داستان برند فوجی فیلم ؛ تاریخچه، محصولات و شرکت های زیرمجموعه

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برند فوجی فیلم (Fujifilm) یکی از شرکت‌های هولدینگ ژاپنی است که سابقه خوبی در تولید محصولات متنوع عکاسی و حضور فعال در عرصه پزشکی و چاپ نیز دارد. برای آشنایی بیشتر با این برند در ادامه همراه ما باشید.

فوجی فیلم شرکتی در زمینه صنعت تصویربرداری است. این شرکت ژاپنی که دفتر مرکزی آن در شهر توکیو ژاپن واقع شده است، هم‌اکنون به عنوان یکی از فعالان بین‌المللی در حوزه صنعت تصویر شناخته می‌شود. این برند مطرح با دوربین‌های دیجیتال، دوربین‌های فیلمبرداری رنگی و تجهیزات مربوط به آن و همینطور چاپ عکس مشهور است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که ساخت تجهیزات تصویربرداری، تصویربرداری پزشکی، راهکارهایی برای اسناد سازمانی، سلول‌های بنیادی و فعالیت در زمینه صنایع زیستی از دیگر خدمات برند فوجی فیلم محسوب می‌شوند. با این حال اگر می‌خواهید بیشتر با این شرکت ژاپنی، محصولات و شرکت‌های زیرمجموعه‌اش آشنا شوید، در ادامه همراه پلازا باشید.

fujifilm/ نمایندگی فوجی فیلم

همچنین بخوانید :

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


تاریخچه برند فوجی فیلم


همچنین بخوانید :

شرکت فوجی فیلم در سال 1934 با مدیریت سویچی آسانو و با هدف تولید فیلم‌های عکاسی تأسیس شد. در سال‌های ابتدایی تولید محصولات عکاسی و فیلمبرداری، کاغذهای مخصوص چاپ و صفحات خشک چاپ عکس از اولین دستاوردهایشان بود. بعد از 10 سال این شرکت توانست پیشرفت قابل توجهی را تجربه کند؛ به طوری که علاوه بر فیلم‌های عکاسی محصولات دیگری مانند فیلم‌های اشعه ایکس در بین تولیداتش مشاهده می‌شد. همچنین این شرکت در دهه 40 میلادی علاوه بر عکاسی، فعالیت خود را در زمینه تولید عینک‌های نوری، لنزها و تجهیزات مرتبط در پیش گرفت.

first-camera/ تاریخچه شرکت فوجی فیلم

 

پیشرفت و توسعه

بعد از جنگ جهانی دوم نیز دامنه فعالیت‌های برند فوجی فیلم گسترش یافت و محصولات متنوعی از جمله تولید محصولات پزشکی، تصویربرداری الکترونیکی و حوزه تولید مواد مغناطیسی را در برنامه کاری خود قرار داد. همچنین یکی دیگر از کارهایی که در دهه 1950 توسط فوجی فیلم انجام شد، گسترش فروش و بازارهایش در خارج از مرزهای ژاپن بود و این موضوع در دهه 1980 باعث همکاری‌های بین‌المللی و همچنین احداث شعبه‌های جدید در سایر کشورها شد. این شرکت در سال 1962 طی همکاری که با شرکت زیراکس داشت، توانست شرکت فوجی زیراکس را تأسیس کند.

درواقع برند فوجی فیلم توانست مانند دیگر رقیب خود یعنی کداک که در آن زمان فرمانروای صنعت تصویربرداری بود، بازارهای ایالات متحده را تحت سلطه خود در بیاورد. یکی از اقدامات مهم شرکت فوجی فیلم در تبدیل شدن به برندی محبوب این بود که به عنوان یکی از حامیان المپیک 1984 لس‌آنجلس به ارائه دوربین ارزان‌قیمت پرداخت. این موضوع و ایجاد کارخانه فیلم در ایلات متحده باعث شد سهم قابل توجهی از بازار از آن فوجی فیلم شود.

fujifilm-camera/ شرکت فوجی فیلم تهران

 

همچنین بخوانید :

