بهترین جاذبه های گردشگری مازندران ؛ از روستای فیلبند تا دریاچه شورمست

معرفی جاذبه های گردشگری مازندران
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر به مازندران و استان‌های شمالی سفر کرده باشید، حتما در بدو ورود، زیبایی‌های طبیعی را می‌بینید. اما برخی جاذبه‌ها در دل شهرها نهفته‌اند. به همین دلیل در ادامه به معرفی جاذبه های گردشگری مازندران می‌پردازیم.

استان مازندران که در کرانه جنوبی دریای کاسپین واقع شده است، با استان‌هایی همچون گلستان، گیلان، قزوین و تهران همجوار است. این استان به عنوان بهشتی سبز در شمال ایران شناخته می‌شود که جاذبه های گردشگری و دیدنی زیادی را در دل خود جای داده است. به طوری که تحسین هر بیننده‌ای را بر می‌انگیزد و می‌تواند مکانی مناسب برای مشتاقان بودن در دل طبیعتی بکر باشد. با پلازا همراه باشید تا با بهترین جاذبه های گردشگری مازندران بیشتر آشنا شوید.

همچنین بخوانید :

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


معرفی بهترین جاذبه های گردشگری مازندران


مازندران در کنار گیلان، دیگر نگین سبز ایران از نظر جاذبه گردشگری طبیعی محسوب می‌شود که در اینجا می‌توانید با جاذبه‌های گردشگری گیلان نیز آشنا شوید. و اما برسیم به مازندران سرسبز. از جاذبه های گردشگری ساری که مرکز استان است تا جاهای دیدنی بابل و بابلسر و نمک آبرود و کلاردشت و…، همه و همه برخوردار از دیدنی‌های بی‌نظیری هستند.

در این میان می‌توان به جاذبه های گردشگری که در ادامه می‌آید اشاره کرد که هر کدام به نوبه خود سهم قابل توجهی در گردشگری این استان داشته‌اند. حالا اگر سفری به استان مازندران دارید، خوب است که بازدید از جاذبه های گردشگری مازندران که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم را نیز در برنامه خود قرار دهید. این دیدنی‌ها عبارتند از:

 

روستای فیلبند ؛ بهشتی در دل ابرها

می‌توان روستای فیلبند را بلندترین روستا در مازندران و یکی از جاذبه‌های گردشگری این استان معرفی کرد که در همه فصل‌ها زیبایی‌های خاص خود را دارد. این روستا در جنوب غربی شهر بابل و در شرق رودخانه هراز واقع شده و از طریق مسیر فرعی چلاو در جاده هراز نیز قابل دسترس خواهد بود. طبیعت در این روستا حال و هوای دیگری دارد و درست به مانند قاب نقاشی است که جلوی چشمانتان قرار گرفته است.

 

جنگل دوهزار و سه هزار تنکابن

forest / زیباترین جاذبه های گردشگری مازندران

همچنین بخوانید :

جنگل دوهزار از جمله جاهای دیدنی مازندران است که زیبایی‌اش بر هیچ بیننده‌ای پوشیده نخواهد بود. این جنگل جاده‌ای در ارتفاعش واقع شده است و یک جاذبه طبیعی بکر محسوب می‌شود که در دل آن تنها می‌توانید صدای پرندگان را بشنوید و درختانی زیبا را نظاره‌گر باشید. این جنگل در شهر تنکابن واقع شده است و برای رسیدن به آن باید به چالدره بروید. همچنین ناگفته نماند چالدره یک پارک جنگلی بی نظیر دارد که می‌توانید لحظاتی زیبا را برای خود و همراهانتان در آنجا رقم بزنید و مکانی آرام برای یک استراحت چند ساعته نیز برایتان خواهد بود.

