همه آنچه از بازی Overwatch 2 می دانیم ؛ تاریخ انتشار و گیم پلی

بهترین بازی های 2021 بهترین بازی های pc ۲۰۲۱
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کمپانی بلیزارد سال گذشته بازی Overwatch 2 را رسما معرفی کرد. برای آشنایی بیشتر با این بازی، در این مقاله با پلازا همراه باشید.

بالاخره پس از شایعات زیادی که در این زمینه شنیده می‌شد، دنباله بازی جذاب Overwatch به وسیله شرکت بلیزارد معرفی شد. در این بازی قرار است با قهرمانان، نقشه‌ها و همچنین یک بخش داستانی جدید همراه شویم و حالت‌های مختلف برای بخش چند نفره را تجربه کنیم. بازی اورواچ 2 یک تجربه متفاوت نسبت به بازی اول خواهد بود و با داشتن ویژگی‌های جدید، می‌تواند مثل قبل به موفقیت دست پیدا کند. در ادامه با پلازا همراه باشید تا با بازی Overwatch 2 بیشتر آشنا شویم.

تاریخ انتشار overwatch 2

همچنین بخوانید :

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


معرفی نسخه اول بازی Overwatch


تریلر بازی overwatch 2

اگر اهل بازی‌های چند نفره و آنلاین باشید، احتمالاً بازی Overwatch را به خوبی می‌شناسید. در این بازی تیراندازی اول شخص باید به صورت تیمی و با همکاری سایر بازیکنان، چالش‌های مختلف را پشت سر بگذارید. هر کدام از این قهرمانان که اصطلاحاً به آنها «هیرو» گفته می‌شود، توانایی‌های مخصوص به خودشان را دارند و در کنار سایر هیرو‌ها، یک تیم قدرتمند را تشکیل می‌دهند.

همچنین بخوانید :

نسخه اول بازی Overwatch در سال 2016 برای کامپیوترهای شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد. داستان بازی درباره یک گروه از قهرمانان تعلیم دیده به نام اورواچ است که هدفی جز مقابله با ربات‌های خرابکار ندارند. این گروه زمانی تاسیس شد که جنگ میان انسان‌ها و روبات‌ها آغاز شده بود. اورواچ قصد داشت تا جلوی ربات‌های هوشمندی که می‌خواستند زندگی بشر را نابود کنند، بایستد و با پرورش قهرمانان مختلف، از خطر نابودی کره زمین جلوگیری کند.

گیم پلی بازی Overwatch به این صورت است که شما در ابتدای بازی از بین هیروهای مختلف که تعداد آنها به بیش از 30 تا می‌رسد، باید یکی را انتخاب کنید. هر کدام از این نیروها مهارت‌های خاص خودشان را دارند، اما به صورت کلی جزو یکی از سه کلاس Damage یا Tank و یا Support طبقه بندی می‌شوند. احتمالا از نام این کلاس‌ها می‌توانید حدس بزنید که هر کدام از آنها بیشتر روی کدام قابلیت‌ها تمرکز دارند؛ برای مثال هیروهای کلاس Damage برای وارد کردن آسیب به دشمنان مناسب هستند و هیروهای Support هم در امدادرسانی تخصص دارند. هیروهای Tank نیز به خاطر مقاومت زیادشان در خط مقدم جنگ کارایی بیشتری خواهند داشت.

بررسی بازی overwatch 2

پس از این که قهرمان خود را انتخاب کردید و تیم مورد نظر خودتان را شکل دادید، می‌توانید از بین حالت‌های مختلف بازی، یکی را انتخاب کنید و به انجام آن بپردازید. برای مثال در حالت رقابتی می‌توانید با تیم حریف طی پنج دور مبارزه کنید تا در نهایت برنده مشخص شود. همین طور حالت‌های دیگری نیز در بازی وجود دارند که در هر کدام از آنها باید از یک سری قوانین پیروی کنید.

حالا که با بازی Overwatch تا حدودی آشنا شدیم، در ادامه به معرفی قسمت دوم این بازی می‌پردازیم. البته قصد بررسی بازی Overwatch 2 را نداریم و فقط می‌خواهیم اطلاعات رسمی که از این بازی وجود دارند را با هم مرور کنیم.

