آموزش نحوه اتصال موس و کیبورد به گوشی اندرویدی

اتصال موس و کیبورد به گوشی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مقاله می‌توانید نحوه اتصال کیبورد به گوشی و اتصال موس به گوشی را بیاموزید و برای استفاده راحت‌تر از گوشی خود از این روش‌ها استفاده کنید.

تا به حال به اتصال موس و کیبورد به گوشی خود فکر کرده‌اید؟ برای کسانی که از گوشی خود برای تایپ استفاده می‌کنند، اتصال کیبورد به گوشی یکی از بهترین راه‌های موجود است. با اتصال کیبورد به گوشی استفاده از گوشی با دست کمی سخت می‌شود؛ چراکه برای تایپ نیاز است که گوشی را در جایی ثابت نگه دارید. در این حالت می‌توانید برای استفاده راحت‌تر از گوشی خود اتصال موس به گوشی را امتحان کنید. با اتصال همزمان موس و کیبورد به گوشی می‌توانید از گوشی خود به عنوان نمایشگر استفاده کرده و موس و کیبورد مخصوص گوشی خود را داشته باشید. در این مقاله آموزشی همراه پلازا باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


اتصال کیبورد به گوشی


نحوه اتصال کیبورد به گوشی

اگر از آن دسته از افرادی هستید که زیاد تایپ می‌کنید و تایپ کردن در گوشی به خاطر خستگی ناشی از تایپ در کیبورد کوچک و درهم آن را دوست ندارید، می‌توانید اتصال کیبورد به گوشی را امتحان کنید. می‌توانید با فضایی بزرگتر برای تایپ، بدون نیاز به تعویض زبان با اتصال کیبورد به گوشی فارسی و انگلیسی تایپ کنید. در این قسمت از مقاله نحوه اتصال کیبورد به گوشی را برای شما شرح خواهیم داد. با آموزش اتصال کیبورد به گوشی پلازا با ما همراه باشید.

 

اتصال USB کیبورد به گوشی

آموزش اتصال کیبورد به گوشی

اگر USB کیبورد دارید و می‌خواهید از مزیت کیبورد فیزیکی برای گوشی خود بهره ببرید، می‌توانید از این روش استفاده کنید. برای اتصال کیبورد به گوشی اندروید می‌توانید از کابل یا رابط USB OTG استفاده کنید. البته برای این کار باید توجه داشته باشید که دستگاه تلفن همراهتان حتما باید از این قابلیت پشتیبانی کند. اگر گوشی اندرویدی خود را در طول سه سال اخیر خریداری کرده‌اید، حتما از این قابلیت پشتیبانی می‌کند.

هرچند اگر مطمئن نیستید که گوشی‌تان از این قابلیت پشتیبانی می‌کند یا خیر، می‌توانید از طریق اپلیکیشن Easy OTG Checker از این بابت اطمینان حاصل کنید. این برنامه به صورت اتوماتبک وجود امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موردنیاز برای پشتیبانی از قابلیت USB OTG را روی گوشی می‌سنجد.

موس و کیبورد برای گوشی

برای اتصال USB کیبورد خود به گوشی ابتدا باید کیبورد را از طریق رابط OTG به قسمت USB متصل کرده و سر دیگر رابط را به گوشی خود متصل کنید. کیبورد به صورت اتوماتیک به گوشی شما متصل خواهد شد، درست مثل زمانی که آن را به کامپیوتر متصل می‌کنید. می‌توانید هر برنامه‌ای را که می‌خواهید باز کرده و با کیبورد جدید تایپ کنید. هر چیزی را که با کیبورد خود تایپ می‌کنید، می‌توانید در گوشی نیز ببینید. وقتی که کیبورد به درستی به گوشی متصل شد، می‌توانید علاوه بر استفاده از تمام کلیدهای آن مثل Page up و Page Down، از تمام شورتکات‌ها مثل Ctrl +A نیز استفاده کنید. با این روش ساده می‌توانید از اتصال کیبورد به اندروید لذت ببرید.

