آموزش ساخت گیف در فتوشاپ (از فیلم و عکس)

ساخت فایل gif در فتوشاپ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ساخت گیف در فتوشاپ از روی عکس و فیلم تنها با دنبال کردن چند مرحله امکان پذیر است که در این مطلب به آموزش آن‌ها خواهیم پرداخت.

برنامه‌ها و ابزارهای زیادی هستند که امکان ساخت فایل‌های «گیف» یا همان «عکس متحرک» را از روی عکس و فیلم امکان پذیر می‌کنند. یکی از این ابزارها و به عقیده خیلی‌ها بهترین آن‌ها، نرم افزار پرآوازه و محبوب فتوشاپ است. ساخت گیف در فتوشاپ از روی عکس و یا ویدئو به سادگی امکان پذیر بوده و تنها مستلزم دنبال کردن چند مرحله کوتاه است. از همین رو، در ادامه این مطلب در مجله خبری تحلیلی پلازا قصد داریم تا به آموزش ساخت گیف با فتوشاپ بپردازم. در ادامه با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • آموزش ساخت گیف در فتوشاپ از روی عکس
    • مرحله اول: باز کردن عکس ها در فتوشاپ
    • مرحله دوم: باز کردن تایم لاین فتوشاپ
    • مرحله سوم: ساخت فریم انیمیشن
    • مرحله چهارم: دادن لایه به هر فریم
    • مرحله پنجم: ساختن فریم ها از لایه ها
    • مرحله ششم: زمانبندی فریم
    • مرحله هفتم: تنظیمات تکرار
    • مرحله هشتم: پیش نمایش
    • مرحله نهم: خروجی گرفتن از تایم لاین فتوشاپ و ذخیره و انتشار گیف
  • آموزش ساخت گیف در فتوشاپ از روی فیلم
    • باز کردن ویدئو و ساخت گیف در فتوشاپ

 


آموزش ساخت گیف در فتوشاپ از روی عکس


ساخت گیف با فتوشاپ

پیش از شروع مراحل آموزش ساخت عکس متحرک با فتوشاپ، لازم به ذکر است که برای ساخت گیف در فتوشاپ با استفاده از عکس، به بیشتر از یک عکس نیاز خواهد بود و هرچه تعداد عکس‌های بیشتری را به پروژه خود اضافه کنیم، می‌توانیم یک فایل گیف طولانی‌تر بسازیم. البته ساخت GIF با فتوشاپ از روی یک عکس تکی و حتی بدون هیچ عکسی نیز امکان پذیر خواهد بود، اما در این صورت شما در واقع یک انیمیشن خام را تولید خواهید کرد.

نکته دیگری که در ساخت فایل GIF در فتوشاپ حائز اهمیت است، کیفیت تصاویر است. هرچه عکس‌ها و تصاویری که انتخاب می‌کنید کیفیت بالاتری داشته باشند، خروجی گیف نیز از کیفیت بیشتری برخوردار خواهد بود. با به خاطر سپردن این دو نکته، برای ساخت GIF در فتوشاپ از روی عکس مراحل زیر را دنبال کنید:

 

مرحله اول: باز کردن عکس ها در فتوشاپ

ساخت استوری متحرک در فتوشاپ

اگر مجموعه‌ای عکس آماده دارید که می‌خواهید از روی آن گیف بسازید، کار شما خیلی آسان خواهد بود. برای باز کردن عکس‌های خود در فتوشاپ به منظور ساخت گیف، پس از مراجعه به منوی File، مسیر Scripts > Load Files Into Stack را دنبال کنید. به کمک این گزینه قادر خواهید بود تا تمام عکس‌های خود را به صورت یکجا لود کرده و نیازی نیست که هر عکس را جداگانه در فتوشاپ باز کنید.

بعد از دنبال کردن آدرس بالا فتوشاپ از شما درخواست می‌کند که فایل‌های خود را انتخاب کنید. با کلیک بر روی Browse، هر فایلی که می‌خواهید از روی آن گیف بسازید را انتخاب کرده و سپس بر روی OK کلیک کنید. فتوشاپ به صورت خودکار برای هر عکسی که انتخاب کرده‌اید یک لایه می‌سازد.

