راهنمای خرید هارد اکسترنال برای ایکس باکس وان و PS4

راهنمای خرید هارد اکسترنال ایکس باکس / نکات هارد اکسترنال در ایکس باکس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هاردهای اکسترنال بهترین ابزار برای نگه‌داری از فایل‌های حجیم و بازی‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس هستند و می‌توانند در مدیریت حافظه کنسول نقش مهمی ایفا کنند. به همین خاطر در این راهنمای خرید هارد اکسترنال ایکس باکس به تمام نکات مهمی که باید پیش از خرید در بازار، به آن‌ها توجه داشته باشید خواهیم پرداخت.

خرید بهترین هارد اکسترنال برای Xbox One یا PS4 می‌تواند به اندازه زیادی به شما در مدیریت بازی‌هایتان کمک کند. شاید چندین سال پیش که این دو کنسول بازی وارد بازار شدند 500 گیگابایت فضایی کافی به نظر می‌رسید، اما امروزه بازی‌ها حجم بسیار بیشتری پیدا کردند و اگر DLC یا پچ‌های مورد نیاز آن‌ها را هم در نظر بگیریم می‌بینیم واقعا یک هارد 500 گیگابایتی یا حتی در مدل‌های گرانتر 1 ترابایتی، نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای ما باشد.

در حال حاضر روز به روز به تعداد بازی‌هایی که حجمشان از 50 یا حتی 100 گیگابایت فراتر می‌رود اضافه می‌شود و خیلی سریع ممکن است فضای هارد کاملا اشغال شود و شما مجبور شوید برای دانلود بازی‌های جدید برخی از بازی‌های قدیمی‌تان را حذف کنید. البته راه‌حل دومی هم وجود دارد و آن هم خرید هارد اکسترنال برای PS4 و ایکس باکس وان است.

هردو این کنسول‌ها از هارد اکسترنال پشتیبانی می‌کنند و مهمتر اینکه راه‌اندازی و استفاده از یک هارد اکسترنال در ایکس باکس یا پلی‌استیشن، نیاز به آموزش یا دنبال کردن نکات خاصی ندارد و به راحتی امکان‌پذیر است. فقط کافی است آن‌ها را به یک شکل فرمت کرده و سپس از طریق درگاه USB به کنسول متصل کنید. اگر از فضای اندک هارد کنسول خود خسته شدید، حتما در ادامه این راهنمای خرید هارد اکسترنال برای ایکس باکس سری اس و پلی‌استیشن 4 همراه پلازا باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

نکات مهم در خرید هارد اکسترنال برای ایکس باکس و پلی‌استیشن

یکی از نکات قبل از خرید هارد برای ایکس باکس و PS4 حداکثر ظرفیت پشتیبانی شده توسط این کنسول‌ها است. سونی و مایکروسافت هردو برای هارد دیسک‌های اکسترنال محدودیت حجمی تعیین کردند. در ایکس باکس وان شما در نهایت می‌توانید از 16 ترابایت فضای ذخیره‌سازی خارجی و در PS4 نیز از 8 ترابایت فضای اضافی بهره ببرید. افزون بر این برای استفاده از هارد اکسترنال در پلی‌استیشن 4 باید کنسول شما به فریمور نسخه 4.50 یا جدیدتر به‌روزرسانی شده باشد.

خبر خوب این است که برای خرید هارد اکسترنال برای ایکس باکس وان یا PS4 نیازی نیست در بازار به دنبال هارد اکسترنال خاصی بگردید و می‌توانید از هر هارد اکسترنالی استفاده کنید. برای ایکس باکس و پلی‌استیشن هم باید به دنبال همان نکات و خصوصیاتی باشید که در حالت عادی و در هنگام خرید هارد اکسترنال به آن‌ها توجه می‌کنید؛ مثلا فضای کافی، سرعت خوانش مناسب، اندازه کوچک و اعتبار برند سازنده.

PS4 xbox one external hard drive / خرید هارد اکسترنال برای ps4

علاوه بر این هنگام خرید هارد اکسترنال برای PS4 حتما باید هاردی خریداری کنید که حداقل 250 گیگابایت ظرفیت داشته و از USB 3.0 پشتیبانی کند. به همین ترتیب در ایکس باکس وان نیز ظرفیت هارد باید حداقل 128 گیگابایت باشد و مانند PS4 از USB 3.0 پشتیبانی کند.

