راهنمای خرید ساعت مچی مردانه و زنانه + قیمت در بازار

راهنمای خرید ساعت مچی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برای خرید ساعت مچی باید نکات زیادی در نظر گرفته شوند. در این مطلب ضمن اشاره به این نکات، چند مدل از بهترین ساعت مچی‌های موجود در بازار ایران را نیز معرفی خواهیم کرد.

این روزها دیگر داشتن ساعت مچی فقط در مورد دانستن زمان نیست، بلکه ساعت مچی هر شخص می‌تواند بیان کننده کلاس، شخصیت و تیپ او باشد. به همین دلیل، بسیار حائز اهمیت است که هنگام خرید ساعت مچی بهترین ساعت را انتخاب کنید. اما اگر نمی‌دانید که چطور یک ساعت مچی خوب و مناسب را انتخاب کنید، مطالعه ادامه این مطلب را به شما توصیه می‌کنیم؛ چراکه قصد داریم یک راهنمای خرید ساعت مچی کامل و جامع را خدمت شما ارائه کنیم. با مجله خبری تحلیلی پلازا همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


نکاتی که باید هنگام خرید ساعت مچی به آنها دقت کنیم


فرقی نمی‌کند که هدف شما خرید ساعت مچی زنانه باشد یا مردانه، توجه به یک سری از نکات که در زیر آمده است می‌تواند به شما کمک کند که بهترین ساعت مردانه یا زنانه را انتخاب کنید.

 

انواع ساعت مچی

خرید ساعت مچی مردانه خوب

برای خرید ساعت مچی، اولین چیزی که باید با آن آشنا باشید انواع مختلف ساعت مچی است. به طور کلی، ساعت‌های مچی در سه گروه مختلف دسته بندی می‌شوند: آنالوگ، دیجیتال و آنالوگ/دیجیتال. یک ساعت آنالوگ با استفاده از عقربه‌های ساعت شمار، دقیقه شمار و ثانیه شمار که روی اعداد لاتین یا شماره‌های رومی حرکت می‌کنند، ساعت، دقیقه و ثانیه را به طور دقیق نشان می‌دهد. ساعت‌های مچی دیجیتال اما زمان را به شکل عددی روی یک نمایشگر LCD یا LED نمایش می‌دهند. ساعت‌های آنالوگ/دیجیتال نیز ترکیبی از دو نوع ساعت قبلی هستند و از نمایش عقربه‌ای و نمایش عددی در کنار هم استفاده می‌کنند.

ساعت مچی آنالوگ رسمی‌تر بوده و بیشتر برای میهمانی‌های رسمی و قرارهای ملاقات کاری مناسب است، اما ساعت‌های دیجیتال به نوعی راحت‌تر بوده و برای استفاده‌های روزمره مناسب‌تر هستند. از طرف دیگر، ساعت‌های آنالوگ/دیجیتال یک گزینه همه‌کاره هستند که می‌توانید از آن‌ها هم برای استفاده‌های روزانه و هم در مجالس رسمی استفاده کنید.

 

جنس ساعت مچی

خرید ساعت مچی با کیفیت

بسیار مهم است که هنگام خرید ساعت مچی به جنس مواد سازنده آن دقت کنید. به طور کلی دو قطعه در ساعت مچی وجود دارد که دقت به جنس آن‌ها بسیار حائز اهمیت است: بدنه و بند ساعت. بدنه یا همان قسمتی که صفحه ساعت در آن قرار می‌گیرد، معمولا می‌تواند از جنس پلاستیک، رزین و همچنین فلزهایی مثل استیل، برنج، تیتانیوم یا در مدل‌های گران قیمت‌تر از نقره، طلا یا پلاتین باشد. برندهای مختلف بدنه ساعت‌های خود را از جنس‌های مختلف ساخته و گاهی اوقات نیز از چیزهایی مثل پارچه یا چرم برای دادن جلوه‌ای خاص به ظاهر آن‌ها استفاده می‌کنند. بند ساعت معمولا در ساعت‌های آنالوگ از جنس خود بدنه یا چرم بوده و در ساعت‌های دیجیتال می‌تواند بسیار متغیر باشد، اما متداول‌ترین ماده برای ساخت بند ساعت دیجیتال، پلاستیک است.

جنس ساعت زنانه یا مردانه به صورت مستقیم بر روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد و هرچه از مواد گرانتری در ساخت ساعت استفاده شود، قیمت ساعت نیز گرانتر خواهد بود. از بین موارد عنوان شده، ارزان‌ترین گزینه پلاستیک است و گزینه‌های دیگر نیز با توجه به ترکیب مواد استفاده شده بر روی قیمت کلی ساعت تاثیر خواهند گذاشت؛ اما به طور کلی ساعت‌های فلزی گران قیمت‌تر هستند.

