شغل های پردرآمد بدون نیاز به مدرک دانشگاهی

شغل های پردرآمد بدون مدرک
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آیا تمام مشاغل دنیا نیاز به مدارک دانشگاهی دارند؟ در این مقاله با برخی از شغل های پردرآمد بدون مدرک دانشگاهی آشنا می‌شویم.

همه ما در طول زندگی خود به دنبال پیشرفت و بدست آوردن جایگاه اجتماعی بالاتری هستیم. برخی با به دنبال کار و تجارت رفتن و برخی نیز با بدست آوردن مدارک دانشگاهی به دنبال ارتقا خود در اجتماع هستند. طبق تفکر سنتی که در اکثر جوانان ما وجود دارد، داشتن یک شغل خوب، در گرو داشتن یک مدرک دانشگاهی مناسب است و اکثر افراد با ورود به دانشگاه‌ها، امید دارند که مشاغل مناسبی بدست آورند. جالب اینجاست که شغل های پردرآمد بدون مدرک دانشگاهی تنها عنوانی اغوا کننده نیست و این مشاغل واقعا وجود دارند. در ادامه این مقاله از پلازا چند مورد از مشاغل پردرآمد بدون مدرک را معرفی خواهیم کرد.

best jobs without a college degree/شغل پردرآمد بدون مدرک

همچنین بخوانید :

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • شغل های پردرآمد بدون نیاز به مدرک دانشگاهی
    • متخصص پشتیبانی رایانه
    • دستیار دندان پزشک
    • اپراتور دستگاه های سونوگرافی
    • برق کار
    • تعمیرکار و نصاب آسانسور
    • تکنسین نصب و تعمیرات وسایل منزل
    • اپراتور جمع آوری اطلاعات
    • فریلنسری
    • دستیارهای امور افراد حقیقی و حقوقی
    • توسعه دهنده وب

 


شغل های پردرآمد بدون نیاز به مدرک دانشگاهی


البته ابتدای مطلب این موضوع را مشخص کنیم که عنوان مشاغل پر درآمد بدون مدرک کمی گمراه کننده نیز هست. هر شغلی، اگرچه ساده، نیازمند داشتن مهارت‌های مختلف است. گرچه مشاغلی که در ادامه قصد معرفی آن‌ها را داریم، جزو شغل های پردرآمد بدون مدرک هستند، اما بی‌نیازی از مدرک، به معنای بی‌نیازی از مهارت نیست. برای بدست آوردن هر یک از مشاغل زیر شما باید مهارت مربوط به آن را فراگرفته و دوره‌های کارورزی و مهارت آموزی مختلفی را طی کنید. در ادامه فهرست شغل های پردرآمد بدون مدرک را مشاهده می‌کنید:

 

متخصص پشتیبانی رایانه

best jobs without a college degree/شغل پردرآمد بدون مدرک

متخصص پشتیبانی رایانه یا اپراتور خدمات رایانه‌ای، به افراد مختلف برای مشکلات و یا مسائل مربوط به کامپیوتر و نرم افزار، مشاوره و راه‌حل می‌دهد. برای داشتن این شغل پردرآمد بدون تحصیلات، باید اطلاعات شما در مورد کامپیوتر و نرم افزارهای کامپیوتری بسیار زیاد باشد. به طور مثال باید تمامی راه حل‌ها برای حل مشکل کار نکردن وای فای را بلد باشید و بتوانید مسائل جانبی مربوط به آن را تجزیه و تحلیل کنید.

برای اینکه یک اپراتور خدمات رایانه‌ای خوب شوید نیاز به دانش فنی، صبر و مهارت‌های ارتباطی عالی دارید و باید توانایی درک یک مسئله و ارائه راه‌حل مناسب آن را داشته باشید. اگرچه کسانی که در این شغل مشغول به کار هستند، مدرک مربوط به رشته‌های مثل کامپیوتر و نرم افزار دارند، اما برخی اوقات با داشتن دانش فنی زیاد و یک مدرک دیپلم نیز می‌توانید از پس این کار بربیایید.

