ای او اس ۱۳؛ امکانات، آخرین آپدیت ها و 14 ویژگی جذاب iOS 13

تغییرات ای او اس ۱۳
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

از حالت تاریک و ویرایش ویدیو گرفته تا اقداماتی نظیر حفظ حریم خصوصی کاربران، همه و همه از ویژگی های آی او اس 13 است. حالا اگر تمایل دارید که با سایر ویژگی و تغییرات iOS 13 بیشتر آشنا شوید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

همچنین بخوانید :

چندی پیش بود که اپل در سالن استیو جابز سیستم عامل آی او اس 13 را معرفی کرد. حالا با معرفی آیفون‌های جدید توجه به این سیستم عامل که از ویژگی‌های جدیدی بهره می‌برد، بیشتر شده است. در اینجا می‌توانید اطلاعات خوبی درباره یکی از برترین نسخه‌های آیفون 11 بدست آورید. باید اشاره کنیم که امکانات iOS 13 قابل استفاده در نسخه‌های پیشین آیفون نیز خواهد بود. درواقع اپل همیشه در بروزرسانی‌های سیستم عامل خود به فکر موبایل‌های مدل قدیمی‌تر آیفون نیز است و طراحی را به گونه‌ای پیش می‌برد که گوشی‌های سال‌های گذشته این شرکت نیز بتوانند از آپدیت‌های نرم افزاری برخوردار شوند.

مشخصات آی او اس 13/ مشخصات ios 13

از این رو اپل امسال نسخه سیزدهم سیستم عامل محبوب دستگاه‌های قابل حمل خود یعنی iOS 13 را ارائه داده است. این نسخه از iOS ویژگی‌های جدیدی دارد که حتی می‌تواند علاوه بر کاربردی بودن در دستگاه‌های جدید، دستگاه‌های قدیمی را نیز احیا کند. در این مطلب از پلازا نیز می‌توانید با مراحل نصب iOS 13 نیز آشنا شوید. با ما همراه باشید تا 13 ویژگی جدید از ویژگی های iOS 13 را بررسی کنیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


معرفی iOS 13


تغییرات آی او اس 13 / تغییرات ios 13

بر کسی پوشیده نیست که iOS سیستم عامل محبوب اپل است که در گوشی‌های آیفون تاکنون توانسته است تجربه کاربری خوبی را برای کاربران به ارمغان آورد. حالا کوپرتینویی‌ها در نسخه سیزدهم iOS توانستند ویژگی‌ها و امکانات جدید از جمله حالت تاریک (Dark Mode) و سرعت دو برابر بروزرسانی در فرایند دانلود و نصب سیستم عامل را برای کاربران به ارمغان آوردند. اما این همه ماجرا نیست و خوب است اشاره کنیم که اپل امکانات iOS 13 را در جهت رفاه هر چه بیشتر کاربران نیز ارتقا داده است و امنیت را افزایش داده و بیشتر به فکر حریم خصوصی کاربرانش بوده است.

همچنین در مشخصات iOS 13 شاهد این هستیم که ساختار و عملکرد صفحه کلید تغییر کرده و میزان نور نمایشگر نیز به صورت خودکار تنظیم خواهد شد. علاوه بر این یک سری از ویژگی‎‌های دیگر نیز هستند که باعث شده است تا کاربران iOS بتوانند در کار با این سیستم عامل و بهره‌مندی از ویژگی های iOS 13 تجربه‌های جدیدی را کسب کنند.

 


ویژگی های آی او اس 13


 

حالت تاریک در  ویژگی های آی او اس 13

ویژگی دارک مود یا حالت تاریک در آی او اس 13/ dark-mode

همچنین بخوانید :

یکی از امکانات آی او اس 13 بهره‌مندی این سیستم عامل از ویژگی حالت تاریک است. خوب است بدانید که حالت تاریک یک ویژگی یا تم جدید در نرم افزارهای موبایلی محسوب می‌شود که استفاده از آن در شب مزیت‌های خاص خود را خواهد داشت. درواقع زمینه سفید در شب باعث خستگی چشم در کار با رابط کاربری نرم افزار خواهد شد. از این رو نرم افزارهای جدید موبایلی همچون نسخه اندروید کروم به چنین ویژگی مجهز شده‌اند. در این مقاله از پلازا هم می‌توانید اطلاعاتی درباره فعال کردن حالت تاریک در گوشی‌های اندرویدی بدست آورید.

