تاریخچه حضور کیانو ریوز در بازی های ویدیویی

حضور کیانو ریوز در بازی ها
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر از طرفداران کیانو ریوز هستید و کارهای این بازیگر را دنبال می‌کنید، با ما همراه باشید تا نگاهی به تاریخچه حضور کیانو ریوز در بازی های ویدیویی داشته باشیم.

بسیاری از طرفداران کیانو ریوز اعتقاد دارند که سال 2019 میلادی را باید سال این بازیگر محبوب نامید. او سال گذشته در تعداد زیادی فیلم و بازی ویدیویی حضور داشت و با آمدن روی صحنه نمایشگاه E3 همگان را شگفت‌زده کرد. کیانو ریوز امسال هم قرار است در بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077 حضور داشته باشد و نقش یکی از شخصیت‌های اصلی را ایفا کند. البته با نگاهی به تاریخچه فعالیت‌های هنری این بازیگر متوجه می‌شویم که او سابقه‌ای طولانی از حضور در بازی‌های ویدیویی دارد. اگر علاقه‌مند به کیانو ریوز هستید و می‌خواهید با پیشینه این بازیگر در دنیای گیم بیشتر آشنا شوید، با این مقاله از پلازا همراه باشید تا تاریخچه حضور کیانو ریوز در بازی های ویدیویی را با هم مرور کنیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


مروری کوتاه بر زندگی کیانو ریوز


کیانو ریوز در بازی Cyberpunk 2077

کیانو ریوز، بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده و موسیقی‌دان کانادایی است که اصالتی لبنانی دارد. او در شهر بیروت در خاورمیانه به دنیا آمد و در تورنتو بزرگ شد. ریوز برای اولین بار با بازی در نقش «تد» در فیلم Bill & Ted’s Excellent Adventure (سال 1989) معروف شد. او در سال‌های بعد در تعداد زیادی از فیلم‌های مطرح درخشید تا اینکه در سال 1994 با بازی در نقش یک مامور پلیس در فیلم تحسین شده Speed یک بار دیگر نام خودش را به عنوان یک بازیگر درجه یک بر سر زبان‌ها انداخت.

اگر از طرفداران کیانو بپرسید که کدام فیلمش را بیشتر از بقیه دوست دارند، احتمالا اکثر آنها از فیلم The Matrix (سال 1999) نام می‌برند. کیانو در این فیلم در نقش شخصیت «نئو» ظاهر شد و یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین کاراکترهای تاریخ سینما را خلق کرد. او بعدا در سال 2005 در نقش «جان کنستانتین» در فیلم معروف Constantine به ایفای نقش پرداخت که این فیلم هم یکی از موفق‌ترین آثار این بازیگر به شمار می‌رود.

اولین تجربه کارگردانی کیانو ریوز مربوط به فیلم Man of Tai Chi در سال 2013 می‌شود که اگرچه کارگردانی او در این فیلم مورد تمجید قرار گرفت، اما خودِ فیلم چندان با استقبال مواجه نشد. سال 2014 و بازی در اولین فیلم مجموعه John Wick را می‌توان تولدی دوباره برای ریوز نامید. دنباله‌های این مجموعه که در سال‌های 2017 و 2019 اکران شدند نیز مثل نسخه اول به موفقیت دست پیدا کردند و مورد پسند مخاطبان قرار گرفتند. کیانو ریوز در سال 2019 به عنوان صداپیشه در انیمیشن Toy Story 4 هم به ایفای نقش پرداخت که از اینجا می‌توانید این انیمیشن را دانلود کنید.

حالا که فعالیت‌های این بازیگر در دنیای سینما را به طور خلاصه مرور کردیم، در ادامه می‌خواهیم به حضور کیانو ریوز در بازی های ویدیویی بپردازیم و تمام بازی‌هایی را که این بازیگر در آنها نقش‌آفرینی کرده است، معرفی کنیم. برای خواندن بیوگرافی کامل کیانو ریوز هم می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

 