اما یک نکته مهم که باید مدنظر داشته باشید، مربوط به بهترین هارد اکسترنال برای PS5 یا ایکس باکس سری ایکس است. هاردهایی که در این مطلب معرفی می‌کنیم، انتخاب مناسبی برای این دو کنسول نیستند چرا که بازی‌های نسل جدید برای اجرا شدن به بهترین شکل ممکن، نیاز به SSD های مخصوص دارند که به مراتب گران‌تر از این هاردها هستند. البته هردو این کنسول‌ها از اتصال هارد اکسترنال پشتیبانی می‌کنند و همچنان می‌توانید بازی‌های نسل قبل را با آن‌ها اجرا کنید. در غیر این صورت بهتر است برای خرید هارد ایکس باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5، کمی هزینه بیشتری کنید و یک هارد SSD پرسرعت خریداری کنید.

راهنمای خرید هارد اکسترنال برای ایکس باکس و PS4

هارد دیسک‌های اکسترنال امروزه در مدل‌ها و قیمت‌های متنوعی عرضه می‌شوند و به همین دلیل دست شما در خرید هارد اکسترنال برای PS4 و ایکس باکس وان باز است. البته از طرف دیگر همین موضوع ممکن است انتخاب هارد را برای برخی از کاربران مشکل کند. به همین دلیل ما فهرستی از بهترین هارد اکسترنال برای PS4 و ایکس باکس وان را آماده کرده‌ایم تا بتوانید انتخاب آسان‌تری داشته باشید. توجه داشته باشید که هرکدام از این هارد دیسک‌ها در ظرفیت‌های مختلفی عرضه می‌شوند که بسته به نحوه استفاده باید ظرفیتی که بیشتر از همه مناسب شما است را خریداری کنید.

1. وسترن دیجیتال Elements

راهنمای خرید هارد اکسترنال ایکس باکس / نکات هارد اکسترنال در ایکس باکس

  • ظرفیت: 4 ترابایت
  • سرعت: 102 مگابایت برثانیه
  • قیمت: 4 میلیون تومان

نقاط قوت: ظرفیت بالا و کافی برای ذخیره بازی‌ها، ارزش خرید بالا نسبت به قیمت

نقاط ضعف: طراحی بیش از حد ساده

بهترین هارد اکسترنال بازار برای ایکس باکس وان و پلی‌استیشن 4، هاردهای اکسترنال سری Elemnts وسترن دیجیتال هستند. هاردهایی که مدت‌هاست پرفروش‌ترین هاردهای اکسترنال آمازون به‌حساب می‌آیند و یک انتخاب مطمئن برای کنسول‌های بازی و سایر دستگاه‌ها مثل کامپیوتر و لپ‌تاپ هستند.

در این سری بهترین انتخاب نسخه 4 ترابایتی است که بهترین تعادل را میان ظرفیت و قیمت دارد. با این ظرفیت شما می‌توانید تا حدود 80 بازی با میانگین ظرفیت 50 گیگابایت، را در آن واحد روی هارد داشته باشید. وسترن دیجیتال برندی است که سال‌هاست در زمینه تولید حافظه‌های کامپیوتری فعالیت می‌کند و محصولات آن‌ها همیشه طول عمر فراوانی داشته‌اند.

2. سیگیت Game Drive for Xbox

راهنمای خرید هارد اکسترنال ایکس باکس / نکات هارد اکسترنال در ایکس باکس

  • ظرفیت: 2 ترابایت
  • سرعت: 140 مگابایت برثانیه
  • قیمت:

نقاط قوت: بهینه‌سازی شده برای ایکس‌باکس، طراحی متفاوت

نقاط ضعف:

از طراحی گرفته تا عملکرد، بهترین هارد برای ایکس باکس سری اس، هارد سیگیت گیم درایو است که به‌طور اختصاصی برای کاربران این کنسول طراحی شده است. این هارد در چند طراحی مختلف که همگی الهام گرفته از طراحی خود ایکس‌باکس هستند وارد بازار شده و بسیار هم جمع‌وجور است. البته این نسخه و همینطور نسخه پلی‌استیشن آن که در ادامه به آن می‌پردازیم، نسبت به هاردهای معمولی که مخصوص کنسول‌ها نیستند، قیمت بالاتری دارند اما در عوض سرعت بالاتری داشته و بدون مشکل با کنسول‌ها کار می‌کنند. سیگیت همچنین با این هارد یک اشتراک یک ماهه گیم‌پس را هم به‌‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

3. وسترن دیجیتال Gaming Works With PlayStation

راهنمای خرید هارد اکسترنال ایکس باکس / نکات هارد اکسترنال در ایکس باکس

  • ظرفیت: 2 ترابایت
  • سرعت: 139 مگابایت برثانیه
  • قیمت:

نقاط قوت: بهینه‌سازی شده برای پلی‌استیشن، طراحی متفاوت

نقاط ضعف: کابل کوتاه

هارد انحصاری وسترن دیجیتال برای پلی‌استیشن 4 به‌لطف طراحی جمع‌وجور و هایلایت‌های آبی رنگ خود، بهترین انتخاب برای این کنسول است. راه‌اندازی این هارد برای PS4 نیز بسیار آسان است و حتی نیازی ندارید آن را فرمت کنید، کافی است هارد را به کنسول وصل کرده و شروع به دانلود بازی‌ها کنید.