وضعیت کنونی فوجی فیلم

تمرکز بر روی تجهیزات عکاسی تا سال‌ها از جمله اصلی‌ترین فعالیت‌های فوجی فیلم بود که در کنار کداک به عنوان پیشگامان عرصه عکاسی به فعالیت می‌پرداخت. اما شکستی که برای کداک در انقلاب دیجیتالی رخ داد، در فوجی فیلم باعث ایجاد فرصتی شد و این برند مطرح ژاپنی توانست خیلی زود خود را با تکنولوژی‌های روز هماهنگ کند تا بتواند همچنان به فعالیت و کسب درآمد ادامه دهد. با همه این‌ها می‌توان ورود به عرصه سلامت پزشکی و تولید تجهیزات مورد نیاز این حوزه را از دیگر کارهای مهمی بر شمرد که باعث شد تا نفس تازه‌ای در روح برند فوجی فیلم دمیده شود و دستاوردهای زیادی برایش به ارمغان آورد. همه این‌ها در کنار هم باعث شدند تا امروزه برند فوجی فیلم به عنوان یک شرکت هولدینگ موفق در جهان شناخته شده باشد.

fujifilm-CEO/ شیگتاکا کوموری/ نمایندگی فوجی فیلم

اکنون این شرکت محصولات بسیار متنوعی را تولید می‌کند و به عنوان یک شرکت هولدینگ زیرمجموعه‌ها و شعبه‌هایی در نقاط مختلف دنیا دارد. همچنین بر اساس آخرین آمار، این شرکت در سال 2017 دارای 79 هزار کارمند در سراسر جهان بوده است. مدیرعامل فوجی فیلم امروزه شیگتاکا کوموری است و شیگهیرو ناکاجیما به عنوان مدیرکل آن شناخته می‌شود.

 


محصولات فوجی فیلم


همچنین بخوانید :

در طول سال‌ها، شرکت فوجی فیلم توانست علاوه بر حوزه عکاسی در زمینه‌های مختلفی وارد فعالیت شود. در این راستا می‌توان به تولید سیستم‌های پزشکی، تجهیزات صوتی، سیستم‌های گرافیکی، انواع دوربین‌های تجاری با استفاده‌های صنعتی و همین‌طور تولید انواع دوربین‌های عکاسی خانگی اشاره کرد. همچنین تولید دستگاه‌های نوری، تکنولوژی‌های مربوط به چاپ، دوربین‌های چاپ فوری تصاویر، فعالیت صنایع زیستی و غیره از جمله دستاوردهای فوجی فیلم محسوب می‌شوند. در ادامه به تعدادی از محصولات این شرکت مانند دوربین‌های عکاسی اشاره خواهیم کرد. همچنین خوب است بدانید شرکت فوجی فیلم ایران نیز محصولات این شرکت ژاپنی را به فروش می‌رساند. دوربین‌های سری X فوجی فیلم از بهترین دوربین‌های عکاسی هستند که در ویدیوی بالا هم به این موضوع اشاره شده است.

 

دوربین فوجی فیلم X-Pro3

Fujifilm-X-Pro-3/ دوربین های فوجی فیلم

همچنین بخوانید :

این دوربین از صفحه نمایش پنهان بهره می‌برد و دارای یک نمایشگر ثانویه نیز است. همچنین چرخش 180 درجه نمایشگرها از دیگر ویژگی‌های این دوربین محسوب می‌شود. بدنه دوربین فوجی مدل X-Pro3 از جنس منیزیم و تیتانیوم ساخته شده و ساختاری ضد خش و خراش را به ارمغان آورده است. همچنین مقاومت بالای بدنه در برابر رطوبت و گرد و غبار از دیگر ویژگی‌های این دوربین محسوب می شود.

 

دوربین فوجی فیلم X-H1

Fujifilm-X-H1/ دوربین های فوجی فیلم

این محصول یک دوربین فیلمبرداری حرفه‌ای است که قابلیت پشتیبانی از لنزهای سینمایی را دارد. همچنین مجهز بودن به سیستم ضدلرزش In-Body و ثبت مستقیم فایل RAW از دیگر ویژگی‌های دوربین حرفه‌ای فوجی X-H1 محسوب می‌شود.

 

دوربین فوجی X-T3

Fujifilm-X-T3/ دوربین های فوجی فیلم

یکی دیگر از دوربین های سری ایکس فوجی فیلم دوربین فوجی XT3 است. این دوربین از قابلیت عکاسی با سرعت 30 فریم در ثانیه برخوردار بوده و دارای بدنه‌ای مقاوم در برابر گرد و غبار و رطوبت است. همچنین قابلیت ضد یخ زدگی آن باعث می‌شود تا انتخابی مناسب برای ماجراجویانی باشد که به مکان‌های سرد سفر می‌کنند. علاوه بر این‌ها پشتیبانی از پوشش تمام فریم توسط الگوریتم تشخیص فاز از دیگر ویژگی‌های دوربین فوجی فیلم X-T3 محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید بیشتر با این دوربین و محصولات مشابه آن آشنا شوید، پیشنهاد می‌دهیم مقاله بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای 2019؛ حرفه ای، نیمه حرفه ای و خانگی را مطالعه کنید.