این در حالی است که برخی از برنامه‌ها در سیستم عامل iOS نیز از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. اما با همه اینها خود سیستم عامل iOS در نسخه جدید امکانی را در خود جای داده است که به جای تنظیم دستی دارک مود در هر نرم افزار بتوان این حالت را برای کل سیستم تنظیم کرد و نیاز به تنظیم دستی در هر نرم افزار نباشد. به همین دلیل کافی است که گوشی خود را در حالت Dark Mode قرار دهید و از این تم در همه بخش‌های گوشی خود بهره‌مند شوید و سلامت و عدم خستگی را برای چشمانتان به ارمغان آورید.

 

ورود به سیستم اپل در iOS 13

/apple-sign-in/ ورود به سیستم اپل در مشخصات iOS 13

امنیت بیشتر یکی از بزرگترین دستاوردهای کوپرتینویی‌ها در iOS است که شاهد نمونه‌هایی نیز در این زمینه در مشخصات iOS 13 خواهیم بود.حتما شما هم در ورود به سایت‌های مختلف گزینه‌هایی مانند ورود با اکانت فیسبوک و یا گوگل را دیده‌اید. حالا اپل با رویکردی متفاوت قصد دارد این کار را انجام دهد تا سایت‌ها گزینه‌ای برای اکانت اپل هم داشته باشند. اما با استفاده از این گزینه اطلاعات شخصی کاربران در اختیار سایت‌ها و یا سرویس‌های مختلف اینترنتی قرار نمی‌گیرد. به‌طوری که کاربران با بهره‌مندی از این گزینه صرفاً با استفاده از قابلیت FaceID می‌توانند مورد شناسایی قرار گیرند و وارد حساب مربوطه شوند.

 

ناشناس کردن آدرس ایمیل

ناشناس کردن آدرس ایمیل در آی او اس 13/hide email in ios 13

نه تنها اپل امنیت سیستم ورود به برنامه‌های شخص سوم و سایت‌ها را تأمین کرده است، بلکه برنامه‌ها و سایت‌های بازاریابی و اسپم را نیز شناسایی می‌کند. درواقع اپل اکنون این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که کاربران انتخاب کنند می‌خواهند از ایمیل خود در یک سایت و یا برنامه استفاده کنند و یا اینکه تمایل به مخفی بودن آن دارند که در این صورت یک ایمیل تصادفی در اختیار سرویس و یا سایت اشاره شده قرار می‌گیرد و موارد دریافتی را هم به ایمیل اصلی کاربران ارسال می‌کند. البته این ایمیل بنابر درخواست کاربر در هر زمانی می‌تواند غیرفعال شود.

 

مشاهده اینکه چه برنامه‌هایی شما را ردیابی می‌کنند

ردیابی مکان توسط برنامه های شخص سوم در آی او اس/ wifi-alert

در سیستم عامل آی او اس 13 کاربران می‌توانند، موقعیت مکانی خود را با یک برنامه تنها برای یک بار به اشتراک بگذارند و اگر اپلیکیشن بخواهد دفعه بعدی از اطلاعات مکانی کاربر استفاده کند، باید درخواستی را برای او ارسال کند. بدین ترتیب کاربر می‌تواند برنامه‌هایی که اطلاعاتش را ردیابی می‌کنند را شناسایی کند. علاوه بر این اپل گزارش‌هایی را براساس برنامه‌هایی که به مکان کاربر دسترسی دارند، گردآوردی می‌کند. با این حساب ردیابی پشت صحنه اپلیکیشن‌ها را نیز از طریق وای فای و یا بلوتوث غیرفعال خواهد کرد.

