مقایسه پلی استیشن 5 با ایکس باکس سری ایکس؛ سخت افزار، بازی ها و قیمت احتمالی

مقایسه پلی استیشن 5 با ایکس باکس سری ایکس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با معرفی کنسول‌های بازی نسل بعدی، ناقوس مرگ نسل هشتم دنیای بازی به صدا درآمده است. معیارهای مختلفی برای انتخاب پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس مطرح هستند. در این مطلب به مقایسه پلی استیشن 5 با ایکس باکس سری ایکس در حوزه‌های مختلف خواهیم پرداخت.

بازی‌های ویدئویی را می‌توان از سالم‌ترین و محبوب‌ترین تفریحات در جهان مدرن دانست؛ تفریحی که اکنون به خود شکل هنر گرفته و به عنوان یکی از مهم‌ترین جنبه‌های فرهنگی کشورها مطرح می‌شود. انتخاب پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس توسط کاربران به عوامل زیادی بستگی داشته که در ادامه به تمامی آن‌ها می‌پردازیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


مقایسه پلی استیشن 5 با ایکس باکس سری ایکس از منظر سخت‌افزاری


در ادامه نگاهی به سخت افزار این دو کنسول خواهیم داشت؛ محصولاتی هیجان‌انگیز که نوید توسعه قابل توجه بازی‌های ویدیویی در نسل بعد را می‌دهند.

 

سخت افزار پلی استیشن 5

پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس

کنسول PS5 بر نسخه مخصوصی از چیپست نسل سوم رایزن شرکت AMD بنا شده است؛ چیپستی که هشت هسته داشته و از طراحی نوین Zen 2 و گرافیک Navi بهره می‌برد. پردازنده این کنسول با 3.5 گیگاهرتز کار کرده و از 26 واحد محاسباتی با فرکانس 2.23 گیگاهرتز برای خلق خروجی 10.28 ترافلاپس استفاده می‌کند. این قطعات همراه با 16 گیگابایت حافظه رم GDDR6 با پهنای باند 448 گیگابایت بر ثانیه تکمیل می‌شوند. سیستم مورد بحث از فناوری Ray Tracing پشتیبانی خواهد کرد؛ این فناوری به منظور خلق نورپردازی‌های چندلایه و عمیق به کار رفته و در گذشته در انحصار کارت‌های گرافیکی رده‌بالای قدرتمندترین کامپیوترهای شخصی بود. طبق گفته‌های مارک سرنی، این فناوری به صورت داخلی بر سخت‌افزار پردازنده گرافیکی پلی استیشن 5 تعبیه خواهد شد.

سونی صحبت‌های فراوانی در تبدیل کنسول جدید خود به استاندارد جدید در حوزه صدای سه‌بعدی و درگیرکننده کرده است؛ صدایی که از طریق هدست‌های مدرن و قدرتمند در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. سرنی و دیگر طراحان سونی برای خلق این صدا، از موتور صوتی Tempest بهره برده‌اند. این موتور توانایی تنظیم صدها منبع صوتی را داشته و خروجی واقع‌گرایانه و حیرت‌آوری را ارائه می‌دهد. علاوه بر این‌ها، کنسول پلی استیشن 5 از نمایشگرهایی با وضوح 8K پشتیبانی خواهد کرد؛ رقمی که بسیار بالاتر از تلویزیون‌های Full HD 1080p استاندارد این روزها بوده و آینده‌نگرانه به نظر می‌رسد. این کنسول از نرخ به‌روزرسانی صفحه 120 هرتز نیز پشتیبانی کرده و امکان اجرای بازی‌ها با بالاترین و روان‌ترین کیفیت خروجی را فراهم می‌آورد. شاید بتوان تحسین‌برانگیزترین عنصر کنسول پلی استیشن 5 را حافظه SSD به کار رفته در آن دانست؛ قطعه‌ای مخصوص که 825 گیگابایت فضای خالی را با سرعت خام 5.5 گیگابایت بر ثانیه ارائه می‌دهد. در جریان نمایش رونمایی از پلی‌استیشن 5 و شماری از بازی‌های آن، تا حدی با این خروجی شگفت‌انگیز این کنسول آشنا شدیم. از جمله تاثیرات حافظه SSD مذکور می‌توان به بارگذاری سریع‌تر بافت‌ها، کاهش قابل توجه صفحات لودینگ و به طور کلی اجرای بسیار روان‌تر بازی‌ها اشاره کرد.