اما برای ساخت گیف در فتوشاپ با استفاده از یک عکس و یا حتی بدون آن، از منوی File بر روی New کلیک کنید تا یک فایل جدید باز شود. سپس به سادگی عکس مورد نظر خود را به داخل پروژه فتوشاپ درگ کنید و یا با دنبال کردن مسیر File > Open، آن را انتخاب کنید.

ساخت gif در فتوشاپ

اگر قصد داشته باشد به عکس انتخاب شده عکس‌های دیگری را نیز اضافه کنید، باید برای هرکدام از آن‌ها به صورت جداگانه لایه بسازید. برای این کار نیز می‌توانید مسیر Layer > New > Layer را انتخاب کرده و یا بر روی دکمه Layer در قسمت لایه‌ها کلیک کنید.

 

مرحله دوم: باز کردن تایم لاین فتوشاپ

آموزش ساخت عکس متحرک با فتوشاپ

ساخت گیف در فتوشاپ از طریق تایم لاین انجام می‌شود و در نهایت با خروجی گرفتن از تایم لاین فتوشاپ، گیف شما آماده می‌شود. برای باز کردن تایم لاین به منوی Window رفته و بر روی Timeline کلیک کنید تا پنجره تایم لاین در پایین نمایشگر شما ظاهر شود.

 

مرحله سوم: ساخت فریم انیمیشن

ساخت فایل gif در فتوشاپ

در گام بعدی برای ساخت فریم انیمیشن، در قسمت وسط تایم لاین حالت Create Video Timeline را به Create Frame Animation تغییر داده و بر روی آن کلیک کنید. ساختن فریم انیمیشن به شما قابلیت ویرایش فریم به فریم را خواهد داد؛ به همین دلیل است که این کار بسیار حائز اهمیت است.

 

مرحله چهارم: دادن لایه به هر فریم

خروجی گرفتن از تایم لاین فتوشاپ

هنگام ساخت GIF در فتوشاپ، باید اطمینان حاصل کنید که هر فریم، لایه جداگانه خود را دارد. برای این کار از منوی Select گزینه Timeline را انتخاب کنید. سپس بر روی منوی Timeline (علامت سه خط افقی کوچک در سمت راست بالای تایم لاین) کلیک کرده و Create New Layer For Each Frame را انتخاب کنید.

 

مرحله پنجم: ساختن فریم ها از لایه ها

فتوشاپ و ساختن گیف

در گام بعدی مجددا به منوی تایم لاین رفته اما اینبار بجای Create New Layer For Each Frame، بر روی Make Frames From Layers کلیک کنید. با این کار می‌توانید هر فریم را در تایم لاین خود انتخاب کرده و طبق نظر خودتان ویرایش کنید. تا به اینجای کار، مراحل مهم برای ساخت گیف در فتوشاپ را پشت سر گذاشته‌اید و تنها طی کردن چند مرحله دیگر برای به پایان رساندن کار نیاز خواهد بود.

 

مرحله ششم: زمانبندی فریم

ساختن گیف در فتوشاپ

در این گام مشخص خواهید کرد که هر فریم به چه مدت باید پخش بشود. اگر شما این تنظیمات را انجام ندهید، انیمیشنتان به شکل نامناسب پخش خواهد شد و یا کلا پخش نخواهد شد. برای زمانبندی فریم فتوشاپ، فریمی که می‌خواهید زمانبندی کنید را انتخاب کرده و بر روی فلش کوچک رو به پایین که در زیر هر فریم قرار دارد کلیک کنید تا بتوانید زمان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

مرحله هفتم: تنظیمات تکرار

تکرار گیف در فتوشاپ

با رسیدن به این مرحله کار ساخت گیف در فتوشاپ تقریبا به پایان رسیده است. در تنظیمات تکرار که به طور پیش‌فرض بر روی «یک بار» تنظیم شده است، می‌توانید انتخاب کنید که فایل گیف تولید شده چند بار پخش شود. اگر تمایل دارید که فایل گیف بیش از یکبار پخش شود، می‌توانید گزینه Once را که در پایین تایم لاین زیر اسلاید‌ها قابل مشاهده است به حالت دلخواه تغییر دهید.