 

ویرایش ویدیو در iOS 13

ios-13-video-edditing/ ویرایش ویدیو در آی او اس 13

شاید بتوان از ویرایش ویدیو به عنوان یکی از بزرگترین تغییرات آی او اس 13 یاد کرد. به طوری که اپل امکان ویرایش فیلم‌ها را به مانند عکس‌ها در اختیار کاربران با فیلترها و امکانات یکسان فراهم خواهد کرد. درواقع کاربران iOS اکنون می‌توانند ویدیویی را بچرخانند و فیلترها و جلوه‌های ویژه‌ای و سایر موارد را نیز روی آن به مانند برنامه‌های ویرایش عکس و ویدیو روی تصاویر و فیلم‌های خود اعمال کنند.

 

سازماندهی هوشمندانه تصاویر

Intelligent-Photos-Organization-in-ios-13/ سازماندهی هوشمندانه تصاویر در تغییرات آی او اس 13

در این راستا باید اشاره کنیم که اپل در اپلیکیشن Photos از فناوری یادگیری ماشین برای کاهش بهم ریختگی تصاویر و همچنین تکرارشان بهره می‌‎برد که درواقع برنامه قادر خواهد بود تا به صورت هوشمندانه تصاویر و ویدیوها را سازماندهی کند. گذشته از پیشرفت‌هایی که کوپرتینویی‌ها در بخش رابط کاربری داشته‌اند باید اشاره کنیم که اکنون در آی او اس 13 کاربران می‌توانند در تب‌های جدید مربوط به ماه، سال و روز تصاویر ثبت شده را در مدت زمان موردنظرشان مشاهده کنند که در این قسمت امکان بزرگ و کوچک شدن تصاویر نیز گنجانده شده است. علاوه بر این در تب مربوط به روزها (Days) اپل کاری کرده است تا تصاویر اسکرین شات و همچنین تصاویری که حاوی متن هستند نشان داده نشوند. در تب سال یا Years هم کاربران می‌توانند تصاویر را در روز مورد نظر که طی سالهای گدشته ثبت شده است را مشاهده کنند.

 

به اشتراک گذاری صدا

به اشتراک گذاری صدا در دستگاه‌های آی او اس / share-audio-in-ios-13

یکی دیگر از امکانات آی او اس 13 به اشتراک گذاری صدا بین کاربران iOS است؛ به صورتی که اکنون کاربران سیستم عامل iOS در نسخه سیزدهم می‌توانند تکه‌ای از یک صدا که مربوط به موسیقی و یا فیلمی است را با کاربران سایر دستگاه‌های iOS به اشتراک بگذارند. توجه داشته باشید که این کار تنها از طریق هماهنگی iOS با AirPod صورت می‌پذیرد. دقیقا این کار مشابه کاری است که سامسونگ نیز برای ایربادزهای (Earbuds) خود انجام می‌دهد و تاکنون امکانات زیادی را در این زمینه در اختیار کاربرانش قرار داده است.

 

بازطراحی یادآوری‌ها

revamped-reminder-in-ios/ بازطراحی Reminders ویژگی های ios 13

یکی دیگر از تتغییرات آی او اس 13 بازطراحی یادآوری‌ها در سیستم عامل است. درواقع در این نسخه از آی او اس، اپلیکیشن Reminders دیگر ظاهر پیشین خود را ندارد و مورد بازطراحی مجدد قرار گرفته است. همچنین کوپرتینویی‌ها توانسته‌اند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی امکان حدس زدن زمان و مکان مربوط به یادآوری تایپ شده توسط کاربر را فراهم آورند. علاوه بر این کاربران iOS در سیستم عامل جدید شاهد ویژگی‌های جدیدی نیز در اپلیکیشن یادآوری‌ها یا Reminders خواهند بود که احتمالا برایشان نیز جالب توجه خواهد بود.

 

قابلیت سفارشی سازی بیشتر مموجی ها در iOS 13

مشخصات ios 13 / تغییرات آی او اس 13

حالا با توجه به ویژگی های آی او اس 13 باید بگوییم که کاربران دستشان در ایجاد میموجی جدید بازتر است. درواقع امکانات بیشتری برای شخضی‌سازی و سفارشی کردن میموجی‌ها در اختیار کاربران قرار دارد. درواقع کاربران می‌توانند از لوازم و تجهیزات جانبی مانند کلاه، رژ لب، سایه چشم، عینک و ایرپادز در میموجی‌های خود استفاده کنند.