 

سخت افزار ایکس باکس سری ایکس

قیمت Xbox-Series-X / قیمت ایکس باکس سری ایکس

در طرف مقابل، مشخصات فنی ایکس باکس وان سری ایکس فوق‌العاده به نظر می‌رسند. ساختار داخلی این کنسول تقریبا مشابه با پلی استیشن 5 بوده و حدود 4 برابر قوی‌تر از ایکس باکس وان ایکس، قدرتمندترین کنسول نسل کنونی، خواهد بود. به لحاظ ظاهری باید بگوییم که ایکس باکس سری ایکس کنسولی متفاوت با سایر دستگاه‌های بازی است. این کنسول به شکل یک مکعب مستطیل ایستاده طراحی شده که مدرن و نسبتا بزرگ به نظر می‌رسد. این کنسول هم درست مانند کنسول سونی از پردازنده‌های کمپانی AMD استفاده می‌کند. پردازنده مرکزی ایکس باکس سری ایکس از نوع Zen 2 هشت هسته‌ای با فرکانس متغیر 3.8 گیگاهرتز است و پردازنده گرافیکی آن از معماری RDNA 2 بهره می‌برد و 52 واحد محاسباتی با فرکانس 1.825 گیگاهرتز دارد.

گفتنی است که قدرت گرافیکی کنسول ایکس باکس سری ایکس معادل 12 ترافلاپس است و از این نظر می‌توانیم آن را قدرتمندتر از پلی استیشن 5 بنامیم. البته این فقط یک عدد روی کاغذ است و در نهایت عملکرد یک کنسول در اجرای بازی‌ها به عوامل دیگری هم بستگی دارد. کنسول Xbox Series X هم یک حافظه 16 گیگابایتی از نوع GDDR6 دارد و برای ذخیره‌سازی اطلاعات و داده‌ها از یک SSD با ظرفیت یک ترابایت بهره می‌برد. فضای ذخیره‌سازی این کنسول هم از طریق حافظه خارجی قابل ارتقا است. در مجموع، مشخصات فنی ایکس باکس وان سری ایکس را می‌توان بسیار هیجان‌انگیز دانست. در صورت معرفی کنسولهای بین نسلی، مشخصات فنی پلی استیشن 5 پرو را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

 


مقایسه پلی استیشن 5 با ایکس باکس سری ایکس از منظر مشخصات فنی


در جدول زیر می‌توانید تمامی مشخصات فنی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس را مشاهده کنید؛ مشخصاتی شبیه به هم که منجر به خلق فضایی رقابتی و جذاب در نسل بعدی دنیای بازی خواهند شد.

مشخصهمشخصات فنی PS5مشخصات فنی ایکس باکس سری X
قیمتنامعلومنامعلوم
تاریخ عرضهکریسمس 2020کریسمس 2020
پشتیبانی از بازی‌های نسل‌های قبلیتقریبا تمامی عناوین PS4

