بیوگرافی سلنا گومز ؛ جوایز، آثار و حقایق جالب زندگی او

بیوگرافی سلنا گومز
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سلنا گومز از محبوب‌ترین هنرمندان آمریکایی است که هم در سینما و هم در موسیقی فعال بوده است. در این مقاله به بیوگرافی سلناگومز می‌پردازیم.

سلنا گومز به انگلیسی Selena Gomez، بازیگر، ترانه‌نویس و خواننده آمریکایی است. او با بازی در سریال تلویزیونی Barney & Friends که برای کودکان بود و بین سال‌های 2002 تا 2004 پخش می‌شد، توجه همگان را به سوی خود جلب کرد. گرچه او تاکنون در فیلمهای زیادی بازی کرده، با همه این‌ها می‌توان گفت که حرفه اصلی سلنا گومز خوانندگی است و اکثر مردم او را به عنوان یک خواننده می‌شناسند تا یک بازیگر. گومز تاکنون آلبوم‌های زیادی را منتشر کرده است. آلبوم Stars Dance در سال 2013 و آلبوم Revival در سال 2015 از جمله آثار او هستند. همچنین آخرین آلبوم سلناگومز به نام Rare به تازگی و در سال 2020 منتشر شده است.

در این مقاله به زندگینامه سلنا‌گومز و نکاتی جالب درباره زندگی شخصی این خواننده جوان می‌پردازیم. با پلازا همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید

بیوگرافی سلنا گومز

سلنا ماری گومز (Selena Marie Gomez) متولد 22 جولای 1992 (1371) در شهر گرند پریری در تگزاس آمریکا است. پدر او ریکاردو جوئل گومز است و مادرش آماندا داون نام دارد که بازیگر سابق تئاتر است. نام سلنا را از روی یک خواننده آمریکایی-مکزیکی به نام سلنا کوینتانیلا پرز (Selena Quintanilla Pérez) گذاشته‌اند؛ این خواننده در سال 1995 از دنیا رفت.

اجداد پدر سلنا مکزیکی هستند؛ اما مادرش که به فرزندخواندگی قبولش کرده بودند، ریشه‌هایی ایتالیایی دارد. پدر و مادر سلنا وقتی که او 5 ساله بود، طلاق گرفتند و او بعد از آن با مادرش زندگی کرد. سلناگومز دو خواهر ناتنی دارد که حاصل ازدواج‌های دوم مادر و پدرش هستند.

همچنین بخوانید :
  • نام کامل: سلنا ماری گومز
  • محل تولد: شهر گرند پری واقع در ایالت تگزاس آمریکا
  • تاریخ تولد: 22 جولای 1992 برابر با 31 تیر 1371
  • سن سلنا گومز : 29 سال (در سال 2022)
  • قد و وزن سلنا گومز : قد 1.65 متر، وزن 59 کیلوگرم

سلنا گومز به انگلیسی / سلینا گومز

سال های 1992 تا 2006: اوایل زندگی و آغاز حرفه

زمانی که سلنا به دنیا آمد، مادرش تنها 16 سال داشت. خانواده سلنا در زمان کودکی‌اش، مشکلات مالی زیادی داشتند. گومز بعدها در مصاحبه‌هایش به این دوران اشاره می‌کند و می‌گوید که آن‌ها حتی پول بنزین ماشینشان را هم نداشتند. سلنا در ادامه می‌گوید:

از اینکه مادر و پدرم با هم نبودند خیلی ناراحت بودم. نمی‌دانم اگر در تگزاس مانده بودم، آینده‌ام چطور می‌شد و حتی فکر کردن به این موضوع هم من را می‌ترساند.

سلنا اضافه می‌کند که:

مادرم خیلی قوی بود. به دنیا آوردن من در سن 16 سالگی، مسئولیت بزرگی برای او بود. او از همه چیزش به خاطر من گذشت. همزمان سه شغل مختلف داشت تا من را حمایت کند. مادرم زندگی‌اش را فدای من کرد.

