نقد و بررسی فیلم The Banker ؛ داستان، تریلر، بازیگران و نمرات منتقدین

نقد فیلم the banker
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم The Banker یکی از فیلم‌های خوش ساخت بیوگرافی و درام سال 2020 است که با استقبال خوب مخاطبان رو به رو شد. در ادامه به معرفی و بررسی فیلم بانکدار خواهیم پرداخت.

فیلم The Banker از جذابترین فیلم‌های تاریخی سال 2020 تا به اینجای کار است که توجه بسیاری از تماشاچیان را به خود جلب کرده است. از داستان خوب و قدرتمند تا بازیگران باتجربه آن، همگی دست به دست هم دادند تا فیلمی سرگرم کننده را برای مخاطبان بسازند. هر چند فیلم The Banker باب دل منتقدان نبود و منتقدان اشکالات زیادی به آن گرفتند، ولی می‌توان گفت که اکثر مخاطبان از داستان اصلی و عملکرد بازیگران راضی بودند و این فیلم به دل آن‌ها نشست. این عنوان در تاریخ 6 مارس 2020 (16 اسفند 98) اکرانی محدود داشت و در تاریخ 20 مارس 2020 (1 فروردین 99) توسط اپل تی وی پلاس منتشر شد.

فیلم Banker

در ادامه به معرفی و بررسی فیلم بانکدار خواهیم پرداخت و با هم نگاهی به داستان، تریلر و بازیگران آن می‌اندازیم. همچنین به نقد و بررسی فیلم The Banker می‌پردازیم و نمرات منتقدان به این اثر را مرور خواهیم کرد. با پلازا همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


داستان فیلم The Banker


فیلم The Banker یک بیوگرافی جذاب از دو مرد سیاهپوست است. این فیلم از روی زندگی جو موریس و برنارد اس. گرت که از اولین تجار و بانکداران سیاهپوست در آمریکا هستند، ساخته شده است. داستان فیلم در ابتدا با جوانی به نام برنارد گرت آغاز می‌شود. او جوانی سیاهپوست است که قصد دارد کار خود را به صورت حرفه‌ای در بازار املاک و مستغلات تگزاس آغاز کند. اما زمانی که شروع به جستجو برای سرمایه گذاری در بخش املاک می‌کند با حجم عظیمی از رفتارهای نژاد پرستانه رو به رو می‌شود و کسی حاضر نمی‌شود که ملک خود را به او بفروشد. او پس از این برخوردها به لس آنجلس می‌رود و با سرمایه‌دار سیاهپوستی به نام جو موریس آشنا می‌شود.

بازیگران فیلم بانکدار

گرت جو را راضی می‌کند که همراه با او به خرید خانه و بانک‌ها دست بزنند و برای اینکار از جوان سفید پوستی به نام مت استینر کمک می‌گیرند. آن‌ها در ابتدا قصد دارند برجی بزرگ که در اجاره بانک‌های مختلف است را از صاحبش خریداری کنند. این دو به مت که جوانی با استعداد است، آموزش‌هایی خاص می‌دهند و از او به عنوان سرمایه گذار اصلی نام می‌برند؛ اما سرمایه حقیقی متعلق به این دو مرد سیاهپوست است. آن‌ها پس از موفقیت‌های پی در پی در لس آنجلس موفق می‌شوند که اوضاع سیاه پوستان این مناطق را بهبود ببخشند.

داستان فیلم banker

برنارد که هنوز طمع موفقیت در شهر زادگاه خود، تگزاس را در سر دارد، جو را راضی می‌کند تا به خرید چند بانک در تگزاس دست بزنند. اینبار هم مت برای خرید بانک‌ها پیش قدم می‌شود، ولی در این شهر، خرید و فروش ملک آنقدرها هم که این دو فکر می‌کردند آسان نیست و موانع زیادی سر راهشان قرار می‌گیرد و این دو دوباره درگیر بازی‌های نژادپرستانه می‌شوند.

 


تریلر فیلم The Banker


تریلر فیلم Banker در 4 نوامبر سال 2019 (13 آبان 98) منتشر شد و تریلرهای بعدی آن در ماه‌های بعدی منتشر شدند. تریلر فیلم بانکدار بسیار جذاب و تماشایی است و از مذاکرات بین جو و برنارد آغاز می‌شود؛ جایی که برنارد تلاش می‌کند تا جو را برای خرید یک ساختمان در لس آنجلس راضی کند. جو در ابتدا به دلیل جو نژاد پرستانه موجود در آمریکا راضی به همکاری نمی‌شود، ولی در نهایت موافقت می‌کند. هر چه تریلر جلوتر می‌رود با ماجرای زندگی این دو نفر و همکاری آن‌ها با جوانی سفید پوست آشنا می‌شویم. در ادامه به تماشای تریلر فیلم بانکدار خواهیم نشست.