شامل بازیهای بهینه شده برای PS4 Pro

تمامی بازیهای Xbox One، Xbox 360 و Xbox
پردازندههشت هسته‌ای 3.5 گیگاهرتز – AMD Zen 2هشت هسته‌ای 3.8 گیگاهرتز – AMD Zen 2
پردازنده گرافیکی10.3 ترافلاپ – AMD RDNA 212 ترافلاپ – AMD RDNA 2
حافظه رم16 گیگابایت GDDR 616 گیگابایت GDDR 6
حافظه داخلی825 گیگابایت حافظه SSDیک ترابایت حافظه NVMe SSD
رزولوشنحداکثر 8Kحداکثر 8K
نرخ فریمحداکثر 120 فریم بر ثانیهحداکثر 120 فریم بر ثانیه
درایو دیسک4K UHD Blu-ray4K UHD Blu-ray

مقایسه ابعاد پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس

همچنین بخوانید :

یکی از مهم‌ترین مسائل در انتخاب پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس را می‌توان رزولوشن خروجی آن‌ها دانست؛ هر دوی این کنسول‌ها از خروجی 8K با نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز در رزولوشن 4K بهره می‌برند. ایکس باکس سری ایکس با ارائه توانایی‌های Direct X Ray Tracing، تصویر خروجی زیبا و جذابی داشته و حافظه بسیار سریع داخلی NVMe SSD آن، سرعت بارگذاری را تا 40 برابر کاهش می‌دهد. این مشخصات، منجر به برتری عملکرد خام ایکس باکس سری ایکس نسبت به پلی استیشن 5، حداقل روی کاغذ، می‌شوند. مایکروسافت با ارائه المان‌هایی چون Auto Low Latency Mode به دنبال کاهش حداکثری تاخیرها در کنسول خود است. قابلیت‌های آنلاین ایکس باکس سری ایکس نیز با بهبودهای کنترلر و پشتیبانی از نرخ به‌روزرسانی متغیر، بیشترین استفاده را از درگاه‌های HDMI 2.1 خواهند برد. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این کنسول را می‌توان قابلیت اجرای بازی‌های نسل قبلی (Backwards Compatibility) دانست؛ موردی که برای بسیاری از کاربران فاکتور تعیین‌کننده در خرید پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس است.

مورد مهم دیگر در مسئله مقایسه پلی استیشن 5 با ایکس باکس سری ایکس را باید کنترلر جدید پلی استیشن 5 است. سونی با تغییر نام دسته کنسول جدید از Dualshock به DualSense، تصمیم خود مبنی بر ارائه تجربه حسی متفاوتی از تجربه بازی‌های ویدئویی را نشان داد. این دسته جدید از فناوری پاسخگویی هپتیک، که جایگزین فناوری لرزشی Rumble در PS4 شده، پشتیبانی می‌کند. فناوری مذکور، با لرزش‌ها و حرکات مخصوص، حس قرارگیری در محیط‌های بازی‌ها را به صورتی طبیعی به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این‌ها، تریگرها (L2 و R2) نیز اکنون حالتی انعطاف‌پذیر پیدا کرده و سازندگان می‌توانند بسته به هدف خود، میزان مقاومت آن‌ها در برابر فشردگی را تغییر دهند. این دسته همچنین از جک هدفون و میکروفونی داخلی نیز بهره می‌برد.

