15 ترفند iOS 14 که خوب است بدانید!

ترفندهای ios 14
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اپل رسما از iOS 14 در رویداد آنلاین WWDC 2020 پرده‌برداری کرد. در این مقاله قصد داریم شما را با 15 ترفند iOS 14 آشنا کنیم. همراه ما باشید.

این‌طور به نظر می‌آید که اپل در iOS 14 تقریبا به بسیاری از خواسته‌های کاربران خود توجه ویژه‌ای نشان داده است و سعی بر آن داشته تا آن دسته از ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که کاربرانش مدت‌ها خواستار آن بودند را برآورده سازد. از آن‌جا که اپل در هر به‌روزرسانی خود امکانات زیاد و متنوعی را ارائه می‌دهد، در رویداد آنلاین WWDC 2020 قادر به پوشش همه آن‌ها نبوده و مطمئنا تعداد زیادی از ترفندها و امکانات جدید ناگفته مانده‌اند. در این مقاله از پلازا سعی داریم شما را با آن دسته از ویژگی‌های iOS 14 که کمتر به آن‌ها پرداخته شده است آشنا کنیم. شاید در نگاه اول این ترفندهای مخفی iOS 14 ساده به نظر بیایند، اما مطمئن باشید که دانستن آن‌ها باعث می‌شود که تجربه کاربری بهتری از گوشی آیفون خود داشته باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • 15 ترفند iOS 14 که خوب است بدانید!
    • ترفند Back Tab
    • تغییر مرورگر و اپلیکیشن پیش فرض Mail
    • تغییر فرمت و رزولوشن در دوربین
    • استفاده برنامه ها از دوربین یا میکروفن گوشی
    • ساخت ویجت هوشمند
    • و…

 


15 ترفند iOS 14 که خوب است بدانید!


ترفندهای iOS 14 به درد آن دسته از کاربران آیفون می‌خورند که قصد دارند به زودی گوشی خود را آپدیت کنند. در ادامه با 15 ترفند iOS 14 آشنا خواهیم شد.

 

ترفند Back Tap

اگر به دنبال راهی راحت‌تر و سریع‌تر برای اسکرین‌شات گرفتن یا اجرای یک اپلیکیشن خاص هستید، iOS 14 ترفند جدیدی را با عنوان Back Tap معرفی کرده است که باعث صرفه‌جویی در وقت شما خواهد شد. این ترفند iOS 14 به شما این امکان را می‌دهد که با دوبار یا سه بار ضربه زدن به پشت گوشی آیفون خود، عمل خاصی را انجام دهید؛ مثلا اسکرین‌شات بگیرید یا صدای گوشی را کم و زیاد کنید. برای فعال کردن این ویژگی کاربردی به مسیر زیر بروید:

Setting > Accessibility > Touch > Back Tap

جالب این که این ترفند آیفون حتی اگر گوشی شما کاور هم داشته باشد عمل می‌کند. متاسفانه این ترفند مخفی iOS 14 در همه گوشی‌های آیفون از جمله گوشی‌های آیفون سری E قابل استفاده نیست، اما در تمامی گوشی‌های آیفون 10 و بالاتر قابل استفاده است.

بک تب در iOS 14 / ترفندهای آیفون

 

امکان تغییر مرورگر و اپلیکیشن پیش‌فرض

اپ استور iOS پر از اپلیکیشن‌های Mail و مرورگرهای جالب است. اما حتی اگر شما این اپلیکیشن‌ها را دانلود کنید، هنوز هم مجبور به استفاده از برنامه Mail و مرورگر Safari پیش فرض روی گوشی خود هستید. ولی iOS 14 یک تغییر کلیدی را معرفی می‌کند. در iOS 14 شما امکان تغییر برنامه Mail و مرورگر پیش فرض خود و جایگزین کردن آنها با یک برنامه دیگر را دارید. حالا اگر روی لینک یک وبسایت کلیک کنید، آدرس مورد نظر به جای باز شدن در سافاری در مرورگر انتخابی خودتان باز خواهد شد.

 

تغییر فرمت و رزولوشن در دوربین

ترفندهای ios 14 / تنظیمات رزولوشن در خود دوربین

مدت‌ها است که کاربران گوشی‌های آیفون از شرکت اپل تقاضا دارند که امکان تغییر فرمت و رزولوشن ویدیوها را از طریق خود دوربین داشته باشند، به جای اینکه این تغییرات را از طریق مسیر Setting > Camera اعمال کنند. سرانجام شرکت آیفون به این خواسته کاربرانش توجه کرده و این امکان را در iOS 14  فراهم کرده است. برای استفاده از این ترفند مخفی iOS 14 کافی است یکبار مسیر زیر را دنبال کنید:

Setting > Camera > Record Video

سپس گزینه Video format control را فعال کنید. اکنون به راحتی از طریق برنامه دوربین و نه Setting می‌توانید کیفت تصویر ویدیو را انتخاب کنید. برای این منظور وارد برنامه دوربین شوید. به سادگی در گوشه بالا سمت راست رزولوشن یا کیفیت تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید. این قابلیت در آیفون 11 با iOS 13.3 وجود داشت، اما حالا تمامی گوشی‌های آیفون که مجهز به iOS 14 باشند نیز می‌توانند از این ترفند آیفون بهره‌مند شوند.