این درایو از نظر سرعت و اندازه درست مثل هارد ایکس‌باکس سیگیت است ولی تنها مشکلی که دارد این است که کابل آن کمی کوتاه است و برای کسانی که می‌خواهند آن را در فاصله دورتری از کنسول قرار دهند مناسب نیست.

4. سیلیکون پاور Shockproof

راهنمای خرید هارد اکسترنال ایکس باکس / بهترین هارد اکسترنال برای ps5

  • ظرفیت: 2 ترابایت
  • سرعت: 103 مگابایت برثانیه
  • قیمت: 2 میلیون تومان

نقاط قوت: ضدآب و ضدشوک، کابل جمع شونده

نقاط ضعف: برند کمتر شناخته شده

اگر دارای بچه‌های کوچک هستید یا کنترل خیلی خوبی روی حرکات خودتان ندارید، یک هارد ضدضربه مثل این هارد سیلیکون پاور می‌تواند انتخاب بهتری باشید. گیمرهای زیادی از این هارد تعریف کردند، به‌خصوص ضدضربه بودنش به طوری که می‌توان با خیال راحت آن را به این طرف و آن طرف پرت کرد. البته بهتر است اینکار را نکنید.

این هارد با ظرفیت 2 ترابایتی خود، سرعت 103 مگابایتی دارد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید هارد اکسترنال برای ایکس‌باکس وان و PS4 است. به‌خصوص اگر بخواهید مدام آن را جابه‌جا کنید. البته اندازه آن کمی از رقبا بزرگ‌تر است و سیلیکون پاور هم به اندازه سیگیت یا وسترن دیجیتال شناخته شده نیست. ولی درعوض هارد مقاومت بالایی دارد و می‌تواند سال‌ها برایتان کار کند.

5. سیگیت Game Drive Hub

راهنمای خرید هارد اکسترنال ایکس باکس / نکات هارد اکسترنال در ایکس باکس

  • ظرفیت: 8 ترابایت
  • سرعت: 220 مگابایت برثانیه
  • قیمت:

نقاط قوت: ظرفیت بالا، دو درگاه USB 3.0، منبع تغذیه جداگانه

نقاط ضعف: قیمت بالا، نیاز به پریز برق و جای ثابت دارد

اگر بازی‌های زیادی دارید و می‌خواهید همیشه آن‌ها را نصب و آماده اجرا داشته باشید، نیاز به یک هارد حجیم و با سرعت بالا دارید. گیم‌درایو سیگیت با ظرفیت 8 ترابایتی خود هم یک هارد است و هم یک هاب USB چرا که دارای دو درگاه USB نسل سوم است. از نظر کاربردی بودن و قیمت، این هاب انتخاب بسیار عالی است و اجازه نصب بازی‌های زیادی را به‌شما می‌دهد.

البته PS4 همانطور که گفتیم حداکثر ظرفیتی که برای هاردهای خارجی درنظر گرفته است 8 ترابایت است. یعنی اگر علاوه بر این هاب، یک هارد دیگر هم به کنسول وصل کنید، نمی‌توانید از آن استفاده کنید و باید تمام بازی‌ها را روی همین هاب بریزید. با توجه به ظرفیت 8 ترابایتی، می‌توان گفت فضای کافی برای نصب 160 بازی را خواهید داشت که بیش از اندازه کافی است.

6. هارد اکسترنال توشیبا Canvio Advance

PS4 xbox one external hard drive / راهنمای خرید هارد اکسترنال برای ps4

  • ظرفیت: 1 ترابایت
  • سرعت: 150 مگابایت برثانیه
  • قیمت: حدود 1 میلیون تومان

نقاط قوت: قیمت مناسب نسبت به ظرفیت، سرعت بالاتر نسبت به رقبا

نقاط ضعف: ظرفیت کم

همچنین بخوانید :

اگر قیمت هارد اکسترنال برای PS4 یا ایکس‌باکس برایتان مهم است و تمایلی به پرداخت هزینه زیاد برای هارد ندارید می‌توانید سراغ گزینه‌های با حجم کمتر بروید. در بین گزینه‌های اقتصادی که سرعت خوانش مناسبی دارند، یکی از بهترین گزینه‌ها هارد اکسترنال توشیبا Canvio Advance است. این هارد کاملا مناسب کنسول بازی شماست و علاوه بر این قیمت معقول و اندازه کوچکی هم دارد. با توجه به ظرفیت 1 ترابایتی آن و بسته به بازی‌هایی که می‌خواهید انجام دهید، احتمالا می‌توانید حدود 20 بازی بر روی آن بریزید.

