ترفندهای تایپ سریع با گوشی موبایل ؛ تایپ دو انگشتی، تایپ صدا و …

سریع ترین تایپ با گوشی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آیا روش‌های تایپ سریع با گوشی را بلدید؟ با پلازا همراه باشید تا 8 ترفند تایپ سریع با گوشی که در دنیای امروز به شدت نیاز است را به شما آموزش دهیم.

این روزها با وجود گوشی‌های هوشمند، تایپ سریع با گوشی به راحتی تایپ با کیبوردهای واقعی است. در ادامه قصد داریم روش‌هایی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید سرعت تایپتان را افزایش دهید. این روش‌ها برای همه گوشی‌ها با یک صفحه کلید لمسی کاربرد دارد؛ از گوشی‌های اپل گرفته تا گوشی‌های اندرویدی و ویندوز دار و گوشی‌های بلک بری. با آموزش تایپ سریع با گوشی همراه پلازا باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


8 ترفند تایپ سریع با گوشی موبایل


در ادامه 8 روش تایپ سریع با گوشی را به شما آموزش می‌دهیم.

 

تایپ دو انگشتی

ترفند تایپ سریع با موبایل

اول از همه برای تایپ سریع با موبایل بهتر است موقعیت به دست گرفتن گوشی برای خودتان را پیدا کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای تایپ سریع با گوشی، آن را با هر دو دست بگیرید تا بتوانید با هر دو انگشت شستتان تایپ کنید. در این حالت بهتر است گوشی را بچرخانید و آن را به صورت افقی (مانند تصویر) به دست بگیرید. هرچند برای بعضی‌ها راحت‌تر است که گوشی را با یک دست بگیرند و با انگشت اشاره دست دیگر تایپ کنند. در این حالت احتمال اشتباه تایپ کردن کم‌تر می‌شود. کدام مدل بهتر است؟ هر مدلی که شما راحت‌ترید.

تصحیح خودکار و پیش‌بینی کلمه

آموزش تایپ سریع با گوشی

گوشی‌های هوشمند معمولا می‌توانند کلمه‌ای که اشتباه نوشتید را به طور خودکار تصحیح کنند. حالت تصحیح خودکار گوشی‌تان را فعال کنید. این ویژگی گوشی‌ها فقط برای تصحیح غلط‌های املایی نیست، بلکه برای هموار کردن تایپ سریع با گوشی نیز هست. اگر در حال تایپ کردن هستید و یکی دو حرف را جا بیندازید، گوشی هوشمند شما می‌تواند آن را به طور اتوماتیک تصحیح کند و کلمه درست را بنویسد. این خودش یک پیروزی محسوب می‌شود؛ چراکه کار شما را سرعت می‌بخشد. اگر هنوز هم شک دارید، برای امتحان می‌توانید تصحیح خودکار گوشی را خاموش کنید و سعی کنید کلمات را صحیح و به درستی تایپ کنید.

کیبورد لمسی گوشی ممکن است حتی کلماتی که تایپ می کنید را پیش‌بینی کند. برای تایپ سریع با موبایل می‌توانید گزینه‌های پیش بینی شده را انتخاب کنید. این حالت هم در گوشی آیفون و هم در اندروید وجود دارد؛ فقط کافی است از تنظیمات کیبورد آن را فعال کنید.

گوشی‌های هوشمند کلماتی که غلط تایپ شده باشند را تشخیص می‌دهند و زیر آن‌ها خط می‌کشند. برای سریع‌تر شدن کار می‌توانید بعد از اینکه متن را کامل تایپ کردید، برگردید و روی کلماتی که خط دارند یک ضربه بزنید، گوشی به طور خودکار آن کلمه را تصحیح می‌کند. به جای اینکه همان موقع تایپ کردن در لحظه کلمه اشتباه را پاک کنید و دوباره بنویسید؛ این کار سرعت شما را در تایپ کردن می‌گیرد. اگر از گزینه تصحیح خودکار کیبورد اصلی گوشی‌تان راضی نیستید، می‌توانید کیبورد SwiftKey را دانلود کنید. تصحیح خودکار این کیبورد عالی عمل می‌کند.

