نقد و بررسی سریال بچه مهندس 3 و پایان بندی عجیب آن!

پخش سریال بچه مهندس 3 / بازیگر نقش مژگان در سریال بچه مهندس 3
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال بچه مهندس 3 پس از پشت سر گذاشتن دو فصل جنجالی در ماه مبارک رمضان به ایستگاه سوم رسید. قسمت آخر سریال بچه مهندس 3 به تازگی پخش شد و نقدهای زیادی را به همراه داشت.

سریال بچه مهندس در ماه مبارک رمضان شروع شد و پس از 36 قسمت دوشنبه 12 خرداد ماه به پایان رسید. قسمت آخر سریال بچه مهندس 3 با نقدهای متفاوتی همراه بود که در ادامه برخی از آنها را بررسی می‌کنیم. بچه مهندس که دو فصل پر حرف و حدیث را پشت سر گذاشت و مانند فصل‌های گذشته حواشی و انتقادات زیادی را برانگیخته است فیلمبرداری خود را از سال گذشته آغاز کرد و با بازی بازیگران جوانی نظیر روزبه حصاری یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های ماه رمضان 99 بود. با پلازا همراه باشید.

سریال بچه مهندس 3 کی پخش میشود

 


نقد و بررسی سریال بچه مهندس 3


تا همینجای کار هم سریال بچه مهندس 3 از فصل‌های قبلی خود خیلی بهتر بود؛ البته ممکن است خیلی با این نظر موافق نباشید! اضافه شدن بازیگران حرفه‌ای به این سریال و استفاده از یک داستان پلیسی در کنار داستان اصلی از جمله نقاط مثبت آن محسوب می‌شود. برای نقد و بررسی سریال بچه مهندس 3 باید نگاهی به فصل‌های قبلی این سریال انداخت؛ جایی که در فصل اول به موضوع کودکان بی‌سرپرست پرداخته می‌شود و علاقه دو کودک به یکدیگر شکل می‌گیرد.

نقد و بررسی سریال بچه مهندس 3

فصل دوم سریال بچه مهندس هم با طرح موضوع ازدواج دو نوجوان 16 ساله و تابوشکنی در این زمینه همراه بود که با واکنش‌های متعددی از سوی مردم مواجه شد. اما علی غفاری، کارگردان سریال بچه مهندس در فصل سوم این سریال، تغییراتی در داستان ایجاد کرد. توجه به موضوع وطن دوستی، تحریم‌ها، جاسوسی، فساد مدیریتی از یک طرف و طرح موضوعات عاشقانه از سوی دیگر، از جذابیت‌های فصل سوم بود.

ورود تینا و تینوش، خواهر و برادری که به عنوان سرمایه‌گذار با جواد، مسعود و قاسم همکاری می‌کنند روند داستان را جذاب‌تر کرد. علاقه‌ی تینا به مسعود و جواب رد دادن مسعود به او باعث شده تا پس از سال‌ها باید یک سریال عاشقانه جدید در تلویزیون مواجه شویم. نمایش خواستگاری زن از مرد موضوعی است که واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشت.  اما این تابوشکنی در تلویزیون تا چه حد به مذاق مخاطبان این رسانه خوش می‌آید؟ آیا تاکنون در سریال‌های تلویزیونی شاهد خواستگاری زن از مرد بوده‌ایم؟ و نمایش این کار چه عواقبی برای کارگردان و تهیه کننده این کار خواهد داشت؟ با گذشت زمان پاسخ این سوالات را متوجه خواهید شد.

ورود مژگان، معشوقه جواد جوادی به داستان رنگ و بوی دیگری بخشید. بازگشت عشق قدیمی همیشه از موضوعات جذاب در سینما و تلویزیون بوده است. فارغ از خط داستانی عجیبی که برای مژگان در نظر گرفته شده بود، نگاه ویژه به موضوع «وطن دوستی» در قسمت‌های پایانی سریال بر هر موضوع دیگری غالب بود. تا جایی که جواد جوادی از عشق قدیمی خود دست می‌کشد و آینده خود را در توجه به گذشته و وطن خود می‌بیند. پایان‌بندی اغراق آمیز و افراطی سریال که موضوع وطن دوستی را به شکلی عجیب به نمایش می‌گذارد از جمله نکات قابل تامل و البته آزاردهنده سریال محسوب می‌شد.