 

نوع حرکت ساعت مچی

حرکات ساعت مچی

نوع حرکت هر ساعت مچی به منبع تغذیه آن اشاره دارد. به طور کلی، ساعت‌های مچی برای حرکت کردن به سه نوع منبع تغذیه تکیه می‌کنند: باتری، کوارتز و مکانیکی. ساعت‌های مچی باتری دار تنها از باتری به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کنند. در ساعت‌های کوارتز، باتری انرژی مورد نیاز ساعت را از طریق یک کریستال خیلی ریز به عقربه‌های ساعت می‌رساند و ساعت‌های مکانیکی نیز بدون نیاز به هیچ باتری یا منبع انرژی مشابهی، انرژی مورد نیاز برای چرخش عقربه‌ها را از چند دنده که همدیگر و در نهایت عقربه‌ها را به چرخش در می‌آورند تهیه می‌کنند.

ساعت‌های مچی باتری دار معمولا دارای قیمت کم‌تر نسبت به سایر مدل‌ها بوده و خرید ساعت مچی ارزان را امکان پذیر می‌کنند. این ساعت‌ها همچنین در مقایسه با ساعت مچی‌های کوارتز کم‌تر تجملاتی هستند و اغلب در قالب ساعت‌های دیجیتال عرضه می‌شوند. ساعت مچی‌های کوارتز نسبتا در قیمت‌های بالاتر ارائه شده و دقیق‌ترین نوع از ساعت‌ها به حساب می‌آیند.

ساعت‌های مچی مکانیکی نیز یا به صورت دستی و یا به صورت خودکار به کمک حرکت دست فردی که ساعت را بر دست کرده است شروع به حرکت می‌کنند. این ساعت‌ها گران‌ترین ساعت‌های مچی موجود در بازار بوده، نسبت به سایر گزینه‌ها تجملی‌تر به حساب می‌آیند و با توجه به پیچیدگی و ظرافت طراحی‌شان، گزینه مورد علاقه کلکسیون دار‌ها هستند.

 

استایل های مختلف در ساعت مچی

خرید ساعت مچی مردانه

همچنین بخوانید :

ساعت مچی شما یکی از خطوط ابتدایی تعریف استایل و تیپ شما است و به همین دلیل مهم است که هنگام خرید ساعت مچی مردانه یا زنانه استایل خود یا شخصی که قصد دارید برای او خرید کنید را در نظر بگیرید. جایی که قصد دارید ساعت خود را بپوشید مهم‌ترین عاملی است که باید به آن دقت کنید. اگر می‌خواهید ساعت خود را هنگام ورزش کردن به دست کنید و به ویژگی‌هایی مثل مقاومت در مقابل عرق و اندازه گیری ضربان قلب نیاز دارید، بهتر است به سراغ یک ساعت ورزشی، هوشمند، فیلد یا دایو بروید. اگر می‌خواهید در قرارهای ملاقات و یا در محیط کار از ساعت استفاده کنید، بهتر است برای خرید ساعت مچی با استایل درس (Dress watch) اقدام کنید.

 

برندهای معروف ساعت مچی

بهترین ساعت مچی

نکته مهم دیگر که قصد داریم در این راهنمای خرید ساعت مچی مردانه و زنانه به آن بپردازیم انتخاب بین برند‌های مختلف ساعت است. کمپانی‌های زیادی در طول سال‌های اخیر ساعت‌های مچی مرغوب و خوش ساختی را تولید و عرضه می‌کنند و همین مسئله نیز باعث شده است تا انتخاب یک برند خاص هنگام خرید ساعت مچی کمی سخت و دشوار باشد. برای انتخاب یک برند مناسب بهتر است تاریخچه هر برند را مطالعه کنید و بررسی کنید که برند مورد نظر در تولید ساعت مچی چند سال سابقه دارد و معمولا ساعت‌هایش را در چه استایلی عرضه می‌کند. برای بررسی تاریخچه هر کمپانی می‌توانید از دوستان و نزدیکانتان که سابقه خرید ساعت مچی را دارند سوال کرده و به مطالعه بررسی‌های تخصصی آنلاین بپردازید.

