بهترین فیلم های سیاسی سینمای ایران | لیست برترین فیلمهای سیاسی ایرانی

بهترین فیلم های سیاسی ایرانی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آیا به دیدن فیلم های سیاسی ایرانی علاقه دارید و دوست دارید بدانید بهترین عناوین آن چه هستند؟ در ادامه مقاله پیش رو سری به لیست بهترین فیلم سیاسی ایرانی می‌زنیم و آنها را معرفی می‌کنیم.

فیلم های سیاسی همواره یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین ژانرهای سینمایی برای جذب مخاطب است و سینماگران با ساخت فیلم های سیاسی هیجانی و یا فیلم های کمدی ایرانی و سیاسی، برخی از آثارشان را در میان بهترین فیلم های سیاسی تاریخ سینما قرار داده‌اند. در کشورمان اما اوضاع متفاوت است. سینماگران همیشه با مشکلات زیادی در ساخت فیلم سیاسی مواجه هستند و همین سبب شده که تعدادی از این آثار سال‌ها با توقیف روبه‌رو شوند و یا گاهی فیلم های سیاسی ایرانی بلافاصله پس از اکران از پرده‌ها پایین کشیده شوند.

در سینمای ایران تعدادی از کارگردانان مثل ابراهیم حاتمی‌کیا همواره در ساخت آثار سیاسی پیشرو بوده‌اند و برخی نیز همچون مسعود کیمیایی بصورت غیرمستقیم و اعتراضی رگه‌های سیاسی را در آثارشان ارائه کرده‌اند. در این مقاله با مجله پلازا همراه باشید تا تعدادی از مهم‌ترین و سیاسی ترین فیلمهای ایرانی سینما را با هم مرور کنیم و عملکرد این آثار را بررسی کنیم. همچنین برای آشنایی با بهترین فیلم های سیاسی تاریخ سینمای جهان می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

فهرست مطالب:

معرفی بهترین فیلم های سیاسی سینمای ایران

در دهه هفتاد و هشتاد فیلم های سینمایی بیشتر تحت تاثیر سیاست داخلی بودند، اما در دهه نود فیلم های سیاسی سینمای ایران به سمت موضوعات جاسوسی و امنیتی رفته‌اند و در این زمینه فیلم‌های خوبی هم تولید شده است. در ادامه به سیاسی ترین فیلمهای ایرانی در سه دهه اخیر می‌پردازیم.

1. فیلم تاواریش ؛ از لیست بهترین فیلم سیاسی ایرانی

فیلم های سیاسی ایرانی / فیلم های ایرانی ممنوعه که در خارج ساخته شده اند

  • سال ساخت: 1372
  • کارگردان: مهدی فخیم زاده
  • بازیگران: مهدی فخیم زاده، احمد نجفی، تیگران گریگوریان، ایرا گریگوریان، سعید عالم‌زاده
  • امتیاز آی‌ام‌‌دی‌بی: 5.3

اولین فیلم این لیست جز فیلم های سیاسی ایرانی که در خارج ساخته شده اند. این فیلم بیشتر در ژانر درام و حادثه ای است و آن‌طور که باید و شاید به سیاست های داخلی ایران نمی‌پردازد.  تاواریش به معنای رفیق است و داستان این فیلم سیاسی ایرانی خارج از کشور قصه مردی به نام ایرج را روایت می‌کند که برای جلوگیری از دستگیری در کشور می‌گریزد و به روسیه فرار می‌کند. اما در روسیه به این‌که جاسوسی بر ضد شوروی است اعتراف می‌کند. ایرج در حقیقت از اعضای حزب توده بوده که بعد از منحل شدن حزب ناگزیر به فرار از کشور شده است. او در شوروی نیز با توطئه هایی روبرو می‌شود و تنها راه نجات خود را بازگشت به ایران می‌بیند.

2. فیلم آژانس شیشه ای

فیلم سیاسی ایرانی / فیلم سینمایی سیاسی و ممنوعه

  • سال ساخت: 1376
  • کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا
  • بازیگران: پرویز پرستویی، رضا کیانیان، حبیب رضایی، بیتا بادران و بهروز شعیبی
  • امتیاز آی‌ام‌‌دی‌بی: 7.9

ماجرای این اثر از برترین فیلم های سیاسی ایرانی رفاقت دو رزمنده روزهای جنگ به نام‌های عباس و حاج کاظم است. با وجود اختلاف نظرهایی که بین حاج کاظم و عباس وجود دارد، اما او تمام تلاشش را می‌کند تا عباس را جهت مداوای بیماری‌اش به لندن ببرد. این پایان ماجرا نیست؛ در آخرین لحظات رفتن، عدم تامین هزینه بلیت هواپیما سبب می‌شود حاج کاظم در فرودگاه دست به گروگانگیری بزند!

«آژانس شیشه‌ای» از معدود بهترین فیلم های سیاسی ایرانی است که حواشی و مشکلاتی که قبل از ساختش وجود داشته، بسیار بیشتر از حواشی بعد از تولید و اکران فیلم بوده است. فیلمنامه این اثر توسط وزارت ارشاد و نهادهای بیرونی اجازه پروانه ساخت نمی‌گرفته و با تغییر دولت و سیاستگذاری‌های سال 76، ابراهیم حاتمی کیا با قول تغییر پایان‌بندی فیلم مجوز پروانه ساخت گرفته است.

«آژانس شیشه‌ای» از سیاسی ترین فیلمهای ایرانی، با وجود اینکه در مضمون محل بحث و اختلاف طرز فکرهای گوناگون شد، اما از نظر ساختار سینمایی هیچ‌کس در فوق‌العاده بودن آن شکی نداشت و همین سبب شد که در جشنواره فیلم فجر رکوردی تاریخی را در کسب سیمرغ‌های بلورین بزند.

