راهنمای خرید ساندبار و معرفی بهترین ساندبار های موجود در بازار

بهترین ساندبار / ساندبار چیست
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بهترین انتخاب برای بهبود صدای تلویزیون‌های هوشمند امروزی بهره‌گیری از یک ساندبار است. ما در این مقاله به تشریح نکات مهم که باید قبل از خرید ساندبار مدنظر داشته باشید می‌پردازیم و در ادامه مطلب بهترین ساندبار های موجود در بازار ایران را معرفی خواهیم کرد.

تلویزیون‌های امروزی کیفیت تصویر فوق‌العاده و رنگ‌های چشم‌نوازی دارند، اما فاقد بلندگوهای بزرگ و قدرتمندی هستند که بتواند همپای تصویر، شما را غرق در لذت کند. در واقع طراحی باریک آن‌ها، اجازه گنجاندن بلندگوهای بزرگ را نمی‌دهد. برای رفع این مشکل، می‌توانید سیستم‌های صوتی بزرگ و قدرتمند برای تلویزیون خود خریداری کنید. یکی از بهترین سیستم‌ها در این زمینه، ساندبار ها هستند. این سیستم‌های صوتی طوری طراحی شده‌اند تا به راحتی در زیر یا بالای تلویزیون شما نصب شوند و با هزینه کمتر نسبت به سایر سیستم‌های صوتی، صدایی فوق‌العاده طبیعی را به شما هدیه دهند. اگر می‌خواهید با ساندبارها بیشتر آشنا شوید و احیانا قصد خرید ساندبار برای تلویزیون خود دارید، این مقاله را از دست ندهید.

ساندبار چیست

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


ساندبار چیست؟


best soundbars 2020 / راهنمای خرید ساندبار

ساندبار گونه‌ای از سیستم‌های صوتی است که صدا را از یک محفظه عریض پخش می‌کند. طراحی عریض و کم ارتفاع ساندبارها به آن‌ها کمک می‌کند خروجی صدای طبیعی‌تری داشته باشند. همچنین عریض بودن ساندبار، نصب آن‌ها را در بالا یا زیر نمایشگر و تلویزیون امکانپذیر ساخته است. به طور کلی، در ساندبارها چند بلندگوی متفاوت در یک محفظه قرار داده شده‌اند تا به ایجاد صدای فراگیر (Surround) و جلوه استریو کمک کند.

ساندبارها معمولا اندازه‌ای نسبتا کوچک داشته و می‌توانند به آسانی در زیر نمایشگر قرار داده شوند. راه‌اندازی آن‌ها آسان بوده و نیز نسبت به دیگر سیستم‌های صوتی استریو، قیمت مناسبی دارند. از طرف دیگر ساندبارها در مقایسه با سیستم‌هایی که دارای اسپیکرهای بزرگ و جدا از هم هستند، توانایی کمتری برای احاطه کردن کامل اتاق با صدای خود دارند. البته همه ساندبارها یک تکه نیستند؛ ممکن است در کنار محفظه مذکور، یک ساب ووفر و چند بلندگوی جداگانه نیز استفاده شود.

 


همه آنچه قبل از خرید ساندبار باید بدانید


مشخصات ساندبار خوب

خرید یک ساندبار با کیفیت روح تازه‌ای به تلویزیون شما می‌بخشد و تجربه بسیار متفاوتی را هنگام تماشای فیلم و سریال برایتان به ارمغان می‌آورد. ساندبار یک سیستم صوتی ساده و زیباست که با صدای پرحجم و شفاف و نیز باس قدرتمند خود، می‌تواند تصاویر زیبای تلویزیون را تکمیل سازد. قبل از انتخاب ساندبار باید به مواردی که در ادامه می‌آیند توجه داشته باشید.

 

اندازه ساندبار

قبل از خرید ساندبار باید به اندازه مدل مورد نظر و مناسب بودن آن برای منزل و اتاق خود توجه داشته باشید:

  • آیا ساندبار انتخاب مناسبی برای اتاق شماست؟ ساندبارها برای اتاق‌های کوچک و متوسط مناسب هستند.
  • بهتر است یک ساندبار انتخاب کنید که عریض‌تر از تلویزیونتان نباشد.
  • آیا اتاق شما مکانی مناسب برای ساندبار موردنظر شما دارد؟
  • اگر فضای کافی ندارید می‌توانید ساندبار را در پشت تلویزیون به دیوار نصب کنید.

