بهترین کاراکترهای سریال های نمایش خانگی ؛ از بابا اتی تا قباد!

بهترین کاراکترهای سریال های نمایش خانگی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

این روزها شبکه نمایش خانگی مخاطبان تلویزیون را ربوده و به انتخاب اول بسیاری از مردم ایران برای تماشای سریال ایرانی تبدیل شده است. اینجا بهترین کاراکترهای سریال های نمایش خانگی را با هم مرور می‌کنیم.

تنور سریال‌های نمایش خانگی این روزها بیش از هر زمان دیگری داغ شده است. پس از آزمون و خطاهای بسیاری که در این مدیوم انجام شد و تغییرات در ساز و کار توزیع آثار تولیدی در این حوزه، حالا شبکه نمایش خانگی محل فعالیت هزاران هزار نفر شده است و مخاطبانش روز به روز بیشتر می‌شوند. در این شرایط هم سرمایه‌گذاران تمایل دارند سریال نمایش خانگی با کیفیت تولید کنند و هم سینماگران ترجیح می‌دهند به جای حضور در یک فیلم سینمایی متوسط، در سریالی پرمخاطب نقشی مهم داشته باشند.

بهترین کاراکترهای سریال های نمایش خانگی

به دلیل رونق روزافزون این سریال‌ها و به بهانه درخشش بازیگرانی چون پرویز پرستویی و هدیه تهرانی در سریال همگناه، تصمیم گرفتیم بهترین کاراکترهای سریال های نمایش خانگی را که پخش آنها به پایان رسیده با هم مرور کنیم. البته این لیست می‌توانست خیلی طولانی‌تر شود، اما ما سعی کردیم تعدادی از به‌یادماندنی‌ترین کاراکترهای سریال نمایش خانگی را انتخاب کنیم. همانطور که ذکر شد سریال‌های دل، همگناه و آقازاده که در حال حاضر در حال پخش هستند را هم در نظر نگرفته‌ایم. با پلازا و این پرونده خواندنی همراه ما باشید تا ماندگارترین و بهترین کاراکترهای سریال های نمایش خانگی را برایتان معرفی کنیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


بهترین کاراکترهای سریال های نمایش خانگی (مردان)


انتخاب بهترین کاراکترهای سریال های نمایش خانگی به سبب تعدد بازیگر و نقش در این آثار، کار دشواری است. در ادامه به معرفی بهترین کاراکترهای مرد سریال های نمایش خانگی می‌پردازیم.

 

بزرگ آقا

بهترین کاراکترهای سریال های نمایش خانگی

  • بازیگر: علی نصیریان
  • سریال: شهرزاد

یکی از بهترین کاراکترهای سریال های نمایش خانگی بدون استثنا شخصیت بزرگ آقا در سریال شهرزاد است که علی نصیریان به شکل استادانه‌ای آن را ایفا کرده است. بزرگ آقا در واقع یک پدرخوانده ایرانی بود که با شخصیت‌پردازی دقیق حسن فتحی و بازی بی‌نقص علی نصیریان به یکی از ماندگارترین شخصیت‌های سریال‌های تلویزیونی تبدیل شد. البته نصیریان فقط در فصل اول این سریال بازی داشت و در انتهای فصل اول به قتل می‌رسید. این بازیگر بزرگ چندی پیش در پاسخ به این سوال که چرا در فصل‌های دوم و سوم شهرزاد بازی نکرده است اعلام کرد:

از من دعوت کردند تا در سریال حضور داشته باشم و بصورت فلاش‌بک از من یاد شود، اما من این مدلی دوست نداشتم و می‌دانستم پس از مرگ بزرگ آقا این شکلی خوب نمی‌شود. ساختند و دیدیم هم که خوب نشد!

بابا اتی

بهترین کاراکتر سریال های نمایش خانگی

  • بازیگر: جواد عزتی
  • سریال: قهوه تلخ

جواد عزتی این روزها بی‌شک یکی از پنج بازیگر برتر سینمای ایران است. عزتی قبل از «قهوه تلخ» در فیلم و سریال‌های مختلف نقش‌های اغلب شوخ و بامزه بازی کرده بود. اما در قهوه تلخ با گریمی عجیب و غریب کاراکتری خلق کرد که به معنای واقعی کلمه جزو بهترین کاراکترهای سریال های نمایش خانگی هست و خواهد بود. بابا اتی که پیرمردی حواس‌پرت و هوس‌ران بود و اغلب با ارواح و اجنه و در و دیوار صحبت می‌کرد، با گریمی خارق‌العاده در بسیاری از سکانس‌ها و قسمت‌ها یک تنه بار کمدی «قهوه تلخ» را به دوش می‌کشید و مخاطبان را روده‌بر می‌کرد.