 

استیکرهای میموجی

استیکرها در مشخصات آی او اس 13 / steckers in ios 13

اپل و فیسبوک در یک زمینه با هم اشتراک دارند و آن هم این است که از استیکرهای اسنپ چت استفاده نمی‌کنند. خبر خوب دیگر در مورد میموجی‌ها این است که امکان استفاده از استکیرهای میموجی در برنامه‌های مختلف نیز فراهم بوده و کاربران می‌توانند از آنها در واتساپ و یا سایر برنامه‌های پیام رسان از طریق کیبورد iOS 13 استفاده کرده و آنها را برای دوستان خود نیز ارسال کنند.

سوایپ جدید صفحه کلید

در حالی که اپل سال‌ها است از صفحه کلیدهای شخص ثالث در iOS پشتیبانی می‌کند، صفحه کلید پیش فرض خود را نیز با یک ویژگی جدید بروز رسانی کرده است: قابلیت سوایپ کردن که برای کاربرانی که سال‌ها از سوئیفت کی، سوایپ و جی بورد استفاده کرده‌اند، آشنا است. اپل این ویژگی را «Quick Path» می‌خواند. درست است که این یک ارتقا بزرگ نیست، اما خوب است که اپل هم در نهایت از این ویژگی پشتیبانی می‌کند.

ایجاد واقعیت افزوده ارتقا یافته

ar creation / ایجاد واقعیت افزورده در تغییرات ios 13

در کنفرانس WWDC اپل در مورد ارتقای واقعیت افزوده (AR) در سیستم عامل iOS 13 سه مطلب را بیان کرده بود. درواقع علاوه بر ایر کیت 3 (ARKit 3) اپل دو ابزار دیگر در این زمینه را نیز معرفی کرد که دارای ویژگی‌های بهتری نیز هستند. یکی از آنها RealityKit است که از طریق یک Swift API رندر نوری در ویژگی محوشدگی تصاویر و دوربین مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیگری نیز Reality Composer نام دارد که برای ایجاد تجربه‌های واقعیت افزوده تعاملی که شامل کتابخانه محتوای AR است مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچین در این مقاله می‌توانید با چند اپلیکیشن واقعیت افزوده آیفون و اندروید آشنا شوید.

 

بهبود دستیار صوتی سیری

Siri Suggested Automations/ ویژگی های جدید سیری در ویژگی های ios 13

سیری در آی او اس 13 از الگوریتم‌های پیشرفته‌تری برخوردار است و می‌تواند عبارت‌های مختلف را به صورتی طبیعی‌تر بیان کند. درواقع اکنون شاهد این هستیم که عملکرد سیری در اپل کارپلی و یا هوم پاد نیز ارتقا یافته است. به‌طوری که اکنون سیری در هوم پاد از قدرت تشخیص صدای اعضای خانواده نیز برخوردار بوده و می‌تواند خیلی بهتر و شخصی‌تر نیز به خواسته‌های افراد پاسخ دهد.

 

ویژگی های جدید اپل مپس

Lookaround-Mode-in-Apple-Maps/ اپل مپس در ویژگی های آی او اس 13

یکی از ویژگی‌های جدید در سایه تغییرات آی او اس اضافه شدن حالت Lookaround Mode است. درواقع شاید بتوان گفت این ویژگی یک کپی از گوگل استریت ویو (Google Street View) محسوب می‌شود. اما این بدین معنی نیست که تصاویر HD ارائه شده در اپل مپ جدید جذابیت زیادی ندارند؛ بلکه ویژگی جدید در اپل مپس باعث کاربرپسندتر آن نیز شده است. همچنین خوب است بدانید در قسمت پایینی اپلیکیشن اپل مپس سطری از مکان‌هایی که کاربر مدام به آنها سر می‌زند نمایش داده می‌شود که البته قابل شخصی‌سازی نیز است. همچنین اگر کاربرن راهی سفری باشند، با استفاده از ویژگی Collections می‌توانند مجموعه‌ای از مکان‌ها و تصاویر را هم جمع‌آوری کنند.