3. فیلم متولد ماه مهر

فیلم سینمایی سیاسی ایرانی / فیلم سینمایی سیاسی و ممنوعه ایرانی

  • سال ساخت: 1378
  • کارگردان: احمدرضا درویش
  • بازیگران: محمدرضا فروتن، میترا حجار، محمود عزیزی، هنگامه فرازمند، ایمان اشراقی
  • امتیاز آی‌ام‌‌دی‌بی: 5.6

«متولد ماه مهر» از فیلم های سیاسی امنیتی ایرانی است که به کارگردانی و نویسندگز احمدرضا درویش ساخته شد. این فیلم در سه بخش برنده سیمرغ بلورین شد و میترا حجار توانست جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را برنده شود. داستان این فیلم روایت ماجرای دانیال دانشجویی شهرستانی با مشکلات فراوان است که به مهتاب همکلاسی خود علاقه دارد. در این میان اتفاقات سیاسی می‌افتد که مربوط به دانشگاه و مسائل آن دوران است.

4. فیلم نیمه پنهان ؛ از لیست بهترین فیلم سیاسی ایرانی

فیلم سینمایی سیاسی ایرانی / فیلم سیاسی ایرانی

  • سال ساخت: 1379
  • کارگردان: تهمینه میلانی
  • بازیگران: نیکی کریمی، محمد نیک‌بین و آتیلا پسیانی
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.9

همیشه بهترین فیلم های سیاسی ایرانی متمرکز بر یک بعد از سیاست نیستند. داستان این اثر از  پرفروش ترین فیلم های سیاسی سینمای ایران از آن‌جا شروع می‌شود که خسرو با بازی آتیلا پسیانی نماینده ریاست جمهوری برای رسیدگی به پرونده زنی محکوم به اعدام است. در خلال این پرونده، همسرش فرشته (نیکی کریمی)، دفترچه خاطرات خود را که مربوط به سال‌ها قبل و فعالیت‌های سیاسی او و آشنایی‌اش با مردی به نام روزبه جاوید است به خسرو می‌دهد و در ادامه پرده از رازهایی برداشته می‌شود. این اثر جز سیاسی ترین فیلمهای ایرانی قرار می‌گیرد که در آن‌ سال‌ها توجه مخاطبان را به خود جلب کرده بود.

5. فیلم سینمایی پارتی

فیلم ایرانی سیاسی جدید / فیلم های سیاسی ایرانی

  • سال ساخت: 1379
  • کارگردان: سامان مقدم
  • بازیگران: هدیه تهرانی، علی مصفا و سروش گودرزی
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 5.6

از جمله عناصری که در بهترین فیلم های سیاسی ایرانی زیاد می‌بینیم، مسئله خبر و خبرنگاری است. «پارتی» داستان خبرنگاری مستقل و جسور است که به هیچ کدام از جناح‌های سیاسی وابستگی ندارد و با وجود اینکه برادرش شهید شده، با صراحت به دنبال اخباری است که او را به ورطه بدی می‌کشاند. این اثر از فیلم های سیاسی ساخت ایران علاوه بر توجه به مسائل سیاسی فیلمی درام نیز هست.

6. فیلم آقای رئیس جمهور

سیاسی ترین فیلم ایرانی / فیلم های ایرانی ممنوعه که در خارج ساخته شده اند

  • سال ساخت: 1379
  • کارگردان: ابوالقاسم طالبی
  • بازیگران: یوسف مرادیان، اردلان شجاع‌کاوه، مهشید افشارزاده، زنده یاد حسن جوهرچی و محمدرضا داوودنژاد
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 3.9

آقای رئیس جمهور یک فیلم سینمایی سیاسی ایرانی است که به نویسندگی و کارگردانی ابوالقاسم طالبی در سال 1379 ساخته شد. این فیلم تا نوزده سال اکران نشد و سپس در تاریخ 20 آبان 1398 در تلویزیون ملی پخش شد‌‌.

داستان این اثر از برترین فیلم های سیاسی ایرانی درباره مردی روزنامه‌ نگار به نام مصطفی ریاحی است که به دلیل توطئه‌های مالی به زندان می‌افتد. او که در جریان جنگ ایران و عراق در جبهه‌ها خدمت می‌کرده پس از به زندان افتادن نشریه‌اش تعطیل و با کمک شخصی غیر از زندان آزاد می‌شود. افکار مصطفی به جناح‌های سیاسی دیگر نمی‌خورد و به همین دلیل نمی‌تواند کاری برای خود پیدا کند تا اینکه بازهم همان شخص او را دعوت به فعالیت در روزنامه می‌‌کند. او رفته‌رفته از ارزش‌هایی که به آنها پایبند بوده فاصله می‌گیرد و تغییر عقیده می‌دهد تا اینکه سر زدن به دوستان و خاطرات گذشته به مصطفی ریاحی کمک می‌کند.

7. فیلم به رنگ ارغوان 

لیست فیلم های ایرانی با موضوع سیاست / فیلم سینمایی سیاسی و ممنوعه

  • سال ساخت: 1383
  • کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا
  • بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، خزر معصومی، فرهاد قائمیان و کوروش تهامی
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.5

به رنگ ارغوان از جمله فیلم های سیاسی توقیف شده ایرانی است که پنج سال در توقیف ماند و با تغییر دولت توانست اجازه پخش بگیرد. داستان این اثر از بهترین فیلم های سیاسی ایرانی درباره زمانی است که وزارت اطلاعات متوجه می‌شود فردی سیاسی به نام «شفق» که در سال‌های اول انقلاب از کشور خارج شده است، مدتی است به ایران آمده و قرار است به دیدن دختر دانشجویش «ارغوان» برود. به همین دلیل ماموری به نام «هوشنگ» را تعیین می‌کنند تا شبانه روز ارغوان را زیرنظر داشته باشند. در میان این عملیات هوشنگ که خودش را هم‌دانشگاهی ارغوان جا زده، عاشق ارغوان می‌شود و در ادامه ماجراهای پیچیده‌تری اتفاق می‌افتد.