 

چشمه های باداب سورت ساری

badab-sort/ جاذبه های گردشگری مازندران در تابستان

یکی از جاهای دیدنی ساری چشمه های باداب سورت این شهر است. این چشمه‌ها زیبایی منحصربه‌فردی را برای منطقه به ارمغان آورده‌اند؛ به طوری که مناظر خیره‌کننده‌ای را پیش روی چشمانتان قرار خواهند دارد. درواقع در این چشمه‌ها آب به رنگ‌های اخرایی، سفید، سیاه و آبی به نظر می‌رسد که دیدنش به هر مسافری که به شهر ساری سفر می‌کند، توصیه می‌شود. ویژگی پلکانی بودن این چشمه با رنگ‌های بی‌نظیر و لایه‌هایی که دارد نیز باعث شده تا این چشمه‌ها بی‌نظیر باشند و به جرات می‌توان گفت که نمونه‌های مشابه آن تنها در کشورهایی همچون ترکیه، آمریکا و نیوزلند مشاهده می‌شود. با این حساب برای مشاهده چنین جای دیدنی‌ای کافی است فقط تا ساری بروید. همچنین اگر رفتن به جاهای عجیب دنیا برایتان جالب است می‌توانید مقاله عجیب‌ترین مکان های دنیا را نیز مطالعه کنید.

 

جاهای دیدنی آمل

baliran/ جاذبه های گردشگری مازندران به تفکیک شهرستان

از جاذبه های گردشگری آمل می‌توان به روستای بلیران اشاره کرد. این روستا در چند کیلومتری شهر آمل قرار دارد و زیبایی‌اش هر گردشگری را به سمت خود می‌کشاند. منظره‌ای با چشم انداز کوه و جنگل و از طرف دیگر مزارع و باغات سرسبز می‌توانند دلایلی باشند تا این روستا را به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مازندران نیز بشناسیم.

از دیگر دیدنی های آمل و جنگل های مازندران باید به جنگل الیمستان اشاره کنیم که در 20 کیلومتری این شهر واقع شده و سالانه گردشگران زیادی برای بودن در طبیعت از آن بازدید می‌کنند. علاوه بر این از دیگر دیدنی های آمل می‌توان به دریاچه ساهون و دریاچه دوخواهران و غیره نیز اشاره کرد.

 

جاذبه های گردشگری بابلسر

babolsar/ جاذبه های گردشگری مازندران در تابستان

همچنین بخوانید :

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری مازندران پل معلق نام دارد که در بابلسر واقع شده و از جاهای دیدنی بابلسر محسوب می‌شود. پل معلق که بر روی رودخانه پر آب بابلسر قرار دارد، زیبایی دوچندانی به شهر بخشیده و البته مسیری پرتردد نیز محسوب می‌شود.

همچنین شهرک خزر شهر یکی از شهرک‌های معروف ساحلی و تفریحی مازندران است و به عنوان مجلل‌ترین شهرک مسکونی ویلایی ایران در شمال نیز شناخته می‌شود. در این شهرک گردشگران به انواع امکانات رفاهی دسترسی خواهند داشت و از هتل‌ها و زمین تنیس، فوتبال و والیبال و انواع رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها بهره‌مند خواهند بود. اما ورود به این شهرک مستلزم این است که عضو شهرک باشید یا به عنوان مهمان دعوت شده باشید. ناگفته نماند کوهی خیل، روستای سرحما، سد عرب خیل، سد گالشکا و… از دیگر جاهای دیدنی بابلسر هستند.

 

دریاچه الیمالات

ellimalat-lake/ دیدنی های مازندران

یکی دیگر از مکان های دیدنی مازندران دریاچه الیمالات است. این دریاچه درواقع به نگین مازندران معروف بوده و جایی متفاوت در دل طبیعت خواهد بود. چشم انداز زیبا و طبیعت بی‌نظیر منطقه باعث شده است تا این دریاچه نیز در میان جاذبه های استان مازندران در یک نگاه همان‌طور که بیان شد، همچون نگینی بدرخشد. همچنین خوب است بدانید که در اطراف دریاچه امکانات رفاهی نیز برای گردشگران وجود داشته و همچنین تفریحاتی همچون قایق‌سواری نیز میسر خواهد بود. بعلاوه شما می‌توانید اقامت شبانه هم در الیمالات داشته باشید و مشکلی از نظر چادر زدن یا اجاره سوییت برایتان ایجاد نخواهد شد.