قیمت پلی استیشن 5

کنسول نسل بعدی مایکروسافت از هدست و دسته ایکس باکس وان پشتیبانی خواهد کرد. با این حال، کنترلر جدید آن شامل ویژگی‌های جدیدی می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این کنسول می‌توان به قابلیت Smart Delivery اشاره کرد که به کاربران اجازه تهیه بهترین نسخه از بازی‌های قدیمی‌تر را بر ایکس باکس سری ایکس، بدون نیاز به صرف هزینه‌های اضافی، خواهد داد. علاوه بر این‌ها، قابلیت جدیدی به نام Quick Resume برای کاربران اجازه اجرای همزمان چند بازی، توقف آن‌ها در هر زمان و سپس اجرای مجدد از همان نقطه را ایجاد می‌کند. این در حالی است که هیچ صفحه لودینگی در این پروسه وجود نخواهد داشت. با معرفی نسخه بدون دیسک PS5، شایعاتی فراوان از منابع مختلف در راستای معرفی موردی مشابه توسط مایکروسافت ایجاد شده است. در مجموع، مقایسه پلی استیشن 5 با ایکس باکس سری ایکس مشخص می‌کند که ساخته جدید مایکروسافت قدرت بیشتری دارد. اما همان‌طور که می‌دانید، قدرت خالص در دنیای بازی، در صورت پیچیدگی سخت‌افزار و ناتوانی بازی‌سازان در ساخت عناوین مناسب، ارزش چندانی ندارد. بر طبق گفته‌های برخی از بازی‌سازان، ساخت و توسعه عناوین جدید برای ایکس باکس سری ایکس بسیار دشوارتر از پلی استیشن 5 است. در هر حالت، قطعات کنسولهای جدید بسیار قویتر از مشخصات ایکس باکس وان X خواهد بود. هنوز اطلاعات کافی برای مقایسه ابعاد پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس موجود نیست، زیرا سونی رسما از اندازه کنسول خود رونمایی نکرده است. مایکروسافت در زمان رونمایی از ایکس باکس وان ایکس، ابعاد آن را 15.1 در 15.1 در 30.1 سانتیمتر اعلام کرد.

 


مقایسه پلی استیشن 5 با ایکس باکس سری ایکس از منظر بازی‌ها


یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورهای در خرید پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس را باید بازی‌های انحصاری جذاب و پشتیبانی مناسب از بازی‌های مولتی‌پلتفرم دانست. در هفته‌های گذشته، شمار زیادی از عناوین لانچ این دو کنسول معرفی شده‌اند. طرفداران کنسول مایکروسافت می‌توانند در زمان عرضه از جدیدترین قسمت از مجموعه محبوب هیلو یعنی بازی Halo Infinite لذت ببرند. همان‌طور که می‌دانید، این فرنچایز از پرفروش‌ترین و مهم‌ترین برگ‌های برنده ایکس باکس است. از دیگر عناوین ایکس باکس سری ایکس می‌توان به بازی‌های Seuna’s Sage: Hellblade II، Assassin’s Creed Valhalla، Vampire: the Masquerade – Bloodlines 2، Yakuza: Like A Dragon، Dirt 5 و The Medium اشاره کرد. انتظار می‌رود که در ماه جولای عناوین انحصاری بیشتری برای این کنسول معرفی شوند. همان‌طور که در بالا ذکر شد، می‌توان انتظار پشتیبانی ایکس باکس سری ایکس از تمام بازی‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس 360 و ایکس باکس را داشت.

در سوی دیگر، سونی در معرفی بازی‌های لانچ خود، پرقدرت ظاهر شده و شمار زیادی از عناوین اولیه پلی استیشن 5 را معرفی کرده است؛ آثاری که شامل عناوین متنوع و هیجان‌انگیزی چون Demons Souls Remake، Ratchet & Clank، Horizon: Forbbiden West، Marvel’s Spiderman: Miles Morales و Gran Turismo 7 می‌شوند. به احتمال زیاد، این بازی‌ها در ماه‌های اولیه عرضه کنسول منتشر خواهند شد. علاوه بر این‌ها، می‌توانید انتظار پشتیبانی بسیار خوب پلی استیشن 5 از بازی‌های نسل قبلی را نیز داشته باشید. مورد بعدی، پرداخت بیشتر سونی و مایکروسافت به مقوله استریمینگ بازی‌ها است؛ مسئله‌ای که با ورود گوگل استادیا به رقابت‌ها قوت گرفت. سونی و مایکروسافت با همکاری یکدیگر، فناوری‌های استریمینگ بازی را برای نسل بعد توسعه خواهند داد. هنوز جزییات این همکاری مشخص نشده، اما می‌توان انتظار توسعه سرویس PS Now و پروژه xCloud را داشت. در نهایت، به نظر می‌رسد که عناوینی چون Cyberpunk 2077، Ghost of Tsushima و The Last of Us: Part 2 بین نسلی بوده و برای پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس نیز عرضه شوند.