 

تایپ صدا

چگونه سرعت تایپ گوشی را بالا ببریم

این کار ممکن است تقلب به حساب بیاید، اما برای تایپ سریع با گوشی عالی است. به جای آنکه همه چیز را با کیبورد بنویسید، می‌توانید از ویژگی Voice typing (تایپ صدا) گوشی‌های هوشمند استفاده کنید. این ویژگی کلماتی که می‌خوانید را به متن تبدیل می‌کند. البته ناگفته نماند که تشخیص صدای این برنامه‌ها چندان جالب نیست و باید کلمات را شمرده شمرده بخوانید.

گوشی‌های آیفون و اندروید هر دو این ویژگی را دارند. کیبورد گوشی‌ها یک آیکون میکروفون دارد که همان وظیفه تبدیل صدا به متن را بر عهده دارد. برای اینکار کافی است روی میکروفون بزنید و سپس هر چیزی که می‌خواهید تایپ کنید را بگویید تا به طور خودکار به متن تبدیل شود.

 

کیبوردهای سوم شخص و Swipe-to-Type

روش تایپ سریع با گوشی

همچنین بخوانید :

کیبوردهای Swipe to type (کیبوردهای کشیدنی) در اصل متعلق به سوایپ اندروید است؛ اما به لطف پشتیبانی iOS 8 از کیبوردهای سوم شخص، این ویژگی به گوشی‌های آیفون هم راه پیدا کرده است. برای استفاده از این برنامه کافی است آن را باز کنید و روی صفحه با انگشت کلمه‌ای که می‌خواهید را بنویسید. فقط توجه کنید برای نوشتن هر کلمه دستتان را از کیبورد برندارید. کلمه که تمام شد، انگشتتان را بردارید تا برنامه به صورت خودکار آن را وارد کند و بدین ترتیب هر چند کلمه و جمله‌ای که می‌خواهید را بنویسید.

این ویژگی به طور پیش فرض در گوگل کیبورد وجود دارد. آیفون‌ها اما به طور پیش فرض آن را ندارند و کاربران در صورت تمایل باید آن را دانلود و نصب کنند. پیشنهاد می‌کنیم به عنوان ترفند تایپ سریع با گوشی، این روش را هم امتحان کنید و ببینید با آن راحت هستید یا خیر. مطمئنا سریع‌ترین روش، روشی است که شما با آن راحت‌تر هستید.

 

افزودن میانبرهای متنی

سریع ترین تایپ با گوشی

یک روش تایپ سریع با گوشی ایجاد میانبر است. این مورد به شما اجازه می‌دهد خلاصه‌هایی برای کلمات و اصطلاحات پر تکرار بسازید. مثلا می‌توانید تی وی را برای کلمه تلویزیون بسازید. بدین ترتیب تا بنویسید «تی وی»، گوشی تشخیص داده و بلافاصله تلویزیون را در بخش پیشنهادات کیبورد وارد می‌کند.

برای اینکه خلاصه‌ها و میانبرهای خودتان را داشته باشید، کیبورد گوشی و تنظیمات آن را باز کنید. Smart typing (تایپ هوشمند) را باز کنید. یک صفحه باز می‌شود که از آنجا Text Shortcuts (میانبرهای متنی) را باید انتخاب کنید. وارد صفحه جدید که شدید، گوشه سمت راست بالا کلمه Add (افزودن) را بزنید. در جعبه اول خلاصه مد نظر (مثلا تی وی) و در جعبه دوم کلمه کامل یعنی تلویزیون را بنویسید. در آخر Add را بزنید و تمام.