 

جاذبه های گردشگری بابل مازندران

babol/ جاذبه های گردشگری بابل

با سفر به شهر بابل شما می‌توانید از دیدنی‌هایی همچون آبشار درازکش دیدن کنید. این آبشار از جاهای دیدنی بابل محسوب می‌شود و یکی از بکرترین مناطق دیدنی مازندران نیز است. همچنین در معرفی جاذبه های گردشگری مازندران از دیگر دیدنی های شهر بابل می‌توان به آبشار شی الیم، آبگرم ازرو و آبشار کیمون نیز اشاره کرد که هر کدام یک جاذبه دیدنی طبیعی بی‌نظیر را برای گردشگران و مردم محلی ایجاد کرده‌اند و محیطی زیبا را مهمان چشم بازدیدکنندگان خواهند کرد.

 

جاذبه های گردشگری نمک آبرود

namak-abrood/ جاذبه های توریستی نمک آبرود

همچنین بخوانید :

اگر بخواهیم به جاذبه های گردشگری مازندران به تفکیک شهرستان نگاه بیشتری داشته باشیم، نباید جاهای دیدنی نمک آبرود را نیز نادیده بگیریم. در این شهر زیبا شما می‌توانید شاهد تله کابین معروفی باشید که یکی از زیباترین چشم اندازهای ممکن را در سفر پیش رویتان قرار خواهد داد. در واقع مناظر بی‌نظیری از جنگل و دریا بر فراز کوهستانی سرسبز همه و همه از مشاهدات و تجربه‌هایی است که شما می‌توانید از سفر به تله کابین نمک آبرود برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

هرچند در همه فصل‌ها این بخش از جاذبه های طبیعی زیبای مازندران دیدنی است، اما می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی مازندران در بهار یاد کرد. از طرف دیگر در جنگل‌های نمک آبرود می‌توانید سورتمه سواری کنید و تجربه سوار شدن زیپ لاین، چتربازی و سایر تفریحات اینچنینی را نیز داشته باشید.

 

پارک جنگلی سی سنگان

sisangan-forest/ جاذبه های استان مازندران در یک نگاه

در میان جاذبه های گردشگری مازندران، این پارک جنگلی می‌درخشد؛ چراکه پوشش گیاهی متنوعی دارد و از درختان تنومند و سرسبزی نیز تشکیل شده است و همه چیز برای یک تفریح جانانه را نیز در خود جای داده است. همچنین برای رفاه حال گردشگران نیز امکانات رفاهی خوبی در نظر گرفته شده است.

 

دریاچه شورمست

shoor-mast-lake/ معرفی جاذبه های گردشگری مازندران

دریاچه شورمست یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مازندران در تابستان محسوب می‌شود. این دریاچه خوش منظره در شهر سوادکوه قرار دارد و به عنوان یکی از زیباترین دیدنی های مازندران نیز شناخته می‌شود. این دریاچه در ارتفاعات نزدیک به روستای شورمست و در 6 کیلومتری شهر پل سفید واقع شده است. درختان سر به فلک کشیده توسکا سراسر آن را پوشانده و طبیعت بکری را محیا ساخته است. به غیر از روزهای تعطیل، همه روزه از این دریاچه می‌توانید دیدن کنید. شاید راه رسیدن به آن اندکی سخت باشد و به نیم ساعت پیاده روی نیاز داشته باشد، اما اگر با ماشین آفرود باشید مشکلی ایجاد نخواهد شد و با این حساب باید مراقب جاده نیز باشید. اما به هر حال پیاده رفتن تا دریاچه و محو زیبایی‌اش شدن نیز ارزش پیاده روی را خواهد داشت.

 


سخن پایانی


mazandaran-2/ دیدنی های مازندران/ جاذبه های گردشگری مازندران

ما در این مطلب سعی کردیم که برخی از جاذبه های گردشگری مازندران را معرفی کنیم. مسلما مازندران با توجه به سرسبزی و طبیعت بکری که دارد، جاذبه‌های دیدنی دیگری را نیز در دل خود جای داده است که امکان اشاره به همه آن‌ها وجود ندارد؛ به عنوان مثال ساحل زیبا و دریا که جزو جدایی‌ناپذیر این مکان‌های دیدنی هستند. با این همه به تعدادی از معروف‌ترین آن‌ها اشاره کردیم. حالا اگر شما هم جاذبه دیدنی دیگری از این شهر را می‌شناسید، خوشحال خواهیم شد تا آن را به ما و سایر دوستان معرفی کنید. همچنین اگر به یکی از مکان‌هایی که در مطلب اشاره شده سفری داشتید، می‌توانید تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402