 

دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم مدل Instax wide 300

شرکت فوجی فیلم تهران

دوربین عکاسی چاپ سریع فوجی فیلم را می‌توان نمونه‌ای از دوربین‌های پولاروید قدیمی با تکنولوژی‌های جدید امروزی معرفی کرد. درواقع زمانی که با این نوع از دوربین‌ها عکسی گرفته می‌شود، بلافاصله چاپ خواهد شد و بعد از چند دقیقه که عکس در معرض نور قرار می‌گیرد، کم کم ظاهر شده و می‌تواند محصولی مناسب برای استفاده در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها باشد. در اینجا می‌توانید بیشتر با این نوع دوربین‌ها آشنا شوید. محصول فوجی هم در این زمینه قادر است تصاویر با وضوح بالا را ثبت کند و برای روشن کردن فضا نیز دارای یک فلش خواهد بود. همچنین اعمال تنظیمات نوردهی از سوی کاربر نیز باعث خواهد شد تا تصاویر در نور ضعیف هم کیفیت خوبی داشته باشند.

 


شرکت های زیرمجموعه فوجی فیلم


با توجه به گستره فعالیت‌های فوجی فیلم باید اشاره کنیم که در جریان فعالیت‌های بین‌المللی و همچنین حوزه‌های مختلف، فوجی فیلم توانست شرکت‌های مختلفی را تحت برند خود تأسیس کند یا با آن‌ها برای تولید محصولاتی همکاری داشته باشد.

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم شرکت فوجی زیراکس یکی از این شرکت‌ها بوده که در آمریکای شمالی واقع شده است. شرکت فوجی فیلم Bought Sericol دیگر شرکت زیر مجموعه فوجی فیلم واقع در بریتانیا بوده که در زمینه تولید جوهر چاپ فعالیت می‌کند. علاوه بر این تولید سایر فناوری‌های چاپ دیجیتال و محصولات مرتبط از دستاوردهای این شرکت محسوب می‌شود.

fuji-xerox/ شرکت فوجی فیلم

همچنین بخوانید :

همچنین Fujifilm de México دیگر شرکت زیر مجموعه فوجی فیلم در مکزیک است که محصولات فوجی فیلم را به فروش می‌رساند و بین سال‌های 2012 تا 2015 به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های مکزیکی نیز مطرح بود.

در زمینه تولید دارو هم شرکت فوجی فیلم زیر مجموعه‌ای به نام Toyama Chemical دارد. یکی از داروهای این شرکت به نام Favipiravir محصولی آنتی ویروس تجاری است که بعد از تایید مقامات چینی برای مبارزه با ویروس کرونا تولید شد و در ماه مارچ 2020 به چین و اندونزی عرضه شد. علاوه بر این در سال 2006 فوجی فیلم شرکت Dimatix که یکی از شرکت‌های تولیدکننده نازل‌های چاپ جوهر افشان آمریکایی بود را به زیرمجموعه‌های خود اضافه کرد.

 


سخن پایانی


برند فوجی فیلم امروزه به عنوان یکی از برندهای شناخته شده دنیای تصویر در حوزه‌های مختلف از عکاسی و فیلمبرداری گرفته تا تجهیزات تصویربرداری پزشکی شناخته می‌شود؛ به طوری که دامنه فعالیت‌های این برند ژاپنی به محصولات زیست فناوری و دارو هم رسیده و از سال 2000 رویکردهای دارویی این شرکت بیشتر شده است.
فوجی فیلم را می‌توان یکی از شرکت‌های قدیمی دنیا معرفی کرد که به خوبی توانست خود را با دنیای دیجیتال هماهنگ کند و از رقبای خود در این عرصه پیشی بگیرد. در نتیجه به کارگیری استراتژی‌های جدید باعث شد تا همچنان برند فوجی فیلم در عرصه تصویر و دوربین‌های عکاسی بر سر زبان‌ها باشد. شما چه محصولاتی از فوجی فیلم را می‌شناسید و چه اطلاعاتی از این برند دارید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402