راهنمای خرید آون توستر ؛ قیمت انواع آون توستر در بازار ایران

راهنمای خرید آون توستر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با خرید آون توستر می‌توانید آشپزخانه خود را به یک دستگاه پخت و پز همه کاره مجهز کنید. در ادامه یک راهنمای خرید آون توستر کامل را ارائه خواهیم کرد.

اگر به دنبال دستگاهی برای آشپزخانه خود می‌گردید که بتوانید از آن برای پخت و گرم کردن همه چیز استفاده کنید، ما خرید آون توستر را به شما توصیه می‌کنیم. آون توستر دستگاهی است که علاوه بر توانایی انجام کار یک توستر نان معمولی، می‌تواند برای شیرینی پزی، کباب انواع گوشت و پختن هرچیز دیگری مورد استفاده قرار گیرد. اما  هنگام خرید آون توستر باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟ بهترین مارک آون توستر را چگونه انتخاب کنیم؟ بهترین آون توستر های بازار ایران کدام هستند؟ برای پاسخ به این سوالات، مطالعه ادامه این مطلب را از مجله خبری تحلیلی پلازا به شما توصیه می‌کنیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


انواع آون توستر و مزایا و معایت هرکدام


آون توسترها انواع مختلفی دارند که آشنایی با هرکدام از آن‌ها می‌تواند هنگام خرید بسیار به شما کمک کند. آون توستر‌های مختلف شباهت‌های زیادی به هم داشته، اما از جهاتی نیز با یکدیگر متفاوت هستند. در فهرست زیر به مدل‌های مختلف آون توستر اشاره شده است.

 

آون توستر رومیزی (Countertop Toaster Ovens)

آون توستر های رومیزی

  • مزایای آون توستر رومیزی
    • قیمت نسبتا مناسب
    • حق انتخاب بالا در اندازه و برند
  • معایب آون توستر روی میزی
    • همه‌کاره نبودن به اندازه آون‌های کانوکشن
    • تفاوت ویژگی‌ها در مدل‌های مختلف

آون توستر‌های رو میزی نوع استاندارد آون توستر‌ها هستند که می‌توانید از آن‌ها برای توست کردن نان، گرم کردن انواع غذاها و راحت‌تر آشپزی کردن استفاده کنید. به لطف اندازه بزرگ این آون توسترها، می‌توان از آن‌ها برای توست کردن 6 تکه نان توست به صورت همزمان استفاده کرد. البته اگر قصد دارید آون توستر خود را برای کارهای سخت‌تر و آشپزی زیاد به کار بگیرید، خرید آون توستر های گران‌قیمت تر که ویژگی‌ها و امکانات بیشتری را شامل می‌شوند بیشتر توصیه می‌شود.

 

آون توستر کانوکشن (Convection Toaster Oven)

آون توستر کانوکشن

  • مزایای آون توستر رومیزی کانوکشن
    • راحتی استفاده و پخت سریع‌تر غذاها
    • کیفیت بالای غذای پخته شده
  • معایب آون توستر روی میزی کانوکشن
    • قیمت گرانتر نسب به آون توسترهای سنتی

آون توستر‌های کانوکشن به دلیل بهره‌گیری از قابلیت گردش هوای گرم باعث می‌شوند که غذا یکنواخت گرم شده و هوای گرم به صورت مساوی به همه جای آن برسد. این آون توستر‌ها می‌توانند نسبت به آون‌ توستر های سنتی غذا را در زمان کم‌تری و با استفاده از حرارت پایین‌تر بپزند. البته در نظر داشته باشید که قیمت خرید آون توستر های رومیزی کانوکشن نسبت به آون توستر‌های سنتی نیز گرانتر بوده، اما این آون توسترها گزینه‌ای ایده‌آل برای پخت سریع و آسان یک وعده غذایی کوچک هستند.