چرا اینقدر شاهد حضور کیانو ریوز در بازی ها هستیم؟


کیانو ریوز در بازی

چیزی که باعث شد تا به فکر نوشتن چنین مقاله‌ای بیفتیم، حضور کیانو ریوز در بازی Cyberpunk 2077 است. همان‌طور که می‌دانید این بازیگر امسال در بازی پرسروصدای استودیوی سی‌دی پراجکت (CD Projekt) حضور خواهد داشت. اما چیزی که موجب شده تا این موضوع برای طرفداران هیجان‌انگیز باشد، مربوط به سابقه هنری کیانو است. از سال‌های ابتدایی فعالیت این بازیگر تاکنون، همه ما عادت کرده‌ایم که او را در فیلم‌های اکشن و در نقش شخصیت‌های جسور و بعضا خشن ببینیم. برای مثال بازی او در فیلم‌هایی مثل Bill and Ted، مجموعه فیلم‌های The Matrix و مخصوصا John Wick چهره‌ای گیمرپسند از کیانو ارائه داده است. همین موضوع هم در ساخت بازی از روی فیلم‌های نام برده شده، بی‌تاثیر نبوده است.

همچنین بخوانید :

وقتی ناشران و سازندگان گیم به دنبال یک بازیگر برای حضور در بازی‌شان هستند، قبل از هر چیز به شخصیت و سابقه آن بازیگر توجه می‌کنند؛ چون ذهنیتی که گیمرها از وی دارند، تاثیر زیادی روی موفقیت یا عدم موفقیت بازی خواهد گذاشت. کیانو ریوز دقیقا همان شخصیت کاریزماتیک و خاطره‌انگیزی است که می‌تواند موفقیت یک اثر را تضمین کند. حضور پی در پی او در نقش‌های اکشن با فلسفه و حال و هوای بازی‌های ویدیویی کاملا جور درمی‌آید.

برای خیلی از طرفداران و گیمرها، او هنوز هم همان نئوی فیلم ماتریکس است که در یک دنیای مجازی، چیزی شبیه یک بازی ویدیویی زندگی می‌کند. به همین خاطر است که تصور حضور کیانو ریوز در بازی کامپیوتری اصلا کار دشواری نیست. خیلی‌ها معتقدند کیانو ریوز در بازی Cyberpunk 2077 یک بار دیگر وجهه‌ای متفاوت از خود را به نمایش می‌گذارد و یک شخصیت دوست‌داشتنی را برای طرفدارانش خلق می‌کند. در بخش بعدی این مقاله نگاهی به بهترین نقش‌های کیانو ریوز در بازی های ویدیویی خواهیم داشت.

 


بهترین نقش آفرینی های کیانو ریوز در بازی های ویدیویی


همان‌طور که گفتیم، کیانو ریوز سابقه‌ای طولانی از حضور در بازی‌ها دارد. از دوران کنسول‌های قدیمی و پیکسلی گرفته تا همین نسل فعلی که شاهد بازی‌های باکیفیتی از نظر گرافیکی هستیم، ریوز با چهره‌های مختلف در بازی‌های ویدیویی ظاهر شده و خاطرات زیادی را برای گیمرها رقم زده است. البته بسیاری از بازی‌هایی که ریوز در آنها حضور داشته، در واقع نسخه گیمی از فیلم‌های این بازیگر هستند، اما بعضی بازی‌ها نیز ارتباطی به دنیای سینما ندارند. در ادامه عملکرد کیانو ریوز در بازی های ویدیویی را با هم مرور می‌کنیم.

 

بازی Bill & Ted’s Adventures

حضور کیانو ریوز در بازی‌ها

حضور کیانو ریوز در بازی های ویدیویی اولین بار در سال 1991 و با بازی Bill & Ted’s Adventures اتفاق افتاد. محبوبیت فیلم باعث شد تا بازی آن هم برای کنسول‌های NES، گیم‌ بوی و همچنین کنسول دستی آتاری Lynx ساخته و منتشر شود. البته مطابق انتظاری که از اکثر بازی‌های ویدیویی ساخته شده از روی فیلم‌ها وجود دارد، بازی Bill & Ted’s Adventures چنگی به دل نمی‌زد و تجربه جذابی را ارائه نمی‌داد. داستان این بازی ارتباط چندانی به فیلم و شخصیت‌های آن نداشت و به همین خاطر مورد توجه طرفداران نسخه سینمایی واقع نشد. از سوی دیگر گیم‌پلی بازی هم با ایرادات زیادی همراه بود. تنها جنبه مثبت بازی را می‌توان نوستالژیک بودنش نامید که این ویژگی هم به خاطر خوب بودن فیلم Bill & Ted بود و ربطی به خود بازی نداشت.