 

استفاده برنامه ها از دوربین یا میکروفن گوشی

ترفند ios 14

شرکت اپل با انتشار iOS 14 سطح جدیدی از حفظ حریم خصوصی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. به این شکل که اگر برنامه‌ای از دوربین گوشی در حال استفاده باشد، یک نقطه کوچک سبز و اگر درحال استفاده از میکروفن گوشی باشد، یک نقطه کوچک نارنجی رنگ را در کنار علامت وای‌فای مشاهده خواهید کرد.

 

ساخت ویجت هوشمند

ویجت هوشمند / ترفند مخفی ios 14

اپل در iOS 14 ویجت‌های جدید و کاربردی‌تر از قبل را معرفی کرده است. حتی این امکان وجود دارد که سایز دلخواه از ویجت خود را انتخاب کنید. اما کارایی ویجت‌ها در iOS 14 تنها محدود به تغییر اندازه آن‌ها و یا امکان قرار دادن آن‌ها بر روی صفحه اصلی نمی‌شود؛ بلکه شما می‌توانید با انتخاب ویجت هوشمند، ویجت‌هایی را که بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنید را در یک دسته داشته باشید و به آسانی در بین آن‌ها حرکت کنید.

اگر فکر می‌کنید که قابلیت‌های ویجت هوشمند به همین‌جا ختم می‌شود سخت در اشتباه هستید؛ چون علاوه بر مورد ذکر شده، ویجت هوشمند می‌تواند به صورت خودکار بر اساس زمان و مکان ویجت‌های متفاوتی را نمایش دهد. به عنوان مثال می‌توانید تنظیم کنید که مثلا در صبح ویجت آب‌وهوا نمایش داده شود، در طول روز ویجت قرار ملاقات‌ها و در شب نیز ویجت‌های سلامتی و میزان فعالیت بدنی.

 

دکمه بازگشت

دکمه بازگشت iOS 14 / ترفند مخفی ios 14

فرض کنید که در این مسیر Setting > Accessibility > Touch > Back Tap قرار دارید. اگر بخواهید به منوی Setting بازگردید، چند مرتبه باید گزینه بک را بزنید؟ در جدیدترین ترفند iOS 14 دیگر نیازی به پشت سرهم زدن دکمه بک نخواهد بود. به سادگی چندین ثانیه دکمه بک را فشار دهید و خواهید دید که یک منو برای شما نمایان خواهد شد و با کلیک بر مثلا گزینه Setting، به صفحه تنظیمات گوشی باز خواهید گشت.

 

تشخیص صدا

تشخیص صدا در iOS 14 / ترفندهای مخفی ios 14

همان‌طور که تا به حال متوجه شده‌اید ترفندهای iOS 14 تاکنون بسیار کاربردی بوده‌اند، اما قصد داریم شما را با یکی از بهترین و کاربردی‌ترین آن‌ها آشنا کنیم. با این ترفند iOS 14 عملا گوشی شما قادر خواهد بود به صدای محیط گوش دهد و مثلا اگر صدای گریه نوزاد و یا صدای زنگ در یا هر صدایی که شما تعیین کرده‌اید را بشنود، شما را از آن آگاه خواهد کرد. بدون تردید این قابلیت جدید بسیار مناسب افراد با مشکلات شنوایی و یا افراد ناشنوا و یا حتی سالمندان خواهد بود. برای فعال کردن تشخصی صدا مسیر زیر را دنبال کنید:

Setting > Accessibility > Sound Recognition

سپس گزینه Sound Recognition را فعال کنید و در قسمت Sounds نیز می‌توانید صداهایی را که می‌خواهد از آن آگاهی پیدا کنید را مشخص کنید.

 

اضافه کردن اپلیکیشن به Library

ترفند آیفون / اضافه کردن برنامه به app library

اگر اپلیکیشنی را دانلود کرده باشید و نمی‌خواهید آن برنامه بروی صفحه اصلی نمایش داد شود و یا برنامه‌ای را بر روی گوشی خود دارید که زیاد از آن استفاده نمی‌کنید، این ترفند iOS 14 حتما به کار شما خواهد آمد. این ترفند آیفون به شما این امکان را می‌دهد که به جای حذف کردن برنامه از روی گوشی خود، به سادگی آن را از روی صفحه اصلی حذف کنید و به App Library که در آخرین صفحه اسپرینگ بورد قرار دارد، منتقل کنید. برای استفاده از این ترفند iOS 14، برنامه مورد نظر را برای چند ثانیه فشار دهید و سپس بر روی Remove App کلیک کنید. با سه گزینه مواجه خواهید شد. بر روی گزینه دوم یعنی Add to Library کلیک کنید. سپس خواهید دید که اپلیکیشن از صفحه اصلی حذف شده و به App Library منتقل شده است.