 

قباد دیوان سالار

بهترین کاراکترهای سریال های نمایش خانگی

  • بازیگر: شهاب حسینی
  • سریال: شهرزاد

شخصیت قباد دیوان‌سالار را شاید بتوان جذاب‌ترین و درخشان‌ترین نقش‌آفرینی شهاب حسینی و قطعا یکی از ده کاراکتر به‌یادماندنی سریال‌های تلویزیونی دانست. او در این سریال در نقش رقیب عشقی فرهاد و جانشین بزرگ آقا از یک مرد تحقیر شده افسرده، تنها و ترسو که اسیر شیرین است، به جایی می‌رسد که برای رسیدن به شهرزاد آدم می‌کشد و قصد دارد او را به زور به ازدواج با خودش راضی کند. او برای اولین بار طعم دوست داشتن را می‌چشد و عمیقا عاشق شهرزاد می‌شود. قباد آنقدر به عنوان یک ضدقهرمان برای مخاطبان دوست‌داشتنی بود که وقتی در انتهای فصل سوم کشته شد و شهرزاد به فرهاد رسید، بسیاری از مخاطبان از این پایان‌بندی ناراضی بودند و دوست داشتند شهرزاد با قباد ازدواج کند!

 

هوشنگ شرافت

بهترین کاراکترهای سریال های نمایش خانگی

  • بازیگر: فرهاد اصلانی
  • سریال: هیولا

سریال هیولای مهران مدیری بازگشت نسبتا موفقیت‌آمیز او به عرصه سریال‌سازی و همکاری مجدد با پیمان قاسم‌خانی بود که با استقبال بسیار خوبی در شبکه نمایش خانگی مواجه شد. مدیری در این سریال نقش اول سریالش هوشنگ شرافت را به فرهاد اصلانی سپرد و او به معنای واقعی کلمه یکی از بهترین کاراکترهای سریال های نمایش خانگی را خلق کرد. از فیزیک و میمک صورت تا لحن حرف زدن و راه رفتن و حتی نحوه تعجب فرهاد اصلانی همه و همه سبب شد تا اصلانی بار دیگر ثابت کند در تمام ژانرها بازیگری درجه یک است. او در این سریال نقش معلمی شریف و با وجدان داشت که به دلیل غرق شدن در لذت حاصل از پول‌های بادآورده به تدریج شرافت خود را از دست می‌دهد.

 

پیمان

کاراکترهای سریال نمایش خانگی

  • بازیگر: هومن سیدی
  • سریال: عاشقانه

هومن سیدی را تا قبل از سریال عاشقانه به عنوان کارگردانی کاربلد می‌شناختیم که هرازگاهی نقش‌های جدی هم بازی می‌کرد. اما در عاشقانه نقش یک پسر جذاب و متفاوت را بازی کرد که لحن حرف زدن خاصی داشت و مدام با دختران مختلف در ارتباط بود. او روی قسمت‌های مختلف بدنش خالکوبی کرده بود و با برنده شدن لاتاری تصمیم داشت خواهر و دوستانش را تنها بگذارد. پیمان از همان چند قسمت اول در میان قشر جوان به محبوبیت فوق‌العاده‌ای دست پیدا کرد و برای همین نقش تندیس بهترین بازیگر جشن حافظ را هم به خود اختصاص داد. سیدی در ادامه در سریال «گلشیفته» هم مشابه همین نقش را به نوعی دیگر تکرار کرد.