 

اتصال کیبورد بلوتوث به گوشی

اتصال موس و کیبورد به گوشی

اتصال کیبورد بلوتوث به گوشی اندرویدی حتی ساده‌تر و راحت تر از اتصال USB کیبورد به گوشی است. در این روش، برای اتصال صفحه کلید به اندروید ابتدا باید بلوتوث هر دو دستگاه را روشن کنید. سپس، از میان فهرست دستگاه‌های بلوتوثی نزدیک، کیبورد موردنظر را انتخاب کنید. در صورتی که پین کد از شما خواسته شد، «0000» را وارد کنید. حالا کیبورد به گوشی شما متصل شده و می‌توانید با استفاده از کیبورد فیزیکی، به تایپ در گوشی اندرویدی خود بپردازید.

 

اتصال کیبورد به گوشی از طریق وای فای

اتصال کیبورد به گوشی فارسی

با استفاده از برنامه اتصال کیبورد به اندروید می‌توانید کامپیوتر و گوشی خود را از طریق وای فای به هم متصل کرده و از طریق کامپیوتر داده‌های متنی را به گوشی خود منتقل کنید.

این روش برای مواقعی مناسب است که می‌خواهید متن بلندی را در گوشی خود تایپ کنید. پیشنهاد می‌کنیم از نرم افزار اتصال کیبورد به اندروید WiFi Keyboard برای این کار استفاده کنید. با دانلود برنامه اتصال کیبورد به اندروید WiFi Keyboard می‌توانید از طریق پنجره مرورگر، داده‌های متنی را انتقال دهید. به یاد داشته باشید پس از اینکه برنامه نصب شد، باید آن را به عنوان روش ورودی پیش‌فرض انتخاب کنید.

کیبورد فیزیکی برای گوشی

در گوشی خود ابتدا به قسمت تنظیمات رفته و روی گزینه Language & input ضربه بزنید. ابتدا روی گزینه Current Keyboard و بعد روی گزینه «کیبورد خود را انتخاب کنید» ضربه بزنید. در این قسمت WiFi Keyboard را انتخاب و فعال کنید. دوباره روی گزینه Current Keyboard ضربه زده و WiFi Keyboard را انتخاب کنید. حالا در گوشی خود برنامه WiFi Keyboard را باز کنید و یا به قسمت اعلانات گوشی خود مراجعه کنید. دو آدرس می‌بینید که می‌توانید هر یک را برای باز کردن نسخه تحت وب WiFi Keyboard در مرورگر کامپیوتر خود وارد کنید. هر چیزی که در نسخه تحت وب برنامه می‌نویسید، در گوشی شما ظاهر خواهد شد. سرعت تایپ در این برنامه بسیار خوب است، اما پیش نمایشی از متن نوشته شده در دسترس نخواهد بود؛ بنابراین باید پیش نمایش متن نوشته شده را در گوشی خود ببینید.

 


اتصال موس به گوشی


برای اتصال موس به گوشی می‌توانید از یکی از سه راه اتصال USB موس به گوشی، اتصال موس بلوتوث به گوشی یا اتصال موس به گوشی از طریق برنامه DeskDock استفاده کنید. نحوه اجرای هر یک از این روش‌ها را در قسمت‌های زیر به شما توضیح خواهیم داد.

 

اتصال USB موس به گوشی

اتصال همزمان موس و کیبورد به گوشی

برای اتصال موس به گوشی خود می‌توانید از مراحل موجود در آموزش اتصال کیبورد به اندروید قسمت اتصال USB کیبورد به گوشی عمل کنید. برای اتصال موس به گوشی خود کافی است از طریق کابل یا رابط OTG سر USB کابل یا رابط را به موس و سر دیگر آن را به گوشی خود متصل کنید.