 

پنهان کردن نوتیفیکیشن تماس ورودی

تماس تلفنی iOS 14 / ترفندهای آیفون

از دیگر مزایای iOS 14 ارتقاء رابط کاربری آن است. در نسخه‌های قبلی iOS زمانی که شخصی با شما تماس می‌گرفت، کل صفحه گوشی درگیر این تماس تلفنی می‌شد و شما عملا به گوشی خود دسترسی نداشتید. اما در iOS 14 تماس تلفنی در یک کادر کوچک در بالای صفحه ظاهر خواهد شد و شما قادر خواهید بود به تمام منوهای گوشی و همچنین قابلیت‌های آن دسترسی داشته باشید، بدون اینکه نگران رد کردن تماس باشید.

 

یادآور شارژ ایرپاد

ترفندهای ios 14

از دیگر ترفندهای iOS 14 می‌توان به این مورد اشاره کرد که هر زمان که ایرپاد شما نیاز به شارژ شدن داشته باشد، iOS 14 با ارسال یک پیغام نوتیفیکشن شما را آگاه خواهد کرد.

 

دسترسی به لوکیشن تقریبی

ترفند ios 14

از دیگر تمهیدات جدید امنیتی در iOS 14 این است که می‌توانید مشخص کنید چه اپلیکیشن‌هایی به مکان دقیق شما و چه اپلیکیشن‌هایی فقط به مکان تقریبی شما دسترسی داشته باشند. برای دسترسی به این ترفند iOS 14 مسیر ذکر شده را دنبال کنید:

Setting > Location Services

سپس بر روی اپلیکیشن مورد نظر رفته و Precise Location را غیر فعال کنید. با غیر فعال کردن این گزینه اپلیکیشن مورد نظر فقط به مکان تقریبی شما دسترسی خواهد داشت و نه مکان دقیق شما. لازم به ذکر است گزینه Precise Location در اپلیکیشن‌هایی مثل Map و یا اسنپ و دیگر اپلیکیشن‌های مشابه بصورت پیش فرض فعال است.

 

توصیه های امنیتی

ترفند مخفی ios 14

در iOS 14 نیز مشابه iOS 12 و iOS 13 امکان ذخیره کردن پسورد در iCloud Keychain وجود دارد؛ البته با یک برتری قابل توجه. در iOS 14 اگر پسورد انتخابی شما خیلی قوی و امن نباشد، با یک اخطار مواجه خواهید شد و آن اکانتی که پسورد نامناسبی دارد را به شما نشان خواهد داد و می‌توانید اقدام به اصلاح آن پسورد ضعیف کنید. این ترفند iOS 14 بخشی از iCloud Keychain است.

 

پین کردن چند پیام در مسنجر

ترفندهای مخفی ios 14

در iOS 14 این امکان برای شما وجود دارد که گفتگوهای مهم خود را در بالای صفحه پین کنید. کافی است که یک گفتگو را به سمت راست بکشید و گزینه Pin را انتخاب کنید. اگر برای یک گفتگو بخواهید این کار را انجام دهید، ساده به نظر می‌رسد؛ اما گر بخواهید این کار برای تعداد بیشتری گفتگو انجام دهید چه؟ به طور حتم پین کردن تک تک گفتگوهای مورد نظر شما بسیار وقت‌گیر خواهد بود. اما به سادگی و با استفاده از یکی دیگر از ترفندهای مخفی iOS 14 مشکل حل خواهد شد. بر روی گزینه منو زده و سپس گزینه Edit Pin را انتخاب کنید و به این صورت می‌توانید به سرعت چندین گفتگو را Pin و یا Unpin کنید.

 

سیری جدید

سیری در iOS 14 / ترفند آیفون

در iOS 14 شما می‌توانید با کمک سیری تنظیمات خودکاری را برای زمانی که گوشی در حال شارژ شدن است یا زمانی که شارژ گوشی بسیار کم است اعمال کنید. به عنوان مثال وقتی گوشی در حال شارژ شدن است، بلوتوث خاموش شود یا وای فای غیر فعال گردد.

 

نوتیفیکشن دستگاه های وصل شده به بلوتوث

تغییری پر استقبال و خوشایند! در iOS 14 نوتیفیکشن دستگاه وصل شده به بلوتوث گوشی شما در بالای صفحه به صورت یک بنر کوچک ظاهر می‌شود. در نتیجه به کمک این ترفند iOS 14 برای اطلاع از دستگاه‌های وصل شده به بلوتوثتان دیگر نیازی به رفتن به Control Centre نیست.

بلوتوث نوتیفیکیشن در iOS 14 / ترفندهای آیفون

به نظر می‌رسد که iOS 14 با وجود این ترفندهای عالی بتواند در بین کاربران اپل برای خود محبوبیتی کسب کند. البته iOS 14 هنوز به صورت رسمی برای عموم قابل استفاده نیست، اما اگر با خواندن این مقاله ترغیب به استفاده از آن شدید و می‌خواهید ترفندهای مخفی iOS 14 را امتحان کنید، می‌توانید نسخه بتا‌ی iOS 14 را بر گوشی خود نصب کنید. کدام ترفند iOS 14 توانسته است نظر شما را بیشتر به خود جلب کند؟ لطفا زیر همین مقاله نظرات خودتان را برای ما بنویسید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402