 

آون توستر‌  گردان (Rotisserie Toaster Oven)

آون توستر گردان

  • مزایای آون توستر گردان                                               
    • بهترین آون توستر برای پخت گوشت
    • جمع و جور بودن و عدم اشغال فضای زیاد
  • معایب آون توستر گردان
    • تنها می‌تواند برای پخت گوشت مورد استفاده قرار گیرد

آون توسترهای گردان با هدف اصلی پخت گوشت طراحی شده‌اند. این نوع از آون توستر‌ها یک سیخ گردان را شامل می‌شوند که برای درست کردن کباب طراحی شده و با چرخاندن گوشت باعث پخت یکنواخت آن می‌شود. البته آون توسترهای گردان تنها برای پخت گوشت قابل استفاده هستند و نمی‌توان از آن‌ها برای پخت سایر غذاها استفاده کرد. همین مسئله خرید آون توستر گردان را به مسئله‌ای کاملا سلیقه‌ای تبدیل می‌کند. اگر می‌خواهید به طور مداوم از آون توستر خود برای پخت گوشت و کباب درست کردن استفاده کنید، خرید آون توستر گردان را به شما توصیه می‌کنیم؛ اما در غیر این صورت آون‌های زیادی وجود دارند که دارای سیخ گردان جداشدنی هستند که می‌توانید فقط در صورت نیاز آن را برای پخت گوشت به دستگاه وصل کنید.

 

آون توستر فروسرخ (Infrared Toaster Oven)

آون توستر فروسرخ

  • مزایای آون توستر فروسرخ
    • پخت سریع و یکنواخت غذا
    • مصرف انرژی کم‌تر
    • مناسب‌ترین گزینه برای گرم کردن غذاهای یخ زده
  • معایب آون توستر فروسرخ
    • ارزش خرید کم‌تر نسبت به آون تستر های کانوکشن مجهز به مادون قرمز

آون توسترهای فروسرخ از یک تکنولوژی جدید آشپزی مبتنی بر انرژی حاصل از نور (مادون قرمز) استفاده می‌کنند تا غذا را به شکلی سریع بپزند. البته خرید و استفاده از این نوع آون‌ها در حال حاضر آنچنان رواج نداشته و عده کمی به خرید آون توستر فروسرخ علاقمند هستند. با این وجود این آون‌ توسترها به سرعت پخت و گرم کردن بالا غذا مشهور هستند و می‌توان از آن‌ها برای انواع پخت و پز  و حتی خشک کردن میوه‌ها استفاده کرد. اما اگر در نظر دارید نسبت به خرید آون توستر فروسرخ اقدام کنید، جالب است بدانید که بسیاری از آون توستر‌های کانوکشن نیز مجهز به تکنولوژی پخت مادون قرمز هستند.

 


نکاتی که هنگام خرید آون توستر باید به آن توجه کنیم


بهترین آون توستر

صرف نظر از نوع آون توستری که انتخاب می‌کنید، بهتر است نکات دیگری را نیز هنگام خرید مد نظر قرار دهیم و با توجه به آن‌ها انتخاب نهایی خود را انجام دهیم. البته بسیاری از فاکتورهای انتخاب به سلیقه و نیاز شخصی شما بستگی خواهند داشت، اما به طور کلی نکاتی که باید هنگام خرید آون توستر به آن توجه کنیم به شرح زیر هستند:

 

اندازه و ظرفیت

اندازه آون توستر

توصیه می‌شود که قبل از خرید آون توستر و یا هر وسیله آشپزخانه دیگری ابتدا فضای خالی آشپزخانه خود را در نظر بگیرید و با توجه به آن دستگاهی متناسب با شرایط آشپزخانه خود انتخاب کنید. بعلاوه، قبل از انتخاب مدل آون توستر باید مشخص کنید که قصد دارید از آن برای پخت چه غذایی استفاده کنید و چه حجم از ظرفیتی می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

 

نوع استفاده

آون توستر خوب

آیا می‌خواهید فقط در آون توستر خود نان توست کنید؟ و یا قصد دارید از آن برای پخت انواع غذا، کیک‌ها و شیرینی‌ها نیز استفاده کنید؟ نوع استفاده شما از آون توستر بسیار حائز اهمیت است. بعلاوه، توصیه ما این است که دستگاهی را انتخاب کنید که امکانات بیشتری را نسب به پیش‌بینی شما شامل می‌شود؛ چراکه خرید لوازم آشپزخانه جدید و بویژه خرید آون توستر احتمالا باعث خواهد شد کارهای جدید را نیز امتحان کنید.

