بیوگرافی جیسون موموآ ؛ زندگی شخصی، آثار، حواشی، جوایز و افتخارات

بیوگرافی جیسون موموآ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

از موفق‌ترین و متفاوت‌ترین بازیگران جهان می‌توان به بازیگر آمریکایی جیسون موموآ اشاره کرد که به ویژه او را با ایفای نقش کال دروگو در سریال Game of Thrones می‌شناسیم. در این مقاله شما را با بیوگرافی جیسون موموآ همراهی خواهیم کرد.

جیسون موموآ (Jason Momoa) متولد 1 آگوست 1979 (10 مرداد 1358) یک بازیگر آمریکایی است که اغلب او را با ایفای نقش کال دروگو (Khal Drogo) در سری تلویزیونی محبوب Game of Thrones می‌شناسند. نقش‌های دیگر او به ترتیب عبارتند از رونون دکس (Ronon Dex) در سری Stargate Atlantis، دکلان هارپ (Declan Harp) در سری تلویزیونی کانادایی Frontier و آکوآمن (Aquaman) در فیلم Aquaman. در این مقاله می‌خواهیم به بیوگرافی موموآ و زیر ذره‌بین قرار دادن جنبه‌های مختلف زندگی حرفه‌ای و شخصی او بپردازیم. همراه پلازا بمانید.

فهرست مطالب:

زندگینامه

زندگی نامه جیسون موموآ

با بررسی و معرفی بیوگرافی و تمامی اطلاعات و حواشی جیسون موموا همراه پلازا باشید.

اطلاعات شخصی جیسون موموآ

  • اینستا جیسون موموآ: prideofgypsies
  • قد و وزن جیسون موموآ: قد جیسون موموآ 193 سانتی متر و وزنش 97 کیلوگرم است
  • سن جیسون موموآ: 43 سال

در ادامه به بیوگرافی جیسون موموآ می‌پردازیم.

همچنین بخوانید :

بیوگرافی جیسون موموآ ؛ اوایل زندگی

ژوزف جیسون ناماک‌ها موموآ (Joseph Jason Namakaeha Momoa) در سال 1979 و در شهر هونولولو (Honolulu) ایالت هاوایی (Hawaii) به دنیا آمد و تنها فرزند خانواده بود. در مورد خانواده جیسون موموآ باید بگوییم که مادر او کانی موموآ (Coni Momoa) یک عکاس و پدرش جوزف موموآ (Joseph Momoa) نقاش هستند. او در شهر نورواک (Norwalk) ایالت آیووا (Iowa) و توسط مادرش بزرگ شد.

پدر او از نژاد بومی هاوایی و مادرش متعلق به نژاد آلمانی-ایرلندی به همراه رگه‌های آمریکایی بومی است. موموآ پس از اتمام دوره دبیرستان راهی دانشگاه شده و رشته زیست شناسی دریایی را برای تحصیل انتخاب کرد. او سپس رشته خود را به زیست شناسی حیات وحش تغییر داد.

زندگی نامه جیسون موموآ - Jason Momoa

بیوگرافی جیسون موموآ ؛ زندگی شخصی

  • همسر جیسون موموآ: لیزا بونت (ازدواج: 2017، جدایی: 2022)
  • فرزندان جیسون موموآ: زوئی کراویتز (فرزند خوانده)، ناکوآ-ولف ماناکاوپو ناماکائیها موموآ و لولا لولانی موموآ

در سال 2005 جیسون موموآ وارد یک رابطه عاطفی با لیزا بونت (Lisa Bonet) شد. این زوج در سال 2017 به شکل رسمی ازدواج کردند و در نتیجه این ازدواج موموآ پدرخوانده فرزند بونت، یعنی زوئی کراویتز (Zoe Kravitz) خواننده و بازیگر آمریکایی نیز محسوب می‌شود. جیسون موموآ و همسرش علاوه بر این دو فرزند دیگر نیز دارند که یکی دختر و دیگری پسر است. درباره بیوگرافی همسر جیسون موموآ باید بگوییم که وی بازیگر آمریکایی است و تا کنون برای یک جایزه امی و یک جایزه ساترن نامزد شده است. این زوج در سال 2022 از یکدیگر جدا شدند و حالا لیزا بونت همسر اول جیسون موموآ محسوب می‌شود.

