معرفی و دانلود بهترین برنامه های پیاده روی و دوییدن

running-apps/ برنامه دویدن
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تاکنون از برنامه پیاده روی استفاده کرده‌اید؟ اپلیکیشن های پیاده روی و دوییدن با استفاده از موقعیت مکانی، میزان کالری سوزانده شده توسط شما رو ارزیابی می‌کنند و برنامه مخصوص به بدنتان را به شما ارائه می‌دهند. با معرفی تعدادی از این نرم افزار ها، همراه ما باشید.

امروزه به لطف اینکه گوشی‌های هوشمند از انواع سنسورهای داخلی برای اهداف مختلف برخوردار هستند، برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های متفاوتی جهت استفاده هرچه بیشتر از این تکنولوژی توسعه یافته‌اند. یک برنامه پیاده روی می‌تواند با کمک این سنسورها سرعت، مسافت طی شده و میزان کالری سوزانده شده را ردیابی کند. همچنین برای شناسایی نقشه مسیر پیاده‌روی نیز در صورت تمایل کاربران راهکار دارد. این همه ماجرا نیست. درواقع زمانی که چنین برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی روی یک ساعت هوشمند نصب می‌شوند، عملکرد و نتایج بهتری را از خود به نمایش خواهند گذاشت. ما در ادامه این مقاله قرار است تعدادی از این برنامه‌ها را به شما معرفی کنیم.

در ویدیوی زیر «5 مورد از بهترین اپلیکیشن های پیاده روی و دویدن» را مشاهده کنید: 

فهرست مطالب

بهترین برنامه دویدن و پیاده روی اندروید و آیفون

برنامه دویدن تنوع زیادی دارد و از طرفداران به ‎خصوصی نیز در بین کاربران گوشی‌های هوشمند برخوردار است. این برنامه‌ها هم برای سیستم عامل اندروید و هم iOS قابل نصب و اجرا خواهند بود. از طرفی برای کاربرانی که به دنبال تناسب اندام هستند نیز انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند. اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید، می‌توانید برنامه‌هایی که در ادامه می‌آید را امتحان کنید. همچنین در صورتی که تصمیمتان برای تناسب اندام خیلی حرفه‌ای و جدی است و قصد خرید تردمیل را در این زمینه دارید، خواندن مقاله راهنمای خرید تردمیل را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

1. برنامه Strava Running and Cycling؛ برنامه کیلومتر شمار دویدن

اپلیکیشن پیاده روی

برنامه دویدن Strava یکی از بهترین برنامه‌های اندروید و iOS است که امکانات جالبی نیز دارد. درواقع کاربران با استفاده از این برنامه می‌توانند از ویژگی ردیابی سرعت و مسافت طی شده بهره‌مند باشند. علاوه بر گوشی‌های هوشمند، کاربران می‌توانند از این برنامه در گجت‌های پوشیدنی اندرویدی با سیستم عامل WearOS و همچنین اپل واچ نیز استفاده کنند. استراوا همچنین برای ردیابی سایر فعالیت‌ها مثل دوچرخه‌سواری، اسکی یا کوه‌نوردی هم قابل استفاده است و به شما این امکان را می‌دهد تا در گروه‌های مختلف با فعالیت‌های مشترک عضو شده و با کاربران آشنا شوید.

2. برنامه adidas Running

نرم افزار دوییدن

دیگر نرم افزار دوییدن که به عنوان یک برنامه ردیاب تناسب اندام نیز می‌توانیم آن را معرفی کنیم، برنامه ردیابی آدیداس رانینگ است. این برنامه به خوبی می‌تواند تمرینات شما را ردیابی کرده و زمان و میزان مسافتی را که طی کرده‌اید را هم اندازه‌گیری کند. از طرف دیگر خوب است بدانید با ویژگی صوتی که دارد می‌تواند به عنوان یک مربی نیز شما را در ادامه انجام تمرینات تشویق کند.

همچنین خوب است بدانید شما می‌توانید با کمک رابط کاربری خوبی که این برنامه دارد، اطلاعاتی که قصد نمایش آن را در داشبورد برنامه دارید تنظیم کنید و ترتیبی دهید تا تنها اطلاعاتی مثل کیلومتر شمار برای دویدن، نشان داده شود. خوب است بدانید برنامه دویدن آدیداس رایگان است، اما اگر قصد دارید از امکانات بیشتری از آن برخوردار باشید، باید برایش حق اشتراک بپردازید.

3. اپلیکیشن RunKepper

دانلود بهترین نرم افزار پیاده روی اندروید

برنامه Runkeeper، یک اپلیکیشن پیاده روی مخصوص سیستم عامل اندروید و iOS است که علاوه بر پیاده روی امکان ردیابی فعالیت‌هایی همچون دوچرخه سواری و سایر فعالیت‌هایی که به پیاده روی مربوط است را در خود جای داده است. با این حال می‌تواند ویژگی‌هایی مانند مسافت طی شده، میزان کالری سوزانده شده، سرعت و کل زمان ورزش را اندازه‌گیری کند و نتیجه را به کاربران نشان دهد. علاوه بر این به عنوان یکی از کاربران این برنامه دویدن شما می‌توانید تاریخچه تمرینات پیشین خود را نیز داشته باشید و گزارش مفصلی را در این باره از این برنامه دریافت کنید.