 

محدوده دما

یکی دیگر از عواملی که باید هنگام خرید آون توستر به آن توجه کنید محدوده دما است. هر آون توستر محدوده دما خاصی داشته و  محدودیت‌هایی را شامل می‌شود. اگر غذایی که قصد پخت آن را دارید به میزان دمایی نیاز داشته باشد که آون توستر شما از آن پشتیبانی نکند، بدون شک خیلی زود از خرید خود پشیمان خواهید شد.

 

قیمت

بهترین مارک آون توستر

آون توسترهای کانوکشن که توانایی پخت بیشترین نوع غذا را دارند و به عقیده خیلی‌ها کیفیت پخت آن‌ها نیز از سایر آون توسترها بیشتر است، نسبت به مدل‌های ساده‌تر که برای پخت یک یا دو نوع غذا طراحی شده‌اند گران قیمت‌تر هستند. بنابراین بحث قیمت نیز تا حد زیادی به نوع استفاده شما از آون توستر وابسته خواهد بود. به بیان دیگر، اگر یک آون توستر رو میزی ساده نیازهای شما را برآورده می‌کند، دلیلی ندارد که برای خرید آون توستر کانوکشن هزینه کنید.

 


امکانات یک توستر خوب


یک آون توستر خوب باید علاوه بر پاسخ به نیازهای شخصی و متغیر فردی، یک سری از ویژگی‌ها را نیز شامل شود که استفاده از آن برای هر کسی آسان و بی دردسر باشد. مهم‌ترین ویژگی‌های یک آون توستر خوب به شرح زیر هستند:

 

تنظیمات از پیش تعیین شده

تنظیمات از پیش تعیین شده آون توستر

بسیاری از آون توستر‌ها تنظیمات از پیش تعیین شده‌ای را شامل می‌شوند. این تنظیمات نه تنها راحتی را به ارمغان آورده، بلکه از توانایی‌ها و قابلیت‌های هرکدام از آون توستر‌ها نیز اطلاعات خوبی به ما می‌دهند. برخی از تنظیمات از پیش تعیین شده استاندارد که باید انتظار آن‌ها را در آون توستر‌ها داشته باشیم در فهرست زیر قابل مشاهده هستند:

  • تست
  • برشته کردن
  • کباب
  • کیک
  • دوباره گرم کردن
  • گرم کردن
  • پیتزا
  • شیرینی‌ها

 

خاموش شدن خودکار

با توجه به شرایط زندگی امروز و حواس پرتی‌های روزمره، حتما همه ما حداقل برای یک بار هم که شده طعم غذای سوخته را چشیده‌ایم. اگر شما نیز از جمله افراد فراموشکار هستید و یا شرایط کاری‌تان اجازه نمی‌دهد که تا زمان پخت کامل غذا در کنار آون توستر بمانید، توصیه می‌کنیم دستگاهی را خریداری کنید که به تایمر و گزینه خاموش شدن خودکار مجهز باشد تا احتمال سوختن غذا را تا حد امکان کاهش دهید.

 

پخت یکنواخت

پخت یکنواخت یکی از مهم‌ترین نقاط قوت آون توستر‌های کانوکشن است. در سایر آون توستر‌ها باید بیشتر نگران پخت قسمت‌های مختلف مواد غذایی باشیم که همین مسئله به کاهش کیفیت پخت غذا منجر خواهد شد. بنابراین، اگر یک تجربه پخت یکنواخت و باکیفیت را می‌خواهید، بهترین گزینه برای شما آون‌ توستر‌های مجهز به تکنولوژی کانوکشن است.

 

راحتی در استفاده و تمیز کردن

تمیز کردن آون توستر

تقریبا استفاده از همه آون توستر‌ها آسان بوده، اما کار کردن با برخی از مدل‌ها به لطف گزینه‌ها و تنظیمات خاصی که ارائه می‌کنند حتی آسان‌تر نیز خواهد بود. از نظر راحتی تمیز کردن نیز داستان چندان متفاوت نیست و اکثر آون توستر‌ها به راحتی قابل تمیز شدن هستند، ولی بهتر است که هنگام خرید آون توستر، مطمئن شوید دستگاهی را انتخاب می‌کنید که دسترسی به همه جای آن به راحتی امکان‌پذیر بوده و هیچ نقطه تنگ و غیر قابل دسترسی در آن طراحی نشده است.