با این حال، به نظر می‌رسد علی غفاری، انتقادات و حساسیت‌های مخاطبان را به خوبی درک کرده و به همین دلیل داستان عاشقانه جواد جوادی را به شکل دیگری تغییر داده است. به طور کلی، فصل سوم بچه مهندس داستانی گیراتر از دو فصل قبلی داشت و به همین دلیل مخاطبان بیشتری را به سوی خود جذب کرد. باید منتظر باشیم و ببینیم آیا در ماه‌های آینده بچه مهندس 4 ساخته می‌شود یا خیر.

[yop_poll id=”8″]

داستان سریال بچه مهندس 3


در فصل‌های گذشته سریال بچه مهندس چه گذشت؟ در فصل سوم شاهد چه اتفاقاتی بودیم؟

داستان فصل های گذشته

فصل اول این سریال که در 30 قسمت در ماه رمضان سال 97 پخش شد، تصویرگر زندگی پسربچه‌ای بود که در یتیم خانه روزگار می‌گذراند. جواد جوادی با بازی یونا تدین توسط مادرش از کودکی به پرورشگاه سپرده می‌شود. او علاقه زیادی دارد تا با وسایل به‌دردنخور وسیله‌های عجیب و غریب درست کند؛ به همین دلیل نیز به بچه مهندس مشهور شده است. او در این پرورشگاه درگیری‌های زیادی با مدیر پرورشگاه (بهناز جعفری) و مستخدمین پیدا می‌کند و ماجراهای زیادی را پشت سر می‌گذارد. با استقبال خوب مردم از فصل اول این سریال، خیلی زود عوامل ساخت دست بکار شدند و فصل دوم آن را تولید کردند.

سریال بچه مهندس ۳ کی پخش میشود

فصل دوم سریال بچه مهندس در ماه دی 97 به روی آنتن رفت که باعث شکل گیری شایعات زیادی در خصوص این سریال و داستان آن شد. فصل دوم سریال بچه مهندس زمانی اتفاق می‌افتد که جواد (با بازی مانی رحمانی) دوران نوجوانی خود را سپری می‌کند و مشغول درس و مدرسه است. در این میان دختری به نام مژگان نقش پر رنگی در زندگی جواد پیدا می‌کند. داستان‌هایی که در این فصل اتفاق افتاد و ماجرای بین جواد و مژگان شایعات زیادی مبنی بر تبلیغ کودک همسری در این سریال را به وجود آورد که به شدت تکذیب شد.

 

فصل سوم سریال بچه مهندس

پخش سریال بچه مهندس 3

سریال بچه مهندس 3 در فضای دانشگاهی و خوابگاهی اتفاق می‌افتد؛ جواد که در دانشگاه امیر کبیر قبول شده است، در دانشگاه با پسری به نام مسعود آشنا می‌شود. مسعود با وجود پولدار بودنش مشکلات مخصوص خود را دارد. جواد که قرار است در خوابگاه یک اتاق بگیرد با پسری به نام قاسم آشنا می‌شود که از جنوب کشور آمده است. به این ترتیب این سه نفر گروه دوستی کوچکی در درون دانشگاه شکل می‌دهند و به تحصیل مشغول می‌شوند. این فصل از زبان جواد روایت می‌شود و قسمت‌های اولیه که مربوط به دوران دانشگاه و دوستی این سه نفر است، بخشی از خاطرات جواد هستند. حسن وارسته نویسنده این سریال در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها گفت:

این فصل بسیار جذابتر از فصل‌های قبل پیگیری می‌شود و قرار است یک سری اتفاقات هیجان‌انگیز و جالب روی دهد.

 


دانلود سریال بچه مهندس 3 و تیزر آن


در این بخش می‌توانید تمام قسمت‌های پخش شده سریال بچه مهندس 3 را با کیفیت 576p دانلود کنید. برای این کار روی این لینک کلیک کنید

در ویدئوی بالا می‌توانید تیزر سریال بچه مهندس 3 را تماشا کنید.

 


بازیگران سریال بچه مهندس 3


در ادامه به معرفی بازیگران سریال بچه مهندس 3 خواهیم پرداخت.