 

7. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My Passport WDBYFT0040B

PS4 xbox one external hard drive / نکات مهم در خرید هارد اکسترنال برای ps4

  • ظرفیت: 4 ترابایت
  • سرعت: 109 مگابایت برثانیه
  • قیمت: حدودا 2 میلیون و 500 هزار تومان

نقاط قوت: قیمت مناسب نسبت به ظرفیت، طراحی زیباتر

نقاط ضعف:

هارد My Passport وسترن دیجیتال یکی از گزینه‌های ساده و قابل اطمینان در این فهرست است. این هارد به نسبت ظرفیتی که به شما ارائه می‌دهد، قیمت قابل قبولی دارد. از نظر ظاهری نیز این هارد ظاهر زیبا و شیکی دارد، به طوری که در نگاه اول گمان می‌کنید آن را برای کنسول ایکس باکس وان طراحی کرده‌اند. البته این طراحی نقطه ضعفی هم دارد و آن هم این است که به سادگی لکه و اثر انگشت را جذب خود می‌کند. این هارد در ظرفیت‌های کوچکتری مثل 1 یا 2 ترابایت نیز عرضه می‌شود، ولی از دید ما 4 ترابایت بهترین ظرفیت است.

8. هارد اکسترنال سیگیت Expansion Desktop

PS4 xbox one external hard drive / نکات خرید هارد اکسترنال برای ایکس باکس وان

  • ظرفیت: 4 ترابایت
  • سرعت: 135 مگابایت برثانیه
  • قیمت: از 2 میلیون و 400 تا 700 هزار تومان

نقاط قوت: منبع تغذیه جداگانه، قیمت مناسب

نقاط ضعف: نیاز به جای ثابت دارد

هارد دیسک Expansion Desktop سیگیت در کنار مدل Game Drive Hub تنها هاردهای اکسترنال حاضر در این فهرست است که برای استفاده از آن باید یک منبع تغذیه جداگانه در اختیارش قرار دهید. این هارد برخلاف دیگر هاردها به گونه‌ای ساخته نشده که شما بتوانید آن را جابه‌جا کنید و باید یک جای ثابت برایش در نظر بگیرید. این محصول نه‌تنها به یک منبع تغذیه نیاز دارد، بلکه اندازه تقریبا بزرگی هم دارد و بخش بزرگی از فضای کنار کنسول شما را اشغال خواهد کرد. با این همه به نسبت هزینه‌ای که برایش پرداخت می‌کنید، این هارد ارزش زیادی دارد. به خصوص از آنجایی که به PS4 و ایکس باکس وان هم شباهت دارد و می‌تواند در کنار آن‌ها قرار بگیرد.

سخن پایانی

مهمترین نکته‌ای که در این راهنمای خرید هارد اکسترنال ایکس باکس و PS4 باید روی آن تاکید کنیم این است که به شرکت سازنده هارد توجه کنید. خبر بد این است که در بین قطعات کامپیوتری، هارد دیسک‌ها از جمله قطعاتی هستند که بیشتر از همه امکان از کار افتادن آن‌ها وجود دارد. به همین دلیل وقتی برای خرید هارد اکسترنال برای PS4 و ایکس باکس خود به بازار می‌رویم بهتر است به دنبال یک برند معتبر باشیم که تا چندین سال محصول خود را گارانتی کند، نه یک شرکت بی‌نام و نشان که به محض اینکه مشکلی پیش بیاید جواب شما را نمی‌دهد. علاوه بر این هارد دیسک‌های شرکت‌های معتبر خیلی کمتر از کار می‌افتند و مهمترین مسئله هم همین است؛ زیرا شما می‌خواهید بازی‌ها و اطلاعاتی که برایتان اهمیت زیادی دارد را در این هاردها ذخیره کنید. از نظر شما مهمترین نکات هارد اکسترنال در ایکس باکس و پلی‌استیشن چه مواردی هستند؟ شما کدام هارد را پیشنهاد می‌کنید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402