این فیلم پس از ساخت بلافاصله توقیف شد. اما در سال 1388 در جشنواره فیلم فجر از توقیف خارج شد و سیمرغ بلورین بهترین فیلم و سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره را از آن خود کرد. ابراهیم حاتمی‌کیا نیز برای این فیلم جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی را گرفت. شاید «به رنگ ارغوان» را بتوان سیاسی‌ترین فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا نامید. البته همان زمان منتقدان زیادی گفتند که فیلم نباید در جشنواره شرکت داده می‌شد و این عنوان حق سایر فیلم‌های جدید همان سال را خورده است، اما «به رنگ ارغوان» آنقدری جذابیت و پتانسیل داشت که از جمله معدود فیلم‌های توقیفی شد که بهترین اتفاق‌ها برایش رخ داد. تماشای این اثر از برترین فیلم های سیاسی ایرانی را به شما توصیه می‌کنیم.

8. فیلم نفوذی ؛ از لیست بهترین فیلم سیاسی ایرانی

فیلم های سیاسی امنیتی ایرانی / فیلم سینمایی سیاسی و ممنوعه

  • سال ساخت: 1387
  • کارگردان: احمد کاوری و مهدی فیوضی
  • بازیگران: امیر جعفری، نسرین مقانلو، سیاوش خیرابی و قاسم زارع
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.1

داستان این اثر از بهترین فیلم های سیاسی ایرانی درباره فردی به نام فریدون کیافر ملقب به فری کافر است که جزو اسرای ایرانی در اردوگاه عراقی‌ها بوده و وارد کشور می‌شود؛ اما به دلیل شهادت تعدادی از کسانی که او را مدتی می‌شناخته‌اند توسط وزارت اطلاعات بازداشت و مورد بازجویی‌های امنیتی قرار می‌گیرد. در طول فیلم طبق شواهد موجود اینطور به نظر می‌آید که او در اولین روزهای اسارت بریده و با تغییر نام خود به فری کافر، با بعثی‌ها همکاری و به رزمندگان ایرانی خیانت کرده است. اما با بررسی‌های مامورین اطلاعات پرده از رازها برداشته می‌شود و مشخص می‌شود خیانتکار واقعی کسی دیگر است! این فیلم با برداشتی آزاد از خاطرات یک آزاده هشت سال دفاع مقدس طراحی و نوشته شده است.

این اثر از فیلم های سیاسی اجتماعی ایرانی، درباره افرادی است که همیشه در سایه انسان‌های نفرت انگیز سودجو زحماتشان نادیده گرفته می‌شود. نفوذی از آن جهت جز سیاسی ترین فیلمهای ایرانی است که به صورت چراغ خاموش به بسیاری از افراد طعنه می‌زند.

9. فیلم پایان نامه

فیلم سینمایی سیاسی و ممنوعه / فیلم سینمایی سیاسی و ممنوعه ایرانی

  • سال ساخت: 1389
  • کارگردان: حامد کلاهداری
  • بازیگران: حامد کمیلی، بهاره افشاری، کامران تفتی، چکامه چمن‌ماه، نیما شاهرخ‌شاهی، ارجمند، محمدرضا شریفی‌نیا، احمد نجفی و جمشید هاشم‌پور
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 1.4

فیلم سینمایی سیاسی و ممنوعه پایان‌نامه به کارگردانی و نویسندگی حامد کلاهداری ساخته و هزینه بالایی برای ساخت آن اختصاص داده شد. این فیلم اگرچه در جایگاه بهترین نیست و انتقادات درباره آن زیاد بود اما به سبب اینکه در زمان انتشار خود سر و صداهای زیادی کرد، بد نیست که در این لیست به آن اشاره شود. این اثر با موضوع سیاسی و پس از وقایع سال 1388 تولید شد و پس از آن حواشی زیادی پیرامون آن بود. از عوض شدن بازیگران نقش اصلی گرفته تا میزان فروش آن. همچنین در جشنواره فیلم فجر فیلم در یک نظرسنجی میان منتقدان سینمایی به عنوان بدترین فیلم سال انتخاب شد.

داستان این اثر از فیلم های سینمایی سیاسی ایرانی درباره چهار دانشجو است که می‌خواهند به هر قیمتی شده پایان‌نامه خود را به استادشان تحویل دهند و امضای مهمی از او بگیرند. از این‌رو، استادشان را تعقیب می‌کنند و در مخمصه‌ای بزرگ می‌افتند.

10. فیلم قلاده های طلا

فیلم سیاسی ایرانی خارج از کشور / فیلم های سیاسی ایرانی

  • سال ساخت: 1390
  • کارگردان: ابوالقاسم طالبی
  • بازیگران: امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، حمیدرضا پگاه، حسین سحرخیز و علیرام نورایی
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 3

«قلاده‌های طلا» ماجرای نفوذ تروریست‌هایی است که در آستانه انتخابات سال 88 قصد دارند در هواپیمای حامل حجت الاسلام سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران بمب‌گذاری کنند، اما موفق به این کار نمی‌شوند. در ادامه مامور حرفه‌ای خود را برای تبدیل اعتراضات بعد از انتخابات به آشوب و ترور، به ایران می‌فرستند. در نهایت وزارت اطلاعات و پلیس ایران با همکاری یکدیگر مامور مخفی اسرائیل را در رسیدن به اهداف شومش ناکام می‌گذارند. این اثر از فیلم های سیاسی در مورد ایران نتوانست نمره خوبی بگیرد و از بسیاری از جهات مورد هجمه انتقادات قرار گرفت. بسیاری از افراد از این فیلم متنفر هستند.

«قلاده‌های طلا» جزو پرحاشیه‌ترین فیلم های سیاسی سینمای ایران است. از آن‌جایی‌ که این فیلم به طور صریح به وقایع بعد از انتخابات سال 88 می‌پرداخت، دوقطبی وسیعی درباره این فیلم تشکیل شد و حتی کار به تهدید بازیگران این فیلم نظیر امین حیایی و علیرام نورایی نیز رسید.