 

آرمین مشرقی

بهترین کاراکترهای سریال های نمایش خانگی

  • بازیگر: ساعد سهیلی
  • سریال: نهنگ آبی

چند سالی می‌شود که ساعد سهیلی با بازی‌های خوب در فیلم‌های سینمایی مختلف رفته رفته خود را به عنوان بازیگری توانمند و مسلط به سینمای ایران تحمیل کرد و بازی‌های خوبی هم در آثاری چون «چند متر مکعب عشق»، «رخ دیوانه» و «لاتاری» داشت. اما شخصیت آرمین مشرقی بُعد جدیدی از سهیلی را پیش روی مخاطبان سینما و تلویزیون گذاشت. یک هکر جوان و نابغه که ابتدا خودش به دام می‌افتد، اما با نبوغ و دانش و هوش بالایی که دارد شرایط را عوض می‌کند و اطرافیان را به بازی می‌گیرد. با اینکه آرمین مدام در حال انجام اعمال خلاف است، اما آنقدر جذابیت دارد که مخاطب دوست دارد او پیروز هر نبردی باشد.

 

فرهاد دماوندی

بهترین کاراکترهای سریال های نمایش خانگی

  • بازیگر: مصطفی زمانی
  • سریال: شهرزاد

مصطفی زمانی در کنار شهاب حسینی و ترانه علیدوستی، ضلع دیگر مثلث شهرزاد، قباد و فرهاد را ایفا می‌کرد. جوانی با دانش که عاشق شعر و روزنامه‌نگاری است و تلاش می‌کند تا از دکتر مصدق برای رسیدن به آرمان‌هایش حمایت کند. او در مسیر ازدواجش با دختری که عاشقانه او را دوست دارد، دو مانع بسیار بزرگ دارد؛ بزرگ آقا و قباد. زمانی در این اثر کاراکتر فرهاد را پا‌به‌پای شهرزاد بسیار دوست داشتنی خلق کرده است.

 

بلدالملک

بهترین کاراکتر سریال ها

  • بازیگر: مرحوم عارف لرستانی
  • سریال: قهوه تلخ

یکی دیگر از کاراکترهای جذاب و کمیک «قهوه تلخ» شخصیت بلدالملک با بازی مرحوم عارف لرستانی بود. بدون تردید این شخصیت ماندگارترین هنرنمایی عارف لرستانی در سینما و تلویزیون و با اختلاف جزو بهترین کاراکترهای کمدی است که همه مردم ایران به یاد دارند! داد و بیدادهای بلدالملک با تکیه کلام «پدر سوخته» به عنوان یک مامور نظامی محافظه‌کار و نان به نرخ روز خورِ دربار، آنقدر جذاب و تماشایی از آب درآمده بود که نویسندگان رفته رفته نقش او را در این سریال پررنگ‌تر کردند.

 

امیریل زهره خان

بهترین کاراکتر سریال نمایش خانگی

  • بازیگر: هادی کاظمی
  • سریال‌ها: شاهگوش و سال‌های دور از خانه

هادی کاظمی معروف است به ایفای تیپ‌های عجیب و غریب کمدی! از نظام دوبرره در شب‌های برره تا شخصیت جذاب بابا شاه در قهوه تلخ همگی جزو هنرنمایی‌های ویژه هادی کاظمی در قامت یک کمدین هستند. اما امیریل زهره‌خان که کاظمی نقشش را در «شاهگوش» داوود میرباقری ایفا کرد، به معنای واقعی کلمه چیز دیگری بود. یک سرباز تماما گیج و خنگ که وقتی استرس می‌گیرد نیاز مبرم به سرویس بهداشتی پیدا می‌کند با بازی هادی کاظمی بسیار خنده‌دار و درخشان از آب درآمده بود. این شخصیت به عنوان یک کاراکتر فرعی در سریال «شاهگوش» آنقدر محبوب شد که سال گذشته اسپین آف شاهگوش با عنوان «سال‌های دور از خانه» با محوریت او و احمد مهران‌فر ساخته شد.

 

صولت خنجری

بهترین کاراکتر سریال ها

  • بازیگر: احمد مهرانفر
  • سریال‌ها: شاهگوش و سال‌های دور از خانه

سرباز صولت خنجری، دیگر شخصیت به شدت بامزه سریال «شاهگوش» بود که احمد مهران‌فر نقش آن را بازی می‌کرد. یک سرباز بازیگوش و سر به هوا که در کلانتری به عنوان آبدارچی خدمت می‌کرد و مدام تمایل داشت نفوذ خود را در حل و فصل کردن مشکلات نشان بدهد. خنجری دومین تیپ فوق‌العاده‌ای بود که مهران‌فر پس از ارسطوی سریال پایتخت ایفا می‌کرد و زمین تا آسمان با سایر بازی‌های این بازیگر تفاوت داشت. سال گذشته «سال‌های دور از خانه» به عنوان اسپین‌آفی از دو شخصیت زهره و خنجری توسط مجید صالحی ساخته شد که آنجا هم خنجری غوغا به پا می‌کرد.