 


چه عواملی روی قیمت پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس تاثیر گذارند؟


مقایسه PS5 و XBOX Series X

در ادامه به مقایسه PS5 و Xbox Series X از منظر قیمت احتمالی خواهیم پرداخت. اگر فقط به سخت افزار کنسول‌های نسل بعدی توجه داشته باشیم، می‌توانیم قیمت آن‌ها را بیش از 1000 دلار در نظر بگیریم. در حال حاضر کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان قیمتی بین 300 تا 400 دلار دارند. اگر جهش قیمتی کنسول‌های نسل بعدی خیلی زیاد باشد، ممکن است کمپانی‌های سازنده آن‌ها با عدم استقبال گیمرها و شکست تجاری مواجه شوند. به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود قیمت Xbox Series X و PS5 پایین‌تر از چیزی باشد که سخت‌افزار این دو کنسول نشان می‌دهد.

شاید از خودتان بپرسید آیا ممکن است که سونی و مایکروسافت قیمت Xbox One X و Playstation 5 را کمتر از هزینه تولید آن‌ها اعلام کنند؟ پاسخ این سوال مثبت است. در واقع همین حالا هم این اتفاق رخ می‌دهد. کمپانی مایکروسافت در هنگام عرضه کنسول ایکس باکس وان ایکس اعلام کرده بود که این کنسول را پایین‌تر از قیمت تمام شده (یعنی هزینه‌ای که برای ساخت هر کنسول انجام شده است) می‌فروشد. شاید در وهله اول این امر چیزی شبیه دیوانگی باشد، اما در واقع این یک استراتژی فروش هوشمندانه است که در نهایت به سود شرکت تمام می‌شود.

قیمت xbox one x / قیمت ایکس باکس وان x

نکته مهم درباره قیمت ایکس باکس وان ایکس و پلی استیشن 5 آن است که این دستگاه‌ها به طور مستقل عرضه نمی‌شوند و سودآوری آن‌ها ارتباط مستقیمی با میزان فروش بازی‌هایشان دارد. همان‌طور که می‌دانید سونی و مایکروسافت در زمینه ساخت و انتشار بازی نیز فعالیت‌های گسترده‌ای دارند و هر سال شاهد انتشار چندین بازی از سوی این دو شرکت هستیم. این بازی‌ها که به صورت اختصاصی برای کنسول همان شرکت فروخته می‌شوند، سود هنگفتی را نصیب سازندگان می‌کنند. بنابراین به سادگی می‌توان نتیجه گرفت هر چه تعداد خریداران یک کنسول بالاتر باشد، سودی که در درازمدت نصیب سازنده آن کنسول می‌شود بیشتر خواهد بود. به همین خاطر سونی و مایکروسافت هیچ ترسی از فروش کنسول‌های خود با قیمتی پایین‌تر از بهای تمام شده ندارند و به فروش بیشتر بازی‌ها برای کسب سود از این طریق امیدوار هستند.

موضوع قابل ذکر بعدی افزایش فروش دیجیتالی بازی‌ها است. تا همین چند سال پیش عمده فروش بازی‌ها به صورت فیزیکی انجام می‌شد؛ یعنی گیمرها به فروشگاه‌های واقعی مراجعه می‌کردند و دیسک بازی مورد نظر خود را با قیمت مشخص می‌خریدند. اما حالا افزایش سرعت و کیفیت اینترنت در سراسر جهان باعث شده تا اکثر افراد، خرید بازی به صورت مجازی و دیجیتالی را ترجیح بدهند؛ علاوه بر این‌ها، نمی‌توان تاثیر مشخصات فنی Xbox Series x و PS5 در قیمت نهایی را نادیده گرفت.