مسعود فراستی در برنامه «هفت» کارگردانی این فیلم از فیلم های سیاسی ایران را خوب، اما شخصیت‌پردازی و قصه فیلم را بسیار بد توصیف کرد. فراستی معتقد بود که فیلم نباید به موضوعات بیرون از خود وابسته باشد و تماشاگری که هیچ‌چیز از سیاست نمی‌داند و در جریان وقایع 88 نبوده هم باید از فیلم لذت ببرد و آن را بفهمد؛ درحالی‌که این اتفاق نمی‌افتد.

11. فیلم زندگی خصوصی ؛ از لیست بهترین فیلم سیاسی ایرانی

فیلم های سیاسی ایرانی بر اساس واقعیت / فیلم سینمایی سیاسی و ممنوعه

  • سال ساخت: 1390
  • کارگردان: حسین فرحبخش
  • بازیگران: فرهاد اصلانی، لعیا زنگنه و هانیه توسلی
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 5.6

از آثار لیست برترین فیلم های سیاسی ایرانی، زندگی خصوصی است. این فیلم داستان زندگی فردی به نام ابراهیم است که از تندروهای اوایل انقلاب بوده و در بحث‌های ضد بدحجابی و پایین کشیدن فیلم‌های سینمایی دارای خطوط قرمز در آن سال‌ها حضوری پررنگ داشته است. اما در سال‌های اخیر رفتار و ایدئولوژی‌اش تغییر کرده و به عنوان سردبیر و مدیرمسئول یک روزنامه نقش اپوزیسیون نظام را بازی می‌کند و در روزنامه‌اش به سیاست‌های کشور می‌تازد. او دارای همسر و فرزند است، اما به واسطه روزنامه‌اش با دختری به نام پریسا زندی آشنا می‌شود و پس از صیغه و باردار کردن او، از قبول مسئولیت بچه حاصل از رابطه سرباز می‌زند. ابراهیم در انتها برای خلاص شدن از شر پریسا زندی و سرپوش گذاشتن بر روی بی‌آبرویی‌اش تصمیمی هولناک می‌گیرد.

«زندگی خصوصی» یکی از بهترین فیلم های سیاسی ایرانی است که تنها 6 روز پس از اکران، توسط عده‌ای از پرده پایین کشیده شد! بعدها با وجود دادن وعده اکران محدود این اثر، این اثر از سیاسی ترین فیلمهای ایرانی هیچ‌گاه رنگ پرده را ندید و فقط در شبکه نمایش خانگی توزیع شد! پس از قتل میترا استاد توسط دکتر محمدعلی نجفی، اصغر نعیمی نویسنده این فیلم اظهار داشت:

ماجرایی که در فیلم زندگی خصوصی برای مردم نقل کردیم و متاسفانه جلوی اکران آن گرفته شد، در حادثه قتل میترا استاد و پس از هشت سال به واقعیت پیوست!

12. فیلم پل چوبی ؛ از لیست فیلم های سیاسی ایرانی

لیست فیلم های ایرانی با موضوع سیاست / فیلم سیاسی ایرانی

  • سال ساخت: 1390
  • کارگردان: مهدی کرم‌پور
  • بازیگران: مهران مدیری، مهناز افشار، هدیه تهرانی، بهرام رادان و زنده یاد آتیلا پسیانی
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 5.6

در ادامه لیست فیلم های ایرانی با موضوع سیاست به پل چوبی اشاره می‌کنیم که به کارگردانی و نویسندگی مهدی کرم‌پور ساخته شد و خسرو نقیبی در نگارش فیلمنامه به او کمک کرد. این اثر دو سال توقیف بود تا اینکه در سال 1392 اجازه اکران گرفت و توانست به فروش بسیار خوبی دست پیدا کند. البته این عنوان با 9 دقیقه کوتاه‌ شدن در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

داستان فیلم سینمایی سیاسی ایرانی پل چوبی درباره زوجی به نام امیر و شیرین است که قصد مهاجرت دارند. آنها باید از استاد قدیمی خود، کامران صبوحی، کمک بگیرند. شیرین یک ماه مانده به زمان انتخابات می‌رود و امیر که مدتی بیشتر در ایران مانده، به دلیل جو به وجود آمده با گرفتاری روبه‌رو می‌شود. از سوی دیگر بازگشت نازلی، عشق قدیمی امیر، اوضاع را آشفته‌تر می‌کند…

13. فیلم آشغال‌ های دوست‌ داشتنی

فیلم های سیاسی ایرانی جدید / فیلم سینمایی سیاسی و ممنوعه ایرانی

  • سال ساخت: 1391
  • کارگردان: محسن امیریوسفی
  • بازیگران: شیرین یزدان بخش، حبیب رضایی، هدیه تهرانی، نگار جواهریان، اکبر عبدی، صابر ابر و شهاب حسینی
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.7

فیلم سینمایی سیاسی ایرانی آشغال‌های دوست‌داشتنی از جمله آثاری است که در دهه 90 ساخته شد که پس از شش سال توقیف و در سال 1397 توانست مجوز پخش بگیرد‌. این فیلم اثری دیالوگ محور است و در آن حرکات چندان زیادی نمی‌بینیم. شاید خیال کنید که آشغال‌های دوست‌داشتنی به دلیل سبک فیلمسازی خود خسته کننده باشد اما در مدت پخش فیلم شما نیز با پیرزن قصه همراه می‌شوید‌.

