راهنمای خرید آرام پز + قیمت در بازار ایران

راهنمای خرید آرام پز
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

خرید آرام پز در لیست خرید اشخاصی قرار دارد که نمی‌توانند وقت زیادی را صرف پخت و پز کنند. در این مقاله از پلازا با راهنمای خرید آرام پز همراه ما باشید.

اگر ایده خرید آرام پز را در ذهن خود دارید، اما از خرید آن مطمئن نیستید، این مقاله را بخوانید. علاوه بر این نکات خرید آرام پز که باید به آن‌ها توجه کنید، بهترین آرام پز های بازار و قیمت کنونی آن‌ها را نیز برایتان در این مقاله فهرست کرده‌ایم. با پلازا همراه شوید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


آرام پز چیست و چه کاری می‌کند؟


قیمت آرام پز پارس خزر

آرام پز یکی از لوازم خانگی برقی در آشپزخانه بوده که غذا را در دمایی پایین‌تر از دمای استفاده شده در روش‌های دیگر آشپزی مانند جوش آوردن و سرخ کردن می‌پزد. این کار پخت غذاهایی مثل کباب، سوپ، خورش و دسر را که به دمای بالا و مراقبت بسیار نیاز دارند آسان‌تر می‌کند. با استفاده از آرام پز می‌توانید غذا را برای پخت آماده کرده و بدون نیاز به مراقبت از آن به کار خود برسید. غذای شما با دمای بسیار پایین و در زمانی طولانی پخته خواهد شد.

ساختار یک آرام پز معمولی شامل یک محفظه پخت دردار گرد یا بیضی شکل از جنس سرامیک لعاب دار یا چینی است که توسط محفظه‌ای معمولا فلزی محصور شده و دارای المنت گرمایش الکتریکی است. درِ محصول غالبا از جنس شیشه است و در شیاری قرار می‌گیرد.

از مزایای آرام پزها مصرف انرژی بسیار پایین آن‌هاست؛ به طوری که میزان انرژی مصرفی یک آرام پز تقریبا برابر با انرژی مصرفی یک و نیم لامپ 100 وات است. علاوه بر این برای پختن گوشت‌های دیرپز بهترین گزینه بوده و آن را مغز پخت می‌کند. به دلیل اینکه غذای پخته شده در آرام پز برای مدتی طولانی گرم می‌ماند، پس اگر قرار است برای پیک‌نیک آماده شوید، نیازی به گرم کردن دوباره غذا ندارید. همچنین بعضی از آرام پزها دارای طراحی خاصی برای جلوگیری از ریختن آن به هنگام حمل هستند.

 


آیا من واقعا به آرام پز نیاز دارم؟


قیمت آرام پز

آرام پز وسیله‌ای همه‌کاره برای آشپزخانه شماست. این وسیله با استفاده از رطوبت موجود در غذاهایی مانند خورش‌ها، سوپ‌ها و کسرول‌ها، آن‌ها را در دمایی بسیار پایین می‌پزد. این محصول مخصوصا برای پخت سوپ گوشت یا مرغ یا هر نوع حبوبات بسیار کارآمد است.

آرام پزها از جمله وسایل بسیار کارآمد آشپزخانه هستند؛ چراکه می‌توانید غذا را برای پخت در آن‌ها گذاشته و آن را ساعت‌ها رها کنید و به کار خود برسید. علاوه بر این می‌توانید با استفاده از آرام پزها گوشت‌های دیرپز و ارزان‌تر را بپزید. بعلاوه با پخت غذا با آرام پز نیازی به فعالیت زیادی نداشته و آشپزخانه خود را کمتر به هم می‌ریزید و نیازی به بالا بردن نابجای دمای آشپزخانه خود نیز ندارید. پس خرید آرام پز را در فهرست خریدهای خود قرار دهید.

با این حال ممکن است که آرام پز برای همه مناسب نباشد؛ چراکه برای پخت غذا به زمان بیشتری نیاز داشته، فضای زیادی می‌گیرند، با قطعی برق خاموش شده و پروسه پخت غذا را نصفه نیمه رها می‌کنند. علاوه بر این ممکن است برای پخت بعضی از غذاها با این وسیله نیاز به طی کردن مراحل اضافی باشد. همچنین بعضی غذاها برای زیاد شدن عطرشان به پخت با اجاق گاز نیاز دارند.

 


نکاتی که هنگام خرید آرام پز باید توجه کنید


تا به اینجا با طرز کار و مزایا و معایب استفاده از آرام پز آشنا شدید؛ اما سوالی که اکنون مطرح می‌شود این است که برای خرید آرام پز باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ در ادامه با راهنمای خرید آرام پز همراه ما باشید.