برند‌هایی مثل Blancpain، برند Rolex، برند Jaeger-LeCoultre، برند Audemars Piguet، برند Patek Philippe و Vacheron Constantin در زمینه تولید ساعت‌های رسمی و تجملی جزء برند‌های پرطرفدار بوده، درحالی که در مورد ساعت‌های هوشمند، کمپانی‌هایی مثل اپل، گوگل و هواوی حرف اول را می‌زنند.

 

ویژگی ها و امکانات ساعت مچی

راهنمای خرید ساعت مچی زنانه

همچنین بخوانید :

برای خرید ساعت مچی مناسب توجه به این نکته بسیار مهم است که بدانید ساعت شما چه ویژگی‌ها و امکاناتی را شامل می‌شود. تمام ساعت‌های مچی یک سری از ویژگی‌های پایه را شامل می‌شوند و برخی مدل‌ها نیز امکانات اضافی را ارائه می‌کنند. شما می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود یک ساعت درس ساده که تنها زمان را به شما می‌گوید خریداری کنید و یا یک ساعت مچی هوشمند بخرید که ضربان قلب، مسافتی که طی کرده‌اید و یا کالری‌های که سوزانده‌اید را نیز به شما نشان دهد. البته باید به این مسئله نیز توجه داشته باشید که هرچه یک ساعت ویژگی‌ها و امکانات بیشتری را ارائه کند، قیمت آن نیز گرانتر خواهد بود.

راهنمای خرید ساعت مچی مردانه

اما از میان همه ویژگی‌های ساعت‌های مچی، یک قابلیت که باید بیشتر از بقیه به آن توجه شود مقاومت در مقابل آب است. اگر قصد دارید ساعت خود را تمام روز بپوشید و یا جزء افرادی هستید که شرایط کاری شما مجبورتان می‌کند زیاد جابجا شوید، باید حتما به ویژگی مقاومت ساعت مچی در مقابل آب دقت کنید. میزان مقاومت هر ساعت مچی در مقابل آب به نوع استانداردی بستگی دارد که کمپانی سازنده در تولید ساعت مچی از آن استفاده می‌کند. به عنوان مثال، استاندارد مقاومت در مقابل آب Generic می‌تواند از ساعت شما در مقابل پاشیده شدن آب و باران‌های شدید محافظت کند، اما برخی استانداردها نیز وجود دارند که از آسیب دیدن ساعت حتی بعد از فرو رفتن آن در عمق 50 تا 1000 متری محافظت می‌کنند.

 

اندازه ساعت مچی

خرید ساعت مچی مردانه زنانه

زمانی که همه نکات ذکر شده را هنگام خرید ساعت مچی در نظر گرفتید، وقت آن می‌رسد که آخرین قدم را برداشته و توجه داشته باشید که حتما ساعت مچی اندازه دستتان باشد. باید اندازه بند ساعت مچی خود را طوری انتخاب کنید که به اندازه کافی روی مچ دست سفت شود، اما سفتی آن به حدی نباشد که دستتان را زخمی کند. در انتخاب بدنه ساعت مچی نیز بهتر است تعادل را رعایت کنید. ساعتی را انتخاب کنید که به خوبی روی مچتان قرار بگیرد و با اندازه دست شما تناسب داشته باشد.

 


بهترین ساعت مچی های موجود در بازار ایران


در این بخش با توجه به نکاتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، قصد داریم تا بهترین ساعت مچی هایی که در بازار ایران قابل خرید بوده و از ارزش خرید بالایی نیز برخوردار هستند را خدمت شما معرفی کنیم. لازم به ذکر است که قیمت ساعت مچی در ایران از 100 هزار تومان شروع شده و تا نزدیک 200 میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد، اما ساعت‌هایی که در فهرست زیر مشاهده می‌کنید بر اساس ارزش خرید و از بین مدل‌هایی انتخاب شده‌اند که با قیمت مناسب، ویژگی‌های قابل قبولی را ارائه می‌کنند.

 

ساعت مردانه اسکمی مدل 9156

خرید ساعت مچی ارزان

  • قیمت: حدود 300 هزار تومان
  • جنس بدنه: فلز
  • جنس بند: چرم
  • استایل: درس
  • نوع: آنالوگ
  • نوع حرکت: کوارتز

ساعت مردانه اسکمی مدل 9156 یکی از زیباترین و در عین حال مقرون به صرفه‌‌ترین ساعت مچی‌های موجود در بازار ایران است که علیرغم قیمت خرید مناسب، با ارائه یک طراحی زیبا و خاص و ویژگی‌های کاربردی مثل تاریخ شمار، می‌تواند یک انتخاب مناسب برای هر سلیقه‌ای باشد.

