بررسی بازی Oddworld Soulstorm ؛ داستان زیبا با چاشنی باگ های آزار دهنده

Oddworld Soulstorm / بازی Oddworld Soulstorm / آدورلد: طوفان کشنده
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی بازی Oddworld Soulstorm بپردازیم. همچنین درباره گیم پلی، تریلر و داستان آدورلد: طوفان کشنده اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

بازی Oddworld: Soulstorm توسط Oddworld Inhabytes ساخته شده است. این عنوان درواقع دنباله بازی Oddworld 2014: New ‘n’ Tasty است که بر روی پلتفرم‌های مایکروسافت ویندوز، ایکس باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پلی استیشن 5 قابل اجرا خواهد بود. اگر می‌خواهید درباره این بازی فوق‌العاده بیشتر بدانید، با پلازا همراه شوید. در ویدیوی زیر هم می‌توانید تریلر بازی Oddworld: Soulstorm را تماشا کنید.


اخبار بازی Oddworld Soulstorm


در تاریخ 14 مارس 2016 (24 اسفند 94) مطبوعات اعلام کردند که یک بازی جدید با عنوان Oddworld: Soulstorm در حال توسعه است و قرار است در سال 2017 منتشر شود. اما انتشار این بازی تا سال 2019 به تعویق افتاد. سپس دوباره اعلام شد که بازی Oddworld Soulstorm تا سال 2020 منتشر نخواهد شد. Oddworld Inhabytes از این بازی با عنوان یک داستان کامل (از Oddworld: Abe’s Exoddus) که از داستان اصلی الهام گرفته شده است، یاد می‌کند. در نهایت در سپتامبر سال 2020 نیز تریلر گیم پلی بازی Oddworld Soulstorm منتشر شد.

گفتنی است که یک تیم 30 نفره روی این بازی کار کردند تا کاملا ماهرانه طراحی شود. همچنین به دلیل موفقیت تجاری بازی Oddworld 2014: New ‘n’ Tasty، بودجه بیشتری در اختیار سازندگان این عنوان قرار داشت. علاوه براین، توسعه‌دهنده این بازی با استودیوی Frima در کانادا و Fat Kraken Studios در انگلستان همکاری کرد.

جالب است بدانید که این بازی در سال 2019 و در هفته E3 Judges معرفی شد که در آن داوران بازی توانستند نسخه نمایشی کوتاه بازی را انجام دهند. نسخه نمایشی، بخش کوچکی از بازی را نشان می‌داد که حدود 60٪ از کل بازی بود. این نسخه نمایشی همچنین چند مکانیک جدید در گیم پلی بازی Oddworld Soulstorm را نشان داد. برای مثال، در بازی قطاری وجود دارد که مرتباً روی صفحه نمایش حرکت می‌کند که بازیکن می‌تواند با آن Mudokons را بکشد.

در Gamescom سال 2016، اعلام شد که این بازی در سال 2020 به کنسول های بازی و رایانه‌های شخصی می‌رسد و نسخه PC آن نیز نسخه اختصاصی فروشگاه Epic Games Store است. وی در توییتر اظهار داشت که دلیل این امر این است که به عنوان توسعه‌دهندگان اصلی، آنها به منابع مالی اضافی نیاز داشتند تا بتوانند بازی با کیفیت بالاتری را ایجاد کنند.


گیم پلی آدورلد: طوفان کشنده


بازی Oddworld Soulstorm شبیه به نسخه قبلی خود، یک بازی 2 بعدی است. البته بازی Oddworld: Soulstorm با الهام از Exoddus Oddworld Abe’s Exoddus که در سال 1998 ساخته شده بود، قصد دارد کارهای دیگری بیش از بازخوانی همان سطوح و شخصیت‌های قبلی را انجام دهد. در این قسمت، بازیگر نقش اصلی Abe به بازی برمی‌گردد و هدف او نجات Mudokons، همکار خود از برده بودن است. این عنوان دارای یک سیستم دستی جدید است که در آن Abe می‌تواند اسلحه‌های مختلفی را ساخته و از آنها استفاده کند. اگرچه این بازی بیشتر یک داستان خطی را دنبال می‌کند، اما دارای ویژگی‌های جذابی همچون استفاده از مرکز قطار است که بازیکنان می‌توانند به سطوح و مناطق جدیدی دسترسی پیدا کنند.