 

اندازه آرام پز

بهترین مارک آرام پز

اگر برای دو نفر آشپزی می‌کنید، به آرام پزی با ظرفیت 3 تا 4.5 لیتری نیاز دارید و برای بیشتر از دو نفر می‌توانید از آرام پزی با ظرفیت 5 تا 8 لیتری استفاده کنید. البته همیشه می‌توانید غذای بیشتری درست کرده یا باقیمانده را فریز کنید، اما یادتان باشد غذاها را برای سرد شدن به مدت طولانی در آرام پز رها نکنید.

به یاد داشته باشید که برای جای دادن آرام پز به فضای معینی نیازمندید، پس متناسب با فضای قابل استفاده آشپزخانه‌تان خرید کنید. آرام پزهای مستطیلی نسبت به مدل‌های دایره‌ای در مدیریت فضا بهتر عمل کرده و هیچ فضایی را هدر نمی‌دهند.

 

قابلیت تنظیم دما

آرام پز چه مارکی خوبه

بسیاری از آرام پزها دارای دو یا چند دمای قابل تنظیم هستند. برای بعضی از غذاها داغ کردن گوشت یا سبزیجات در ابتدای پخت بسیار مهم است؛ پس وجود چنین قابلیت تنظیم دمایی امکان پخت چنین غذاهایی را با آرام پز برای شما فراهم می‌آورد. بنابراین اگر روی طعم و بوی غذا بسیار حساسید، به هنگام خرید آرام پز به این نکته توجه کنید.

 

چراغ های نشانگر

قیمت خرید آرام پز فلر

در خرید آرام پز مدلی را در نظر داشته باشید که دارای چراغ‌های نشانگر روشن بوده، دسترسی به سوئیچ‌های کنترلی راحتی داشته و نوشته‌های راهنمای روی کلیدهای آن به طور واضحی قابل مشاهده باشند.

 

 سلامت بدنه و شستشوی آسان

خرید آرام پز پارس خزر

بدنه آرام پز باید بدون ترک و شکاف بوده و یا دارای حداقل میزان این مشکلات باشد تا محتویات آن به خوبی در محفظه قرارگرفته و بیرون نریزد. به هنگام خرید، حتما آرام پز را از نظر راحتی شستشو بررسی کنید. همه قسمت‌های آرام پز باید به راحتی در دسترس و قابل شستشو باشد. اگر قسمت خارجی بدنه آرام پز از جنس استیل ضد زنگ باشد، جای انگشتان دست را روی خود به خوبی نشان داده و به تمیز کردن بیشتری نیازمند است. آرام پزهایی که محفظه‌های بزرگی دارند ممکن است در سینک یا ماشین ظرفشویی جای نگیرند.

 

زمان سنج

راهنمای خرید آرام پز

وجود زمان‌سنج برای آرام پزها مهم است؛ چراکه زمان پخت غذا را نشان داده و به هنگام پایان این زمان هشدار می‌دهد. این زمان‌سنج را با زمان‌سنج شروع با تاخیر اشتباه نگیرید. زمان‌سنج شروع با تاخیر برای شروع و پایان کار اتوماتیک آرام پز استفاده می‌شود.

خرید آرام پزهای دارای زمان‌سنج‌های شروع کار با تاخیر را به شما توصیه نمی‌کنیم؛ چرا که رها کردن غذای گرم در آرام پز ریسک آلوده شدن غذا به باکتری را افزایش می‌دهد. وقتی که آرام پز کاملا خاموش شد، غذا را بلافاصله از آن خارج کنید.

 

تنظیمات خودکار

قیمت آرام پز

این ویژگی گزینه‌ای بسیار کارآمد است؛ چراکه فرآیند پخت غذا را از دمای بالا آغاز کرده و در ادامه برای باقیمانده زمان پخت، دما را کاهش می‌دهد.

 

آرام پزهای مناسب افراد مسن

بهترین مارک آرام پز

برای کسانی که دچار مشکلات حرکتی هستند آرام پزهایی مناسب هستند که زیاد بزرگ نبوده و به راحتی جابجا می‌شوند. آرام پزهای بزرگ ممکن است سنگین بوده و در سینک آشپزخانه جای نگیرند. آرام پزهای مناسب این افراد باید دارای نوشته‌های راهنمای بزرگ و واضح در جلوی دستگاه بوده و کار کردن با آن‌ها آسان باشد.