 


آخرین آپدیت ای او اس 13


پس از عرضه ای او اس 13 توسط اپل، گزارش‌ها حاکی از تعداد زیادی از باگ های ای او اس ۱۳ بود. برای رفع باگ های ای او اس 13 اپل در آپدیت‌های آسنده خود تلاش کرد این باگ‌ها را رفع کند. از جمله باگ‌های ای او اس 13 می‌توان به کرش دوربین عکاسی، مشکل در  نوار پیشرفت پشتیبان گیری از iCloud، باگ چراغ قوه، درست کار نکردن اپلیکیشن Shortcuts و عدم اتصال برخی گوشی‌های ای او اس 13 به بلوتوث خودرو اشاره کرد. اپل در اولین آپدیت خود با عنوان iOS 13.1.1 و iOS 13.1.2 تلاش کرد تا تمام این مشکلات را برطرف کند. پس از این دو آپدیت ابتدایی، در آپدیت‌های بعدی مشکلات بیشتری رفع شده و سیستم عامل، تقویت شد.

به تازگی، اپل نسخه بتا آخرین آپدیت iOS 13 را تحت عنوان iOS و iPadOS 13.6 عرضه کرد. این جدیدترین به روز رسانی اپل بعد از ارائه iOS و iPadOS 13.5.1 به حساب می‌آید. در این به روز رسانی به دو نسخه سیستم عامل iOS و iPadOS 13.6 قابلیت‌های کنترل سلامت جدید، اپل نیوز و برخی ویژگی‌های نرم افزاری دیگر افزوده شده است. iOS 13.6 و iPadOS 13.6 هم‌اکنون برای تمام دستگاه‌های واجد شرایط در اپلیکیشن تنظیمات قابل دسترس هستند.

امکانات ای او اس 13

 


دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از ای او اس ۱۳


سوالی که پس از عرضه ای او اس ۱۳ برای بسیاری از کاربران ایجاد شده است این است که « ای او اس ۱۳ برای چه گوشی هایی می اید ؟» پاسخ اینجاست. در ادامه لیست دستگاه‌های پشتیبانی کننده از ای او اس 13 را بررسی خواهیم کرد.

دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از آی او اس 13

  • iPod Touch 7th Generation
  • iPhone SE
  • iPhone 6s Plus
  • iPhone 6s
  • iPhone 7 Plus
  • iPhone 7
  • iPhone 8 Plus
  • iPhone 8
  • iPhone X
  • iPhone XR
  • iPhone Xs Max
  • iPhone Xs

ویژگی های ای او اس ۱۳

دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از iPadOS

  • iPad Air 2
  • (iPad Air (3rd generation
  • iPad mini 4
  • (iPad mini (5th generation
  • (iPad (5th generation
  • (iPad (6th generation
  • 9.7-inch iPad Pro
  • 10.5-inch iPad Pro
  • 11-inch iPad Pro
  • 12.9-inch iPad Pro

جمع بندی


دانلود ای او اس ۱۳

با توجه به معرفی مشخصات آی او اس 13 در این مقاله می‌توانیم بگوییم که تغییرات iOS 13 باعث شده است تا کاربران شاهد رابط کاربری جذاب‌تری چه در خود سیستم عامل و چه در اپلیکیشن‌هایی همچون Reminders و یا Apple Maps باشند. علاوه بر این لازم به ذکر است در بخش حفظ حریم شخصی کاربران نیز کوپرتینویی‌ها دستاوردهای جدیدی را برای کاربران برای جلوگیری از ردیابی‌های اپلیکیشن‌ها و یا سرویس‌های شخص سوم به عمل آورده‌اند. با این حساب می‌توانیم ویژگی های آی او اس 13 را ویژگی‌‎هایی رو به جلو و آینده‎نگرانه معرفی کنیم که بعد از تحقیقات بسیار و بررسی نظرات کاربران تحقق یافته است. حال باید منتظر ماند و دید که اپل در انتشار نسخه آی او اس 14 خود چه امکانات دیگری برای کاربرانش به ارمغان خواهد آورد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402