موموآ برای نقش خود به عنوان رونون (Ronon) در سری تلویزیونی Stargate Atlantis و همچنین شخصیت کونان (Conan) به یادگیری هنرهای رزمی پرداخت. علاوه بر این او برای فریاد جنگی خود در سریال See با متخصص صدایی به نام اولی پیترز (Oli Peters) به یادگیری تکنیک صحیح فریاد زدن پرداخت.

همسر جیسون موموآ

از نکات قابل توجه دیگر در رابطه به جیسون موموآ می‌توان به خالکوبی‌های متعدد او اشاره کرد. از جمله این خالکوبی‌ها خالکوبی موجود در آرنج چپ اوست که ادای احترامی نسبت به یک الگوی اسطوره‌ای به نام آئوماکوا (Aumakua) محسوب می‌شود. موموآ همچنین طرفدار پروپاقرص موسیقی هوی متال (Heavy metal) است و خودش اذعان می‌کند که کاراکترهایش را بر اساس الهاماتش از آهنگ‌های مختلف متال می‌سازد.

به عنوان نکته آخر جا دارد به زخم صورت جیسون موموآ هم اشاره‌ای داشته باشیم که در نتیجه مجادله لفظی و فیزیکی او در یک کافه در ایالت کالیفرنیا با یک مرد دیگر صورت گرفت و صورت موموآ به خاطر آن 140 بخیه خورد. این مجادله که در سال 2008 رخ داده بود سبب شد زخم صورت موموآ به عنوان یکی از ویژگی‌های ظاهری‌اش در تمامی پروژه‌های سینمایی بعدی مورد استفاده قرار گیرد. مهاجم او نیز پس از حمله انجام گرفته به 5 سال زندان محکوم شد.

بیوگرافی همسر جیسون موموآ

زندگی هنری جیسون موموآ

در ادامه زندگی نامه جیسون موموآ نگاهی به زندگی حرفه‌ای او خواهیم داشت. همراه پلازا بمانید.

فعالیت حرفه‌ای

در سال 1998 بود که جیسون و استعداد او توسط طراحی به نام اریک چندلر (Eric Chandler) و فرد دیگری با نام تاکئو کوبایاشی (Takeo Kobayashi) کشف شد. کوبایاشی او را تشویق کرد که وارد عرصه مدلینگ شود. موموآ اولین نقش خود را در زمینه بازیگری در سری تلویزیونی Baywatch Hawaii و به عنوان جیسون لوآن (Jason Loane) ایفا کرد.

همچنین بخوانید :

پروژه‌های بعدی موموآ عبارت بودند از سری‌های تلویزیونی North Shore، سریال Johnson Family Vacation و Stargate: Atlantis. موموآ علاوه بر این در سری تلویزیونی کمدی درام The Game نیز حضور داشت. او سپس در فیلم Conan the Barbarian نقش اصلی را ایفا کرد. پس از آن نوبت به حضور در Game of Thrones رسید.

جیسون موموآ در بازی تاج و تخت

جا دارد در بیوگرافی جیسون موموآ اشاره کنیم که او نقش خود را به عنوان کال دروگو در سریال Game of Thrones از طریق مصاحبه به دست آورد. او در جلسه مصاحبه خود رقصی به نام هاکا (Haka) اجرا کرد که جزو رقص‌های بومی قبیله مائوری (Maori) محسوب می‌شود و برای به چالش کشیدن رقیب و یا خوشامدگویی به یک مهمان اجرا می‌شود. در تصویر بالا می‌توانید عکس جیسون موموآ در بازی تاج و تخت را مشاهده کنید.

همچنین بخوانید :

پروژه بعدی موموآ نوشتن و کارگردانی فیلمی به نام Road to Paloma بود که در سال 2014 منتشر شد. این فیلم یک اثر سینمایی آمریکایی در ژانر درام تریلر محسوب می‌شود و موموآ پروژه نویسندگی آن را به همراه جوناتان هیرشبین (Jonathan Hirchbein) و رابرت هومر مولوهان (Rober Homer Mollohan) انجام داد.