همچنین بخوانید :

سلنا گومز که همیشه شاهد آماده شدن مادرش برای رفتن به روی صحنه بود، در ابتدا عاشق صنعت سرگرمی شده بود. به همین دلیل هم او شروع کرد به تست دادن برای بازی در نقش‌های مختلف. در یکی از همین مصاحبه‌ها که برای سریال Barney & Friends بود، او با دمی لواتو (Demi Lovato) آشنا شد؛ اتفاقا هر دوی آن‌ها برای بازی در این سریال انتخاب شدند. این سریال اولین تجربه بازیگری سلناگومز بود. او در این باره می‌گوید:

من خیلی کوچک و خجالتی بودم… همه چیز را با همین سریال یاد گرفتم.

بین سال‌های 2002 تا 2004 گومز در 13 قسمت از این سریال بازی کرد و درنهایت به دلیل اینکه از نظر تهیه‌کننده برای این نقش سنش بالا رفته بود، از این کار کنار گذاشته شد.

بیوگرافی کامل سلنا گومز / سلنا گمز

سال های 2007 تا 2012: موفقیت گروه سلناگومز و شبکه دیزنی

سلنا برای نقشی در سریال دیزنی به نام Wizards of Waverly Place تست داد و برای نقش اصلی این سریال به نام الکس روسو انتخاب شد. در همین حین سلنا و مادرش به محله هالیوود در لس آنجلس نقل مکان کردند. در این سریال گومز نقش نوجوانی را بازی می‌کرد که همه اعضای خانواده‌اش جادوگر بودند و رستورانی در نیویورک داشتند. این سریال به سرعت تبدیل به یکی از سریال‌های موفق و محبوب شبکه دیزنی شد و سلنا گومز را هم در مسیر موفقیت قرار داد. سلنا آهنگ اصلی این سریال به نام Everything is Not What It Seems را هم خودش اجرا کرد.

قد و وزن سلنا گومز / سلنا گونز

در سال 2008 گومز در فیلم Another Cinderella Story نقش یک رقاص باانگیزه را بازی کرد. این فیلم ادامه‌ای بر فیلم A Cinderella Story با بازی هیلاری داف و دومین قسمت از مجموعه فیلم‌های داستان سیندرلا بود. گومز برای این فیلم 3 آهنگ را خواند و ضبط کرد. همان سال سلنا برای فیلم انیمیشنی Horton Hears a Who در نقشی مکمل صداپیشگی کرد. این انیمیشن در گیشه به شدت موفق بود و نزدیک به 300 میلیون دلار فروش داشت.

همچنین بخوانید :

در سن 16 سالگی سلنا گومز با برند هالیوود رکوردز که متعلق به گروه موسیقی دیزنی است قرارداد بست. مدتی بعد او اعلام کرد که در فیلمی اقتباسی از رمان «سیزده دلیل برای اینکه» در نقش دختری که خودکشی کرده است بازی خواهد کرد. با اینکه این فیلم هیچ وقت ساخته نشد، اما بعدها سریالی براساس این کتاب ساخته شد که اتفاقا سلناگومز هم از تهیه‌کنندگان اجرایی آن است.

سلنا در مسیر موفقیت بود. او در سال 2009 به همراه دمی لواتو در فیلمی برای شبکه دیزنی به نام Princess Protection Program بازی کرد. این فیلم هم موفق بود و در اولین نمایشش 8.5 میلیون بیننده داشت. در همان سال او در فیلمی دیگر برای شبکه دیزنی و براساس سریال Wizards of Waverly Place بازی کرد. این فیلم با 11.4 میلیون بیننده، تبدیل به دومین فیلم پربیننده شبکه دیزنی شد.

در ویدیوی زیر می‌توانید قسمتی از سریال Wizards of Waverly Place با بازی سلنا گومز را تماشا کنید.

سلنا گومز که امید داشت در موسیقی هم موفق شود، گروه موسیقی پاپ-راکی به نام Selena Gomez & the Scene را ساخت. سلنا و گروهش اولین آلبومشان به نام Kiss & Tell را در سال 2009 منتشر کردند. این آلبوم در جدول 200تایی بیلبورد به رتبه نهم رسید و در هفته اول 66,000 نسخه از آن به فروش رسید. بعضی از منتقدان این آلبوم را به خاطر جنبه‌های سرگرم‌کننده‌اش ستودند؛ در حالی که برخی دیگر اجرای تکی سلناگومز را مورد نقد قرار دادند.