 

دستیار دندان پزشک

best jobs without a college degree/پر سودترین مشاغل بدون مدرک

دومین مورد از مشاغل پر سود بدون مدرک ما دستیار دندان‌پزشک است. این شخص باید دندان‌های بیماران را تمیز کند، آن‌ها را از نظر بیماری‌های دهانی معاینه کند و سایر مراقبت‌های پیشگیرانه دندان را ارائه کند. بیماران دندان‌پزشکی معمولا اولین بار با دستیار دندان‌پزشک برخورد می‌کنند. این افراد به دندان‌پزشک‌هایی که مشغله‌های زیادی دارند، کمک می‌کنند. برای بدست آوردن این شغل باید یک مدرک کاردانی در بهداشت دندانپزشکی داشته باشیم که قطعا بدست آوردن آن از مدرک دندان‌پزشکی بسیار آسان‌تر است. با توجه به ماهیت شغل، این افراد باید مهارت‌های ارتباطی خوبی داشته باشند.

 

اپراتور دستگاه های سونوگرافی

best jobs without a college degree/پر درآمدترین مشاغل بدون مدرک

دستگاه سونوگرافی از امواج صوتی برای شبیه سازی تصاویر داخلی بدن استفاده می‌کند. اپراتوری این دستگاه یکی از شغل های پردرآمد بدون مدرک است. تصاویر تهیه شده از سونوگرافی برای تشخیص‌های بعدی، کمک بسیار زیادی به پزشکان می‌کنند. سونوگرافی در بیمارستان‌ها، مطب‌های شخصی و آزمایشگاه‌ها استفاده‌های زیادی دارد و کار با دستگاه آن معمولا نیاز به داشتن مدرک پزشکی یا گذراندن دوره طولانی دانشگاهی ندارد. این شغل برای افرادی که صبور هستند بسیار مناسب است.

 

برق کار

best jobs without a college degree/مشاغل پر سود بدون مدرک

در کشور ما ایران، یکی از مشاغل پرسود بدون مدرک، برق کاری است. افراد برق‌کار به هیچ مدرک دانشگاهی نیاز ندارند و تنها مهارت است که برند آن‌ها را مطرح می‌کند. این افراد از کارخانه‌ها گرفته تا دفاتر اداری و خانه‌ها و هر جایی که برق باشد، می‌توانند خدمتی ارائه کنند. برق‌کارها ممکن است در قالب دریافت کارهای شخصی و یا در قالب شرکت‌های خدماتی مشغول به کار شوند و تنها چیزی که نیاز دارند، ابزار و مهارت‌های لازم برای برق‌کاری است. در ایران، دوره‌های کارآموزی بسیار زیادی در مراکز فنی حرفه‌ای برگزار می‌شود که به نوعی می‌تواند مقدمه مناسبی برای ورود به بازار کار باشد.

 

تعمیرکار و نصاب آسانسور

best jobs without a college degree/مشاغل پرسود بدون مدرک

یکی دیگر از مشاغل پرسود بدون مدرک فهرست ما، تعمیرکار و نصاب آسانسور است. اگر برق‌کاری را به نوعی به رشته برق بتوانیم مرتبط کنیم، تعمیرکاری آسانسور را به هیچ رشته دانشگاهی نمی‌توان متصل کرد! یک نصاب آسانسور می‌تواند اقدام به نصب، تعمیر و راه اندازی آسانسورهای مختلف و حتی پله برقی کند.

البته افرادی که این شغل را انتخاب می‌کنند باید حتما دوره‌های کارآموزی آن را طی کنند و به اصطلاح خودمان دست به آچار باشند و توانایی کار در محیط‌های تنگ و کوچک را داشته باشد و مخاطرات این کار را بپذیرند. در این شغل احتمال آسیب دیدن از حرکات ناگهانی پله برقی و سقوط در چاله آسانسور بسیار محتمل است. همچنین برای کار با بخش‌های مختلف آسانسور و پله برقی باید یک تعمیرکار آسانسور از قدرت بدنی بالایی برخوردار باشد.

 

تکنسین نصب و تعمیرات وسایل منزل

best jobs without a college degree/شغل های پردرآمد بدون مدرک

از دیگر پردرآمدترین مشاغل بدون مدرک تکنسین نصب و تعمیرات وسایل منزل است. وسایل منزل بعد از چند سال استفاده دچار خرابی‌های مختلفی می‌شوند و نیاز به تعمیرات دارند. هیچ رشته دانشگاهی وجود ندارد که فارغ‌التحصیل آن کارشناس تعمیرات منزل نام داشته باشد!