داستان این اثر از برترین فیلم های سیاسی ایرانی درباره پیرزنی به نام منیر است که با دخترخاله میانسالش سیما زندگی می‌کند و در جریان سال 1388 عده‌ای به خانه او می‌آیند و پناه می‌گیرند. سپس به پیرزن می‌گویند که علامتی بر در خانه اوست و ممکن است تا فردا به سراغش بیایند و قبل از آنکه دیر شود هر چیز مشکل داری را از خانه‌اش خارج کند. پیرزن در اتاق خانه‌اش چهار قاب عکس دارد که متعلق به همسر، پسر بزرگ، برادر و پسر کوچکتر او هستند. در طول جریان فیلم گفتگویی خیالی بین پیرزن و قاب عکس‌ها اتفاق می‌افتد. هر یک از افراد در قاب عکس‌ها به نوعی درگیر جریانات سیاسی کشور بوده‌اند‌.

14. فیلم عصبانی نیستم

فیلم های سیاسی ضد ایرانی/ فیلم های ایرانی ممنوعه که در خارج ساخته شده اند

  • سال ساخت: 1392
  • کارگردان: رضا درمیشیان
  • بازیگران: نوید محمدزاده، باران کوثری و رضا بهبودی
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.7

عصبانی یکی از برترین فیلم های سیاسی ایرانی است که به نویسندگی، کارگردانی و تهییه‌کنندگی رضا درمیشان ساخته شد. این اثر پس از فیلم بغض، دومین فیلم بلند سینمایی رضا درمیشیان محسوب می‌شود که در شصت و چهارمین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم برلین نیز حضور داشت. عصبانی نیستم از دیدگاه برخی فیلم یک سینمایی سیاسی و ممنوعه است و در زمان اکران در جشنواره فجر پیشنهاد 17 دقیقه از آن به اضافه پایان فیلم حذف شد و سرانجام در سال 1397 به اکران رسید.

داستان این فیلم درباره دانشجویی اخراجی به نام نوید است که جز نوابغ محسوب می‌شود و دلیل اخراج او فعالیت‌های سیاسی هستند. او نامزدی به نام ستاره دارد که از جانب خانواده تحت فشار است و نوید تمام تلاش خود را به کار گرفته است که بتواند با او ازدواج کند. روند فیلم در تلاش است که حالات درونی شخصیت اصلی یعنی نوید را به خوبی به تصویر بکشد.

15. فیلم سینمایی روباه 

فیلم های سینمایی سیاسی ایرانی / فیلم سینمایی سیاسی و ممنوعه ایرانی

  • سال ساخت: 1393
  • کارگردان: بهروز افخمی
  • بازیگران: حمید گودرزی، مرجان شیرمحمدی، جلال فاطمی و بابک حمیدیان
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 3.8

در معرفی فیلم های ایرانی در ژانر سیاسی باید از فیلم روباه یاد کنیم‌. برادر نتانیاهو ماموری فوق حرفه‌ای را برای خرابکاری و ترور چند دانشمند هسته‌ای به ایران می‌فرستد و او از طریق یک راننده تاکسی که از همه چیز بی‌خبر است، سعی دارد به اهداف تروریستی خود برسد؛ اما هوشیاری مامورین وزارت اطلاعات تلاش‌های او را بی‌نتیجه می‌گذارد.

16. فیلم مادر قلب اتمی

فیلم های سینمایی سیاسی ایرانی/ فیلم های ایرانی ممنوعه که در خارج ساخته شده اند

  • سال ساخت: 1393
  • کارگردان: علی احمدزاده
  • بازیگران: ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی، مهرداد صدیقیان، محمدرضا گلزار، احسان امانی و رضا بهبودی
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 4.8

مادر قلب اتمی از فیلم سیاسی ایرانی خارج از کشور به کارگردانی علی احمدزاده بود که در جشنواره فیلم برلین، آستین تگزاس و جشنواره فیلم‌های آسیایی سن دیگو به نمایش درآمد. این اثر سه سال توقیف بود تا اینکه در سال 1396 پس از ایجاد اصلاحیه‌هایی مجوز اکران گرفت و با استقبال خوبی از جانب مخاطبان روبه‌رو شد. نام مادر قلب اتمی از آلبومیربه همین نام اثر پینک فلوید الهام گرفته شده است.

داستان این عنوان از فهرست سیاسی ترین فیلم ایرانی درباره کامی است که خواب عجیبی می‌بیند و آن را برای دوستانش تعریف می‌کند. او قصد دارد ایران را برای همیشه به مقصد تونس ترک کند. وقایع فیلم در شبی که هیچ دستگاه عابر بانکی پول نمی‌داد و اتفاقات پیرامون آن روایت می‌شود.

17. فیلم سینمایی بادیگارد ؛ از لیست بهترین فیلم سیاسی ایرانی

فیلم سینمایی سیاسی و ممنوعه / فیلم سینمایی سیاسی و ممنوعه ایرانی

  • سال ساخت: 1394
  • کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا
  • بازیگران: پرویز پرستویی، امیر آقایی، بابک حمیدیان، شیلا خداداد و دیبا زاهدی
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.3

فیلم ایرانی سیاسی امنیتی بادیگارد یکی از آثار معروف کشور است. داستان «بادیگارد» درباره شخصی آرمانگرا به نام حیدر با بازی پرویز پرستویی است که با وجود تمام تلاش‌هایش برای حفاظت از افراد سیاسی، مورد بازخواست قرار می‌گیرد. او تصمیم می‌گیرد برای آرمان‌هایش بجنگد و در این مسیر بادیگارد یک دانشمند هسته‌ای می‌شود و در نهایت جان خود را برای حفاظت از این دانشمند به خطر می‌اندازد.

این اثر از برترین فیلم های سیاسی ایرانی، با نظرات مخالف و موافق سفت و سختی رو به رو شد. برخی آن را فیلم بسیار خوبی از حاتمی‌کیا و بازگشتش به دوران اوج خود دانستند و تعدادی هم فیلم را ضعیف ارزیابی کردند. پرویز پرستویی دوباره بعد از مدت‌ها در یک همکاری دیگر با حاتمی‌کیا، در این فیلم نقشی مهم و قابل توجه ایفا کرده است.

