آشنایی با هفت نرم افزار طراحی سایت برتر سال 2020

نرم افزار طراحی وب
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

طراحی سایت نیز مانند هر تلاش دیگری، نیازمند الهام و پشت‌کار است. در گذشته ساخت صفحات وب فقط در حوزه عملکرد کدنویسان قهار بود. در ادامه با هفت نرم افزار طراحی وب برتر آشنا خواهیم شد.

همچنین بخوانید :

امروزه نرم‌افزارهای طراحی سایت، دارای محیطی آسان و حتی رابط‌های کاربری متعددی هستند. در این نرم‌افزارها می‌توانید در حالی‌ که یک پوستر و یا پایان‌نامه‌ خود را آماده می‌کنید، لینک، متن و یا عکسی را کشیده و فقط با رها کردن آن‌ها در محیط برنامه، آن را به‌ کار گیرید. البته ابزار دیگری نیز برای طراحی سایت وجود دارند که برای توسعه‌دهندگان حرفه‌ای ساخته‌شده‌اند. بهترین نرم‌افزار های طراحی وب چیزی مابین این دو هستند.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


معرفی بهترین نرم افزار های طراحی سایت در سال 2020


نرم افزار طراحی سایت

در این مقاله تمرکز ما بر روی هفت برنامه طراحی سایت برتر است. در بررسی این نرم‌افزارها بر روی مواردی مانند، سهولت استفاده، زبان‌های پشتیبانی شده، قیمت و سهولت آپلود طرح نهایی، تمرکز کرده‌ایم. تمام نرم‌افزارهای سطح بالای معرفی‌ شده در این مقاله دارای یک نسخه‌ی رایگان نیز هستند. این نسخه‌ها را می‌توان گزینه‌هایی مناسب برای شروع کار دانست.

نرم افزار طراحی وب Adobe Dreamweaver CC

برنامه طراحی سایت

مزایا: محبوبیت زیاد – دارای سطوح مبتدی تا پیشرفته

معایب: ویژگی‌های خیلی زیاد این برنامه می‌توانند گیج‌کننده باشند

برنامه طراحی سایت Dreamweaver یکی از بهترین نرم‌افزارهای طراحی وب بوده که در اوایل قرن بیست و یکم در دسترس علاقه‌مندان به طراحی وب قرار گرفت. آخرین نسخه از این برنامه طراحی وب به‌عنوان بخشی از بسته نرم‌افزاری Adobe Creative Cloud و با هزینه‌ی ماهیانه 28.80 دلار ارائه شده است. این نرم‌افزار طراحی سایت شامل سطوح مبتدی تا پیشرفته می‌شود. با اجرای این برنامه طراحی سایت برای اولین بار، باید از بین گزینه‌های مبتدی، متوسط و پیشرفته یکی را انتخاب کنید. این گزینه‌ها تعیین‌کننده‌ تعداد ویژگی‌های نمایش داده شده به شما خواهند بود.

علاوه بر طراحی جذاب و رابط کاربری کارآمد، نرم افزار طراحی سایت Dreamweaver از همه زبان‌های وب چون HTML، CSS، Java Script و PHP یز پشتیبانی می‌کند.  اگر هنوز برای ویرایش کدهای خام آماده نیستید، می‌توانید قالب‌های وردپرس و دروپال این برنامه طراحی سایت را به کار بگیرید. از دیگر ویژگی‌های برنامه مذکور می‌توان به پیش‌نمایش زنده از طراحی و همچنین پشتیبانی از محیط‌های رسمی و مختص به توسعه‌دهندگان نام برد. همچنین اگر تازه‌کار هستید می‌توانید از راهنمایی‌های این برنامه طراحی سایت بهره ببرید. در مجموع این نرم‌افزار انعطاف بالایی داشته اما تعداد زیاد ویژگی‌های آن واقعا سرسام‌آور است. خوشبختانه برنامه طراحی وب Dreamweaver یک نسخه‌ی رایگان نیز دارد و می‌توانید از طریق این نسخه تجربه‌ کار با محیط این نرم‌افزار را داشته باشید.

برنامه طراحی سایت Wix

بهترین نرم افزار طراحی وب

مزایا: مجموعه‌ای گسترده از قابلیت‌های کاربردی – رابط کاربری فوق‌العاده

معایب: پشتیبانی ضعیف

نرم افزار طراحی وب Wix را می‌توان بیش از یک پلتفرم کدنویسی، ابزاری جهت خلق سایت دانست. Wix یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های طراحی سایت به صورت آنلاین بوده و انواع و اقسام برنامه‌ها و محصولات را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. نسخه رایگان این برنامه طراحی وب شامل ویژگی‌هایی چون 500 مگابایت فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند می‌شود. این در حالی است که کاربران نسخه کامل Wix علاوه بر برخورداری از فضای ذخیره‌سازی 10 گیگابایتی و پهنای باند نامحدود، صاحب یک دامین رایگان نیز خواهند بود. قیمت ارزان‌ترین ورژن پولی این برنامه طراحی سایت 17 دلار است. از جمله ویژگی‌های جذاب این نرم افزار می‌توان به پشتیبانی از 500 قالب متنوع اشاره کرد.