 

صدای فراگیر یا ساراند

ساندبار چیست

ساندبارها چند بلندگو و کانال مختلف درون خود دارند. هر اسپیکر به یک کانال اختصاص می‌یابد. بنابراین هرچه تعداد اسپیکرها و کانال‌ها بیشتر باشد، احتمالا صدای فراگیر بهتری تولید خواهد شد.

صداهای مختلفی که در فیلم‌ها می‌شنوید (دیالوگ، موسیقی و صداهای محیطی) فرکانس‌های متفاوتی دارند. کانال‌های درون ساندبار وظیفه جداسازی و پخش آن‌ها از بلندگوهای متفاوت را بر دوش دارند. بدین‌ترتیب هرچند بلندگوها واقعا در چهار گوشه اتاق قرار ندارند، صدای خروجی چنین حسی به شما می‌دهد که از همه جهات پخش می‌شود.

 

چگونه تعداد کانال‌های ساندبار را تشخیص دهیم؟

هنگام مقایسه ساندبارها خواهید دید که همه آن‌ها شماره‌ای دارند که رقم اول مربوط به تعداد کانال‌ها، رقم دوم مربوط به ساب ووفر جداگانه و رقم سوم نیز نشان‌دهنده تعداد بلندگوهای رو به بالا است.

بدین‌ترتیب اگر بر روی دو ساندبار مختلف شماره‌های 2.0 و 2.1 را مشاهده کردید، هر دوی آن‌ها دارای دو کانال هستند، اما دومی‌ از یک ساب ووفر مجزا نیز بهره می‌برد (صدای بم قوی). ساندبارهای 5.1 از پنج کانال بهره می‌برند و صدای فراگیر بهتری نسبت به ساندبارهای دو کاناله دارند.

یک ساندبار 7.1.2 علاوه بر دارا بودن هفت کانال و یک ساب ووفر مجزا، دو بلندگوی رو به بالا نیز دارد. بلندگوهای رو به بالا صدا را به سمت سقف هدایت می‌کنند تا پس از برخورد با آن به سمت پایین بیایند و به گوش شما برسند.

 

اتصالات

Soundbar connectivity / ساندبار با کیفیت

مسئله دیگری که باید هنگام انتخاب ساندبار مدنظر داشته باشید اتصال‌پذیری آن به تلویزیون و دیگر دستگاه‌های شما مانند دستگاه پخش دی‌وی‌دی و کنسول بازی است. همچنین برای اتصالاتی که به آن‌ها نیازی ندارید، ساندبار گران‌قیمت انتخاب نکنید.

اگر تلویزیون و ساندبار مورد نظر شما هر دو مجهز به درگاه HDMI هستند، می‌توانید به راحتی ساندبار را به تلویزیون متصل کنید. در این صورت صدای تلویزیون به صورت خودکار از طریق ساندبار پخش خواهد شد و بلندگوهای درونی تلویزیون غیرفعال می‌شوند.

همچنین می‌توانید ساندبارهای مجهز به بلوتوث و وایفای انتخاب کنید. در این صورت قادر خواهید بود کامپیوتر، گوشی موبایل، تبلت و برخی دستگاه‌های دیگر را نیز به ساندبار متصل کنید.

 

کنترل

بیشتر ساندبارها کنترل از راه دور دارند، اما برخی افراد، شلوغی ناشی از داشتن چند کنترل از راه دور را دوست ندارند. برای رفع این مشکل می‌توان کنترل از راه دور تلویزیون را برنامه‌ریزی کرد تا بتواند ساندبار را نیز کنترل کند. البته این امر تنها در صورت سازگاری تلویزیون و ساندبار قابل انجام است.

همچنین بسیاری از ساندبارها اپلیکیشن مخصوصی دارند که می‌توانید بر روی تبلت یا گوشی خود نصب کنید و از آن‌ها به عنوان کنترل از راه دور ساندبار استفاده کنید. اگر ساندبار شما خصوصیات و امکانات فراوانی دارد، احتمالا بهتر است کنترل از راه دور خود ساندبار یا اپلیکیشن آن را استفاده کنید.

 

ساب ووفر

ساب ووفر وظیفه پخش صداهای بم (بیس) را بر عهده دارد. یک ساب ووفر قدرتمند جذابیت خاصی به صدای خروجی می‌بخشد. برخی ساندبارها ساب ووفر مجزا دارند که معمولا بیسیم بوده و باید به برق متصل شود. اما برخی ساندبارها نیز ساب ووفر درونی دارند که باعث صرفه‌جویی در فضا می‌شود.