خوب است بدانید که این نرم افزار دویدن برای آیفون و اندروید قابل نصب بوده و علاوه بر این‌ها کاربران می‌توانند آن را در ساعت های هوشمند خود نیز داشته باشند.

4. اپلیکیشن پیاده روی Pacer

بهترین اپ پیاده روی

نرم افزار پیاده روی Pacer یک برنامه ردیاب تناسب اندام است که با استفاده از سنسورهای داخلی گوشی می‌تواند زمان پیاده‌روی و سایر اطلاعات لازم را ردیابی کند و در قالب رابط کاربری ساده‌ای در بک گراند گوشی، اطلاعات را به شما نمایش می‌دهد. علاوه بر این، این برنامه با برنامه‌های تناسب اندام Apple Health، فیت بیت و MyFitnessPal سازگار بوده و شما می‌توانید برنامه دویدن Pacer را با آن‌ها همگام کنید.

5. نرم افزار دوییدن Map My Run by Under Armour

برنامه پیاده روی برای لاغری

اپلیکیشن دویدن Map My Run by Under Armour عنوان برنامه دویدن دیگری در این فهرست است. این برنامه با استفاده از GPS گوشی و سایر سنسورهای مربوط به ردیابی و نقشه‌برداری از مسیر می‌تواند زمان پیاده‌روی یا دویدن، سرعت و مسافت طی شده را اندازه‌گیری کند. از طرف دیگر می‌توان از امکانات برنامه Map My Run by Under Armour در سایر گجت‌های پوشیدنی نیز بهره‌مند شد. برای بهره‌مندی از امکانات برنامه به طور کامل و نسخه صوتی و بدون تبلیغات آن لازم است اشتراک و پرداخت درون برنامه‌ای داشته باشید.

  • دانلود اپلیکیشن Map My Run by Under Armour برای: اندروید | iOS
همچنین بخوانید :

6. اپلیکیشن Sports Tracker

نرم افزار دوییدن

برنامه دویدن اسپرت ترکر (Sport Tracker) دیگر برنامه ردیاب ورزشی در این فهرست است. این برنامه با استفاده از GPS می‌تواند فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی، دوچرخه سواری و یا اسکی را ردیابی کند و سرعت، میزان کالری سوزانده و همچنین مسافت طی شده و سایر اطلاعات لازم را در اختیار کاربران قرار دهد. خوب است بدانید می‌توانید اطلاعات روزانه از ورزش خود را نیز در اسپرت ترکر ذخیره کرده و هر زمان که نیاز داشته باشید، از آن‌ها استفاده کنید. علاوه بر این امکان به اشتراک‌گذاری پیشرفت هفتگی نیز از طریق این برنامه میسر است و در این راستا می‌توانید از نظر سایر کاربران نیز مطلع شوید.

7. برنامه Nike Run Club؛ بهترین نرم افزار دوییدن

برنامه پیاده روی

برنامه دویدن Nike Run Club نرم افزار دویدن و پیاده روی دیگری برای اندروید و iOS است که امکان نصب بر روی اپل واچ را نیز برای دارندگان این گجت پوشیدنی فراهم می‌آورد. خوب است بدانید هم ورزشکاران دونده مبتدی و هم حرفه‌ای‌ها می‌توانند به راحتی از این برنامه استفاده کنند. همچنین کاربران از امکانات خوب آن نظیر پخش موسیقی و شبکه اجتماعی داخلی آن بهره‌مند خواهند بود. همچنین می‌توانید از طریق این برنامه از صدای تشویق ورزشکاران حرفه‌ای نایک و سایر کاربران این برنامه برخوردار باشید.

8. برنامه Pumatrac

نرم افزار دوییدن

مسافتی که شما طی کردید، ردیابی مسیر و میزان کالری سوزانده از جمله اطلاعاتی است که می‌توانید از این برنامه به دست آورید. اما این همه ماجرا نیست و اطلاعاتی در مورد آب و هوا، زمان و تاریخ را نیز ثبت می‌کند تا بتوانید بهتر کیفیت ورزش و عملکرد خود را ارزیابی کنید. همچنین امکان مقایسه نتایج به دست آمده با سایر کاربران این اپلیکیشن نیز میسر است.

9. نرم افزار دوییدن Runna

نرم افزار دوییدن

اگر به‌دنبال دانلود بهترین نرم افزار پیاده روی اندروید و iOS هستید، Runna یکی از برنامه‌هایی است که باید مدنظر داشته باشید. این برنامه توسط دو مربی دو طراحی شده و دارای برنامه‌های تمرینی برای ماراتن‌های 5K است و می‌تواند براساس سطح آمادگی شما، این برنامه‌ها را شخصی‌سازی کند.

