بررسی گوشی ال جی ولوت (Velvet) ؛ مشخصات، دوربین و قیمت

گوشی ال جی velvet
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی ال جی Velvet که به زودی روانه بازار جهانی خواهد شد، تاکنون سرو صدای زیادی به پا کرده است؛ از مشخصات میان رده گرفته تا نامگذاری که یک پرچمدار را در ذهن تداعی می‌کند. برای آشنایی با ال جی ولوت در ادامه همراه ما باشید.

شرکت ال جی، با وجود موفقیت در بسیاری از بازارهای فناوری، عملکرد چندان خوبی در دنیای گوشی‌های هوشمند نداشته است. محصولات این شرکت از جذابیت قابل توجهی برخوردار نبوده و گوشی‌هایی فراموش‌نشدنی و ناامیدکننده هستند. این کمپانی کره‌ای با گوشی LG Velvet سعی در جبران شکست‌های گذشته خود دارد. در ادامه به بررسی مخلوق جدید ال جی می‌پردازیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


بررسی گوشی ال جی Velvet 5G


در این بخش به تفصیل به بررسی مشخصات ال جی ولوت می‌پردازیم؛ محصولی جذاب و خلاقانه که می‌تواند انتخابی مناسب در وضعیت اقتصادی سرسام‌آور کنونی باشد. در جدول زیر می‌توانید خلاصه‌ای از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول را مشاهده کنید.

ویژگیمشخصات گوشی ال جی ولوت
رزولوشن1080 در 2460
چیپستاسنپ‌دراگون 765G
پردازندههشته هسته‌ای (1×2.4 GHz Kryo 475 Prime & 1×2.2 GHz Kryo 475 Gold & 6×1.8 GHz Kryo 475 Silver)
پردازنده گرافیکیآدرنو 620
حافظه رم6 گيگابايت – 8 گيگابايت
حافظه داخلی128 گيگابايت
دوربین‌های پشتی48 + 8 + 5 مگاپيكسل
دوربین سلفی16 مگاپيكسل
ظرفیت باتری4300 میلی‌آمپرساعت
جک 3.5 میلی‌متریدارد

 

طراحی بدنه گوشی LG ولوت

ال جی ولوت

با نگاهی به عکس‌های گوشی جدید ال جی Velvet به تشابه آن به پرچمداران گران‌قیمت موجود در بازار پی خواهید برد. نمایشگر بزرگ این محصول به صورت خمیده بوده و از هیچ‌گونه لایه پلاستیکی در میان گلس و بخش‌های فلزی آن استفاده نشده است. گوشه‌های فلزی گوشی LG Velvet به آن شخصیت و ظاهری گران‌قیمت می‌دهند. با این حال، طراحی قسمت پشتی ساخته جدید ال جی بسیار ساده بوده و خبری از لنزهای دوربین چشمگیر یا لایه حساس به نور نیست. البته، این سادگی بخش پشتی گوشی جديد ال جی ولوت را می‌توان عمدی دانست. محصول جدید ال جی در رنگ‌های سفید، مشکی، سبز و رنگ غروب خیالی (ترکیبی از قرمز و زرد که یادآور گوشی‌های هواوی و شیائومی است) عرضه می‌شود. یکی از بهترین نقاط قوت گوشی ال جی Velvet را باید وجود جک هدفون دانست که در بازار کنونی، موهبت است.

همچنین بخوانید :

با این حال، جک مذکور با بهترین ساخته‌های ال جی چون V40 ThinQ، V50 ThinQ و G8 فاصله دارد. این سه محصول از فناوری سیگنال چهارگانه Quad DAC پشتیبانی کرده و بدین طریق کیفیتی عالی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند؛ کیفیتی که در گوشی LG ولوت دیده نمی‌شود. این محصول از DAC داخلی چیپست بهره برده و تنها از حالت LG 3D Sound Engine پشتیانی می‌کند. قابلیت مذکور منجر به افزایش کیفیت صدای کتاب‌های صوتی و ایستگاه‌های رادیویی شده و برای گوش دادن به موسیقی پیشنهاد نمی‌شود. علاوه بر این، گوشی ال جی Velvet از اسکنر اثر انگشت نمایشگر استفاده کرده و عملکرد نسبتا قابل قبولی را از خود نشان می‌دهد. بلندگوهای ساخته جدید شرکت LG نیز کیفیت بسیار خوبی داشته و با قرارگیری در قسمت‌های بالایی و پایین گوشی، صدای استانداردی را پخش می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های گوشی LG Velvet می‌توان به کلید مخصوص دستیار گوگل و پشتیبانی از قاب نمایشگر دوگانه اشاره کرد. این فناوری جالب، قبلا در دو مدل G8X ThinQ و V50 پیاده‌سازی شده بود و راهی مناسب جهت بهبود تجربه بازی‌های موبایل است.