حالا گیمرها به راحتی می‌توانند به فروشگاه‌های اینترنتی مخصوص عرضه بازی‌ها مراجعه کنند و با پرداخت هزینه یک بازی، آن را روی کنسول خود دانلود و اجرا کنند. سونی و مایکروسافت برای کنسول‌های خودشان دو فروشگاه اختصاصی دارند که از طریق آن‌ها اقدام به انتشار بازی‌ها به صورت دیجیتالی می‌کنند. این دو شرکت به واسطه فروش دیجیتالی بازی‌ها نیز سود زیادی را به دست می‌آورند. به همین خاطر هر چه تعداد کنسول‌هایی که می‌فروشند بیشتر باشد، سودی که در آینده از طریق فروش بازی نصیبشان می‌شود نیز بالاتر خواهد بود؛ موردی که قطعا در قیمت ایکس باکس وان سری ایکس و پلی استیشن 5 موثر است.

با توجه به مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانیم نتیجه بگیریم که قیمت ایکس باکس وان X و پلی استیشن 5 تحت تاثیر ارزش سخت‌افزار این دو کنسول نخواهد بود. در واقع سونی و مایکروسافت بر سر فروش تعداد بیشتری از کنسول‌های خود با یکدیگر رقابت می‌کنند و به همین خاطر برنده احتمالی در نسل آینده، شرکتی است که کنسولش را ارزان‌تر بفروشد.

مشخصات فنی ایکس باکس وان ایکس

برای آنکه میزان تاثیرگذاری قیمت یک کنسول در موفقیت یا عدم موفقیت آن را بهتر درک کنید، بد نیست نگاهی به دو نسل اخیر بازی‌ها داشته باشیم. در نسل هفتم کنسول پلی استیشن 3 گران‌تر از ایکس باکس 360 بود و از نظر تجاری ضعیف‌تر از کنسول مایکروسافت عمل کرد و تعداد فروش کمتری را به ثبت رساند. اما در آغاز نسل هشتم، سونی کنسول پلی استیشن 4 را با قیمتی پایین‌تر نسبت به ایکس باکس وان عرضه کرد و توانست برنده این نسل باشد. اگر بخواهیم با همین فرمول آینده را پیش‌بینی کنیم، می‌توانیم بگوییم که در نسل نهم، کنسولی برنده بازار می‌شود که قیمت پایین‌تری داشته باشد. این موضوع باعث به وجود آمدن یک رقابت پنهان بین سونی و مایکروسافت برای تعیین قیمت پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس شده است.

در نهایت با توجه به تمام مطالب گفته شده، نتیجه می‌گیریم که هم سونی و هم مایکروسافت قصد دارند تا کنسول‌های جدید خود را با قیمتی مناسب روانه بازار کنند. هر دو شرکت اعلام کرده‌اند که برای قیمت‌گذاری کنسول خودشان به عملکرد شرکت رقیب نیز توجه می‌کنند. با این حساب پیش‌بینی می‌کنیم که قیمت پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس پایین‌تر از هزینه ساخت این دو کنسول و نزدیک به قیمت کنسول‌های فعلی باشد. شاید قیمتی حدود 500 دلار چیزی است که سونی و مایکروسافت به آن فکر می‌کند. اگر همچون نسل کنونی کنسول‌های بین نسلی نیز عرضه شوند، قیمت پلی استیشن 5 پرو حدود 100 دلار بیشتر خواهد بود. شما قیمت پلی استیشن 5 در ایران را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

 