همچنین بخوانید :

سال 2011 فیلم دیگری از سلناگومز به نام Monte Carlo اکران شد. او در این فیلم نقش یک نوجوان را بازی کرد و برای آماده شدن برای این نقش، دو هفته بر گفتارش کار کرد تا دو لهجه مختلف بریتانیایی را یاد بگیرد. گروه موسیقی Selena Gomez & the Scene در همان سال سومین و آخرین آلبومشان را با نام When the Sun Goes Down منتشر کردند. این آلبوم خیلی موفق نبود و نقدهای ضد و نقیضی را دریافت کرد.

در سال 2012 گروه سلناگومز و سین آلبوم دومشان را با نام A Year Without Rain منتشر کردند. این آلبوم در جدول بیلبورد به رتبه چهارم رسید و کمی بیشتر از 66,000 نسخه از آن به فروش رسید. همان سال سلنا خط تولید لباس خودش را به نام Dream Out Loud راه‌اندازی کرد. این مجموعه لباس شامل لباس‌های بوهمین، تاپ‌های گل‌دار، شلوار لی، دامن، ژاکت، روسری و کلاه بود. همه این لباس‌ها از مواد قابل‌بازیافتی که دوستدار محیط زیست بودند دوخته می‌شدند.

سن سلنا گومز / سرنا گمز

سال های 2012 تا 2014: آلبوم Stars Dance

در سال 2012 سلنا گومز اعلام کرد که می‌خواهد مدتی از دنیای موسیقی فاصله بگیرد. همان سال سریال Wizards of Waverly Place بعد از 4 فصل موفق به پایان رسید و گومز امیدوار بود که بتواند روی سینما و دنیای خارج از دیزنی بیشتر تمرکز کند. در همین حین او در فیلم انیمیشنی Hotel Transylvania صداپیشگی کرد.

همچنین بخوانید :

در سال 2013 و در حالی که سلناگومز حالا بزرگ‌تر و بالغ‌تر شده بود، فیلمی به نام Spring Breakers از او به روی پرده سینما رفت. همان سال او در فیلم دیگری به نام Getaway بازی کرد که هم از نظر منتقدان و هم در گیشه با شکست روبه‌رو شد. این اثر برای سلنا جایزه تمشک طلایی بدترین بازیگر زن را به ارمغان آورد.

زندگینامه سلنا‌گومز / سلما گومز

اگرچه سلنا پیشتر گفته بود که می‌خواهد مدتی از موسیقی فاصله بگیرد، اما در اکتبر سال 2012 اعلام کرد که دارد روی آلبومی جدید کار می‌کند. او بعدتر تایید کرد که اولین آلبوم تکی‌اش را به زودی منتشر خواهد کرد. او آهنگ اصلی این آلبوم را با نام Come & Get It منتشر کرد. این تک‌آهنگ از سلنا گومز اولین اثر او بود که جزو 10 آهنگ برتر در فهرست 100 آهنگ برتر بیلبورد قرار می‌گرفت. درنهایت آلبوم Stars Dance به عنوان اولین آلبوم تکی سلناگومز در سال 2013 منتشر شد. این اولین آلبوم سلنا بود که در جدول 200تایی بیلبورد در رتبه اول قرار می‌گرفت. در هفته اول انتشار، 97 هزار نسخه از این آلبوم به فروش رسید.

همچنین بخوانید :

در اواخر سال 2013 گومز برخی از اجراهایش در استرالیا و آسیا را کنسل کرد و گفت که می‌خواهد مدتی را با خانواده‌اش بگذراند. اما در ژانویه 2014 اخباری پخش شد مبنی بر این که سلنا گومز این مدت را در مرکزی درمانی در آریزونا بوده است. در سال 2015 گومز این موضوع را تایید کرد و اعلام کرد که برای درمان بیماری‌اش به این مرکز رفته بوده است. بیماری سلناگومز لوپوس نام دارد که گونه‌ای از بیماری‌های خود ایمنی محسوب می‌شود.