ویرایشگر مخصوص Wix ابزارها و قابلیت‌های زیادی چون ویرایشگر تصاویر، ویدیوهای پس‌زمینه، انیمیشن‌ها، کلیدهای اجتماعی و وبلاگ‌های داخلی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین آن‌ها می‌توانند از قابلیت Wix Turbo به منظور افزایش قابل توجه سرعت و عملکرد وبسایت‌های خود استفاده کنند. تمامی عملکردهای کلیدی این نرم افزار طراحی سایت با هوشمندی خلق شده‌اند. کار با این برنامه بسیار آسان است. با این وجود نرم افزار طراحی وب Wix از نقاط ضعفی نیز رنج می‌برد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پشتیبانی نصفه و نیمه سازندگان از آن اشاره کرد. با این وجود ویرایشگر عالی و قالب‌های خوش‌ساخت Wix را به یکی از بهترین برنامه‌های طراحی سایت موجود تبدیل می‌کنند.

نرم افزار طراحی وب WordPress

بهترین برنامه طراحی سایت

مزایا: نصب و استفاده آسان – ویژگی‌های کاربردی فراوان – قالب‌های پیش‌فرض

معایب: اسپم

برنامه طراحی وب WordPress را می‌توان متفاوت‌ترین مورد حاضر در این لیست دانست. این برنامه طراحی سایت در اصل یک سیستم مدیریت محتوا (Content Management System یا به اختصار CSM) است. اصلی‌ترین قابلیت WordPress را می‌توان سرعت بالای آن در طراحی وب دانست. کاربران ماهر با استفاده از این سیستم می‌توانند سایت مورد نظر خود را در تنها چند دقیقه طراحی کنند. نصب این نرم افزار طراحی وب نیز بسیار آسان بوده و با تنها چند کلیک انجام می‌گردد. سیستم‌های مدیریت محتوای این برنامه طراحی سایت بسیار کاربرپسند (User-Friendly) است.

همچنین بخوانید :

کاربران می‌توانند از قالب‌های پیش‌فرض این سیستم برای سایت خود بهره ببرند. همچنین طراحی قالب در WordPress بسیار آسان و سریع بوده و از طریق یک ویرایشگر داخلی انجام می‌گیرد. این بدین معنی است که بدون نیاز به مهارت‌های برنامه‌نویسی می‌توانید وب‌سایتی جذاب و حرفه‌ای داشته باشید. در مجموع نرم افزار طراحی سایت WordPress را می‌توان یکی از بهترین راه‌ها برای ساخت وب‌سایت مورد نظر خود و مدیریت محتوای آن دانست. تنها مشکل این سیستم کامنت‌های اسپم فراوان آن است.

نرم افزار طراحی سایت Weebly

بهترین برنامه طراحی وب

مزایا: ظاهر حرفه‌ای – هم‌خوانی با مرورگرهای موبایل – شخصی‌سازی آسان

نرم افزار طراحی وب Weebly نیز همچون WordPress یک سیستم مدیریت محتوا بوده و ابزاری عالی برای افراد بدون تجربه برنامه‌نویسی است. در این سایت می‌توانید با بهره بردن از مکانیزم Drag and Drop به راحتی سایت مورد نظر خود را بسازید. برنامه طراحی وب Weebly به کاربران خود اجازه خلق فروشگاه‌های آنلاین را با استفاده از قالب‌های پیش‌فرض می‌دهد. تعداد این قالب‌ها چندان زیاد نیست اما طراحی حرفه‌ای و مناسبشان آن‌ها را به انتخابی جذاب برای طراحی سایت تبدیل می‌کند. همچنین این برنامه طراحی وب امکان شخصی‌سازی تمامی بخش‌های سایت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. تمامی قالب‌های Weebly پاسخ‌گو (Responsive) بوده و در نتیجه با مرورگرهای گوشی‌های هوشمند هم‌خوانی دارند.

علاوه بر این، نرم‌افزار مورد بحث از ویژگی‌های دیگری چون سیستم سئو و آنالیز محتوای داخلی نیز برخوردار است. کاربران می‌توانند تبلیغات سایت خود را از طریق افزونه‌های این نرم افزار طراحی وب به صورت مستقیم در پلتفرم‌های پربازدیدی چون فیسبوک منتشر کنند. نسخه رایگان این برنامه طراحی سایت بخش خوبی از قابلیت‌های آن را در اختیار کاربران می‌گذارد. با پرداخت مبلغ 6 دلار به صورت ماهیانه نیز می‌توانید از تمامی مکانیزم‌ها و ابزارهای این برنامه طراحی وب بهره ببرید. برای رهایی از تبلیغات و خرید دامین شخصی خود باید طرح حرفه‌ای این نرم افزار را به قیمت ماهیانه 12 دلار تهیه کنید.

