مروری بر تمام رسوایی های هواوی در سال های اخیر

رسوایی های هوایی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مقاله قرار است مروری بر رسوایی های هواوی از تخلف در تبلیغات تا اتهامات جاسوسی داشته باشیم و مشکلاتی که این شرکت چندملیتی چینی در سال های اخیر داشته است را مورد بررسی قرار دهیم.

در کنار تمام رقابت‌های تجاری بین دولت چین و آمریکا و مشکلاتی که در پی آن گریبانگیر هواوی بوده است، در بخش‌هایی از تاریخچه این شرکت کارهایی از سوی هواوی سر و صدای زیادی را بر علیه خود شرکت به پا کرده است. در جدیدترین سرو صدای مطبوعاتی جنجال دیگری به پا شده که اشاره دارد هواوی تصویری منتسب به گوشی‌هایش را منتشر کرده که نه تنها با گوشی ثبت نشده،‌ بلکه دوربینی که تصویر را ثبت کرده دوربین DSLR بوده است. برای آشنایی با اصل ماجرا و سایر رسوایی های هواوی در سال‌های اخیر، در ادامه همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


بررسی رسوایی های هواوی و مشکلاتش در سال های اخیر


شرکت هواوی که ما چندی پیش در بخش برند استوری پلازا به معرفی‌اش پرداخته بودیم و از اینجا می‌توانید نکات بیشتری را درباره‌اش مطالعه کنید، شرکتی چینی با پیشینه ساخت تجهیزات شبکه و مخابراتی در دنیا است و امروزه به عنوان یکی از قدرتمندترین شرکت‌های جهان در عرصه تولید تجهیزات نیمه هادی شناخته می‌شود. اما به همراه موفقیت‌هایی که این شرکت در عرصه‌های یاد شده و همچنین تولید موبایل و تبلت داشته، همیشه اوضاع بر وفق مراد نبوده و در سال‌های اخیر هواوی با مشکلات زیادی روبرو شده است؛ از ماجرای رسوایی‌ها گرفته تا تحریم‌های پشت سر هم دولت آمریکا. حالا ببینیم که ماجرا از چه قرار است.

 

جدیدترین رسوایی هواوی و دوربین DSLR

ماجرای جدید رسوایی هواوی از آنجا شروع شد که مدتی پیش شرکت چینی هواوی برای تبلیغ مسابقه عکاسی‌اش، یک ویدیوی تبلیغاتی را منتشر کرد که توسط دوربین گوشی‌های هوشمند هواوی ثبت شده بود؛ اما واقعیت چیز دیگری را بیان می‌کند.

huawei-dslr-photo/ تبلیغات جعلی

درواقع کاربری به نام جیمی هو که در سال 2018 در مسابقه عکاسی آیفون نفر دوم شده بود، تشخیص داد که تصاویر منتشر شده جعلی هستند. حقیقت این است که یکی از تصاویر منتشر شده به شخصی به نام سو تای (Su Tie) تعلق داشت و وی آن را با استفاده از دوربین DSLR نیکون D850 ثبت کرده بود. ناگفته نماند قیمت دوربین یاد شده سه هزار دلار است و مسلما کیفیت بسیار بالاتری نسبت به دوربین گوشی هوشمند دارد. از این گذشته جیمی هو به غیر از این تصویر به چندین عکس مشکوک در ویدیو هم اشاره کرده که البته نتوانست جعلی بودن سایر عکس‌ها را اثبات کند.

واکنش هواوی در پاسخ به این حرکت، عذرخواهی از مردم بود. همچنین دلیلی که مسئولین برای توجیه آن بیان کردند، این بود که ادیتور ویدیو، تصویر را به اشتباه برای نمایش انتخاب کرده است. حالا هواوی عکس مورد نظر را از ویدیو حذف کرده و ویدیو را اصلاح کرده است. هرچند احتمال اشتباه بودن نیز وجود دارد، اما این بار اولی نیست که چنین رسوایی‌هایی برای هواوی ایجاد می‌شود. در ادامه به تعدادی از رسوایی های هواوی و مسائلی که این شرکت طی سال‌های اخیر درگیر آن بوده است اشاره خواهیم کرد.

مونوپاد وونیو مدل Gimbal Stabilizer 3-Axis

مونوپاد وونیو مدل Gimbal Stabilizer 3-AxisWonew Gimbal Stabilizer 3-Axis Selfie Stick Monopod

میزان چرخش360 درجه

تصاویر جعلی از دوربین هواوی در سال 2018

در پی رسوایی اخیر هواوی باید اشاره کنیم که آن‌ها این تخلف را در سال 2018 نیز تکرار کرده بودند. درواقع در یک تبلیغ 30 ثانیه‌ای نوا 3 و نوا 3i مشخص شد که تصاویر آن تبلیغ با یک دوربین DSLR ثبت شده است.

huawei/ رسوایی هواوی

 

تصاویر جعلی از دوربین هواوی پی 9 در سال 2016

هواوی در سال 2016 در اقدامی مشابه آنچه که در رسوایی جدیدش بیان کردیم، باز هم برای تبلیغ دوربین گوشی هوشمند هواوی پی 9 از دوربین DSLR استفاده کرده بود. ماجرا از انتشار تصویری متعلق به هواوی در حساب گوگل پلاس بود که هواوی مدعی شد تصویر یاد شده متعلق به دوربین پی 9 است. اما بعدها مشخص شد که این موضوع صحت ندارد و تصویر انتشار یافته با دوربین کانن EOS 5D III ثبت شده است.