 

بازی Bram Stoker’s Dracula

کیانو ریوز در بازی کامپیوتری

همچنین بخوانید :

احتمالا کمتر کسی از این موضوع خبر دارد، اما ریوز قبل از آنکه مشغول بازی در فیلم‌های اکشن شود، نقش‌های جدی‌تری را نیز تجربه کرده بود. در سال 1992 در نسخه‌ای از فیلم Dracula به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا، او در نقش «جاناتان هارکر» به ایفای نقش پرداخت. البته نقش ریوز در این فیلم چندان پررنگ نبود و در سایه سایر بازیگران قرار می‌گرفت، اما در بازی شاهد بروز توانایی‌های او بودیم. او در بازی Bram Stoker’s Dracula به عنوان یک شخصیت قدرتمند حضور داشت که قدرت‌ها و توانایی‌های مبارزه کردنش به بازیکن‌ها کمک می‌کرد تا دشمنان سرسخت را پشت سر بگذارند. اگرچه این بازی یک شروع خوب برای ریوز در دنیای گیم محسوب می‌شد، اما گرافیک پیکسلی بازی که امکان تشخیص ظاهر شخصیت‌ها را نمی‌داد، باعث شد تا خیلی‌ها حتی متوجه حضور کیانو ریوز در بازی نشوند.

 

بازی The John Wick Chronicles

کیانو ریوز در بازی های ویدیویی

پس از بازی در فیلم ماتریکس، همه معتقد بودند که کیانو دیگر نمی‌تواند از زیر سایه شخصیت نئو بیرون بیاید. اما این بازیگر با خلق شخصیت جان ویک، یک بار دیگر نشان داد که حتی در دوران میانسالی نیز توانایی‌های زیادی در عرصه بازیگری دارد. اولین فیلم این مجموعه به قدری محبوب شد که دو دنباله نیز برای آن ساخته شدند. در سال 2017 و همزمان با دومین فیلم این فرانچایز، یک بازی ویدیویی به نام John Wick Chronicles هم معرفی شد که به صورت واقعیت مجازی قابل انجام بود. با اینکه هدایت شخصیت جان ویک آن هم در دنیای واقعیت مجازی جذاب به نظر می‌رسد، اما این بازی نتوانست از پتانسیل‌های خود به نحو احسن استفاده کند. در بیشتر لحظات بازی باید در یک جا به صورت ثابت می‌ایستادیم و فقط به دشمنان شلیک می‌کردیم. تازه خودِ جان ویک هم دیده نمی‌شد و تنها دست‌های او قابل رویت بودند.

 

بازی Constantine

بازی Constantine

یک بازی ویدیویی دیگر که از روی نسخه سینمایی ساخته شده است. اما این بار بازی Constantine سنت‌شکنی کرد و به عنوان جذابی تبدیل شد. در این بازی شاهد حضور کیانو بودیم که در نقش قهرمان کمیک‌های DC، مراحل مختلف را با تیراندازی به شیاطین پشت سر می‌گذاشت. عده‌ای معتقد بودند که سبک بازی بیشتر به مجموعه Max Payne شبیه است، اما طرفداران فیلم Constantine از بازی رضایت داشتند و این از همه چیز مهمتر بود. با اینکه بازی Constantine یک عنوان آبرومند به شمار می‌رود (مخصوصا با در نظر گرفتن بازی‌های بدی که از روی فیلم‌ها ساخته می‌شوند)، اما باز هم از ایراداتی رنج می‌برد. برای مثال بازیکن‌ها به استفاده نشدن از صدای ریوز برای روایت ماجراهای بازی اعتراض داشتند.

 

بازی John Wick: Hex

کیانو ریوز در بازی John Wick: Hex

همچنین بخوانید :

در این بازی به پس‌زمینه شخصیت جان ویک پرداخته می‌شود و می‌بینیم که او چگونه به چنین مبارز جذابی تبدیل شده است. بازی John Wick: Hex ابتدا در سال 2019 برای کامپیوترهای شخصی عرضه شد و سپس در سال 2020 روی کنسول پلی استیشن 4 به انتشار رسید. روند بازی بیشتر روی مخفی‌کاری تمرکز داشت، اما شبیه بازی‌های Hitman نبود. یعنی بازیکن‌ها نمی‌توانستند به طور مستقیم در مراحل پیشروی کنند و به کشتن دشمنان بپردازند. به جای این کار، گیم‌پلی بازی بر اساس انتخاب حرکات و اکشن‌های شخصیت اصلی طراحی شده بود. روند گیم‌پلی آهسته بود و بیشتر به بازی شطرنج شباهت داشت. همین سرعت پایین باعث شد تا طرفداران جان ویک به اینکه نمی‌توانند مثل فیلم‌ها به انجام حرکات سریع و اکشن بپردازند اعتراض داشته باشند.