همچنین بخوانید :

 

نمایشگر گوشی ال جی ولوت

گوشی LG Velvet

اولین نکته‌ای که در رویارویی با نمایشگر گوشی LG Velvet نظرتان را جلب می‌کند، طول بلند آن است؛ نمایشگری که با نسبت تصویر 20.5:9 یادآور گوشی سونی Xperia 1 II خواهد بود. ناچ بالایی، بخش نسبتا زیادی از صفحه را اشغال می‌کند؛ مشکلی که با ارتفاع قابل توجه آن کم‌رنگ می‌شود. رزولوشن این نمایشگر 6.8 اینچی برابر با 1080 در 2460 بوده و پنل آن نیز P-OLED خانگی ال جی است. کیفیت رنگ‌های نمایشگر گوشی ال جی Velvet بسیار خوب بوده و قابلیت تغییر Saturation و Tone صفحه، ضعف آن در زمینه رزولوشن را می‌پوشاند.

نمایشگر مجصول جدید ال جی از حیث روشنایی نیز عملکرد بسیار خوبی داشته و از فناوری HDR نیز پشتیبانی می‌کند. تنها نقطه ضعف گوشی LG ولوت نسبت به رقیبانی چون OnePlus 8 را می‌توان نرخ به‌روزرسانی کمتر آن (60 هرتز) دانست. علاوه بر این، رابط کاربری ال جی، جذابیت کمتری نسبت به نمونه‌های دیگر دارد.

 

دوربین گوشی LG Velvet

گوشی جدید ال جی velvet

همچنین بخوانید :

گوشی ال جی Velvet سه دوربین پشتی داشته و سخت‌افزار ضعیف در این حوزه را می‌توان بزرگ‌ترین نقطه ضعف این محصول دانست. کیفیت دوربین اصلی 48 مگاپیکسل بوده و یک دوربین 8 مگاپیکسلی Ultra Wide و دوربین 5 مگاپیکسلی حسگر عمق آن را همراهی می‌کنند. تفاوت کیفیت قابل توجه بین این سه، در کنار کیفیت معمولی دوربین اصلی، آن را در مقامی پایین‌تر از رقبای خود قرار می‌دهد. همان‌طور که مشخص است، گوشی ال جی ولوت فاقد دوربین زوم بوده و از سنسور اصلی برای ثبت تصاویر زوم شده استفاده می‌کند؛ تصاویری که از کیفیتی تاریخ مصرف گذشته رنج می‌برند. دوربین Ultra Wide نیز عملکرد ناامیدکننده‌ای داشته و در ثبت جزییات تصاویر، ناتوان است.

در طرف مقابل، کیفیت ویدیوهای گوشی LG ولوت وضعیت بهتری دارد. کاربران می‌توانند ویدیوهایی با کیفیت 4K و نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه را ضبط کرده و از حالت‌های مختلف آن بهره ببرند. ال جی حالت‌های جدید Steady Cam را به این محصول اضافه کرده که از دوربین Ultra Wide برای ثبت ویدیوهایی با کیفیت و با ثبات استفاده می‌کنند. با این وجود، کیفیت پایین دوربین مذکور می‌تواند منجر به خروجی‌های ناامیدکننده‌ای شود. خوشبختانه، دوربین سلفی با حسگر 16 مگاپیکسلی خود، عملکرد بسیار بهتری داشته و یکی از بهترین‌ها در میان محصولات ال جی است.