زندگینامه کامل جیسون موموآ

در این فیلم خود جیسون به همراه بازیگرانی همچون سارا شاهی (Sarah Shahi) و لیزا بونت (Lisa Bonet) ایفای نقش کرده‌اند. در مارس 2014 جیسون موموآ به بازیگران پروژه کمدی تریلر مستقل Sugar Mountain پیوست که فیلمبرداری آن در ایالت آلاسکا انجام گرفت. او در عین حال در یک سری تلویزیونی دیگر به نام The Red Road نقش یک کوهنورد هندی را ایفا کرد.

در ژوئن 2014 موموآ جهت ایفای نقش Aquaman در فیلم ابرقهرمانی Batman v Superman: Dawn of Justice انتخاب شد. او همین نقش را در فیلم Justice League نیز بازی کرد. پس از آن نوبت به سومین حضور او به عنوان آکوامن رسید که در فیلم Aquaman تجلی پیدا کرد.

زندگینامه جیسون موموا

پروژه دیگر موموآ در سال 2014 فیلم اکشن ترسناک کانادایی Wolves بود که او در آن نقش فردی به نام کانر (Connor) را بازی کرد. موموآ پس از آن در یک پروژه وحشت علمی تخیلی به نام Debug شرکت داشت که توسط همکار قبلی او در سری Stargate Atlantis، دیوید هیولت (David Hewlett) نوشته شده بود. پروژه‌های بعدی موموآ عبارت بودند از ایفای نقش یک خونخوار در فیلم درام تریلر The Bad Batch و سپس حضور در فیلم اکشن Braven که در سال 2018 منتشر شد.

در بیوگرافی جیسون موموآ می‌خوانیم که در اوایل سال 2017 جیسون موموآ برای حضور در سری تلویزیونی Just Cause قراردادهای لازم را امضا کرد و در ماه جولای 2018 برای بازی در نقش بابا واس در سری تلویزیونی See کمپانی اپل انتخاب شد. در این مقاله می توانید فصل اول و فصل دوم سریال سی با بازی جیسون موموآ را دانلود کنید.

در سال 2019 جیسون موموآ برای ایفای نقش دانکن آیداهو (Duncan Idaho) در فیلم Dune اثر دنی ویلنوو (Denis Villeneuve) انتخاب شد. فعالیت موموآ در سال 2020 تاکنون به حضور در یک پروژه تبلیغاتی با نام Superbowl 54 و همچنین حضور در تیزر آهنگ Scary Little Green Men اثر ازی آزبورن (Ozzy Osbourne) خلاصه شده است. در ژانویه 2022 نیز وی برای بازی در فیلم Fast & Furious 10 انتخاب شد. فیلم جدید جیسون موموآ یعنی سریع و خشن 10 در سال 2023 منتشر شد و ایفای نقش او در این اثر نیز مورد تحسین منتقدان و بینندگان قرار گرفت. همچنین طبق آخرین اخبار، قرار است موموآ در اقتباسی از بازی Minecraft به کارگردانی جرد هس (Jared Hess) به ایفای نقش بپردازد.

عکس جیسون موموآ

سریال ها و فیلمهای جیسون موموآ

در این قسمت فهرست فیلم های جیسون موموآ را به همراه پروژه‌های او در آینده نزدیک مشاهده خواهید کرد.

نام فیلمسال انتشارامتیاز IMDb
Johnson Family Vacation20044.5
Pipeline20077
Brown Bag Diaries: Ridin’ the Blinds in B Minor20108.4
Conan the Barbarian20115.1
Bullet to the Head20125.2
Road to Paloma20146.1
Debug20144.3
Wolves20145.3
Batman v Superman: Dawn of Justice20166.5
Sugar Mountain20165.5
Once Upon a Time In Venice20175.3
The Bad Batch20175.2
Justice League20176.4
Braven20186
Aquaman20187
The Lego Movie 2: The Second Part20196.6
Gather20207.9
Zack Snyder’s Justice League20218
Dune20218.1
Sweet Girl20215.5
Slumberland20226.7
The Last Manhunt20224.3
Fast X20236.1
Aquaman and the Lost Kingdom2023به زودی

خصوصیات جیسون موموآ

علاوه بر این فهرست دیگری را نیز از پروژه‌های تلویزیونی و سریال های جیسون موموآ برای شما تدارک دیده‌ایم. با ما باشید.