Oddworld Soulstorm / آدورلد: طوفان کشنده

داستان بازی بلافاصله وقایع پس از بازی New ‘N ‘Tasty را نشان می‌دهد که مزرعه در حال نابودی است و شیطان Glukkons شکست خورده است. اکنون داستان حول محور این است که Abe و دوستانشان خانه جدیدی پیدا کنند. سپس در ادامه داستان، Abe به همراه 300 مادوكون تازه آزاد شده بدون غذا، آب یا سرپناه در یک صحرا قرار دارد. آنها یک نوشیدنی عجیب و غریب به نام Soulstorm Brew را پیدا می‌کنند و پس از مدتی متوجه می‌شوند که این نوشیدنی از استخوان‌های دوستان خود آنها ساخته شده است!

نقد و بررسی بازی Oddworld: Soulstorm

در این بازی، مودوکن‌ها یک نژاد مرموز هستند که قرن‌هاست از سوی کارتل‌ صنعتی و بدون رحم گلوکان به عنوان برده مشغول به کار هستند. مودوکن‌ها مجبورند تا پای مرگ کار کنند و در صورت هرگونه نافرمانی هم به شدت مجازات خواهند شد. در این میان وظیفه قیام بر علیه این سیستم ظالم تنها بر عهده یک مودوکن است. این داستان بازی کلاسیک Oddworld: Abe’s Exoddus است که در سال 1998 عرضه شد و البته داستان آدورلد: طوفان کشنده که در حقیقت یک بازسازی از آن عنوان است، از بسیاری از جهات شبیه به بازی اصلی است.

آن دسته از کاربرانی که تجربه نسخه اول بازی را داشته باشند از همان لحظات اولیه آدورلد: طوفان کشنده، ریتم و گیم‌پلی بازی آن‌ها را به یاد نسخه اول خواهد انداخت. نسخه 2021 این بازی نیز همچنان یک بازی دو بعدی مانند بازی‌های گان پوینت، Mark of the Ninja و سایر بازی‌های این سبکی است که در حقیقت با الهام از نسخه اول آدورلد ساخته شدند.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بررسی بازی Geometry Dash ؛ تریلر، گیم پلی و نکات بازی
محسن نورانی نژاد14 آبان 1402 10:30
thumbnail
نقد و بررسی بازی Outriders ؛ تریلر گیم پلی، سیستم مورد نیاز ...
محسن نورانی نژاد11 اردیبهشت 1400 10:00
thumbnail
معرفی بازی Hood: Outlaws & Legends ؛ تریلر، گیم پلی و تاریخ ...
الیناز صابری09 اردیبهشت 1400 20:00
thumbnail
بهترین لوازم جانبی PS5 ؛ از دسته DualSense تا هدست بی سیم
تیم پلازا06 اردیبهشت 1400 20:00

شخصیت اصلی بازی یعنی ایب، یک مودوکن ضعیف است که از نظر فیزیکی کاملا در نقطه مقابل بسیاری از قهرمان‌های داستان‌های این چنینی قرار دارد. ایب در نبردها خیلی موفق عمل نمی‌کند و تنها با چند تیر دشمن هم از پا در می‌آید. سربازان گلوکان در هر نقطه از محیط زهوار در رفته و زنگ‌زده بازی در حال گشت زنی هستند. ایب یا باید به صورت مخفیانه از میان آن‌ها عبور کند و یا استفاده از مواد و اقلامی که در گوشه و کنار پیدا می‌کند اسلحه بسازد و با آن‌ها مبارزه کند.