 

امکانات ویژه

Unboxing of a Soundbar / ساندبار خوب و ارزان

ساندبارها خصوصیات متفاوتی دارند. هیچ ساندباری همه خصوصیات را یکجا ندارد. همچنین بسیاری از خصوصیات برای شما کاربردی ندارند و تنها باعث اسراف در هزینه می‌شود.

قبل از خرید ساندبار حتما تصمیم بگیرید که کدام خصوصیات برای شما مهم‌تر است:

  • برخورداری از بلندگوی مخصوص دیالوگ کاراکترها (یا تنظیمات مربوط به آن)
  • حالت‌های ویژه: حالت مخصوص فیلم، بازی یا موسیقی
  • فناوری‌های تنظیم خودکار صدا
  • فناوری Distortion-cancelling: این قابلیت به حذف اختلال و صدای بیس عمیق و پرجزئیات کمک می‌کند
  • فناوری Surround Sound Expansion: با گسترش صداهای کناری و رو به بالا، کمک می‌کند در تصویر غرق شوید
  • سازگاری با فناوری‌های 4K ،HDR و 3D
  • سازگاری با دستیار هوشمند گوگل
  • سازگاری با دستیار هوشمند الکسا
  • سازگاری با برنامه SmartThings
  • فناوری سیستم صدای Dolby Atmos: صدای خروجی فوق‌العاده واضح، غنی، پرجزئیات و عمیق
  • فناوری DTS:X: بازتولید صدا با کیفیت اصلی و به صورت فراگیر
  • فناوری Harman Kardon: صدای خروجی غنی و بهبودیافته
  • فناوری Meridian sound: صدای خروجی واضح، جذاب و دقیق

 


معرفی بهترین ساندبارهای موجود در بازار


بهترین ساندبار

از بین ساندبار‌های موجود در بازار ایران در فهرست زیر به 8 ساندبار اشاره خواهیم کرد. لازم به ذکر است ساندبار‌هایی که در ادامه خدمت شما معرفی می‌شوند با ملاک ارزش خرید انتخاب شده‌اند؛ وگرنه بدیهی است که هر دستگاه گرانقیمت‌تری امکانات بیشتری ارائه کند. همچنین اگر می‌خواهید بدانید که ساندبار چیست و دقیقا چطور کار می‌کند، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

ساندبار سامسونگ مدل HW-K490

ساندبار سامسونگ مدل HW-K490

اولین ساندباری که در فهرست بهترین ساندبار های ما قرار می‌گیرد، ساندبار HW-K490 محصول کمپانی سامسونگ است. این دستگاه با قرار گرفتن در کنار تلویزیون شما می‌تواند صدای آن را چند برابر قدرتمند‌تر کرده و لذت تماشای برنامه‌های مورد علاقه‌تان را چند برابر کند. این ساندبار طراحی جمع و جوری داشته و همانند اکثر ساندبار‌ها، یک ساب ووفر آن را همراهی می‌کند.

ساندبار سامسونگ مدل HW-K490 به ساب ووفر بی سیم، بلوتوث و وای فای داخلی مجهز بوده و توان خروجی آن 300 وات است. این محصول از چهار حالت مختلف صدا پشتیبانی کرده و به صورت 2.1 کاناله طراحی شده است؛ بنابراین توانایی تفکیک صدای خروجی را با نهایت کیفیت خواهد داشت. این دستگاه از ریموت کنترل پشتیبانی کرده و از نظر درگاه‌های ورودی نیز درگاه USB، درگاه HTMI و ورودی صدای اپتیکال بر روی آن تعبیه شده‌اند تا اتصال دستگاه‌های مختلف امکان پذیر باشد. قیمت ساندبار سامسونگ مدل HW-K490 در بازار ایران در زمان نوشته شدن این مطلب حدود 3 میلیون تومان است. شاید این محصول بهترین ساندبار سامسونگ نباشد، اما قطعا یکی از بهترین‌هاست.