 


بهترین آرام پز های بازار ایران


در این قسمت با بعضی از بهترین آرام پزهای بازار ایران و قیمت‌های کنونی آن‌ها آشنا شده و در رابطه با هریک به اختصار توضیح می‌دهیم. پس برای آشنایی با بهترین مارک آرام پز و قیمت آرام پز های مختلف در ادامه همراه ما باشید.

 

پلوپز-آرام پز پارس خزر مدل RCSC271

قیمت آرام پز پارس خزر / خرید آرام پز پارس خزر

قیمت: حدود 800,000 تومان

با خرید این محصول می‌توانید با خرید یک دستگاه دو دستگاه را در کنار هم داشته باشید. اگر بین خرید پلوپز یا آرام پز دچار تردید هستید یا قصد خرید هر دو دستگاه را دارید، می‌توانید پلوپز-آرام پز پارس خزر را خریداری کنید. طراحی ساده این دستگاه استفاده از آن را برای کاربران بسیار ساده می‌کند. تعویض حالت میان پلوپز و آرام پز تنها با فشردن یک دکمه امکان‌پذیر است. ظرفیت این دستگاه 2.7 لیتر بوده و دارای روکش تفلون است. به کارگیری ترموستات در طراحی این دستگاه برای تنظیم حالت‌های مختلف پخت مواد غذایی و مصرف بهینه انرژی از مزایای استفاده از این دستگاه است.

 

آرام پز Feller SL 180 Slow Cooker

راهنمای خرید آرام پز

قیمت: حدود 700,000 تومان

توان مصرفی این دستگاه برابر با 180 وات بوده و جنس بدنه آن از استیل ضد زنگ و جنس ظرف آن از سرامیک است. دیگ از بدنه قابلیت جدا شدن داشته و دستگاه دارای دو حالت تنظیم حرارت است. این محصول از کنترل پنل مکانیکی به جای دیجیتال بهره برده و دارای دربی از جنس شیشه است. گنجایش دیگ 3.5 لیتر بوده و وزن آن به 4.3 کیلوگرم می‌رسد.

 

دیگ آرام پز MSL 15 متئو

نکات خرید آرام پز

قیمت: حدود 300,000 تومان

توان مصرفی این دستگاه برابر با 150 وات بوده، جنس بدنه آن از استیل ضد زنگ و جنس ظرف آن سرامیک است. دیگ از بدنه قابلیت جدا شدن داشته و دستگاه دارای دو حالت تنظیم حرارتی در دو حالت دمای کم و زیاد است. این دستگاه از کنترل پنل مکانیکی به جای دیجیتال بهره برده و درب آن شیشه‌ای است. ولتاژ مناسب آن برابر با 220 تا 240 ولت بوده و دارای فرکانسی برابر با 50 هرتز است. گنجایش دیگ 1.8 لیتر بوده و وزن آن به 4.3 کیلوگرم می‌رسد.

 

آرام پز چند کاره مورفی ریچاردز انگلستان Morphy Richards 460016

قیمت خرید آرام پز فلر

قیمت: حدود 2,000,000 تومان

این آرام پز دارای ظرفیتی برابر با 3.5 لیتر بوده و از ترکیب رنگی مشکی و رزگلد بهره می‌برد. ابعاد این دستگاه برابر با 255 میلی‌متر عرض، 210 میلی‌متر ارتفاع و 375 میلی‌متر عمق بوده و دارای وزنی برابر با 2.2 کیلوگرم است. توان مصرفی این آرام پز برابر با 240 وات بوده و ولتاژی برابر با 220 تا 240 دارد. این دستگاه دارای سه وضعیت تنظیم دما است و می‌توانید برای شستشو آن را در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

 

آرام پز مورفی ریچاردز مدل 460751

خرید آرام پز پارس خزر

قیمت: حدود 1,800,000 تومان

توان مصرفی این دستگاه برابر با 180 وات بوده و دستگاه دارای سه حالت تنظیم حرارت در سه سطح کم، متوسط و زیاد است. ولتاژ مناسب این دستگاه برابر با 220 تا 240 ولت است. درب دستگاه از جنس شیشه بوده و ابعاد این دستگاه برابر با 39.5*30*32 سانتی متر است. گنجایش دیگ 4.5 لیتر است و وزن آن به 3.3 کیلوگرم می‌رسد.

در این مقاله به نکات خرید آرام پز پرداختیم. به نظر شما آرام پز جزو وسایل ضروری یک آشپزخانه است؟ شما چه فکر می‌کنید؟ بهترین آرام پزهای بازار دارای چه امکاناتی هستند؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402