 

مرحله هشتم: پیش نمایش

پیشنمایش گرفتن از گیف د فتوشاپ

پیش از خروجی گرفتن از تایم لاین فتوشاپ بهتر است با پیش نمایش گرفتن از فایل خود، اطمینان حاصل کنید که گیف ساخته شده دقیقا همان چیزی است که می‌خواهید. مشاهده پیش‌نمایش در فتوشاپ بسیار ساده بوده و بدون ذخیره کردن فایل امکان پذیر است. برای انجام این کار، بر روی دکمه پخش (Play) کلیک کنید تا پیش‌نمایش گیف شما پخش شود.

 

مرحله نهم: خروجی گرفتن از تایم لاین فتوشاپ و ذخیره و انتشار گیف

ذخیره کردن گیف در فتوشاپ

حالا زمان آن فرارسیده که بعد از ساخت گیف در فتوشاپ، آن را ذخیره و منتشر کنید. ذخیره گیف در فتوشاپ کمی با ذخیره کردن فایل‌های دیگر که از طریق گزینه Save انجام می‌شود متفاوت است. برای ذخیره فایل گیف خود مسیر (File > Export > Save for Web (Legacy را دنبال کرده و فایل خود را با یک نام مناسب ذخیره کنید. حالا می‌توانید در خارج از فتوشاپ و در مسیری که فایل گیف را ذخیره کردید به آن دسترسی داشته باشید.

 


آموزش ساخت گیف در فتوشاپ از روی فیلم


همانطور که عنوان شد، ساخت گیف در فتوشاپ از روی ویدئو نیز امکان پذیر است. درواقع کار کردن با ویدئو برای ساخت گیف، تنها در مرحله باز کردن فایل متفاوت بوده و در مراحل بعدی کاملا مشابه ساخت گیف در فتوشاپ از روی عکس است.

 

باز کردن ویدئو و ساخت گیف در فتوشاپ

باز کردن ویدئو برای ساخت گیف در فتوشاپ

برای ساخت گیف با فتوشاپ از روی ویدئو، در ابتدا نیاز است که ویدئو مورد نظر خود را به محیط این نرم افزار بیاورید. برای انجام این کار مسیر File > Import >Video Frames To Layers را دنبال کرده و ویدئو مورد نظر خود را انتخاب کنید.

کاهش فریم ویدئو برای ساخت گیف در فتوشاپ

نکته کلیدی در اینجا کاهش تعداد فریم‌ها تا حد امکان است؛ بویژه اگر مدت زمان ویدئو بیش از چند ثانیه است. در غیر این صورت، با هزاران فریم مواجه خواهید شد که ساخت گیف را برای شما بسیار سخت و به احتمال زیاد غیرممکن خواهند کرد. برای انجام این کار نیز گزینه‌های زیادی پیش رو خواهید داشت که در ساده‌ترین حالت می‌توانید از طریق پنجره‌ای که ویدئو مورد نظر خود را باز می‌کنید، با انتخاب گزینه Selected Range Only تعداد فریم‌ها را به حداقل برسانید.

بعلاوه، تیک دار کردن گزینه Limit To Ever Frames نیز به شما این امکان را می‌دهد که تعداد فریم‌ها را به شکل دستی انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر این گزینه را تیک زده و عدد 4 را انتخاب کنید، فتوشاپ تنها چهار فریم را برای ویدئو در نظر خواهد گرفت. بعد از باز کردن ویدئو و ساخته شدن فریم‌ها، سایر مراحل را همانند ساخت گیف در فتوشاپ از روی عکس دنبال کنید تا در نهایت بتوانید گیف ساخته شده را ذخیره و منتشر کنید.

آمورش ساخت گیف در فتوشاپ

در این مطلب تلاش کردیم تا یک آموزش کامل از ساخت گیف در فتوشاپ را خدمت شما ارائه کنیم که امیدواریم مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد. اگر به مطالعه مطالب آموزشی این چنینی با موضوعات متفاوت علاقمند هستید، می‌توانید با اشتراک دیدگاه خود در بخش نظرات ما را مطلع سازید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
sona sabzevari
.
11 آبان 1400، 17:01
پاسخ
0
0
با کمک توضیحات خوب و روانتون تونستم یه کارت ویزیت لایه باز به شکل گیف درست کنم انقدر ساده توضیح دادین برای من که یه تازه کارم راحت و بی دردسر خیلی باحالی درست کردم.
avatar
الهام ناصری / سردبیر
.
12 آبان 1400، 09:15
پاسخ
0
0
@sona sabzevari
چقدر خوشحالم که مطلبمون به دردتون خورده. موفق باشید
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402