 

ساندبار تسکو مدل TS 2028

ساندبار تسکو مدل TS 2028

ساندبار تسکو مدل TS 2028TSCO TS 2028 Soundbar

یکی دیگر از بهترین ساندبار هایی که می‌توانید از آن برای تقویت صدای تلویزیون خود استفاده کنید، ساندبار TS 2028 محصول برند نام آشنای تسکو است. این ساندبار علیرغم قیمت مناسب نسبت به سایر ساندبار‌های هم رده خود، به همراه یک ساب ووفر عرضه شده و به لطف طراحی زیبا و فشرده‌اش می‌توانید آن را جلوی تلویزیون روی میز قرار داده و یا آن را روی دیوار نصب کنید.

توان خروجی این محصول 60 وات بوده و از طراحی 2.1 کاناله بهره می‌برد. این دستگاه به دو درگاه ورودی HTMI، یک خروجی HTMI، خروجی USB، ورودی صدای اپتیکال و ورودی صدای کوکسیکال مجهز بوده و برای اتصالات بی‌سیم از بلوتوث نسخه 4.0 استفاده می‌کند. از دیگر امکانات ساندبار TS 2028 می‌توان به ریموت کنترل اشاره کرد که آن را از بسیاری از بهترین ساندبار های موجود در بازار متمایز می‌کند. روی هم رفته با توجه به اینکه این دستگاه صدای تلویزیون شما را به شکلی باکیفیت و واضح تقویت می‌کند و همچنین قیمت آن نیز بسیار مناسب است، می‌توان آن را به عنوان یک گزینه خیلی عالی برای تکمیل کردن سیستم صوتی تصویری خانگی‌تان معرفی کرد.

 

ساندبار سامسونگ مدل  HW-K590

ساندبار سامسونگ مدل HW-K590 / ساندبار چیست

ساندبار سامسونگ مدل HW-K590 توان خروجی 320 وات داشته و با استفاده از ساب ووفر مجزا به خوبی قادر است صدای هر تلویزیونی را تقویت کند. این ساندبار 3.1 کاناله بوده و از ورودی صدای اپتیکال پشتیبانی می‌کند. ساندبار HW-K590 با استفاده از بلوتوث امکان اتصال بی سیم را فراهم کرده، اما از وای فای پشتیبانی نمی‌کند. این دستگاه به ساب ووفر بی سیم، خروجی HTMI و ورودی AUX مجهز بوده و از ریموت کنترل نیز پشتیبانی می‌کند. بعلاوه، ساندبار سامسونگ مدل HW-K590 از قابلیتی به نام Surround Sound Expansion پشتیبانی کرده که باعث می‌شود کیفیت صدای تقویت شده تلویزیون افزایش یافته و به صورت فراگیر پخش شود. قیمت این ساندبار در بازار ایران در زمان نوشته شدن این مطلب حدود 3 میلیون و 800 هزار تومان است.

 

ساندبار ال جی مدل  SJ3

بهترین ساندبار ال جی مدل SJ3

اگر تلویزیون هوشمند خود را از برند ال جی انتخاب کرده‌اید و به دنبال ست کردن یک ساندبار از برند مشابه با آن هستید، ساندبار ال جی مدل SJ3 با امکاناتی بی نظیر و قیمتی به نسبت مناسب می‌تواند گزینه خوبی برای خرید باشد. این ساندبار توان خروجی 300 واتی داشته و از فرمت‌های صدای متفاوتی پشتیبانی می‌کند. ساندبار ال جی SJ3 به صورت 2.1 کاناله طراحی شده، دارای ورودی صدای اپتیکال است و همچنین به درگاه USB مجهز است. SJ3 به صورت بی‌سیم با ساب ووفر خود ارتباط برقرار کرده و به راحتی می‌توان آن را از طریق بلوتوث نسخه 4.0 به تلویزیون یا هر دستگاه دیگری متصل کرد. قیمت ساندبار ال جی مدل SJ3 در بازار ایران در زمان نوشته شدن این مطلب حدود 3 میلیون تومان است.

 

ساندبار سونی مدل HT-RT3 

بهترین ساندبار سونی مدل HT-RT3 

ساندبار HT-RT3 محصول برند سونی، یکی از بهترین ساندبار هایی است که در ازای کمی هزینه بیشتر تقریبا همه آنچه از یک ساندبار انتظار دارید را به ارمغان می‌آورد. این ساندبار چهار تکه است و علاوه بر خود ساندبار و ساب ووفر، به دو اسپیکر نیز مجهز است. توان خروجی HT-RT3 برابر با 600 وات بوده و از طراحی 5.1 کاناله بهره می‌برد. این ساندبار به خروجی HTMI، درگاه USB، ورودی صدای اپتیکال و بلوتوث مجهز بوده و از چندین حالت صدای مختلف پشتیبانی می‌کند. قیمت ساندبار سونی مدل HT-RT3 در بازار ایران در زمان نوشته شدن این مطلب حدود 5 میلیون و 700 هزار تومان است.