 


تاریخ انتشار بازی Overwatch 2


بازی اورواچ 2

تاریخ انتشار Overwatch 2 هنوز مشخص نشده است. کمپانی بلیزارد در این باره گفته که بازی فعلاً در مراحل اولیه تولید قرار دارد و به همین خاطر تعیین کردن یک تاریخ برای انتشار آن غیر ممکن است. سازندگان بازی در زمان معرفی شدن آن در نمایشگاه بلیزکان 2019 اعلام کردند که فعلاً نمی‌توانند چیزی درباره تاریخ انتشار Overwatch 2 بگویند، اما به محض اینکه که بتوانند زمان عرضه بازی را مشخص کنند، اطلاعات تکمیلی در این زمینه را در اختیار مخاطبان قرار خواهند داد.

اما گذشته از اطلاعات رسمی، چندی پیش حساب توییتر پلی استیشن در کشور برزیل اعلام کرده بود که بازی اورواچ 2 در سال 2020 میلادی برای کنسول بازی پلی استیشن 4 منتشر می‌شود. البته این حساب کاربری توییتر، به فاصله کمی پس از انتشار این توییت، آن را حذف کرد، اما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بازه زمانی اعلام شده توسط این حساب کاربری درست باشد.

 


تریلر بازی Overwatch 2


اولین تریلر بازی Overwatch 2 در همان زمان رونمایی از این بازی به نمایش درآمد. این تریلر حدود 8 دقیقه بود و به صورت سینماتیک نشان داده می‌شد. در این تریلر زیبا شاهد بودیم که اعضای گروه اورواچ یکی یکی وارد صحنه می‌شوند و سپس با همکاری یکدیگر، آنتاگونیست داستان یا همان شخصیت منفی را از پا در می‌آورند. بلیزارد با نمایش این تریلر به مخاطبان نشان داد که در بازی Overwatch 2 تمرکز زیادی روی بخش داستانی خواهد داشت.

اگر می خواهید با گیم پلی بازی Overwatch 2 آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم ویدیوی زیر را تماشا کنید. در این ویدیو بخش‌هایی از مراحل داستانی بازی به نمایش گذاشته می‌شوند و شاهد قهرمانان قدیمی و جدید مجموعه Overwatch هستیم.

 


ویژگی های جدید گیم پلی بازی Overwatch 2


اما مهمترین بخش بازی اورواچ 2 گیم پلی آن است. این بازی بیش از هر چیز دارای ساختار بازیکن علیه محیط (PvE) خواهد بود. کمپین اصلی بازی دارای ماموریت‌های داستانی زیادی است که باید به صورت همکاری پشت سر گذاشته شوند. در این بخش می‌بینیم که هیروهای قدیمی اورواچ در کنار چند قهرمان جدید بر علیه ارتش رباتیک Null Sector مبارزه می‌کنند. طبق اعلام سازندگان بازی، بازیکنان می‌توانند در قالب تیم‌های مختلف که خودشان انتخاب می‌کنند، به نبرد با ربات‌ها بپردازند.

در مراحل داستانی، بازیکنان می‌توانند آیتم‌های مختلفی را به دست آورند که هر کدام از این آیتم‌ها روی سبک بازی کردن آنها نیز تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال یکی از آیتم‌هایی که در دموهای نمایش داده شده از بازی دیدیم، یک نارنجک عجیب و غریب برای احیای سلامتی بود. هر کدام از هیروهای بازی می‌توانند این آیتم‌ها را به دست آورند و از آنها استفاده کنند.

بررسی بازی overwatch 2

اما علاوه بر مراحل داستانی، شاهد مراحل هیرویی یا اصطلاحاً Hero Missions هستیم که ارزش تکرار بالاتری دارند. در این مراحل، بازیکنان می‌توانند هیروهای خود را ارتقا داده و مهارت‌های آنها را افزایش بدهند. همچنین با پیشرفت در این مراحل، امکانات بیشتری برای شخصی‌سازی هیروها آزاد می‌شوند که می‌تواند باعث افزایش قدرت‌های آنان شود. البته همه این موارد مربوط به بخش بازیکن علیه محیط هستند و تاثیری روی قسمت بازیکنان علیه بازیکن (PvP) نمی‌گذارند.