نام سریالتاریخ فعالیتامتیاز IMDB
Northshore2004-20056.8
Stargate: Atlantis2004-20098.1
The Game20066.7
Game of Thrones2011-20129.3
The Red Road2014-20157.4
Drunk History2014-20157.8
Frontier20167.2
The Simpsons20198.7
See2019 -20227.7
The Climb20236.8
Chief of Warبه زودیبه زودی

بادیگارد جیسون موموآ / قد جیسون موموآ

جوایز و افتخارات جیسون موموآ

در این قسمت جوایز و افتخارات جیسون موموآ را با همدیگر زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم. همراه پلازا بمانید.

نام مراسمتعداد نامزدیتعداد جوایز دریافتی
فستیوال کودکان نیکلودئون2
مراسم منتخب نوجوانان1
مراسم MTV1
مراسم CinemaCon11
مراسم Scream1
مراسم Canadian Screen Awards1

جیسون موموآ

حقایق جالب و حواشی جیسون موموآ

حالا که کمی با زندگی حرفه‌ای و زندگی شخصی جیسون موموآ آشنا شدیم، سراغ حقایق جالب و حواشی زندگی او می‌رویم و نکاتی را مرور می‌کنیم که احتمالا تا کنون نمی‌دانستید.

  • او یک بار به خاطر یک نقش، بینی خود را شکاند.
  • فیلم مورد علاقه‌ی او The Diving Bell and the Butterfly (لباس غواصی و پروانه) محصول 2007 است.
  • او عاشق نوشیدنی‌های برند Guinness است.
  • او علاقه خاصی به موسیقی متال دارد.
  • موموآ یک روز پیش از نود و چهارمین مراسم اسکار، عمل جراحی داشت و به همین دلیل در این مراسم حاضر نشد.
  • او وگان نیست اما بارها و بارها درباره مسائل و مشکلات مربوط به محیط زیست ابراز نگرانی کرده.
  • جیسون موموآ در تست بازیگری برای سریال بازی تاج و تخت، یک رقص محلی به نام هاکا را اجرا کرده بود.
  • دایی او (برایان ال. کیولانا) یک موج‌سوار و بدل‌کار حرفه‌ای است.
  • جیسون موموآ قبلا با بازیگری به نام سیمون مکینون (Simmone Mackinnon) نامزد بود.
  • او تا پیش از جدایی از همسرش، پدرخوانده بازیگر معروف، زوئی کراویتز (Zoë Kravitz) بود!

سوالات متداول

1. آیا جیسون موموآ از همسرش جدا شد؟

بله، آنها در سپتامبر 2021 جدا شدند.

2. جیسون موموآ اهل کجاست؟

وی آمریکایی‌ست و در شهر هونولولو ایالت هاوایی به دنیا آمده است.

3. جیسون موموآ چند ساله است؟

وی اکنون 43 ساله است.

4. جیسون موموآ متولد چه سالی است؟

وی متولد سال 1979 میلادی است.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم با زندگی بازیگر موفق آمریکایی جیسون موموآ آشنا شده و جنبه‌های مختلفی از زندگی او را چه از نظر زندگی شخصی و چه از نظر زندگی حرفه‌ای بررسی کنیم. امیدواریم با خواندن زندگینامه جیسون موموا، اطلاعات کافی را در رابطه با این بازیگر به دست آورده باشید.

نظر شما در رابطه با این هنرپیشه چیست؟ نظرات خود را در رابطه با موموآ و بهترین فیلم‌های او از طریق بخش کامنت‌های سایت و قسمت پایین با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402