18. فیلم سیانور

فیلم های سیاسی ایرانی / فیلم های ایرانی ممنوعه که در خارج ساخته شده اند

  • سال ساخت: 1394
  • کارگردان: بهروز شعیبی
  • بازیگران: حامد کمیلی، بهنوش طباطبایی، بهروز شعیبی و بابک حمیدیان
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 5.7

از برترین فیلم های سیاسی ایرانی باید از فیلم «سیانور» یاد کنیم. این فیلم ماجرای فعالیت‌های منافقین را پیش از وقوع انقلاب اسلامی به تصویر می‌کشد. قصه اصلی ماجرای عشق و علاقه میان یک افسر جوان تازه فارغ‌التحصیل و دختری است که به گروه‌های منافقین پیوسته است و پس از وقوع اتفاقاتی هولناک، به معشوقه گذشته خود پناه می‌دهد. در کنار این داستان عاشقانه نافرجام، ماجرای درگیری دو طیف فکری در میان گروهک‌های منافقین هم روایت می‌شود.

19. فیلم امکان مینا ؛ از لیست بهترین فیلم سیاسی ایرانی

فیلم سیاسی ایرانی / فیلم سینمایی سیاسی و ممنوعه ایرانی

  • سال ساخت: 1394
  • کارگردان: کمال تبریزی
  • بازیگران: میلاد کی مرام، مینا ساداتی، شاهرخ فروتنیان، سیامک صفری و سیامک احصایی
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 4.6

فیلم بعدی لیست برترین فیلم های سیاسی ایرانی امکان مینا است که به کارگردانی کمال تبریزی و تهییه‌کنندگی منوچهر محمدی ساخته شد. نگارش فیلمنامه این اثر با فرهاد توحیدی و مرتضی اصفهانی بود. امکان مینا در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر شرکت کرد و نامزد و برنده چند جایزه نیز شد. امکان مینا حاشیه زیادی نداشت و هفت ماه پس از به نمایش درآمدن در جشنواره از سینماها پخش شد.

داستان درباره مینا و مهران زن و شوهری است که در موشک باران تهران در کنارهم زندگی می‌کنند. مینا جاسوس مجاهدین خلق است و مهران خبرنگار یک روزنامه که تعهد زیادی به کارش دارد. مینا نیز قصد دارد تمام اطلاعاتی که از همسرش به دست می‌آورد را برای سازمان ببرد‌. فیلم تمرکز بر فعالیت سازمان مجاهدین دارد.

20. فیلم ماحی

فیلم های سیاسی ایرانی بر اساس واقعیت / فیلم سینمایی سیاسی و ممنوعه

  • سال ساخت: 1394
  • کارگردان: داوود خیام
  • بازیگران: آناهیتا نعمتی، مهران احمدی، همایون ارشادی، احسان امانی
  • امتیاز آی‌ام‌‌دی‌بی: 5.2

«ماحی» نیز در لیست سیاسی ترین فیلم ایرانی قرار می‌گیرد. کارگردانی و نویسندگی این اثر با داوود خیام بود و فیلم مضمونی اقتصادی-سیاسی داشت. ماحی درباره حساس‌ترین اتفاقات اقتصادی که در ایران و زمان تحریم اتفاق می‌افتد، است. پولشویی و فساد مالی از چیزهایی هستند که در این فیلم به آنها پرداخته می‌شود. داستان از زبان زنی به نام ماحی روایت می‌شود که از کودکی بی‌سرپرست بوده و از او سو استفاده شده است. حال ماحی از پلیدی‌هایی که در جامعه دیده می‌گوید.

21. فیلم ماجرای نیمروز

فیلم های سیاسی ایرانی جدید / فیلم های ایرانی ممنوعه که در خارج ساخته شده اند

  • سال ساخت: 1395
  • کارگردان: محمدحسین مهدویان
  • بازیگران: احمد مهرانفر، هادی حجازی‌فر، جواد عزتی، مهرداد صدیقیان و حسین مهری
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.8

ماجرای نیمروز از جمله فیلم های سیاسی ایرانی جدید است. داستان «ماجرای نیمروز» به اوایل انقلاب و ناآرامی‌ها و کشتارهایی که منافقین در آن روزها انجام می‌دادند می‌پردازد. در وزارت اطلاعات چند نفر از بهترین و زبده‌ترین ماموران گرد هم آمده‌اند تا مسعود رجوی، موسی خیابانی و دار و دسته‌شان را دستگیر کنند.

این اثر از جمله سیاسی ترین فیلمهای ایرانی است که در سال‌های اخیر توانسته جلب توجه کند. ماجرای نیمروز آن‌قدر مورد استقبال قرار گرفت که بخش دوم آن نیز ساخته شد.

«ماجرای نیمروز» سکوی پرتابی برای محمدحسین مهدویان بود تا خود را به عنوان یک کارگردان صاحب سبک در سینمای ایران ثابت کند. بسیاری از منتقدان معتقدند مهدویان هر دو سری ماجرای نیمروز را در ژانر پلیسی/سیاسی ساخته و به همین دلیل است که تا این حد با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

«ماجرای نیمروز» برای تمام سیمرغ‌های مهم جشنواره نامزد شد، اما فقط سیمرغ بهترین فیلم و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرد. بسیاری از منتقدان و مخاطبان سیمرغ آن سال را حق جواد عزتی و هادی حجازی‌فر در این فیلم می‌دانستند.

22. فیلم قاتل اهلی ؛ از لیست بهترین فیلم سیاسی ایرانی

فیلم های سیاسی ضد ایرانی/ فیلم های سیاسی ایرانی

  • سال ساخت: 1395
  • کارگردان: مسعود کیمیایی
  • بازیگران: پرویز پرستویی، امیر جدیدی، پگاه آهنگرانی، پرویز پورحسینی و حمیدرضا افشار
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 4.2

قاتل اهلی فیلم بعدی این لیست است که درباره توضیح می‌دهیم این اثر به کارگردانی مسعود کیمیایی ساخته شد و پرویز پرستویی بازیگر نقش اصلی آن است. فیلم حاشیه زیادی نداشت و تنها انتقاد به آن، نوع تدوین فیلم بود. این فیلم در جشنواره‌های انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی، خانه سینما و دنیای تصویر شرکت کرد. فیلم نامزد و برنده جوایزی شد.