 

تایپ سریع اعداد

تایپ سریع با موبایل

برای دسترسی به اعداد یا یک سری کاراکترهای خاص مانند ویرگول، نقطه ویرگول و پرانتز و غیره باید روی بخش اعداد و کاراکترها که گوشه کیبورد است ضربه بزنید و آنگاه عدد مورد نظر را انتخاب کنید. برای تایپ سریع با گوشی می‌توانید یک ردیف از اعداد را به طور ثابت بالای کیبورد قرار دهید. برای اینکار کافی است به بخش Setting (چرخ دنده کنار کیبورد) بروید و گزینه Preferences and enable number row را انتخاب کنید.

 

بازی‌های تایپ روی اندروید

مهم نیست از کدام یکی از ترفندهای بالا برای تایپ سریع با گوشی استفاده می‌کنید. در ادامه تعدادی بازی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها مهارت تایپ کردنتان را افزایش دهید.

 

بازی ZType

ترفند تایپ سریع با گوشی

زد تایپ یک بازی اکشن است که باعث پیشرفت توانایی تایپ می‌شود. هر حرفی که تایپ می‌کنید به صورت یک گلوله به سمت کشتی‌های دشمن پرتاب می‌شود و اینجاست که برای بردن باید هرچه سریع‌تر تایپ کنید تا بتوانید گلوله‌های بیشتری پرتاب کنید.

دانلود بازی ZType Space Typing & Spelling برای اندروید

 

بازی Typing Master

آموزش تایپ سریع با گوشی

بازی دیگری که برای تایپ سریع با موبایل می‌تواند مفید باشد، بازی Typing Master است. در این عنوان کلماتی روی یک آجر نوشته می‌شوند و این آجر از بالا به پایین حرکت می‌کند (مانند بازی پازلی). هدف این است که آن کلمه را بتوانید به سرعت تایپ کنید، قبل از اینکه آجر به زمین بیفتد و بدین ترتیب با یک بازی و سرگرمی سرعت تایپ شما هم بیشتر می‌شود.

دانلود بازی Typing Master – Word Typing Game , Word Game برای اندروید

 

پیشنهاد ایموجی (شکلک)

ترفند تایپ سریع با گوشی

اگر قصد تایپ کردن در دنیای مجازی دارید، می‌توانید به جای نوشتن بعضی کلمات از ایموجی یا همان شکلک‌ها استفاده کنید و سرعت تایپتان را افزایش دهید. برای پیدا کردن سریعتر ایموجی‌ها می‌توانید روی ایموجی‌ها بزنید و در قسمت سرچ آن، اسم آن شکلک را تایپ کنید (مثلا Happy یا خوشحال). کیبورد به طور خودکار تمامی شکلک‌های خنده را برای شما می‌آورد.

در این مطلب 8 ترفند تایپ سریع با گوشی را جمع آوری کردیم. استفاده از کیبوردهای مختلف، فعال کردن پیش‌بینی کلمه و شکلک و بازی‌های افزایش مهارت تایپ نمونه‌ای از این روش‌ها هستند. آیا شما روش خاصی برای تایپ سریع با موبایل دارید؟ در پایین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
علیرضا جعفری
.
16 اسفند 1401، 12:15
پاسخ
0
0
سلام شما با این مقاله زندگی من را متحول کردید و من مشکل نوشتنم حل شد و الن به راحتی هر مطلبی و ایده ذی را ثبت میکنم و اصلن با مداد نمینویسم.بسیار ممنونم از مقاله مفیدتون که مشکل نوشتم را حل کرد و من الان بعضی روزها از هشتصد کلمه میتونم بیشتر بنویسم و سریعتر و دیگه سراغ نوشتن با قلم نمیرم.بسیار ممنونم از مقاله متحول کننده تان🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊
avatar
مبینا خضری
.
03 اردیبهشت 1400، 13:57
پاسخ
0
0
عالی ومختصر و مفید
avatar
فاطی
.
10 اسفند 1399، 15:44
پاسخ
0
0
کاش بیشتر بود :-)
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402