معرفی بازی Solar Ash ؛ یک اثر هنری دیگر از خالقان Hyper Light Drifter

معرفی بازی Solar Ash
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سازندگان بازی زیبای Hyper Light Drifter جدیدترین اثر خود را معرفی کردند. اگر می‌خواهید با بازی Solar Ash آشنا شوید، این مقاله را دنبال کنید.

بازی‌های مستقل معمولا از جنبه هنری حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. این بازی‌ها به خاطر آنکه با بودجه‌های محدودتری نسبت به بازی‌های بزرگ و AAA ساخته می‌شوند، بیشتر روی ارائه یک تجربه بصری و شنیداری منحصربه‌فرد تمرکز می‌کنند و همه سعی خود را به کار می‌گیرند تا گیم‌پلی متفاوتی را به نمایش بگذارند. اگر به بازی‌های مستقل علاقه‌مند هستید، به احتمال زیاد باید بازی Hyper Light Drifter را بشناسید. این بازی که در سال 2016 منتشر شد، به عنوان یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌های مستقل در سال‌های اخیر شناخته می‌شود. حالا سازندگان همین بازی به سراغ یک پروژه جدید به اسم Solar Ash رفته‌اند. یک بازی جذاب دیگر که از نظر گرافیکی واقعا زیباست و به نظر می‌رسد که در زمینه گیم‌پلی و موسیقی نیز از کیفیت بالایی برخوردار باشد. 

اولین تریلر بازی Solar Ash در جریان رویداد آنلاین رونمایی از کنسول پلی استیشن 5 به نمایش درآمد. البته این تریلر به قدری کوتاه و مختصر است که اطلاعات زیادی به دست نمی‌دهد، اما حال و هوای بازی را به صورت کلی به نمایش می‌گذارد. در این بازی قرار است هدایت یک شخصیت مونث را به دست بگیریم و به درون یک سیاهچاله سفر کنیم. بر اساس چیزی که در تریلر بازی مشاهده کردیم، پس از ورود به سیاهچاله، یک موجود غول‌پیکر به استقبالمان می‌آید و پس از هشدار دادن به شخصیت اصلی بازی، او را به اعماق سیاهچاله تبعید می‌کند. سپس قهرمان داستان در محیطی که پر از رنگ‌های جذاب و چشم‌نواز است به هوش می‌آید و ظاهرا باید تک و تنها به ماجراجویی در این دنیای ناشناخته بپردازد.

همچنین بخوانید :

احتمالا بازی Solar Ash یک اکشن سکوبازی با سرعت بالا خواهد بود. یعنی شما باید در محیط‌های سه‌بعدی، از روی موانع و چاله‌ها بپرید و به سرعت خودتان را به مکان مورد نظر برسانید. در تریلر می‌بینیم که شخصیت اصلی به شمشیر بزرگ نیز مجهز شده است که احتمالا از آن در مبارزات استفاده خواهد کرد، ولی هنوز درباره شیوه مبارزات بازی یا دشمنانی که سر راهمان ظاهر خواهند شد، چیز زیادی نمی‌دانیم. در آخرین لحظات تریلر، قهرمان بازی روی پشت یک موجود بزرگ که در فضا حرکت می‌کرد می‌پرد و در همین لحظه تریلر به پایان می‌رسد. برای اینکه توضیحات داده شده را بهتر درک کنید، پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی بالا را حتما ببینید. برای اینکه بیشتر با بازی Solar Ash آشنا شوید، در ادامه با پلازا همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


معرفی استودیوی Heart Machine، سازنده بازی Solar Ash


تریلر بازی Solar Ash

استودیوی Heart Machine که از سال 2013 آغاز به کار کرد، یک شرکت کوچک بازی‌سازی است که به صورت مستقل به ساخت بازی می‌پردازد. این استودیو توسط شخصی به نام الکس پرستون تاسیس شد. او که از یک بیماری قلبی مادرزادی رنج می‌کشید، نام استودیو را بر اساس اصطلاحات درمانی مربوط به همین بیماری انتخاب کرد. این موضوع حتی در نامگذاری اولین بازی استودیو به نام Hyper Light Drifter نیز بی‌تاثیر نبود. بازی بسیار معروف و خوش‌ساختی که بخش عمده‌ای از بودجه تولیدش از طریق پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری جمعی تامین شد.

همچنین بخوانید :

پس از اینکه بازی Hyper Light Drifter با استقبال گسترده‌ای مواجه شد و جوایز زیادی گرفت، استودیوی Heart Machine اعتماد به نفس و انگیزه لازم برای ساخت یک بازی جاه‌طلبانه‌تر را پیدا کرد. این استودیو در سال 2019 دومین بازی خود را با نام Solar Ash رونمایی کرد و از آن به عنوان یک بازی خلاقانه و متفاوت نام برد. پرستون اعلام کرد که این بازی جدید در همان دنیای بازی قبلی آنها، یعنی Hyper Light Drifter جریان دارد، ولی دنباله آن بازی محسوب نمی‌شود. خودِ پرستون مجددا طراحی مراحل و گیم پلی بازی Solar Ash را به عهده گرفته و زوئی کویین، نویسنده داستان بازی است. ریچارد وریلند که بیشتر با نام هنری‌اش یعنی Disasterpeace شناخته می‌شود، آهنگسازی Solar Ash را عهده‌دار است. گوش‌هایمان از قبل با هنر بی‌نظیر او در ساخت قطعات الکترونیک در بازی Hyper Light Drifter آشنا شده‌اند.