داستان این اثر از برترین فیلم های سیاسی ایرانی درباره کارآفرینی موفق به نام جلال سروش است که تصمیم به افشای خیانت شرکتی مافیای قدرت و ثروت می‌گیرد. این اثر مضمونی سیاسی-اقتصادی دارد.

23. فیلم به وقت شام

فیلم های سیاسی ایرانی جدید / فیلم های ایرانی ممنوعه که در خارج ساخته شده اند

  • سال ساخت: 1396
  • کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا
  • بازیگران: بابک حمیدیان، هادی حجازی‌فر، پیر داغر، خالد السید
  • امتیاز آی‌ام‌‌دی‌بی: 5.3

«به وقت شام» نیز در لیست فیلم های سیاسی ایرانی قرار می‌گیرد. این اثر به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا ساخته و بودجه کلانی به آن اختصاص داده شد. داستان این فیلم درباره یونس و علی، پدر و پسر خلبانی است که ماموریتی ویژه دارند و باید مردم تحت نظر داعش را نجات دهند اما در راه با مشکلاتی برخورد می‌کنند.

24. فیلم ماجرای نیمروز 2 (رد خون)

فیلم ایرانی سیاسی جدید / فیلم های سیاسی ایرانی

  • سال ساخت: 1397
  • کارگردان: محمدحسین مهدویان
  • بازیگران: هادی حجازی‌فر، جواد عزتی، محسن کیایی، بهنوش طباطبایی، هستی مهدوی‌فر و حسین مهری
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.3

از نسخه یک «ماجرای نیمروز» کمال و صادق باقیمانده‌اند و حالا نسخه دوم به اواخر جنگ ایران و عراق و حمله بی‌رحمانه مجاهدین خلق به کرمانشاه و عملیات مرصاد به فرماندهی شهید صیاد شیرازی می‌پردازد. در خلال این اتفاقات، خواهر کمال که بنا بر تفکر و ایدئولوژی خود عضو منافقین شده، برای رسیدن به فرزندش به ایران بازمی‌گردد. ماجرای نیمروز دو رد خون از فیلم های سیاسی ایرانی جدید محسوب می‌شود.

25. فیلم روز صفر ؛ از لیست بهترین فیلم سیاسی ایرانی

فیلم سیاسی ایرانی / فیلم های ایرانی ممنوعه که در خارج ساخته شده اند

  • سال ساخت: 1398
  • کارگردان: سعید ملکان
  • بازیگران: امیر جدیدی، ساعد سهیلی، محمد رضا مالکی، مهدی قربانی، سینا شفیعی
  • امتیاز آی‌ام‌‌دی‌بی: 6.5

از بهترین فیلم های سیاسی ایرانی باید به فیلم روز صفر به کارگردانی سعید ملکان اشاره کنیم. ژانرهای دیگر این فیلم معمایی و هیجانی هستند و فیلم به چهار زبان فارسی، اردو، پشتو و آلمانی در اختیار تماشاگران قرار گرفت. روز صفر از دیگر فیلم‌هایی است که بر روی عبدالمالک ریگی تمرکز دارد. این فیلم، ماجرای دستگیری او را نشان می‌دهد. روز صفر از آن دسته فیلم هایی بود که توجه داوران را به خود جلب کرد. این اثر در سال ۱۳۹۸ و سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در کنار فیلم شنای پروانه رکوردار دریافت جایزه شد.

 26. دیدن این فیلم جرم است!

سیاسی ترین فیلم ایرانی / فیلم های ایرانی ممنوعه که در خارج ساخته شده اند

  • سال ساخت: 1399 (تاریخ انتشار)
  • کارگردان: رضا زهتابچیان
  • بازیگران: مهدی زمین پرداز، امیر آقایی، حمیدرضا پگاه، لیندا کیانی، محمود پاک نیت
  • امتیاز آی‌ام‌‌دی‌بی: 5.4

دیدن این فیلم جرم است، فیلمی که حدودا دوسال بدون هیچ دلیل خاصی از اکران آن جلوگیری می‌شد سرانجام در سی‌ و هفتمین جشنواره فیلم فجر توانست اکران شود‌. داستان این اثر از سیاسی ترین فیلمهای ایرانی درباره جوانی بسیجی است که همسر محجبه‌اش در خیابان به طور مشکوکی مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد و کودک در بطنش سقط جنین می‌شود، است. او در پی اجرای عدالت به دستان خودش به دنبال ضارب می‌گردد و متوجه می‌شود که در پشت پرده این اتفاق یکی از اشخاص رده بالای حکومتی قرار دارد.

27. فیلم مصلحت ؛ از لیست فیلم های سیاسی ایرانی

فیلم ایرانی سیاسی جدید / فیلم سینمایی سیاسی و ممنوعه ایرانی

  • سال ساخت: 1399
  • کارگردان: حسین دارابی
  • بازیگران: فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، مهدی حسینی‌نیا، مجید نوروزی و امیر نوروزی
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.4

مصلحت از جمله فیلم های سیاسی ایرانی جدید است که به نویسندگی و کارگردانی حسین دارابی ساخته شد و نام‌های اولیه آن پدری و مصلحت نظام بودند. این اثر با فروش خوبی روبه‌رو شد و توانست در جشنواره فیلم فجر سیمرغ بهترین کارگردانی اول را برای آقای دارابی به ارمغان بیاورد.