برای مثال می‌توانید در مسیر حرکت آن‌ها یک مین بگذارید یا یک نارنجک دستی به طرفشان پرتاب کرده و سپس با استفاده از نوار چسب دست و پای آن‌ها را ببندید. درست مانند بیشتر بازی‌هایی که در این چند سال اخیر وارد بازار شدند، آدورلد نیز دارای یک سیستم جداگانه برای ساخت تجهیزات مختلف است. ایب می‌تواند با گشت و گذار در کمدهای کثیف، دستگاه‌های فروش خودکار و یا سطل‌های آشغال مواد مورد نیاز برای ساخت این تجهیزات را پیدا کند.

به لطف همین سیستم ساخت تجهیزات، مبارزات این نسخه نسبت به نسخه اولیه از تنوع بسیار بیشتری برخوردار هستند. شما در این سیستم می‌توانید 11 مورد متفاوت از بمب‌ها گرفته تا اسلحه و مهمات بسازید و هرطور که دوست داشتید با دشمنان مبارزه کنید. اما متاسفانه این سیستم ساخت تجهیزات آدورلد، تحت الشعاع باگ‌ها و ایرادات فنی بازی قرار گرفته است.

Oddworld Soulstorm / بازی Oddworld: Soulstorm / آدورلد: طوفان کشنده

برای مثال در یکی از مراحل اولیه بازی، ایب باید از تیررس لشگر بزرگی از اسنایپرها عبور کند و در یکی از لحظاتی که باید به طرف یک نردبان بپرید بلافاصله در میان زمین و هوا توسط اسنایپرها کشته می‌شوید. مشکلی که بسیاری از کاربران با آن مواجه شده بودند و تنها راه درست کردنش نیز ریستارت کردن مجدد آن مرحله است. یا مثلا سیستم چک پوینت بازی در برخی مواقع شما را درست وسط یک مبارزه قرار می‌دهد و تا بخواهید به خودتان بیایید کشته می‌شوید. موارد که در تریلر روز عرضه بازی Oddworld: Soulstorm کمتر به آن‌ها پرداخته شده بود.

تمام این باگ‌ها را اگر کنار بگذاریم تازه به کنترل‌های بازی می‌رسیم که ثبات و توازن کافی ندارند آن هم در بازی که باید نهایت دقت را در حرکات و پرش‌های خود داشته باشید. مشکلات بازی زمانی بدتر می‌شوند که به مراحل بالاتر برسید. در این مراحل شما باید سایر مودکن‌ها را آزاد کنید و به یکی از پرتال‌هایی که در نقشه به نمایش گذاشته شدند برسانید آن هم در حالی که به جز دو فرمان دنبال کردن و صبر کردن هیچ کنترلی روی حرکات آن‌ها ندارید. مثلا در برخی مراحل باید تعداد زیادی از آن‌ها را از میان تیغ‌ها و پره‌های تند و تیز عبور دهید و اگر یک قدم اشتباه بردارید تمام آن‌ها کشته می‌شوند.

تمام این‌ها در حالی است که داستان و شخصیت پردازی کاراکترهای بازی بی‌نظیر است و واقعا حیف است که بازی با چنین پرداخت داستانی فقط به خاطر باگ‌ها و ایرادات فنی نتواند به نهایت پتانسیل خود دست پیدا کند. بازی Oddworld: Soulstorm از برخی جهات در مورد اعتیاد و وابستگی به مواد مختلف برای پیشرفت و تولید است که کمتر در بازی‌ها به آن پرداخته شده است. این بازی شاید بتواند رضایت علاقه‌مندان به دنیای آدورلد که از باگ‌ها و ایرادات آن چشم پوشی می‌کنند را کسب کند اما سایر کسانی که شاید طرفدار پر و پا قرص این سری نباشند باید برای اتمام آن صبر زیادی به خرج دهند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402