 


بازیگران فیلم Banker


در اکتبر 2018 زمانی که اپل تی وی پلاس اعلام کرد که قصد دارد فیلم جدیدی به نام بانکدار بسازد، نام بازیگران فیلم بانکدار نیز به ترتیب زیر اعلام شدند:

 

ساموئل ال. جکسون در نقش جو موریس

بازیگران فیلم banker

همچنین بخوانید :

ساموئل ال. جکسون (Samuel L. Jackson) از سرشناس‌ترین بازیگران سیاهپوست هالیوود است که کار خود در سینما را با بازی در فیلم Together for Days آغاز کرد و طی سال‌های متمادی با بازی در فیلم‌های زیبا و نقش‌های ماندگار جای پای خود را در هالیوود محکم کرد. او نامزد ده‌ها جایزه همانند جایزه اسکار، گلدن گلوب، بفتا، انتخاب‌های مردمی و… شد که توانست بسیاری از آن‌ها را دریافت کند. از بهترین فیلم‌های او می‌توان به Pulp Fiction (داستان عامه پسند)، A Time to Kill (زمانی برای کشتن) و Unbreakable (آسیب ناپذیر) اشاره کرد. او در سال 2011 با پشت سر گذاشتن فرانک ولکر، به پرسودترین بازیگر مرد ایالات متحده تبدیل شد. برای خواندن بیوگرافی کامل ساموئل ال. جکسون می‌توانید این مقاله را نیز مطالعه کنید.

 

آنتونی مکی در نقش برنارد گرت

بازیگران فیلم the banker

آنتونی مکی (Anthony Mackie) بازیگر آفریقایی آمریکایی سرشناس دنیای سینماست که در سال 1978 در شهر نیواورلئان آمریکا متولد شد. او کار خود در سینما را با بازی در فیلم 8 Mile در سال 2002 آغاز کرد و با بازی در فیلم Brother to Brother در سال 2004 به شهرت رسید و برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه ایندیپندنت اسپیریت شد. از بهترین آثار وی می‌توان به فیلم‌های Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی)، The Adjustment Bureau (دیوان محاسبات) و The Hurt Locker (مهلکه) اشاره کرد.

 

نیکلاس هولت در نقش مت استینر

بازیگران فیلم بانکدار

نیکلاس هولت (Nicholas Hoult) بازیگر 30 ساله بریتانیایی است که از شش سالگی به بازیگری مشغول بوده است. این بازیگر جوان کار خود را با بازی در فیلم About a Boy (درباره یک پسر) در سال 1996 آغاز کرد و برای بازی در این فیلم نامزد دریافت چندین جایزه شد. او در مجموعه فیلم‌های ایکس من نیز بازی کرده و نقش کوتاهی در سریال  آشنایی با مادر داشته است. از بهترین آثار او می‌توان از فیلم‌های X-Men: First Class (ایکس من: کلاس اول)، Warm Bodies (بدن های گرم) و The Favourite (سوگلی) نام برد.

همچنین بخوانید :

دیگر بازیگران فیلم The Banker عبارتند از:

  • نیا لانگ (Nia Long)
  • تیلور بلک (Taylor Black)
  • مایکل هارنی (Michael Harney)
  • کالم مینی (Colm Meaney)
  • پل بن-وکتور (Paul Ben-Victor)
  • جسی آشر (Jessie Usher)
  • گرگوری آلن ویلیامز (Gregory Alan Williams)
  • ردا گریفیس (Rhoda Griffis)

تریلر فیلم banker

 


نقد فیلم The Banker به همراه بررسی نمرات منتقدان


فیلم بانکدار با وجود استقبال خوب تماشاچیان، نتوانست آنچنان که باید نظر منتقدان را به خود جلب کند و با واکنش‌های ضد و نقیضی رو به رو شد. بعضی از منتقدان فیلم را ستودند و آن را تماشایی خواندند. در نقطه مقابل گروهی دیگر آن را فیلمی متوسط لقب دادند. سایت راتن تومیتوز با بررسی 96 نقد 77 درصد از آن‌ها را مثبت خواند و به این فیلم نمره 6.62 را اعطا کرد. این سایت در جمع بندی نهایی خود در رابطه با فیلم The Banker نوشت:

روند کند و خسته کننده فیلم در به نمایش در آوردن داستانی که از زندگی واقعی الهام گرفته شده، از عملکرد قدرتمند سه بازیگر اصلی فیلم پیشی گرفته است.

