معرفی بازی Fallout 76 (به بهانه عرضه نسخه Wastelanders)

بررسی بازی fallout 76
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

به‌روزرسانی بزرگ بازی Fallout 76 با نام Wastelanders به تازگی منتشر شده است. برای آشنایی بیشتر با این آپدیت و همچنین بازی فال اوت 76 با ما همراه باشید.

در بین بازی‌های کمپانی بتسدا، مجموعه فال اوت یکی از پرطرفدارترین‌ها است. تاکنون بازی‌های زیادی از این مجموعه نقش‌آفرینی منتشر شده‌اند که همه آن‌ها حال و هوای یک دنیای پساآخرالزمانی را به تصویر می‌کشند. بازی‌های Fallout از نظر داستان و شخصیت‌پردازی و همچنین به لحاظ گیم‌پلی نقش‌آفرینی خاصی که دارند زبان‌زد هستند. یکی از جدیدترین نسخه‌های این مجموعه بازی Fallout 76 است که به عنوان یک نقش‌آفرینی آنلاین در سال 2018 عرضه شد. این بازی در ابتدا با استقبال خوبی از سوی طرفداران مواجه نشد و هنوز هم انتقادات زیادی را تحمل می‌کند. آپدیت جدیدی که به تازگی با اسم Wastelanders برای این بازی منتشر شده، شرایط را تا حدی بهتر کرده است. برای آشنایی بیشتر با بازی Fallout 76 با پلازا همراه باشید.

گیم پلی بازی fallout 76

همچنین بخوانید :

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


داستان بازی Fallout 76


بازی فال اوت 76

همه بازی‌های مجموعه فال اوت در دنیایی اتفاق می‌افتند که به خاطر انفجارهای هسته‌ای به کلی نابود شده است. در واقع بازی‌های این مجموعه، روایتی از زندگی انسان‌هایی هستند که در یک دنیای پساآخرالزمانی به جان یکدیگر افتاده‌اند و باید برای زنده ماندن، با خودشان و همچنین با موجودات جهش‌یافته مبارزه کنند. بازی فال اوت 76 گیم‌پلی آنلاین و چندنفره دارد و به همین خاطر نباید انتظار داشته باشیم که قصه‌ای منسجم را روایت کند. اما این بازی هم دارای مناسبات داستانی مخصوص به خودش است.

همان‌طور که از اسم این بازی انتظار داریم، محوریت داستان آن درباره پایگاه 76 واقع در ویرجینیای غربی است. 25 سال پس از جنگ اتمی بزرگ، درهای این پناهگاه باز شدند تا مردم دوباره به دنیای بیرون قدم بگذارند و ایالت‌های ویران شده آمریکا را از نو بسازند. اما هنوز مناطق زیادی هستند که به خاطر وجود تشعشعات اتمی قابلیت سکونت ندارند و وجود حیوانات جهش یافته نیز زندگی در دنیای بیرون را خطرناک‌تر از همیشه کرده است.

تریلر بازی fallout 76 / داستان بازی fallout 76

فرمانده پناهگاه 76 به همراه چند نفر از اعضای این پناهگاه به یک ماموریت نامعلوم رفته و یکی از وظایف اصلی شما در بازی این است که آن‌ها را پیدا کنید. در بازی‌های قبلی مجموعه فال اوت شاهد حضور پررنگ شخصیت‌های غیر قابل بازی بودیم که اصطلاحاً به آن‌ها NPC گفته می‌شود. اما در بازی Fallout 76 خبری از این شخصیت‌ها نیست؛ چون مدت زیادی از جنگ‌های اتمی نمی‌گذرد و دنیای بیرون به هیچ وجه قابلیت سکونت ندارد به همین دلیل شخصیت‌های NPC از دنیای بازی Fallout 76 حذف شده‌اند.

اما مشکل اینجاست که این شخصیت‌ها کمک زیادی به شکل‌گیری داستان و خلق دنیای پویای بازی‌های قبلی می‌کردند و حذف شدن آن‌ها در بازی فال اوت 76 ضربه بزرگی به جنبه داستانی بازی وارد کرده است. البته یک راه حل برای این مشکل در بازی وجود دارد و آن این است که داستان از طریق نوارهای صوتی به جا مانده از افراد کشته شده روایت می‌شود، ولی این راه حل به هیچ وجه نمی‌تواند جای خالی شخصیت‌های واقعی را پر کند.