 

سرگرد سرخی

بهترین کاراکترهای سریال های نمایش خانگی

  • بازیگر: حمیدرضا آذرنگ
  • سریال: شاهگوش

سریال «شاهگوش» در کنار یک دوجین ستاره اسم و رسم دار، از بازیگر باسابقه تئاتر حمیدرضا آذرنگ هم در نقش سرگرد سرخی رونمایی کرد تا این نقش نقطه عطفی در کارنامه کاری آذرنگ باشد. او در این سریال در نقش یک سرگرد عصبی نیروی انتظامی که لهجه‌ای کرمانشاهی دارد بازی کرد و پس از گذشت چندین قسمت از پخش آن، رابطه بین او و سرگرد اسد خفته (فرهاد اصلانی) و سربازان بسیار برای تماشاگر خنده‌دار و جذاب شد. آذرنگ بعد از این سریال، پس از سال‌های بازی در تئاتر، به سرعت وارد دنیای سینما و تلویزیون شد.

 


بهترین کاراکترهای سریال های نمایش خانگی (زنان)


در این قسمت به معرفی بهترین کاراکترهای زن سریال های نمایش خانگی می‌پردازیم.

 

شهرزاد

بهترین کاراکترهای سریال های نمایش خانگی

  • بازیگر: ترانه علیدوستی
  • سریال: شهرزاد

ترانه علیدوستی با بازی در نقش شهرزاد، نه تنها یکی از بهترین کاراکترهای سریال های نمایش خانگی را خلق کرد، بلکه یکی از ماندگارترین کاراکترهای زن در دهه نود را به نام خود ثبت کرد. شهرزاد، دختری جذاب که پزشکی خوانده و عاشق فرهاد است، ناگهان خود را اسیر دامی می‌بیند که بزرگ آقا برایش پهن کرده و حالا باید با قباد زیر یک سقف برود. او از قباد صاحب فرزند می‌شود، اما دوباره بزرگ آقا تصمیم برای طلاقش می‌گیرد! اینجاست که قباد عاشق شده و دلش می‌خواهد به هر قیمتی شده با کنار زدن تمام موانع، شهرزاد را به دست بیاورد. به جرئت می‌توان گفت حسن فتحی و نغمه ثمینی برای شخصیت‌پردازی نقش شهرزاد سنگ تمام گذاشته بودند و البته نتیجه‌اش هم درخشان بود.

 

شیرین دیوان سالار

بهترین کاراکترهای سریال های نمایش خانگی

  • بازیگر: پریناز ایرد‌یار
  • سریال: شهرزاد

پریناز ایزدیار پس از بازی در فیلم و سریال‌های مختلف، اولین قدم بلند برای ستاره شدن را با نقش شیرین در کارنامه کاری خود تجربه کرد. شیرین دختر بزرگ آقا و همسر قباد بود که پس از متارکه با قباد و مرگ پدرش دچار جنون شد و بعدها به کمک پسری به نام صابر عبدلی تصمیم گرفت به کمک شهرزاد از قباد انتقام بگیرد. او با بازی در سه فصل مختلف این سریال و خلق حالات روحی مختلف این شخصیت اعتبار ویژه‌ای به فعالیت هنری‌اش بخشید. به عبارت دیگر شیرینِ سریال «شهرزاد» نقطه عطف و سکوی پرتابی برای پریناز ایزدیار بود.

 

کتایون صوفیان

بهترین کاراکترهای سریال های نمایش خانگی

  • بازیگر: مریلا زارعی
  • سریال: مانکن

مریلا زارعی با اینکه یکی از توانمندترین بازیگران زن ایران در سینمای پس از انقلاب است، اما در سال‌های اخیر اثر و نقش‌آفرینی شاخصی نداشت تا اینکه قرعه ایفای نقش زن بدجنس سریال «مانکن» به نام او افتاد. زارعی که در سال‌های اخیر با نقش‌های مذهبی در اذهان ماندگار شده بود، به یکباره در قامت یک زن پولدار و موفق در زمینه مدلینگ ظاهر شد که در کنار قاچاق دختران به خارج از کشور، تصمیم می‌گیرد به دلیل کینه‌ای که از پسرعمویش به دل دارد، انتقامش را از خانواده آنها بگیرد و پسر جوانشان کاوه را به بردگی خود درآورد. مانکن سال گذشته در نظرسنجی‌های مختلف به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های نمایش خانگی معرفی شد و یکی از دلایل آن حضور مریلا زارعی در این سریال بود. در اینجا می‌توانید بیشتر درباره سریال مانکن بخوانید.

