خواهند آورد.

در این زمان تماس‌های تلفنی و پلتفرم‌های چت پاسخگوی خواسته‌های شما نیستند. بهترین جایگزین برای جلسات اداری و برنامه‌های سازمانی، ابزارهای ارتباطی اثبات شده‌ای چون Google Docs، برنامه Asana، اپلیکیشن Coggle و Stormboard خواهند بود. پیشنهاد می‌کنیم حتما استفاده از این پلتفرم‌ها و نرم‌افزارها را در دستور کاری شرکت خود قرار دهید تا در صورت وخامت بیشتر وضعیت فعلی، راهی برای برقراری ارتباط بین اعضای سازمان وجود داشته باشد. در این صورت کارمندانتان آشنایی قابل قبولی با این ابزارها داشته و شاهد افت عملکردشان نخواهید بود. در هر صورت پیش‌بینی زمان اتمام این پاندمی عملا امکان‌پذیر نبوده و ممکن است این وضعیت یک هفته یا یک سال دیگر ادامه داشته باشد. بهترین استراتژی کسب و کار در کرونا تلاش در راستای ادامه فعالیت‌های تجاری سازمان و تسلیم نشدن است.

در این مقاله سعی کردیم با چند استراتژی کسب و کار در کرونا آشنا شویم. وضعیت سازمان شما در این بحران چگونه است؟ تجربیاتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
عیسی
.
06 مرداد 1399، 06:50
پاسخ
0
0
من دفع بلا پیشنهاد می کنم از حرز امام جواد علیه السلام تهیه کنید و اون رو به بازوتون ببندید، حتی اگر به دعا و غیره تا الان اعتقادی نداشتید از امروز تصمیم بگیرید و این کار رو بکنید، نتایج معجزه آسای آن را در کسب و کار و زندگی خوتون خواهید، دیگه اینقدر گره در کارتون نخواهد افتاد، البته همین حرز رو فقط از موسسه اسم اعظم تهیه کنید که بزرگترین و معتبرترین فروشگاه ادعیه در کشور هست؛ خیلی جالبه که سایت شون هم نماد اعتماد الکترونیکی داره و هم تنها موسسه ای است که دارای مجوز معتبر و قانونی از سازمان تبلیغات داره؛ من زنگ زدم گفتن معتبره! ان شاءالله که حاجت روا شوید ....
avatar
dorna naderi
.
01 مرداد 1399، 19:33
پاسخ
0
0
عالی بود .همه به این چیزا برای کار شون نیاز دارند
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402