 

سخت‌افزار و مشخصات فنی ال جی ولوت

گوشی جدید ال جی velvet

ال جی در ساخت محصول جدید خود از چیپست اسنپ‌دراگون 765G بهره می‌برد؛ چیپستی که نقشی مهم در کاهش قیمت گوشی‌های 5G دارد. با این حال، قیمت بالای گوشی LG Velvet انتظارها از سخت‌افزار آن را بالا برده بود. البته، تفاوت چندانی بین عملکرد واقعی این چیپست و برادر قدرتمند آن یعنی اسنپ‌دراگون 865 وجود ندارد. بارگذاری اپلیکیشن‌ها بسیار سریع بوده و رم هشت گیگابایتی نیز فضای مناسبی را برای اجرا همزمان چند برنامه ایجاد می‌کند. بزرگ‌ترین تفاوت گوشی ال جی Velvet با رقبای آن را می‌توان در زمینه قدرت سخت‌افزاری دانست. در آزمایش Geekbench 5، این محصول امتیاز نسبتا پایین 1804 را به دست آورد؛ این در حالی است که امتیاز نزدیک‌ترین رقیب آن یعنی OnePlus 8 برابر با 2581 بود. اختلاف این دو در تست‌های 3DMark بیشتر هم می‌شود.

گوشی LG ولت در آزمایش Slingshot Extreme امتیاز فاجعه‌بار 2980 را به دست آورد؛ رقمی که اختلاف قابل توجهی با امتیاز 7206 گوشی OnePlus 8 دارد. با این وجود، تفاوت‌های مذکور تاثیر چندانی بر تجربه گیمینگ شما نخواهند گذاشت. گوشی ال جی ولوت به راحتی و روانی بازی‌های PUBG و Call of Duty: Mobile را در بالاترین تنظیمات اجرا کرده و در رندر محیط‌های شلوغ و پرجزییات بازی Asphalt 8 نیز عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد. معمولا کارشناسان از بازی Ark: Survival Evolved برای جداسازی گوشی‌های میان‌رده و پرچمداران استفاده می‌کنند. متاسفانه این بازی بر گوشی LG Velvet اجرا نشده که دور از انتظار است؛ مشکلی که نمی‌تواند ناشی از ضعف سخت‌افزاری باشد، زیرا چیپست اسنپ‌دراگون 765G از فناوری محاسباتی Vulkan API که بازی مذکور بر آن بنا شده، پشتیبانی می‌کند. نظر شما در مورد مشخصات گوشی LG Velvet چیست؟

 

باتری گوشی LG Velvet

قیمت گوشی ال جی velvet

ظرفیت باتری گوشی ال جی ولوت 4300 میلی‌آمپرساعت بوده که برای یک گوشی با نمایشگر 6.8 اینچی نسبتا منطقی است. در واقع، باتری این گوشی در یک روز کاری عادی تمام نخواهد شد، اما اگر به تجربه بازی‌ها در حداکثر روشنایی بپردازید، با مشکل مواجه خواهید شد. گوشی ال جی Velvet همراه با یک شارژر سریع 25 واتی عرضه گشته و از شارژ بی‌سیم 9 واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

 


قیمت گوشی ال جی Velvet 5G


مشخصات گوشی ال جی ولوت

شرکت LG در مه (اردیبهشت) گذشته از گوشی جدید و جذاب خود رونمایی کرد. این گوشی در اواخر همان ماه در کره جنوبی عرضه شد. هنوز خبری رسمی مبنی بر عرضه جهانی گوشی ال جی ولوت منتشر نشده است. گوشی LG Velvet را می‌توان تلاشی متفاوت از جانب این کمپانی کره‌ای برای افزایش نفوذ خود در بازار دانست؛ بازاری که در انحصار محصولاتی چون سامسونگ گلکسی S20 Plus است. با این حال، فاصله قابل توجهی بین گوشی ال جی ولوت و محصول ذکر شده وجود دارد. در حال حاضر، قیمت ال جی ولوت برابر با 899,800 وان کرده بوده که تقریبا معادل 730 دلار است؛ قیمتی بسیار ارزان‌تر از پرچمداران 5G چون Oppo Find X2 Pro که نظر علاقه‌مندان به این دسته از محصولات را جلب خواهد کرد. نظر شما در مورد قیمت گوشی LG Velvet چیست؟

 


سخن پایانی


مشخصات فنی ال جی ولوت

در نهایت، اگر به دنبال خرید یک گوشی 5G میان‌رده با ظاهر زیبا و عملکرد خوب می‌گردید، گوشی ال ولوت انتخابی خوب خواهد بود. در سوی دیگر، اگر کیفیت دوربین معیاری مهم برای شماست و علاقه‌مند به فناوری‌های صدای قدرتمند ال‌جی هستید، مدل‌های بسیار بهتری در بازار وجود دارند.

نظر شما در مورد محصول جدید ال جی چیست؟ آیا قیمت گوشی ال جی ولوت را منطقی می‌دانید؟ دیدگاه‌هایتان را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402