این عنوان از فیلم های سیاسی ایرانی بر اساس واقعیت است که داستان آن از روی یک ماجرای واقعی الهام گرفته شد. داستان حول محور آیت‌الله مشکاتیان یکی از افراد بلند پایه پس از انقلاب می‌گردد که پسرش مهدی مرتکب قتل می‌شود اما از این موضوع سر باز می‌زند و سایر اطرافیان نیز برای مصلحت قصد دارند کسی دیگر را متهم جلوه دهند.

28. فیلم خائن کشی

فیلم های سیاسی ایرانی جدید / فیلم های ایرانی ممنوعه که در خارج ساخته شده اند

  • سال ساخت: 1400
  • کارگردان: مسعود کیمیایی
  • بازیگران: مهران مدیری، امیر آقایی، پولاد کیمیایی، پانته‌آ بهرام و سارا بهرامی
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 4.4

خائن‌کشی یکی از فیلم های سیاسی امنیتی ایرانی است که به نویسندگی و کارگردانی مسعود کیمیایی ساخته و نامزد 6 عنوان در جشنواره فیلم فجر شد. این اثر درباره مهدی بلیغ یکی از بزرگترین سارقان و کلاهبرداران ایران ملقب به آرسن لوپن ایرانی است.

داستان این فیلم ایرانی سیاسی جدید درباره گروهی متشکل از افرادی به نام مهدی، شاهرخ، گیو، اطلس و دیگران است که به ظاهر قصد دزدی از بانک را دارند. آنها این پول را برای قرضه ملی مصدق می‌خواهند اما اتفاقات طبق انتظار پیش نمی‌رود…

29. فیلم ضد

فیلم سینمایی سیاسی و ممنوعه ایرانی

  • سال ساخت: 1400
  • کارگردان: امیرعباس ربیعی
  • بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، نادر سلیمانی و لیندا کیانی

فیلم سیاسی ایرانی ضد به کارگردانی امیرعباس ربیعی ساخته شده و محصول 1400 است. فیلمنامه این اثر را حسین تراب‌نژاد نوشت و فیلم موفق شد تا در نامزد و برنده چندین جایزه از جمله بهترین طراحی صحنه و بهترین نقش مکمل مرد در جشنواره فجر شود. داستان این اثر از فهرست فیلم سینمایی سیاسی و ممنوعه درباره عشقی در بین التهابات دهه 60 شمسی است. سعید پسری که جز سازمان منافقین است، عاشق دختری به نام بیتا شده اما آیا عشق او می‌تواند باعث شود تا وظیفه سازمانی‌اش را فراموش کند یا سیاست پیروز می‌شود؟

30. فیلم سرهنگ ثریا

فیلم های ایرانی ممنوعه که در خارج ساخته شده اند

  • سال ساخت: 1401
  • کارگردان: لیلی عاج
  • بازیگران: ژاله صامتی، حمیدرضا محمدی، وحید آقاپور و دیبا زاهدی
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 3.9

در ادامه فهرست فیلم سینمایی سیاسی و ممنوعه ایرانی به سرهنگ ثریا اشاره می‌کنیم. این اثر به کارگردانی لیلی عاج و نویسندگی خود او بر اساس داستان واقعی مادری است که فرزندش گرفتار منافین شده بود. داستان این فیلم حول محور زنی به نام ثریا می‌گردد که باید تمام تلاشش را بکند تا فرزندش که گرفتار منافقین شده و در اردوگاه اشرف اسیر است را نجات دهد‌.

کلام آخر

در این مقاله با معرفی لیست فیلم سینمایی سیاسی ایرانی همراه شما بودیم. اصولا سیاست کلمه حساسی است و فقط یک بعد ندارد که فیلمساز با توجه به آن فیلم بسازد. کسی که به سراغ فیلمسازی در ژانر سیاسی می‌رود، باید بداند که با مخالفت‌هایی روبه‌رو می‌شود و اعتراضاتی نیز به فیلم خواهد شد. همچنین مخاطبان نیز باید بدانند ممکن است یک فیلم سیاسی باب میل یا هم‌نظر با آنها نباشد و لازم است با یک دید باز به این آثار نگاه کنند. به نظر شما بهترین فیلم ایرانی سیاسی کدام عنوان است؟ از فیلم های ایرانی ممنوعه که در خارج ساخته شده اند، چه می‌دانید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران6 دیدگاه
avatar
بهرام رادان
.
13 دی 1402، 20:59
پاسخ
0
1
فیلم ماجرای نیم روز عالی بود هر دو ببینید ادامه ماجرا توی فیلم ماجرای نیم روزی 2 هست خودم ۳ مرتبه هر دو فیلم دیدم با دیدنش خواهی فهمید موسی خیابانی و رجوی چقدر هموطنای خودشون کشتن و...
avatar
کله توی برف
.
31 مرداد 1402، 23:13
پاسخ
0
6
بی شک دیدن این فیلم جرم هست با مصلحت خوبه
avatar
سعید جلمبادانی
.
28 دی 1401، 01:53
پاسخ
2
15
دیدن این فیلم جرم است کاش تو‌تلویزیون پخش شه همه حالیشون چه
avatar
Muhammad
.
29 مهر 1401، 10:15
پاسخ
43
7
دیدن فیلم سیاسی ایرانی چه فرقی میکنه چی باشه؟ وقتی در نهایت همشون در پی تایید سیستم حکومتی ایران و بد جلوه دادن غرب هستن!
avatar
mmmm
.
06 بهمن 1401، 11:55
پاسخ
4
27
@Muhammad
یعنی جونتون به جون غرب بستس غربی که پدر ملت های جهانو در آورده و هنوز هم داره درمیاره
avatar
یه بنده خدا
.
13 دی 1401، 15:07
پاسخ
2
16
@Muhammad
نکنه غربی هستی با هر کی بگی غرب چجوریه جوابی جز بدی غرب بهت نمیده تو دیگه کی هستی .....
avatar
زهرا
.
28 مهر 1401، 15:01
پاسخ
2
30
دیدن این فیلم جرم است بی شک یکی ازبهترین هاس
نمایش 1 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402