 

اتصال موس بلوتوث به گوشی

اتصال کیبورد بلوتوث به گوشی

اگر گوشی اندرویدی‌تان دارای اندروید نسخه 3 و بالاتر است، می‌توانید موسی پیدا کنید که با بلوتوث به آن متصل شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نام موس مورد نظر را در قسمت دستگاه‌های بلوتوثی در قسمت بلوتوث گوشی خود پیدا کرده و موس را با گوشی خود جفت کنید.

 

اتصال موس به گوشی از طریق برنامه DeskDock

برنامه DeskDock گوشی اندرویدی شما را به مانیتوری جانبی تبدیل می‌کند؛ به طوری که شما را قادر می‌سازد تا با حرکت موس روی محدوده صفحه مانیتور خود آن را روی صفحه نمایش گوشی خود حرکت دهید. نسخه رایگان این برنامه تنها می‌تواند موس را به اشتراک بگذارد؛ به همین علت نیز آموزش استفاده از این برنامه را در قسمت اتصال موس به گوشی قرار داده‌ایم. برای استفاده از کیبورد لپ تاپ، باید نسخه پروی این برنامه را داشته باشید.

قبل از هر کاری باید نسخه مناسب کامپیوتر برنامه را نصب کنید که برای اجرا به Java Runtime Environment نسخه 1.7 یا بالاتر نیاز دارد. اگر این برنامه روی کامپیوترتان نصب نیست، از سایت جاوا آن را دانلود کنید. در مرحله بعد باید گزینه USB debugging را در گوشی خود فعال کنید. این گزینه در قسمت Developer options پنهان است. برای فعال کردن Developer options باید از قسمت «تنظیمات» به «درباره تلفن» رفته و 7 بار روی Build Number ضربه بزنید. سپس از طریق Developer options به Debugging رفته و USB debugging را فعال کنید.

موس و کیبورد مخصوص گوشی

حالا دستگاه اندرویدی خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر متصل کنید. معمولا اتصال دستگاه گوشی از طریق کابل USB به صورت خودکار درایورهای ADB دستگاه شما را نصب می‌کند، اما گاهی نیاز است که خودتان آنها را از طریق اینترنت یافته و نصب کنید. کاربران Mac نیازی به نصب درایور ندارند. باید نسخه مناسب کامپیوتر برنامه را با استفاده از این لینک دانلود کنید.

اتصال کیبورد به اندروید

DeskDock را دانلود کنید. اگر برنامه را درست نصب کرده باشید، تنها باید گوشی خود را از طریق USB به کامپیوتر متصل کنید. اپلیکیشن موبایل، برنامه کامپیوتری را پیدا کرده و اتصال را برقرار می‌کند. از مسیر Settings > Accessibility > Downloaded Services > DeskDock برای گوشی‌های دارای اندروید 8 یا بالاتر، Use Service را روشن کنید.

 


اتصال همزمان موس و کیبورد به گوشی


اتصال موس و کیبورد بلوتوث به گوشی اندروید

اگر موس و کیبورد برای گوشی می‌خواهید، می‌توانید با اتصال همزمان این دو به گوشی اندوریدی، از هر دو این دستگاه‌ها استفاده کنید. برای اتصال همزمان موس و کیبورد به گوشی می‌توانید از OTG hub استفاده کرده و کیبورد و موس غیر بی سیم خود را این طریق به گوشی متصل کنید. برای اتصال موس و کیبورد بلوتوث به گوشی اندروید، می‌توانید خیلی ساده با روشن کردن بلوتوث این دو دستگاه و گوشی خود، آنها را با هم جفت کرده و از آنها استفاده کنید.

چند دقیقه در روز را صرف تایپ کردن با گوشی خود می‌کنید؟ نظر شما درباره استفاده از موس و کیبورد برای گوشی چیست؟ چه روش‌های دیگری برای اتصال کیبورد و موس به گوشی می‌شناسید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402