 

شهره

بهترین کاراکترهای سریال های نمایش خانگی

  • بازیگر: شبنم مقدمی
  • سریال: هیولا

شبنم مقدمی دیگر نیازی به معرفی ندارد. به نظر می‌رسد حالا سینمای ایران در زمینه کمدی دوباره بازیگری به دست آورده که ضمن رعایت تمام محدودیت‌ها در بازی، می‌تواند به خوبی از مخاطب خنده بگیرد و باعث ارتقای کیفیت آثار کمدی بشود. مقدمی با اینکه قبل از هیولا در «خجالت نکش» بازی کرده بود، اما در «هیولا» در نقش شهره آنقدر باورپذیر و کمیک ظاهر شد که آن کاراکتر از سوی مخاطبان و منتقدان یکی از کاراکترهای درخشان او لقب گرفت. شهره در عین حال که می‌خواست همسری همراه و بساز برای هوشنگ شرافت باشد، اما نمی‌توانست بی‌خیال زندگی امروزی و مدرن شود و همین سبب می‌شد تناقضی خنده‌دار شکل بگیرد.

 

ونوشه عظیمی

بهترین کاراکترهای سریال های نمایش خانگی

  • بازیگر: پانته‌آ پناهی‌ها
  • سریال: کرگدن

آخرین مورد در فهرست بهترین کاراکترهای سریال های نمایش خانگی، شخصیت ونوشه عظیمی در سریال «کرگدن» است. پانته‌آ پناهی‌ها که سال‌هاست در سینما، تئاتر و سریال‌ها خوش درخشیده، در کرگدن فرصتی به دست آورد تا خود را به عنوان یک ضدقهرمان بی‌رحم در ذهن مخاطب برای همیشه ماندگار کند. او پس از بازی در نقش‌های فرعی مختلف، بالاخره نقش اول زن یک سریال را به دست آورد و دیدیم که با بازی بسیار خوب و حساب‌شده خود ونوشه را به زنی ترسناک در نگاه مخاطبان تبدیل کرد. کاراکتر ونوشه عظیمی بی‌شک یکی از پنج زن خبیث بیست سال گذشته در فیلم و سریال‌های ایرانی است. برای آشنایی بیشتر با سریال کرگدن به این مطلب مراجعه کنید.

 


کلام آخر


حالا که به انتهای این مطلب رسیدیم، بد نیست اشاره کنیم که کاراکترهای مهم دیگری هم در آثار شبکه نمایش خانگی وجود داشتند که در زمان پخش مخاطبان ارتباط بسیار خوبی با آنها برقرار کردند. شاید اگر از حوصله این مطلب خارج نبود، می‌شد شخصیت‌های بابا شاه (هادی کاظمی) در قهوه تلخ، هاشم (مهدی سلطانی)، نصرت (پرویز فلاحی‌پور) و اکرم (گلاره عباسی) در شهرزاد، گیسو (مهناز افشار) در عاشقانه، همتا (نازنین بیاتی) و کاوه (امیرحسین آرمان) در مانکن، کامران کامروا (مهران مدیری) در هیولا، ژاله (ماهور الوند) و آناهیتا (لیلا حاتمی) در نهنگ آبی و دانیال (بانیپال شومون) در کرگدن را در این لیست قرار داد. شما هم در زیر همین پست نظرات خود را درباره بهترین کاراکتر سریال های نمایش خانگی برای ما بنویسید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
ماهرخ
.
01 اردیبهشت 1400، 15:08
پاسخ
0
1
شخصیت های شهرزاد از بین همه شخصیت خیلی خوب بودن هم بازی بهتری داشتن هم به نسبت شخصیت های قوی بودن
avatar
امیر حیدری باطنی
.
03 آذر 1399، 09:11
پاسخ
1
2
باباشاه توی قهوه تلخ شربت توی شهرزاد
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402