 

روزبه حصاری

سریال بچه مهندس 3 / روزبه حصاری

روزبه حصاری بازیگر نقش جواد جوادی در فصل سوم سریال بچه مهندس است. بسیاری از مخاطبان قدیمی سریال بچه مهندس، روزبه حصاری را بهترین انتخاب برای بازی در نقش جوانی جواد می‌دانند. این بازیگر 32 ساله پیش از سریال بچه مهندس 3 در فیلم‌هایی نظیر ماهور، امروز و جردن هم ایفای نقش کرده است.

سعید کریمی

سعید کریمی / بازیگر بچه مهندس 3

سعید کریمی، بازیگر نقش مسعود در سریال بچه مهندس 3 است. شاید تعجب کنید اگر بدانید این بازیگر 40 سال سن دارد. سعید کریمی متولد سوم شهریور سال 1359 در شهر ری است و به تا چند ماه دیگر وارد 41 سالگی می‌شود. این هنرمند مدرک لیسانس بازیگری دارد و داماد کارگردان قدیمی سینما، یدالله صمدی است. کریمی در سریال بچه مهندس 3 علاوه بر بازیگری، مدیریت برنامه‌ریزی را هم بر عهده دارد.

مهشید جوادی

مهشید جوادی سریال بچه مهندس 3

مهشید جوادی بازیگر نقش مرضیه توفیقی مقدم در سریال بچه مهندس 3 است. این بازیگر ترک زبان اصالتا اهل ارومیه است و با سریال تلویزیونی آنام به طور جدی پا به عرصه تصویر گذاشت. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که اولین حضور این بازیگر در قاب تلویزیون به سریال عمودی‌ها بر می‌گردد.  مهشید جوادی متولد 1374 است و اکنون 25 سال دارد.

فرهاد قائمیان

بازیگران سریال بچه مهندس 3 . فرهاد قائمیان

فرهاد قائمیان بازیگر اردبیلی سینما و تلویزیون است که کار خود را در سینما با بازی در فیلم دمرل ساخته یدالله صمدی آغاز کرد. او در عرصه سینما حضور پر رنگی دارد و چندین بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فجر نیز شد. با بازی در سریال ابر و خورشید اولین حضورش را در تلویزیون تجربه کرد و پس از آن سریال‌های زیادی بازی کرد که از بهترین‌های آن‌ها می‌توان به گاندو، گشت پلیس و زمانی برای عاشقی اشاره کرد. بادیگارد، استرداد و هیوا نیز از بهترین آثار او در حوزه سینما هستند.

 

ثریا قاسمی

بازیگران سریال بچه مهندس 3 . ثریا قاسمی

مولود ملاقاسم ملقب به ثریا قاسمی از هنرمندان خوب قبل از انقلاب است که کار خود را با اجرای برنامه‌های رادیویی شروع کرد. سپس با ورود به عرصه تئاتر توانست مهارت‌های خوبش را نشان دهد و در سال 1349 با حضور در فیلم آرامش در حضور دیگران ساخته ناصر تقوایی فعالیت سینمایی خودش را آغاز کرد. او در سال 1352 پا در دنیای تلویزیون گذاشت و در سریال قصه عشق به ایفای نقش پرداخت. او همچنین در تلویزیون به مجری گری پرداخت و در رادیو حضور موثری داشت. از بهترین فیلم‌های او می‌توان به مارال، ویلایی‌ها و خانه کاغذی اشاره کرد. او در سال 95 موفق به دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در فیلم ویلایی‌ها شد.

 

کامران تفتی

بازیگران سریال بچه مهندس 3 . کامران تفتی

کامران تفتی بازیگر، خواننده و مجری تلویزیون است که علاوه بر بازیگری در رشته موسیقی هم فعالیت می‌کند. او تاکنون یک آلبوم به نام عکس زمستونی تهران و چندین تک آهنگ منتشر کرده است. او کارش در تلویزیون را با بازی در سریال این گروه پلیس که از شبکه تهران پخش می‌شد، آغاز کرد و پس از آن با بازی در سریال‌های متعددی جایش را در برنامه‌های تلویزیونی باز کرد و مجری چند برنامه تلویزیونی شد. از بهترین فیلم‌های کامران تفتی می‌توان از فیلم‌های هفت معکوس، گلوگاه و ماهورا نام برد.