در سال 2014 گومز تک‌آهنگ The Heart Wants What It Wants را منتشر کرد. این آهنگ دومین اثر گومز بود که به جدول 10 آهنگ برتر بیلبورد راه پیدا می‌کرد. همان سال او آلبوم بعدی‌اش را با نام For You منتشر کرد. این آلبوم درواقع جمع‌آوری و تلفیقی از تک‌آهنگ‌های سلنا گومز بود. این آلبوم چندان موفق نبود و در جدول بیلبورد به رتبه بیست‌و‌چهارم رسید. سلنا که قراردادش با هالیوود رکوردز تمام شده بود، قرارداد جدیدی با شرکت اینترسکوپ رکوردز بست.

زندگی نامه سلنا گومز / سرنا گومز

سال های 2015 تا 2016: آلبوم Revival و مشکلات شخصی

در حالی که گومز روی دومین آلبومش کار می‌کرد، به همراه آنتون زاسلاوسکی (Anton Zaslavski) معروف به «زد»، آهنگ I Want You to Know را اجرا کرد. این تک‌آهنگ، چهارمین آهنگ سلنا بود که جزو 25 آهنگ برتر بیلبورد قرار می‌گرفت. در سال 2015 او آهنگ Good for You را منتشر کرد که ترک اصلی آلبوم دومش بود. این آهنگ در همان هفته اول 179,000 نسخه فروخت و در فهرست 5 آهنگ برتر بیلبورد در آمریکا قرار گرفت.

فیلم انیمیشنی Hotel Transylvania 2‌ هم در همان سال 2015 به روی پرده رفت که در آن سلناگومز باز هم صداپیشگی شخصیت میویس را انجام داد. سال 2015 سال پرکاری برای سلنا بود و او در همان سال آلبوم دومش به نام Revival را هم منتشر کرد. این آلبوم نظر مثبت منتقدان را به خودش جلب کرد و به رتبه اول جدول بیلبورد رسید. از آهنگ‌های دیگر این آلبوم می‌توان به Same Old Love و Hands to Myself اشاره کرد. همچنین همین سال سلنا گومز نقش کوتاهی هم در فیلم موفق The Big Short داشت که در 11 دسامبر (20 آذر 1394) اکران شد.

بیوگرافی سلنا گومز و همسرش / سلناگومز

در سال 2016 آهنگی را به همراه چارلی پوث (Charlie Puth)، موسیقی‌دان آمریکایی منتشر کردند. این آهنگ که We Don’t Talk Anymore نام داشت، در فهرست 10 آهنگ برتر آمریکا قرار گرفت.  همچنین در سال 2016 گومز در فیلم‌های دیگری مانند The Fundamentals of Caring و In Dubious Battle به ایفای نقش پرداخت. در همین حین او بر روی سومین آلبومش هم کار می‌کرد.

همچنین بخوانید :

سلناگومز در همین سال دومین تورش را به نام Revival Tour‌ آغاز کرد. اما بعد از مدتی، کنسرت‌هایش در اروپا و آمریکای جنوبی به دلیل اضطراب و حمله‌های عصبی که به خاطر بیماری سلنا گومز (لوپوس) ایجاد شده بودند کنسل شدند. بعد از این ماجرا او دوباره مدتی را به مرکز درمانی رفت تا روی سلامتی‌اش تمرکز کند.

سال های 2017 تا کنون: سریال 13Reasons Why و آلبوم Rare

در سال 2017 سلنا به همراهی دی جی کیگو (DJ Kygo) که یک دی جی نروژی است، تک‌آهنگی را به نام It Ain’t Me منتشر کرد. این آهنگ بسیار محبوب شد و به فهرست 10 آهنگ برتر بیلبورد رسید.