تفاوت عمده بازی Solar Ash با Hyper Light Drifter، تغییر استایل دوبعدی به سه‌بعدی است. حالا شخصیت اصلی بازی در یک محیط سه‌بعدی با زاویه دوربین سوم شخص حرکت می‌کند. البته سبک و سیاق طراحی محیط‌ها و ترکیب رنگ‌ها شباهت‌های زیادی با بازی قبلی خواهد داشت. در ادامه بیشتر به بازی Solar Ash می‌پردازیم.

 


تاریخ انتشار بازی Solar Ash


گیم پلی بازی Solar Ash

هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار بازی Solar Ash اعلام نشده است. سازندگان بازی اعلام کردند که آن را در سال 2021 میلادی عرضه می‌کنند. همین تاریخ را نیز به لطف تریلر بازی Solar Ash متوجه شده‌ایم. بازی برای کامپیوترهای شخصی، پلی استیشن 4 و البته پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد. سازندگان بازی تصمیم دارند آن را در فروشگاه‌های اپیک گیمز و استیم عرضه کنند.

 


گیم پلی بازی Solar Ash


بازی Solar Ash

روند کلی گیم‌ پلی بازی Solar Ash به این شکل خواهد بود که شما، شخصیت اصلی را با سرعت زیاد و در مسیر رو به جلو، از میان موانع حرکت می‌دهید، از روی سکوها می‌پرید و این کار را تا جایی ادامه می‌دهید که به نقطه مورد نظرتان برسید. حرکت شخصیت تحت کنترل شما به قدری بالا است که انگار در حال اسکیت‌سواری هستید. با توجه به این موضوع، پیش‌بینی می‌کنیم که سکوبازی‌های Solar Ash جذاب و هیجان‌انگیز باشند. البته هنوز خیلی زود است که بخواهیم درباره سیستم‌های مختلف گیم‌پلی بازی صحبت کنیم. مثلا نمی‌دانیم که مجازات سکوبازی‌ها چه خواهد بود. اینکه اگر به موقع از روی یک مانع نپرید یا از پرتگاه سقوط کنید، با چه مجازاتی مواجه خواهید شد.

با توجه به اینکه سلاح اصلی شخصیت بازی نمایش داده شده، احتمالا شاهد مبارزات زیادی در Solar Ash خواهیم بود. انتظار می‌رود که این مبارزات نیز سریع باشند و بتوانند تنوع گیم‌پلی را افزایش دهند. به علاوه امکان جستجو در محیط برای کشف معماها و احتمالا پیدا کردن آیتم‌های باارزش یکی دیگر از جنبه‌های گیم‌پلی بازی خواهد بود.

بازی Solar Ash

اگر بازی Hyper Light Drifter را تجربه کرده باشید حتما می‌دانید که موسیقی در آن بازی، چه تاثیر ظریف اما ملموسی روی گیم‌پلی داشت. آهنگ‌های Hyper Light Drifter به قدری با حال و هوای هر مرحله هم‌خوانی داشتند که حتی ریتم و ضرباهنگ گیم‌پلی را تعریف می‌کردند. چنین ویژگی هنرمندانه‌ای را در Solar Ash نیز شاهد خواهیم بود.

روی هم رفته، با توجه به سابقه کاری استودیوی Heart Machine و همچنین نمایش کوتاهی که از بازی جدیدشان دیده‌ایم، می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که Solar Ash به یک بازی موفق دیگر تبدیل خواهد شد. طراحی بصری زیبا که در همان نگاه اول چشمان شما را خیره می‌کند، در کنار داستان پررمز و راز بازی، موسیقی جادویی و گیم‌پلی سریع آن باعث خواهند شد که تجربه‌ای متفاوت و منحصربه‌فرد برای گیمرها رقم بخورد. شاید Solar Ash آن بازی فک‌براندازی نباشد که پیشرفت‌های فنی و گرافیکی کنسول‌های نسل بعدی را به نمایش می‌گذارد، اما به خاطر نگاه زیبای سازندگانش به بازی‌های ویدیویی به عنوان یک هنر خالص، بی‌صبرانه برای تجربه آن انتظار می‌کشیم.

بازی Solar Ash

نظر شما درباره بازی Solar Ash چیست؟ آیا به بازی‌های مستقل علاقه‌مند هستید؟ لطفا نظرات خود را درباره این عنوان و همچنین بازی Hyper Light Drifter با ما و مخاطبان پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402