پس برای اینکه بتوانیم شغل تعمیرات وسایل منزل را برای خود انتخاب کنیم، باید بیشتر از هر شغل دیگری مهارت فنی داشته باشیم و دست به آچار باشیم. البته یک نفر نمی‌تواند تمام وسایل منزل را تعمیر کند و یا در نصب تمام آن‌ها متخصص باشد؛ پس بهتر است بر روی وسایل مشخصی متخصص شویم و در آن‌ها بهترین باشیم.

 

اپراتور جمع آوری اطلاعات

best jobs without a college degree/مشاغل پردرآمد بدون مدرک

جمع‌آوری تلفنی و غیرحضوری اطلاعات یک شغل پردرآمد بدون تحصیلات به حساب می‌آید. حتما تاکنون افرادی با شما تماس گرفته‌اند و سوالات مختلفی را در مورد سرویسی که از شرکت آن‌ها دریافت می‌کنید پرسیده‌اند. این کار نیاز به هیچ مدرک دانشگاهی ندارد و کافی است که بتوانید خوب حرف بزنید و خوب تحلیل کنید. همچنین پزشک‌های بسیار زیادی وجود دارند که به جمع‌آوری اطلاعات مختلفی از بیماران خود بعد از طی مراحل درمانی نیاز دارند. شما می‌توانید با فن بیان خوب این شغل را از آن خود کنید.

 

فریلنسری

best jobs without a college degree/شغل پردرآمد بدون مدرک

فریلنسری یکی دیگر از شغل های پردرآمد بدون مدرک است. جای دوری نرویم، نویسنده این مطلب، خود یک فریلنسر است. شما می‌توانید با توجه به مهارتی که دارید به طور مثال، ترجمه کنید، داده‌های نرم افزار اکسل را پردازش کنید، وبسایت طراحی کنید و یا در قالب مشاغل از راه دور و مستقل فعالیت کنید. کسانی که در این شغل مشغول هستند، فریلنسر نام دارند و یکی از امتیازهای این شغل عدم نیاز به جابه‌جایی و غیر حضوری بودن آن است.

شما می‌توانید به وبسایت‌هایی که کارفرما و فریلنسر را گردهم می‌آورند مراجعه کنید و برای انجام پروژه‌هایی که در آن‌ها مهارت دارید اقدام کنید. برای اینکه یک فریلنسر شوید، باید کار کردن با اینترنت و کامپیوتر را بلد باشید و روحیه نشستن‌های طولانی پشت میز کامپیوتر را نیز در خود ببینید!

 

دستیارهای امور افراد حقیقی و حقوقی

best jobs without a college degree/شغل پردرآمد بدون مدرک

معمولا وکلای ایرانی سرشان شلوغ است و فرصتی برای سامان‌دهی دفتر کار، مدارک و پرونده‌های خود ندارند. اگر مهارت‌های ارتباطی خوبی دارید، با یک دوره کارآموزی کوتاه مدت و آشنایی با برخی اصطلاحات حقوقی، می‌توانید برای دستیار یک وکیل شدن اقدام کنید. برای داشتن این شغل باید با چالش‌های کارهای مختلف و روزمره یک وکیل آشنا باشید و با آن‌ها کنار بیایید و از مواجه شدن با چیزهای جدید نهراسید.

 

توسعه دهنده وب

best jobs without a college degree/شغل های پردرآمد بدون مدرک

توسعه دهندگی وب و طراحی وبسایت از جمله شغل های پردرآمد بدون مدرک است که برای بدست آوردن، فقط نیاز به مهارت فنی دارد. برخی از توسعه دهندگان وب به صورت خوداشتغالی کار می‌کنند و برخی نیز فریلنسر هستند و عده زیادی نیز برای شرکت‌های مختلف کار می‌کنند و یا در دفاتر فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ و کوچک مشغول به کار هستند. این شغل می‌تواند یک شغل دوم برای شما محسوب شود و برای انجام آن باید مهارت و دانش فنی طراحی یک وبسایت را کاملا فرابگیرید.

البته برای اینکه یک توسعه دهنده وب مطرح باشید می‌توانید، روی مدرک نرم افزار و یا گرافیک خود حساب باز کنید؛ اما اگر هیچ مدرک دانشگاهی ندارید و فقط دانش آن را دارید، یک روز هم برای کسب این شغل تعلل نکنید!

در این مقاله برخی از شغل های پردرآمد بدون مدرک را معرفی کردیم. آیا شما در شغل‌هایی مشغول به کار هستید که نیاز به مدرک دانشگاهی ندارند؟ تجربیات خود در این شغل‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402