 


بهترین آون توسترهای موجود در بازار ایران + قیمت


اما حالا که به همه ویژگی‌های یک آون توستر خوب اشاره کردیم قصد داریم تا در آخرین بخش از این راهنمای خرید آون توستر، بهترین آون توستر‌های موجود در بازار ایران را به همراه قیمت حدودی آن‌ها به شما معرفی کنیم. لازم به ذکر است آون توسترهایی که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد بر اساس ارزش خرید انتخاب شده‌اند و بدیهی است که دستگاه‌های گران قیمت‌تر امکانات بیشتری را ارائه خواهند کرد.

 

آون توستر لوکستای مدل 3100

خرید آون توستر لوکستای مدل 3100

آون توستر لوکستای 3100 یک آون توستر رو میزی ساده با ظرفیت 40 لیتری است که به سبب قیمت مناسب یکی از پرطرفدار‌ترین آون توستر‌های موجود در بازار ایران به شمار می‌رود. این آون توستر به جوجه گردان، سینی طبخ  متحرک، توری کباب پز، تایمر 90 دقیقه‌ای و یک قفسه مجهز بوده و همچنین محدوده حرارت آن بین 80 تا 320 درجه سانتیگراد است. قیمت آون توستر لوکستای مدل 3100 در بازار ایران در زمان نوشته شدن این مطلب حدود 650 هزار تومان است.

 

آون توستر برتینو مدل رومانو پلاس (Romano Plus)

خرید آون توستر برتینو مدل Romano Plus

برتینو رومانو پلاس یک آون توستر کانوکشن 40 لیتری با حداکثر درجه حرارت 270 سانتیگرادی است. این آون توستر به سه قفسه، چراغ داخلی، قابلیت تنظیم حرارت، جوجه گردان و تایمر 90 دقیقه‌ای مجهز بوده و خیلی خوب می‌تواند غذا را به صورت یکنواخت پخت کند. قیمت آون توستر برتینو مدل رومانو پلاس در بازار ایران در زمان نوشته شدن این مطلب حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان است.

 

آون توستر کومتای مدل 5040

خرید آون توستر کومتای مدل 5040

آون توستر کومتای 5040 یکی دیگر  از بهترین آون توستر‌های کانوکشنی است که می‌توانید با خرید آن از پخت و گرم کردن غذاها به صورت یکنواخت لذت ببرید. این آون توستر ظرفیتی برابر با 40 لیتر داشته و قادر است غذا را تا 230 درجه سانتیگراد حرارت دهد. از دیگر امکانات آون توستر کومتای مدل 5040 می‌توان به تایمر 60 دقیقه‌ای، سه قفسه، قابلیت تنظیم اتوماتیک برای مواد غذایی و لامپ داخلی اشاره کرد. قیمت این آون توستر در بازار ایران در زمان نوشتن این مطلب حدود یک میلیون و هفتصد هزار تومان است

 

آون توستر بایترون مدل TO-850

خرید آون توستر بایترون  مدل TO-850

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تهیه آون توسترهای گردان و پخت انواع گوشت، آون توستر بایترون مدل TO-850 است. این دستگاه 38 لیتر ظرفیت داشته، حداکثر درجه حرارت آن 230 درجه سانتیگراد است و به یک تایمر 90 دقیقه‌ای مجهز است. علاوه بر این‌ها، صفحه نمایش دیجیتال، یک قفسه، قابلیت گریل کردن و پخت با هوای گرم نیز از دیگر ویژگی‌های آون توستر بایترون TO-850 هستند. قیمت این آون توستر در بازار ایران در زمان نوشته شدن این مطلب حدود دو میلیون و پانصد هزار تومان است.

امیدواریم این راهنمای خرید آون توستر برای شما مفید بوده و به شما در انتخاب و خرید یک آون توستر خوب کمک کرده باشد. اگر شما همراهان گرامی پلازا نیز نکات دیگری را برای خرید یک دستگاه آون توستر مهم می‌دانید که در این مطلب به آن‌ها اشاره نشده است، می‌توانید در بخش نظرات ما را از آن‌ها مطلع سازید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402