 

آغاز تحریم ها توسط آمریکا در سال 2019

huawei-ban/ افتضاح شرکت هواوی

بیش از یک دهه است که دولت آمریکا به هواوی بدبین است. درواقع در تمام این مدت دولت آمریکا هواوی را به جاسوسی و همکاری با دولت چین متهم کرده است و بارها و بارها این موضوع را بیان داشته و در سال‌های اخیر این موضوع از سوی دولت آمریکا جدی‌تر شده است.

درواقع در آذر ماه 97 بین آمریکا و هواوی تنشی مبنی بر درخواست این کشور از متحدانش برای قطع رابطه با هواوی و همچنین اعلام ممنوعیت خرید تجهیزات ساخت هواوی از ژاپن وارد فاز جدیدی شد و بازداشت منگ وانژو، مدیر مالی و دختر بنیانگذار این شرکت در کانادا به دلیل زیر پا گذاشتن تحریم‌های ایالات‌متحده آمریکا علیه ایران نیز به آن دامن زد. در اینجا می‌توانید جزئیات بیشتری از این خبر را بخوانید.

 

اتهامات جاسوسی

spying/ افتضاح شرکت هواوی

همچنین بخوانید :

از دیگر رسوایی های هواوی اتهامات جاسوسی است. درواقع فروردین 98 نیز هواوی از سوی دولت کانادا در همکاری با دولت چین به جاسوسی متهم شد. این در حالی بود که سازمان سیا هم طی انتشار گزارشی از ارتباط هواوی و دولت چین پرده برداشت. اما این موضوعی نیست که از سوی هواوی پذیرفته شود، بلکه این شرکت چینی آن را به طور کامل تکذیب می‌کند.

البته ناگفته نماند که اتهامات مربوط به جاسوسی فقط به دولت آمریکا مربوط نیست، بلکه طی سال‌های گذشته منابع مستقل و شرکت‌های فناوری نیز اتهاماتی را به این شرکت چند ملیتی چینی وارد کرده بودند؛ اما در همه موارد، هواوی همه آن‌ها را ناشی از جنگ تجاری بین آمریکا و چین می‌داند.

 

قطع همکاری گوگل با هواوی

رسوایی هواوی

سوای قراردادهای تجاری هواوی با سایر کشورها در زمینه زیرساخت شبکه هواوی، همان‌طور که می‌دانید حضور در بازار گوشی‌های هوشمند و تبلت نیز بخش پر سود دیگری برای هواوی است.

با توجه به اینکه سیستم عامل گوشی‌های هواوی اندروید و محصولی از گوگل است، در پی تحریم‌های آمریکا و وضع قوانین سفت و سخت در این زمینه گوگل نیز همکاری‌هایش را با این شرکت قطع کرده است. اما شرکت گوگل در این راستا اعلام کرده که گوشی‌های فعلی هواوی مجهز به سیستم عامل اندروید، تحت تأثیر قطع همکاری قرار نخواهند گرفت. هواوی برای محصولات جدیدش راه‌های جدیدی اندیشیده است و سعی می‌کند از برنامه‌های بومی خود استفاده کند.

 

قطع ارتباط سایر شرکت های آمریکایی

huawei-ban/ افتضاح شرکت هواوی

هم‌اکنون تعداد اندکی از شرکت‌های آمریکایی اجازه صادر کردن قطعات به هواوی را دارند. درواقع این میزان به عدد 35 درصد اشاره می‌کند که آمریکا در تلاش است میزان همکاری شرکت‌های فعال در آمریکا با هواوی را به کمتر از 10 درصد برساند. در این راستا دولت آمریکا در حال وضع قوانین جدیدی نیز است. این در حالی است که شرکت‌های فعال در دنیای تولیدات نیمه هادی معتقدند چنین تحریم‌هایی چندان بر روی هواوی تأثیرگذار نخواهد بود و این شرکت می‌تواند منابع غیرآمریکایی برای تجهیزات مورد نیازش تأمین کند.

از طرف دیگر تحریم‌ها می‌تواند نتیجه‌ای علیه آمریکا نیز داشته باشد و اگر چین بازارهایش را به روی آمریکا ببندد، شرکت‌های فعال آمریکایی همچون اپل که بازار بزرگی در این کشور دارند، بازار خود را از دست خواهند داد.

 


سخن پایانی


huawei/ رسوایی هواوی / جعل در تبلیغات

هواوی در جمع با ارزش‌ترین برندهای دنیا قرار دارد و از معروف‌ترین تولید کنندگان تجهیزات شبکه نیز در دنیا شناخته می‌شود. اما بر سر مشکلاتی که این شرکت با دولت آمریکا داشته است، به تخلفاتی نیز متهم بوده و همیشه سر و صدای زیادی از اختلافات دولت آمریکا با هواوی بر پا شده است. با توجه به رسوایی های هواوی در سال‌های اخیر در زمینه انتشار تصاویر جعلی باید اشاره کنیم که چنین اقداماتی نه تنها باعث خدشه‌دار شدن وجهه هواوی خواهد شد، بلکه راه را برای رقیبان باز خواهد کرد و بازار گوشی‌های هوشمند این شرکت را ممکن است تحت تأثیر قرار دهد.

این در حالی است که دوربین‌های گوشی‌های هواوی به اندازه کافی قدرتمند هستند و دوربین هواوی پی 40 نیز توانسته بود از بنچمارک DXoMARK امتیاز بالایی را کسب کند. نظر شما در این باره چیست؟ آیا رسوایی های هواوی در زمینه جعل تصاویر تصادفی بوده است؟ اتهامات جاسوسی چطور؟ آیا این اتهامات بی‌پایه و اساس است و صحت ندارد یا اینکه ماجرا طور دیگری است؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402