یکی از اصلی‌ترین ایراداتی که طرفداران مجموعه فالوت به این بازی می‌گرفتند همین عدم وجود شخصیت‌های NPC بود. به همین خاطر سازندگان این بازی تصمیم گرفتند تا با ارائه آپدیت Wastelanders این مشکل را برطرف سازند و شخصیت‌های غیر قابل بازی را به Fallout 76 اضافه کنند. در ادامه بیشتر درباره این به‌روزرسانی و همچنین ویژگی‌های مختلف آن صحبت می‌کنیم.

 


تریلر بازی Fallout 76


در ویدیوی بالا می‌توانید تریلر بازی Fallout 76 را تماشا کنید.

 


گیم پلی بازی Fallout 76


بازی‌های مجموعه فال اوت، علاوه بر المان‌های پررنگ نقش‌آفرینی که دارند، روی ویژگی بقا متمرکز هستند. وجود این ویژگی در بازی‌های این مجموعه یعنی شما باید همیشه حواستان به وضعیت فیزیکی و جسمانی شخصیت اصلی بازی باشد. اگر او گرسنه یا تشنه شود، امکان آسیب دیدنش افزایش پیدا می‌کند. بنابراین باید در محیط‌های بازی، علاوه بر سلاح و مهمات، به دنبال غذا و همچنین بسته‌های بازیابی سلامتی باشید. در بازی Fallout 76 هم المان بقا نقش برجسته‌ای دارد.

همان‌طور که گفتیم، شخصیت‌های NPC از این بازی حذف شده‌اند و به همین خاطر بازیکن‌ها برای گرفتن ماموریت‌های فرعی باید نوارهای ضبط شده که متعلق به افراد کشته شده هستند را پیدا کنند و اطلاعات مربوط به ماموریت‌ها را از طریق این نوارها به دست آورند. تاثیر عدم حضور شخصیت‌های غیر قابل بازی به همین جا ختم نمی‌شود؛ این تغییر باعث شده تا تاثیرگذاری بازیکن روی دنیای بازی هم کمتر از نسخه‌های قبلی این مجموعه باشد؛ به شکلی که انتخاب‌های داستانی به طور کلی از این بازی حذف شده‌اند.

البته حذف شدن شخصیت‌های NPC به این معنی نیست که در دنیای بزرگ بازی Fallout 76 تک و تنها هستید؛ شخصیت‌های زیادی را در این بازی مشاهده خواهید کرد که همگی آن‌ها بازیکن‌های واقعی هستند که به صورت آنلاین از سراسر دنیا در بازی حضور دارند. همچنین ربات‌هایی که هر کدام وظایف مخصوص به خودشان را دارند، در گوشه و کنار محیط‌های بازی پرسه می‌زنند.

بررسی بازی fallout 76 / بررسی بازی fallout 4

یکی از ویژگی‌های جالب و متفاوت بازی فال اوت 76 سیستم مبارزات آن است که نسبت به بازی‌های قبلی این مجموعه تغییرات زیادی را شامل می‌شود. چون بازی به صورت آنلاین است و همه رقیبان شما بازیکن‌های واقعی هستند، برای آنکه با آن‌ها وارد مبارزه شوید، باید هر دو طرف این مبارزه را بپذیرید. برای این کار یک مکانیزم جالب در بازی وجود دارد؛ بدین شکل که با شلیک اول به یک بازیکن، آسیبی به او وارد نمی‌شود، اما این هشدار را دریافت می‌کند که شما می‌خواهید با او مبارزه کنید. حالا او می‌تواند این درخواست را بپذیرد یا آن را رد کند. اگر بازیکنی درخواست مبارزه با شما را رد کند و همچنان به شلیک کردن به او ادامه بدهید، به عنوان قاتل شناخته می‌شوید و توسط سایر بازیکنان تحت تعقیب قرار می‌گیرید.