همانطور که پیشتر گفتیم سلنا قبلا تصمیم داشت در فیلمی براساس رمان «سیزده دلیل برای اینکه» بازی کند که البته این اثر هیچ وقت ساخته نشد. اما سریالی براساس این کتاب در دست ساخت بود که سلناگومز هم جزو تهیه‌کنندگان اجرایی آن است. فصل اول این سریال در تاریخ 31 مارچ 2017 (11 فروردین 1396) از نتفلیکس پخش شد و سروصدای زیادی به پا کرد. این سریال در فهرست فیلم و سریال های درباره خشونت علیه زنان به انتخاب پلازا قرار گرفته که از اینجا می‌توانید سری به آن مقاله هم بزنید.

عکس سلنا گومز و همسر جدیدش / سلناگومز

در همین حین سلنا روی آهنگ‌هایش هم کار می‌کرد و در سال 2017 دو آهنگ دیگر به نام‌های Bad Liar و Fetish از او منتشر شدند. همچنین همان سال او برای بازی در فیلمی از وودی آلن به نام A Rainy Day in New York انتخاب شد و گفت که دستمزدش از این فیلم را صرف کمک به جنبش Time’s Up (دیگر بس است) خواهد کرد. «دیگر بس است» درواقع جنبشی بر علیه آزار جنسی است.

در سال 2018 هم سلنا گومز به فعالیت‌های موسیقیایی و سینمایی‌ اش ادامه داد. او برای فصل دوم سریال 13Reasons Why آهنگی به نام Back to You را اجرا کرد. همچنین باری دیگر برای قسمت سوم انیمیشن هتل ترانسیلوانیا به صداپیشگی نقش میویس پرداخت. به علاوه در سپتامبر 2018 سلنا به همراه اوسونا (Ozuna) خواننده پورتوریکویی، کاردی بی (Cardi B) رپر آمریکایی و دی‌جی اسنیک (DJ Snake) دی‌جی فرانسوی، آهنگی به نام Taki Taki را منتشر کردند.

همچنین بخوانید :

سال 2019 گومز توانست با یکی دیگر از کارگردانان بزرگ سینما یعنی جیم جارموش (Jim Jarmusch) همکاری داشته باشد و در فیلم The Dead Don’t Die از این کارگردان بازی کند. در اکتبر همان سال او Lose You to Love Me را منتشر کرد که درواقع آهنگ اصلی آلبوم سومش به نام Rare بود. آلبوم Rare که تاکنون آخرین آلبوم سلناگومز محسوب ‌می‌شود، در تاریخ 10 ژانویه 2020 (20 دی 1398) منتشر شد و نقدهای مثبتی هم گرفت. به عنوان آخرین فعالیت سینمایی این هنرمند، می‌توانیم به صداپیشگی در فیلم Dolittle اشاره کنیم که در تاریخ 17 ژانویه 2020 (27 دی 1398) به روی پرده سینماها رفت. برای آشنایی بیشتر با فیلم Dolittle می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

خصوصیات اخلاقی سلنا گومز / سلناگومز

زندگی شخصی سلنا گومز

اگر برای شما هم جالب است که بیوگرافی سلنا گومز و همسرش را بخوانید، و یا به دنبال عکس سلنا گومز و همسر جدیدش هستید، بگذارید نکته‌ای را به شما بگوییم. سلناگومز مجرد است! بنابراین قرار نیست عکس سلنا گومز و همسرش را در اینترنت بیابید. همچنین اگر برای شما هم سوال پیش آمده که آیا سلنا گومز بچه دارد ؟ باید بگوییم خیر، او در حال حاضر فرزندی ندارد. بنابراین جستجوی عکس سلنا گومز و همسرش و فرزندش نیز نتیجه‌ای نخواهد داشت!