سایت متاکریتیک با بررسی 19 نقد نوشته شده توسط صاحب نظران حوزه سینما میانگین امتیاز این فیلم را 59 از 100 اعلام کرد و در مجموع این عنوان را متوسط خواند. کاربران این سایت به این اثر امتیاز 7.9 از 10 را اعطا کردند. در ادامه به بررسی نمرات فیلم The Banker خواهیم پرداخت:

 

Boston Globe / تای بر: 75

جرج نلفی (کارگردان) یک فیلم تلویزیونی رک و سر راست به مدت 2 ساعت که طولانی است را کارگردانی می‌کند. اما داستان آن چشم‌ها را باز می‌کند و عملکرد بازیگرانش محشر است.

 

Chicago Sun-Times / ریچارد روپر: 75

این فیلم سرشار از حقایق و وقایعی است که در زمان‌های نه چندان دور اتفاق افتاده و دارای پیامی واضح، تاثیرگذار و سرگرم کننده است. همچنین داستان این اثر به خوبی پرداخته شده است و یک فیلمِ مهیجِ رضایت بخش و کلاسیک محسوب می‌شود که توسط قهرمان‌هایی قابل شناسایی و شرورهایی پر سر و صدا همراهی می‌شود.

بررسی فیلم banker

 

IGN / سیمون تامپسون: 70

این فیلم نگاهی است قابل لمس و موثر، نه لزوما قوی به امور مالی، واقعیت‌ها و تبعیض نژادی در آمریکا.

 

The Hollywood Reporter / تاد مکارتی: 70

با وجود چالش‌های سخت و ترسناکی که در این داستان تاریخی وجود دارد، عوامل ساخت فیلم بانکدار داستانی شوکه کننده که نقل آن سخت است را به خوبی تعریف می‌کنند. روح زنده آن به عبور از این چالش‌ها کمک می‌کند و آنها زمینه‌های اجتماعی موجود را به نفع خود به کار می‌گیرند و بازیگران سطح بالای این اثر به کمک هم بار اصلی فیلم را به دوش می‌کشند.

نمرات فیلم banker

 

CNN / برایان لاوری: 65

داستان فیلم، لحظات درخشانی از تحولات حقوق مدنی را تعریف می‌کند.

 

Movie Nation / راجر موور: 63

یک فیلم پر حرارت و جدی است که توسط گریزهایی کوچک که به انسانیت، پول پرستی و نژادپرستی می‌زند، زینت داده شده است. بزرگی آن در این است که قطعه‌ای از تاریخ را به ما نشان می‌دهد که ما آن را نمی‌دانیم (که البته باید بدانیم) و صحنه خوبی برای هنرنمایی‌های مکی، جکسون، لانگ و هولت است.

بررسی فیلم the banker

 

RogerEbert.com / مانیکا کستیلو: 63

فیلم بانکدار اثری مفید و آموزنده است.

 

TheWrap / ویلیام بیبیانی: 59

مکی عملکردی قابل قبول از ابراز خشم را ارائه می‌دهد و فیلم سازان اهمیت زیادی به داستان و مسائل آن می‌دهند. اما فیلم بانکدار ریسک‌های لازم را برای بیان قدرتمند داستان به جان نخریده است. شایستگی و صلاحیت تنها چیزی است که ما از این فیلم دریافت می‌کنیم که به تنهایی کافی نیست.

 

IndieWire / دیوید ارلیچ: 50

اولین فیلم شرکت اپل که یک بیوگرافی تاریخی و دست اول است، برای مشتاقان تاریخ حکم فیلم BlackKklansman را بازی می‌کند. اما برای منطقی و لذت بخش بودن، زیادی کسل کننده است.

نمرات فیلم the banker

در پایان باید گفت که فیلم The Banker یک بیوگرافی جذاب و سرگرم کننده است که بخشی قابل تامل از تاریخ را به تصویر می‌کشد؛ زمانی که نژادپرستی و رفتارهای زشت علیه سیاهپوستان، حتی به آن‌ها اجازه خانه دار شدن را نمی‌داد. دیدن و لمس نسبی این بخش از تاریخ به ما کمک می‌کند تا درک خوبی از دلیل اعتراضات سیاه پوستان به تبعیضات نژادی داشته باشیم. تماشای این فیلم در برهه‌ای از زمان که شاهد اعتراضات سیاهپوستان در آمریکا علیه رفتارهای نژاد پرستانه پلیس هستیم، انتخاب بسیار مناسبی است. در پایین همین صفحه و در قسمت نظرات به ما بگویید که آیا فیلم بانکدار را دوست داشته‌اید یا خیر؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402