 

ساعت مردانه نیوی فورس مدل NF9068L/BYBM

راهنمای خرید ساعت مچی زنانه

  • قیمت: حدود 500 هزار تومان
  • جنس بدنه: فلز
  • جنس بند: چرم
  • استایل: درس / اسپورت
  • نوع: آنالوگ
  • نوع حرکت: کوارتز

اگر به دنبال یک ساعت با قیمت مناسب هستید که بتوانید آن را همه جا به دست بیندازید، ساعت مچی نیوی فورس مدل NF9068L/BYBM یک انتخاب مناسب برای شما است. این ساعت با بند چرم و بدنه گرد خود از نمایش زمان آنالوگ بهره می‌برد و با توجه به طراحی رسمی و در عین حال مدرن آن، می‌توانید از آن در هر محیطی که مایل باشید استفاده کنید.

 

ساعت مچی دیجیتال کاسیو مدل  A168WEGB-1BDF

راهنمای خرید ساعت مردانه

  • قیمت: حدود 950 هزار تومان
  • جنس بدنه: رزین
  • جنس بند: فلز
  • استایل: اسپورت
  • نوع: دیجیتال
  • نوع حرکت: باتری

ساعت مچی مردانه کاسیو یک ساعت با طراحی خاص از جنس رزین و فلز است که با قیمتی کم‌تر از یک میلیون تومان اجازه خرید یک ساعت دیجیتال که در مقابل آب مقاوم است را به شما می‌دهد. این محصول از محدود ساعت‌های دیجیتالی است که علاوه بر طراحی بند و بدنه رسمی، از نمایش دیجیتال استفاده می‌کند که همین مسئله باعث خاص بودن آن شده است.

 

ساعت مچی زنانه دنیل ولینگتون مدل 100219

خرید ساعت مچی زنانه

  • قیمت: حدود 490 هزار تومان
  • جنس بدنه: استیل
  • جنس بند: استیل
  • استایل: درس
  • نوع: آنالوگ
  • نوع حرکت: کوارتز

یک انتخاب خوب برای خرید ساعت مچی زنانه، ساعت مچی دنیل ولینگتون مدل 100219 است. بند و بدنه این ساعت از فلز بوده و به لطف استایل درس، می‌توانید آن را در هر شرایطی به دست خود بیندازید. ساعت زنانه دنیل ولینگتون مدل 100219 از ویژگی مقاومت در مقابل آب نیز بهره‌مند است.

 

ساعت زنانه ریوارد مدل SN-7001G-GG

ساعت مچی زنانه

  • قیمت: حدود 550 هزار تومان
  • جنس بدنه: استیل
  • جنس بند: استیل
  • استایل: رسمی
  • نوع: آنالوگ
  • نوع حرکت: کوارتز

یکی دیگر از ساعت‌های آنالوگ زیبا و مجلسی مناسب برای بانوان، ساعت SN-7001G-GG محصول برند ریوارد است. جنس بدنه و بند این ساعت از استیل بوده و طراحی تجملی آن ایجاب می‌کند که آن را در میهمانی‌ها و مجالس رسمی به دست بیندازید.

 

ساعت مچی زنانه دیجیتال اسکمی مدل 1336

خرید ساعت مچی

  • قیمت: حدود 420 هزار تومان
  • جنس بدنه: پلاستیک
  • جنس بند: پلاستیک
  • استایل: اسپرت
  • نوع: دیجیتال
  • نوع حرکت: باتری

یک گزینه دیجیتال باکیفیت و مقرون به صرفه برای بانوان ساعت مچی زنانه دیجیتال اسکمی مدل 1336 است. این ساعت از ویژگی‌هایی مثل نمایش تاریخ و مقاومت در مقابل آب پشتیبانی کرده و همچنین به لطف استفاده از پلاستیک در ساخت، قیمت آن تا حد زیادی کاهش یافته است.

خرید ساعت مچی در ایران

امیدواریم این راهنمای خرید ساعت مچی زنانه و مردانه که خدمت شما ارائه کردیم مورد توجه‌تان قرار گرفته و به شما کمک کند که بهترین و مناسب‌ترین ساعت مچی را خریداری کنید. در صورت تمایل، شما همراهان گرامی پلازا نیز می‌توانید نکات مورد نظر خود که به آن‌ها اشاره نشد را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
شادی
.
20 دی 1399، 12:50
پاسخ
0
0
سایت شما را دیدم سایت خوبی دارین ممنون میشم اگر از سایت های زیر دیدن نمایید و نظرتان را بگویید عالی بود *** (برای تبلیغ، به واحد تبلیغات پلازامگ مراجعه کنید)
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402