همچنین بخوانید :

دنیای بازی Fallout 76 حدود چهار برابر بزرگتر از بازی Fallout 4 است و شما می‌توانید در نقاط مختلف این نقشه پهناور به جستجو و انجام ماموریت‌های متنوع بپردازید. همچنین مثل بازی Fallout 4 امکان ساخت پایگاه اختصاصی خود را خواهید داشت. ویژگی‌های ساخت و ساز در بازی فال اوت 76 بسیار پیشرفت کرده‌اند و امکانات زیادی برای خلق پایگاه خودتان دارید. مکانیزم ارتقا یا لول‌آپ این بازی هم مشابه بازی‌های قبلی مجموعه است. از طریق سیستم معروف SPECIAL می‌توانید مهارت‌های مختلف شخصیت خودتان را بالا ببرید. البته این سیستم در مقایسه با بازی‌های قبلی تغییراتی را به خود دیده است. برای مثال می‌توان به اضافه شدن کارت‌ها برای ارتقای سطح اشاره کرد.

گیم پلی بازی fallout 76 / راهنمای بازی fallout 4

بازی فال اوت 76 کاملا آنلاین است و برای انجام آن باید به طور مداوم به اینترنت متصل باشید. البته می‌توانید مراحل بازی را به صورت تک‌نفره هم انجام دهید، اما به طور کلی گیم‌پلی آن به شکلی طراحی شده که مخصوص بازی چندنفره باشد. Fallout 76 اولین بازی در این مجموعه است که بخش آفلاین ندارد.

 


معرفی آپدیت Wastelanders بازی Fallout 76


آپدیت Wastelanders بزرگترین بسته الحاقی بازی فال اوت 76 است که به تازگی عرضه شده و شخصیت‌های NPC را به این بازی اضافه می‌کند. این تغییر یک قدم مثبت و رو به جلو برای یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های مجموعه Fallout به شمار می‌رود. حالا اگر بازی را از ابتدا آغاز کنید، بلافاصله پس از آنکه از پناهگاه خارج می‌شوید، دو NPC را مشاهده می‌کنید که در جلوی درب ورودی ایستاده‌اند و منتظر صحبت کردن با شما هستند. مثل بازی‌های قبلی سری Fallout می‌توانید با انتخاب دیالوگ‌های مختلف با آن‌ها صحبت کنید. خط داستانی که پس از حرف زدن با این شخصیت‌ها به بازی اضافه می‌شود، مربوط به شایعاتی است که درباره یک گنج مخفی در داخل پناهگاه شنیده می‌شوند.

ویژگی های بازی fallout 4 / سیستم مورد نیاز بازی fallout 76

اضافه شدن شخصیت‌های NPC یعنی روند بازی فال اوت 76 شباهت بیشتری به عناوین قبلی این مجموعه پیدا کرده است. حالا شکل کلی بازی به این صورت است که می‌توانید با افراد مختلف صحبت کنید و از آن‌ها مأموریت بگیرید. سپس به نقاط مختلفی که در نقشه مشخص شده‌اند می‌روید و ماموریت‌ها را انجام می‌دهید. اکثر ماموریت‌ها هم درباره پیدا کردن یک شی یا کشتن یک دشمن خطرناک هستند.

البته با وجود اضافه شدن آپدیت Wastelanders به فال اوت 76، این بازی هنوز هم از ایراداتی رنج می‌برد. این عنوان از ارائه یک تجربه تک‌نفره و داستان‌محور عاجز است، اما در بخش چندنفره بسیار بهتر عمل می‌کند. به هر حال نباید منکر این واقعیت شویم که Wastelanders باعث بهتر شدن این بازی شده است. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که این به‌روزرسانی به صورت کاملا رایگان در اختیار بازیکن‌ها قرار گرفته است.

نقد بازی fallout 76

اگر از طرفداران مجموعه فال اوت هستید و قبلا بازی Fallout 76 را هم تجربه کرده‌اید، ارائه آپدیت Wastelanders می‌تواند بهانه خوبی برای بازگشت دوباره به این بازی باشد. اما به طور کلی اگر به دنبال یک تجربه داستانی جذاب و گیرا هستید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ این بازی نروید و نسخه‌های قبلی مجموعه Fallout را تجربه کنید.

نظر شما درباره بازی فال اوت 76 چیست؟ آیا اصلا به بازی‌های مجموعه Fallout علاقه دارید؟ لطفاً نظرات خود را در این رابطه با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402