برنامه طراحی وب Webflow

بهترین نرم افزار طراحی سایت

مزایا: رابط گرافیکی Drag and Drop – پشتیبانی از پلتفرم‌های متعدد

معایب: رابط کاربری پیچیده

برنامه طراحی وب Webflow یک سرویس بر پایه‌ی کلود بوده که مبتدیان طراحی سایت را هدف قرار داده است. این نرم افزار طراحی وب از پلتفرم‌های متعددی پشتیبانی می‌کند. برنامه طراحی سایت Webflow تاکید فراوانی بر ویژگی «عدم احتیاج به کد» خود دارد. این نرم افزار طراحی وب با استفاده از مکانیزم Drag and Drop فرایند ساخت وب‌سایت را به امری آسان و قابل دسترسی تبدیل می‌کند.

برخلاف بسیاری از ویرایشگرهای WYSIWYG، کدهای تولیدشده توسط این برنامه طراحی سایت بسیار مرتب هستند. نرم افزار طراحی وب Webflow یک نسخه‌ی رایگان از طریق وب‌سایت خود در اختیار کاربران قرار میدهد. همچنین در این سایت می‌توانید برای یک پکیج رایگان ثبت‌نام کنید که اجازه‌ی ساخت دو پروژه را به شما می‌دهد. برنامه طراحی وب Webflow از افزونه‌های تجارت الکترونیک و ابزارهای بازاریابی نیز پشتیبانی می‌کند. برای استفاده از نسخه کامل این نرم افزار طراحی وب باید اشتراک آن را خریداری کنید. قیمت این اشتراک ماهیانه 24 دلار است.

برنامه طراحی سایت Bluefish

بهترین و ساده ترین نرم افزار طراحی سایت

مزایا: سبک و سریع – استفاده از کدهای پیشرفته

معایب: عدم وجود رابط کاربری گرافیکی

برنامه طراحی سایت Bluefish یکی از کوچک‌ترین نرم‌افزارهای طراحی وب حال حاضر است. حجم فایل نصبی این نرم‌افزار 53 مگابایت بوده و نصب آن فقط چند لحظه زمان می‌برد. رابط کاربری این نرم‌افزار فقط متنی بوده اما مشخص است که سازندگان در طراحی آن مبتدی‌ها را نیز در نظر داشته‌اند. دلیل این امر را می‌توان برخورداری این برنامه طراحی وب از نوارهای ابزار ساده و منوهایی با قابلیت شخصی‌سازی و برجسته‌سازی محتوا دانست.

تمرکز اصلی این نرم‌افزار بر HTML بوده و از زبان‌های دیگری چون PHP ،Java ،JavaScript ،SQL ،XML و CSS نیز پشتیبانی می‌کند. برخلاف نرم‌افزارهای طراحی وب WYSIWYG، رابط کاربری متنی این برنامه کدهای مرتب‌تری تحویل می‌دهد. نرم افزار طراحی وب Bluefish دارای قابلیت جستجو بسیار خوبی بوده که به شما امکان یافتن متن مورد نظرتان در میان پروژه‌های مختلف را خواهد داد. همچنین این برنامه طراحی سایت هیچ مشکلی در جست‌وجو میان صدها نوشته ندارد. علی رغم تلاش توسعه‌دهندگان برنامه Bluefish، عادت به این نرم‌افزار طراحی وب زمان خواهد برد. این برنامه طراحی سایت به صورت رایگان در دسترس است. البته طی بررسی ما، برای اجرای این نرم‌افزار در ویندوز 10 نیاز به نصب برنامه GTK+ 2.24.8 خواهید داشت.

نرم افزار طراحی سایت Atom Text Editor

نرم افزار طراحی سایت بدون کدنویسی

مزایا: پشتیبانی از زبان‌های مختلف – ویژگی‌های زیاد در نسخه‌ی رایگان

معایب: عدم وجود رابط کاربری گرافیکی

برنامه طراحی سایت Atom یک ویرایشگر منبع‌باز برای طراحی، توسعه و تدوین کدهای برنامه‌نویسی است. کار با این نرم افزار طراحی سایت بسیار راحت بوده و در این میان انبوهی از ابزارها به کاربران در امر طراحی وب‌سایتشان کمک خواهند کرد. این برنامه طراحی وب توسط تیم Github ساخته شده و کاربران می‌توانند از ویژگی‌های آن سایت در ویرایشگر مذکور بهره ببرند.

Atom کاملا رایگان بوده و با دانلود آن می‌توانید به مجموعه قابل توجهی از کدهای از پیش زده شده دسترسی پیدا کنید. همچنین رابط کاربری این نرم افزار طراحی وب کاملا قابل شخصی‌سازی بوده و می‌توانید از طریق نصب تم‌های مختلف آن را تغییر دهید. علاوه بر این‌ها، نباید از حمایت جامعه کاربری قدرتمند این برنامه طراحی سایت غافل شد.

برنامه طراحی وب

در این مطلب سعی کردیم با بهترین نرم افزار طراحی وب آشنا شده و برترین‌ها در این حوزه را معرفی کنیم. بهترین برنامه طراحی سایت از نظر شما کدام است؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402