از نقاط قوت آن می‌توان به رابط کاربری ساده و تمریناتی اشاره داشت که به شکل بسیار خوبی همراه با توضیحات آموزشی به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم شدند. این برنامه البته برای ردیابی دوها خیلی مناسب نیست و بیشتر برای کسانی است که می‌خواهند یک برنامه تمرینی را دنبال و خود را آماده کنند.

10. Peloton

نرم افزار دویدن فارسی

بهترین اپ پیاده روی برای کسانی از تردمیل استفاده می‌کنند، می‌تواند Peloton باشد. این برنامه با تمامی تردمیل‌ها سازگار است و دارای تعداد زیادی کلاس زنده و مطالب آموزشی است. در این اپلیکیشن می‌توانید برنامه‌های تمرینی را در دسته‌بندی‌های مختلف از تفریحی گرفته تا حرفه‌ای پیدا کنید. مهمتر از همه در آخرین نسخه Peloton پشتیبانی از دوهای خارج از خانه هم فراهم شده است. برنامه تا یک ماه اول رایگان است و پس از آن باید ماهیانه 13 دلار پرداخت کنید.

11. Zombies, Run

اپلیکیشن پیاده روی

اگر فقط به‌دنبال یک برنامه پیاده روی برای لاغری نیستید و می‌خواهید کمی به جلسات تمرینی خود تنوع بدهید، برنامه Zombies, Run می‌تواند بهترین انتخاب باشد. برنامه توانسته به بهترین شکل یک بازی زامبی را با یک نرم افزار دوییدن ترکیب کند. شما در این برنامه همزمان با دویدن می‌توانید در بازی هم مهمات و غذا جمع‌آوری کنید و پس از پایان یک جلسه تمرینی، به بخش بعدی داستان بازی بروید. این برنامه بیش از 600 ماموریت مختلف دارد.

12. نرم افزار دوییدن 10K Runner

نرم افزار دویدن فارسی

اپلیکیشن 10K Runner توسط بیش از 1 میلیون کاربر برای آماده‌سازی برای اولین دو 10K مورد استفاده قرار گرفته است. این برنامه دارای برنامه‌های تمرینی است که به شما این امکان را می‌دهند تا طی 14 هفته برای یک دو 10K آماده شوید. برنامه همچنین دارای مربی‌هایی است که به صورت صوتی و همراه با موزیکی که در حال گوش دادن به آن هستید، شما را راهنمایی و تشویق می‌کنند.

13. اپلیکیشن پیاده روی Map My Walk؛ برنامه برای پیاده روی

اپلیکیشن پیاده روی

بالاتر نرم افزار دوییدن Under Armour را معرفی کردیم اما این اپلیکیشن آن‌ها مخصوص پیاده روی است. مانند نسخه مخصوص دو، در این برنامه هم می‌توانید برنامه‌های تمرینی شخصی‌سازی شده در کنار نکات آموزشی که مخصوص خود شما است را دریافت کنید و با سایر کاربران در ارتباط باشید.

  • دانلود اپلیکیشن پیاده روی Map My Walk برای: اندروید | iOS

14. گام‌ شمار؛اپلیکیشن پیاده روی فارسی

نرم افزار دوییدن

برای دانلود اپلیکیشن پیاده روی فارسی، متاسفانه گزینه‌های زیادی وجود ندارد. با این حال می‌توانید از گام‌ شمار استفاده کنید. این برنامه از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند و تنها برنامه پیاده روی فارسی گوگل‌پلی است. با استفاده از آن می‌توانید مسافت طی شده، کالری سوزانده شده، مدت و سرعت و همچنین داده‌های مربوط به سلامت بدن را دریافت و مشاهده کنید.

  • دانلود اپلیکیشن گام‌ شمار برای: اندروید

سخن پایانی

در این مقاله با بهترین برنامه های پیاده روی و دوییدن آشنا شدید. در راستای معرفی نرم افزارهای ورزشی نیز باید اشاره کنیم که ما چندی پیش در اینجا به معرفی بهترین ردیاب‌های ورزش بدنسازی نیز اشاره کرده بودیم. با این اوصاف می‌بینیم که امروزه تکنولوژی هم وارد ورزش شده و کار را برای ورزشکاران راحت کرده است و به افراد در داشتن اندامی متناسب کمک خواهد کرد. اگر شما هم نرم افزار دویدن فارسی یا برنامه‌های دیگری می‌شناسید که در اینجا به آن اشاره نکردیم، خوشحال خواهیم شد آن را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
داسیلوا یونس
.
26 مرداد 1399، 00:41
پاسخ
2
1
هیچ کدام برای کشور ایران قابل دسترس نیستند‌.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402