 

بازی Fortnite

کیانو ریوز در بازی Fortnite

در سال 2018 یک شخصیت جدید به نام The Reaper به بازی فورتنایت اضافه شد که از نظر ظاهری کاملا شبیه جان ویک بود. در آن زمان سازندگان Fortnite اجازه استفاده از نام جان ویک را نداشتند و به همین خاطر اسم دیگری را برای شخصیت خودشان انتخاب کردند. در سال 2019 سازندگان حق استفاده از نام جان ویک را به دست آوردند و به همین خاطر یک اسکین یا ظاهر جدید با اسم این شخصیت به بازی اضافه شد. اما حالا یک مشکل بزرگ وجود داشت؛ دو شخصیت در بازی بودند که قیافه جان ویک را داشتند. به همین خاطر سازنده‌ها تصمیم گرفتند تا ظاهر The Reaper را کمی تغییر دهند و از این طریق بین او و جان ویک واقعی تفاوت به وجود آورند.

 

بازی The Path Of Neo

کیانو ریوز در بازی The Path Of Neo

پس از انتشار فیلم ماتریکس، طرفداران تا مدت‌ها خواستار ساخت یک بازی ویدیوی از روی فیلم بودند که بالاخره در سال 2005 به آرزوی خود رسیدند. البته یک بازی دیگر هم دو سال قبل‌تر منتشر شده بود که در آن بسیاری از شخصیت‌های ماتریکس حضور داشتند، اما امکان بازی کردن با نئو فراهم نبود و همین موضوع ناراحتی طرفداران را به دنبال داشت. در بازی The Path of Neo بازیکن‌ها می‌توانستند برای اولین بار هدایت کاراکتر محبوب خود را به دست بگیرند و به جنگ دشمنان بروند. خوشبختانه کیفیت بازی هم در حد قابل قبولی بود. گرافیک در زمان خودش جزو بهترین‌ها محسوب می‌شد و سیستم مبارزات نیز جذابیت زیادی را به گیم‌پلی تزریق می‌کرد.

 

بازی PayDay 2

کیانو ریوز در بازی PayDay 2

یک بازی دیگر بر اساس شخصیت جان ویک! این بار در یک محتوای دانلودی برای بازی PayDay 2 شاهد حضور این کاراکتر بودیم. بازیکن‌ها می‌توانستند در محیط‌هایی که بر اساس فیلم‌های این مجموعه طراحی شده بودند، کنترل جان ویک را به دست بگیرند. بازی دارای دو حالت بود که یکی به صورت اکشن و دیگری به شکل مخفی‌کاری دنبال می‌شد. هر دوی این حالت‌ها کاملا شبیه و یادآور فیلم‌های جان ویک بودند و به همین خاطر جذابیت بالایی داشتند. به طور کلی PayDay 2 بهترین عنوانی است که در آن شاهد حضور جان ویک بوده‌ایم.

 

بازی Cyberpunk 2077

کیانو ریوز در بازی Cyberpunk 2077

وقتی درباره حضور کیانو ریوز در بازی های ویدیویی صحبت می‌کنیم، قبل از هر چیز به یاد بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077 می‌افتیم. آنطور که از شواهد و قرائن مشخص است، این بازی مهمترین و تاثیرگذارترین حضور ریوز در دنیای گیم خواهد بود. فقط امیدواریم که شخصیت او کلیشه‌ای نباشد و نقش پررنگی در خط داستانی اصلی بازی ایفا کند. پاییز امسال می‌توانیم شاهد کیانو ریوز در بازی Cyberpunk 2077 باشیم. برای آشنایی بیشتر با بازی Cyberpunk 2077 می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

در این مقاله مروری بر حضور کیانو ریوز در بازی های ویدیویی داشتیم. نظر شما درباره کیانو ریوز چیست؟ از کدام فیلم‌های او بیشتر خوشتان می‌آید؟ کدام یک از بازی‌های او را تجربه کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در این رابطه با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402