سخن پایانی


مشخصات فنی PS5

در این مطلب به مقایسه پلی استیشن 5 با ایکس باکس سری ایکس از مناظر متفاوت پرداختیم. با پیشرفت قابل توجه فناوری و گسترش بازی‌های ویدیویی در قالب یک هنر، می‌توان انتظار جهش قابل توجهی را در کنسول‌های نسل بعدی داشت. نظر شما در مورد این دو کنسول چیست؟ آیا مشخصات فنی Xbox One X و PS5 را جذاب می‌دانید؟ آیا قصد خرید پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس را دارید؟ نظراتتان را در پایین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران5 دیدگاه
avatar
Amir mohammed
.
04 اسفند 1399، 04:20
پاسخ
1
0
خب قیمت ps5 که تو ایران به قیمت سه تا سفر به کره ماه هست ?? البته هرکی که اینارو میخره میدونه باید لوازمش رو هم بخره مثلا تلوزیون که 8k پشتیبانی کنه!!!(والان قیمت همون هم با کنسول برابری میکنه) خب حدودن یه پنجاه میلیونی در میاد تو ایران (با در نظر گرفتن تمامی مخارج برای استفاده تمام کمال +تعدادی بازی) و حدودن جور کردن یک pc گیمینگ کامل هم همین قیمتاس پس اینجوری تو ایران خیلیا رو به pc میارن و واقعا با این پول یک pc خیلی قوی گیرشون میاد. راستش هرجور ادم حساب کنه تو ایران باید غید گیم رو زد (البته خیلیا غید دنیا رو هم زدن) وسلام هرچی که هست به قیمته نه کیفیت
avatar
امیرعلی
.
22 مرداد 1399، 15:17
پاسخ
0
2
من پلی استیشن ۵ رو میخرم چون هم در بازی ها و هم در صنعت بازی سازی جهان،اولویت بازی ساز ها کنسول سونی است.
avatar
گرگ
.
26 تیر 1399، 13:42
پاسخ
0
1
من از این میترسم که اگه ps4 بگیرم ممکنه دیگه براش بازی نسازن بین دو راهی گیر کردم
avatar
Gdhdhdnb
.
11 اردیبهشت 1399، 11:16
پاسخ
1
3
قیمت ps2 دلار 299 قیمت ps4 دلار 399 پس قیمت 599ps5 دلار یا 699دلار یا کم کمش 499دلار
avatar
وحید
.
19 فروردین 1399، 17:51
پاسخ
0
1
اینکه شما میگید ارزونتر از هزینه تولید درسته ولی همونطور ک گرون بودن دستگاه فروش رو کمتر میکنه گرون بودن گیم هم فروشش رو کمتر میکنه و اینکه دستگاه ها قابلیت تولید توسط هکر هارو ندارن ولی بازی ها دارن پس این یک ریسک هست ک دستگاه را ب امید فروش بازی بیشتر ارزون تر بفروشه.....و اینکه قیمت ۵۰۰ دلار میشه حدود ۷ میلیون ک این تقریبا قیمت ps4 هست نه ps5 ...این کنسول بخاطر هارد ssd خیلی گرونتر از این حرف ها در میاد....در ضمن دیگه قیمت کنسول بالای ۱۰ میلیون تومن در مقابل گوشی های ایفن ۱۵ میلیونی فروش خوبی خواهند داشت ...
avatar
معین نسیم دوست
.
19 فروردین 1399، 18:55
پاسخ
0
1
@وحید
واقعا بازار رو نمیشه پیش بینی کرد؛ مخصوصا بازار ایران! قیمت این محصول شاید 500 دلار بشه ولی تو ایران باید روی همون 12-15 میلیون حساب باز کنی چون همونطور که خودتون هم اشاره کردین مردم برای آیفون 20 میلیونی هم صف می‌کشن! این که دیگه چیزی نیست در برابرش. درمورد هک بازی‌ها هم این قضیه بیشتر توی کشورهای درحال توسعه طرفدار داره چون قیمت بازی‌ها بخاطر ارزش پولی کشور بسیار بالاست و توان پرداختشو نداریم، برای همین تو کشوری مثل کشور ما محبوب میشه این قضیه. وگرنه سایر کشورها هنوز هم بازی ها رو بصورت اورجینال تهیه میکنن و خرید دیجیتالی براشون خیلی به صرفه‌تر هست.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402