 

ساندبار سامسونگ مدل HW-J7591R

بهترین ساندبار سامسونگ مدل HW-J7591R

اگر از رنگ مشکی و طراحی مستطیلی ساندبار‌ها خوشتان نمی‌آید، می‌توانید ساندبار سامسونگ HW-J7591R را انتخاب کنید که علاوه بر طراحی زیبا و متفاوت خود، از نظر کاربرد نیز به عنوان یکی از بهترین ساندبار های موجود در بازار ایران شناخته می‌شود. توان خروجی این ساندبار 320 وات بوده، با استفاده از بلوتوث به تلویزیون شما متصل شده و ساب ووفر آن نیز از اتصال بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد. ساندبار سامسونگ HW-J7591R از طراحی 5.1 کاناله بهره برده و به خروجی HTMI، ورودی صدای اپتیکال و ورودی AUX مجهز است. این ساندبار از طریق ریموت قابل کنترل بوده و به لطف طراحی خمیده، ظاهری زیبا و جالب را به خود گرفته است. قیمت ساندبار سامسونگ مدل HW-J7591R در بازار ایران در زمان نوشته شدن این مطلب حدود 6 میلیون و 400 هزار تومان است.

 

ساندبار جی بی ال مدل Bar 2.1 Deep Bass

ساندبار جی بی ال مدل Bar 2.1 Deep Bass / ساندبار چیست

برند جی بی ال یکی از شناخته شده‌ترین برند‌ها در زمینه لوازم صوتی بوده که ساندبار‌های آن نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند. ساندبار جی بی ال مدل Bar 2.1 Deep Bass نیز یکی از بهترین ساندبار هایی است که توسط این کمپانی تولید شده و می‌تواند به خوبی برای تقویت صدای تلویزیون شما به کار برود. توان خروجی این ساندبار 300 وات بوده و با استفاده از طراحی 2 کاناله از چندین فرمت صوتی مختلف پشتیبانی می‌کند. Bar 2.1 Deep Bass به خروجی HDMI، درگاه USB و ورودی صدای اپتیکال مجهز بوده و برای اتصال به تلویزیون از بلوتوث استفاده می‌کند. یک ساب ووفر بی سیم نیز این ساندبار را همراهی کرده و کنترل و تنظیم آن از طریق ریموت امکان پذیر خواهد بود. قیمت ساندبار جی بی ال مدل Bar 2.1 Deep Bass در بازار ایران در زمان نوشته شدن این مطلب حدود 6 میلیون و پانصد هزار تومان است.

 

ساندبار جی بی ال مدل Bar 5.1  

بهترین ساندبار جی بی ال مدل Bar 5.1

ساندبار جی بی ال مدل Bar 5.1 گرانقیمت‌ترین ساندباری است که قصد داریم آن را در انتهای فهرست بهترین ساندبار های موجود در بازار ایران قرار دهیم. این ساندبار با توان خروجی 510 وات توسط دو اسپیکر همراهی می‌شود که همانند آهنربا به دو طرف آن می‌چسبند و ساب ووفر آن نیز به صورت بی‌سیم به آن متصل خواهد شد. Bar 5.1 از طراحی 5+1 برای کانال‌های پخش خود بهره گرفته، برای اتصال بی‌سیم از بلوتوث استفاده می‌کند و به درگاه‌های HTMI و USB، ورودی صدای اپتیکال و همچنین ورودی AUX مجهز است. ساندبار جی بی ال مدل Bar 5.1 از ریموت کنترل پشتیبانی کرده و از یک باتری با زمان شارژ 3 ساعتی که می‌تواند به مدت 10 ساعت این دستگاه را روشن نگه دارد به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کند. قیمت این ساندبار در بازار ایران در زمان نوشته شدن این مطلب حدود 14 میلیون و 200 هزار تومان است.

در این مطلب 10 محصول از بهترین ساندبار هایی که می‌توانید آن‌ها را در بازار ایران خریداری کنید را معرفی کردیم که امیدواریم برای شما مفید بوده باشد. شما همراهان گرامی پلازا نیز می‌توانید تجربیات خود را از خرید و استفاده از ساندبار با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402