کارگردانی این سریال بر عهده علی غفاری و تهیه‌کننده آن سعید سعدی است. همچنین گروه نویسندگان سریال بچه مهندس را حسن وارسته، امیر شاداب و رضا خمسه تشکیل می‌دهند.

سریال بچه مهندس 3 کی پخش میشود

سریال بچه مهندس 3 که از دو فصل نخست خود بازخوردهای بهتری دریافت کرده است، به نظر می‌رسد هنوز هم طرفداران خاص خودش را دارد. حضور بازیگران جدید و باتجربه در این فصل از اصلی‌ترین عوامل جذابیت این سریال به حساب می‌آید. همچنین سادگی و پرداختن به مشکلات جامعه به خصوص قشر جوان مزیت اصلی سریال بچه مهندس 3 است. نظر شما درباره این سریال چیست؟ آیا این سریال را در ماه رمضان امسال دنبال می‌کنید؟

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران36 دیدگاه
avatar
نفس
.
16 دی 1400، 04:43
پاسخ
1
0
سلام واقعا خیلی خیلی خیلی زیبا پایان یافت اقای حصاری فوق العاده بودند باتشکر
avatar
پاریس
.
21 آذر 1400، 17:18
پاسخ
1
1
من که بخاطر نرسیدن جواد و مژگان به همدیگه یه روز داشتم گریه میکردم.منی که اصلا از سریال های صدا و سیما خوشم نمیاد این یکی منو جذب کرد
avatar
پارسا
.
21 آذر 1400، 17:14
پاسخ
0
1
من بزرگترین گله ای که از ساخت قسمت سومش دارم اینه که داستان رو جوری تموم نکرد که بیشتر ما میخواستیم.یعنی رسیدن جواد و مژگان به همدیگه.من شدیدا دوست داشتم اینجوری تموم شه ولی بخاطر موضوع وطن پرستی ، این موضوع کاملا فراموش شد متاسفانه.کاشکه جواد حداقل نمیرفت با یکی دیگه ازدواج کنه.در کل سریال خوبی بود ولی آخرش خوب تموم نشد
avatar
فاطمه یوسفی
.
24 مرداد 1400، 15:16
پاسخ
0
0
همچین حرف میزنی انگار مجبورت کردن ببینی بی سلیقه ?
avatar
Hadis
.
15 دی 1399، 11:00
پاسخ
1
0
سلام و خسته نباشسد میگم به عوامل پر تلاش ساخت سریال بسیار زیبای بچه مهندسمن یک دختر ۱۳ ساله هستم که با دیدن فصل سوم این عاشقش شدم و کلی هم به دنبال پخش فصل اول و دوم این سریال از شبکه هابودم که شبکه تماشا این سریال بسیار زیبا و آموزنده رو پخش کرد.الان هم که متوجه شدم فصل چهارم اونو میسازن بشدت خوشحال و مظطرب هستم خوشحالم چون قراره ساخت این سریال ادامه پیدا کنه و مظطربم چون دلم میخواد فصل چهارم این سریال یک موضوع فوق العاده داشته باشه من هم برای این سریال فکر هایی دارم ?در فصل چهارم باید جواد و مرضیه باهم ازدواج کننمژگان که از این موضوع خیلی اعصبانی میشه برخلافمخالفت های پدرش به ایران برمیگرده و میخاد بره سراقجوادو بعد از کلیییی........ ماجرا مژگان هم متوجه میشهکه جواد چقدر دوستش داشت که حتضر شد هرگونهناسزا و توهینی رو از عباسی و دور و بری هاش بشنوهاما مژگان حتی حاضر نشد به خاطر عشق جواد یک کلمهبه خونوادش بگه که نریم و....و در آخر هم بگم که اگر چه در دنیا سهم آدمای خوب همیشهبدی بوده ولی خواهش میکنم در این سریال سهم پسری پرتلاشو احساسی و با محبت رو بدی نکنید و داستانش انقدر خوب پیش برهجواد بفهمه لیاقتش مژگان کسی که اول ده سال و بعدم دو سال وبعدهم شش سال به انتظارش گذاشته و تمام خاطرات خوب جوانیو نو جوانیشو با دلتنگی و قول های الکی و بیهوده از طرف خانوادهعباسی گذروندن نبوده.من و کلی ادمای دیگ بی صبرانه منتظر پخش سری چهارماین سریال هستیم❤❤❤
نمایش 5 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402