یکی از مواردی که سازندگان بازی درباره‌اش صحبت کرده‌اند، احتمال عدم وجود لوت باکس در Overwatch 2 است. همانطور که می‌دانید لوت باکس‌ها یکی از روش‌های درآمدزایی سازندگان بازی‌های آنلاین هستند که از طریق آنها، آیتم‌های پولی در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد. جف کاپلان، کارگردان بازی Overwatch 2 اعلام کرده است که احتمال دارد این سیستم از بازی حذف شود و به جای آن از یک روش درآمدزایی جدید استفاده کنند. کاپلان گفته که مثلاً سیستم بتل پس (Battle Pass) می‌تواند جایگزین مناسبی برای لوت باکس‌ها باشد. در این سیستم هم آیتم‌های مختلف با انجام چالش‌های بازی در اختیار بازیکنان قرار داده می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های جذاب و مهم بازی اورواچ 2 آن است که در این بازی شاهد حضور چند هیروی جدید خواهیم بود. یکی از این هیروها که به نظر می‌رسد خیلی زود بین بازیکنان محبوب شود، Sojourn نام دارد. در حال حاضر جز اینکه او یک کانادایی است، اطلاعات زیادی درباره گذشته‌اش نمی‌دانیم، اما با توجه به ظاهر و استایلی که دارد می‌توان گفت که در کلاس Damage قرار می‌گیرد. همچنین در تریلر گیم پلی بازی دیدیم که او می‌تواند از قابلیت سوپر جامپ یا پرش قدرتمند استفاده کند.

بازی Overwatch 2

نقشه‌های جدید بازی در بخش بازیکنان علیه بازیکنان (PvP) زیبا به نظر می‌رسند. طبق اطلاعاتی که در وبسایت رسمی این بازی منتشر شده است، تاکنون چهار نقشه جدید به نمایش گذاشته شده‌اند که هر کدام از آنها ویژگی‌های منحصر به خودشان را دارند. نکته مهمی که بازیکنان باید از آن اطلاع داشته باشند آن است که همه آپدیت‌های بخش PvP بازی اورواچ 2 برای شماره قبلی این مجموعه نیز منتشر خواهد شد؛ بنابراین این دو بازی کاملا با یکدیگر هماهنگ هستند. این یعنی بازیکنان Overwatch 2 می‌توانند با بازیکنان Overwatch در یک تیم حضور داشته باشند. این ویژگی جذاب است، اما یک سوال مهم را به وجود می‌آورد؛ اینکه آیا آپدیت‌های گرافیکی بازی Overwatch 2 هم برای شماره اول این مجموعه ارائه می‌شوند یا خیر؟ اگر این طور نباشد، بازیکنان در این دو بازی شاهد دو نسخه مختلف از هیروهای خود خواهند بود.

خبر خوب دیگر برای بازیکنان نسخه فعلی Overwatch آن است که می‌توانند تمام آیتم‌های تزیینی خودشان را به بازی دوم هم منتقل کنند. به این ترتیب همه پوسته‌ها و لباس‌های جدیدی که برای نیروهای خود خریداری کرده‌اید را می‌توانید وارد بازی Overwatch 2 کنید.

بررسی بازی overwatch 2

به طور کلی می‌توان گفت که بازی اورواچ 2 دنباله‌ای برای نسخه اول این مجموعه است که شامل ویژگی‌های جدید زیادی می‌شود. این بازی بیشتر شبیه یک بسته الحاقی عمل می‌کند که روی ماموریت‌های PvE تمرکز دارد. بلیزارد در این بازی به داستان، شخصیت پردازی و همچنین دیالوگ‌ها توجه بیشتری کرده است و ظاهراً قصد دارد یک تجربه جذاب‌تر نسبت به بازی اول را ارائه کند.

نظر شما درباره بازی Overwatch 2 چیست؟ آیا شماره اول این مجموعه را تجربه کرده‌اید؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را در این رابطه با ما و سایر مخاطبان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402