در سال 2008 سلنا گومز با نیک جوناس (Nick Jonas)، موسیقی‌دان آمریکایی که عضوی از گروه موسیقی برادران جوناس بود ارتباط داشت. سلنا در موزیک ویدیویی از این گروه به نام Burnin’ Up حضور یافت. در دسامبر سال 2010 سلنا رابطه‌ای را با جاستین بیبر (Justin Bieber) خواننده معروف آمریکایی شروع کرد. رابطه این دو فرازونشیب‌های زیادی داشت؛ اما آن‌ها در سال 2018 و بعد از چندین قهر و آشتی، کاملا از هم جدا شدند. سلنا در سال 2015، مدت کوتاهی پس از انتشار آهنگ I Want to Know You، با دیجی روسی-آلمانی به نام Zedd آشنا شد. این دو در اواخر همان سال از هم جدا شدند. ژانویه 2017 بود که قرارهای سلنا با خواننده و ترانه‌سرای کانادایی یعنی د ویکند (The Weekend) آغاز شد. آنها حدود 9 ماه باهم بودند و در اکتبر 2017 از هم جدا شدند.

عکس سلنا گومز و همسرش / سلناگومز

آثار سلناگومز

زندگی نامه سلنا گومز را خواندیم. همانطور که در قسمت بیوگرافی خواندید، سلناگومز تاکنون در فیلم‌های متنوعی بازی کرده و چندین آلبوم را هم منتشر کرده است. در ادامه با آثار این هنرمند آمریکایی محبوب آشنا می‌شویم.

فیلم های سلنا گومز

در جدول زیر می‌توانید فهرست کامل فیلم‌هایی که گومز در آن‌ها حضور داشته را مشاهده کنید.

سال ساختنام فیلمکارگرداننقشامتیاز IMDB
2003Spy Kids 3-D: Game Overرابرت رودریگزدختر واترپارک4.2
2008Another Cinderella Storyدامون سانتوستفانومری سانتیاگو5.8
2008Horton Hears a Whoجیمی هیواردهلگا (صدا)6.8
2009Arthur and the Revenge of Maltazardلوک بسونپرنسس سلنیا (صدا)5.3
2010Ramona and Beezusالیزابت آلنبئاتریس6.5
2010Arthur 3: The War of the Two Worldsلوک بسونپرنسس سلنیا (صدا)5.5
2011Monte Carloتوماس بزوکاگریس آن بنت5.8
2011The Muppetsجیمز بابینخودش7.1
2012Spring Breakersهارمونی کورینفیث5.3
2012Hotel Transylvaniaگندی تارتاکوفسکیمیویس دراکولا7.1
2012Aftershockنیکولاس لوپزدختر وی‌آی‌پی4.8
2013Getawayکورتنی سولوموندختر4.4
2014Rudderlessویلیام اچ میسیکیت آن لوکاس7.5
2014Behaving Badlyتیم گریکنینا4.4
2015Hotel Transylvania 2گندی تارتاکوفسکیمیویس دراکولا6.7
2015The Big Shortآدام مک‌کیخودش7.8
2016The Fundamentals of Caringراب برنتدات7.3
2016Neighbors 2: Sorority Risingنیکولاس استالرپی لامدا5.7
2016In Dubious Battleجیمز فرانکولیزا6.1
2018Hotel Transylvania 3: Summer Vacationگندی تارتاکوفسکیمیویس دراکولا6.3
2019The Dead Don’t Dieجیم جارموشزوئی5.5
2019A Rainy Day in New Yorkوودی آلنشنون6.7
2020Dolittleاستیون گیگانبتسی (صدا)5.6
2022Hotel Transylvania 4درک درایمون، جنیفر کلوسکامیویس دراکولا6

آیا سلنا گومز بچه دارد / سلناگومز

آلبوم های سلنا گومز

در جدول زیر می‌توانید فهرست کامل آلبوم‌های سلناگومز و جزئیات آن‌ها را مشاهده کنید.

نام آلبومتاریخ انتشارمیزان فروش
Kiss & Tell (گروه سلنا گومز و سین)29 سپتامبر 2009 (7 مهر 1388)926,000 نسخه
A Year Without Rain (گروه سلناگومز و سین)21 سپتامبر 2010 (30 شهریور 1389)817,000 نسخه
When the Sun Goes Down (گروه سلنا گومز و سین)28 جون 2011 (7 تیر 1390)710,000 نسخه
Stars Dance19 جولای 2013 (28 تیر 1392)410,000 نسخه
Revival9 اکتبر 2015 (17 مهر 1394)435,000 نسخه در آمریکا / 19,385 نسخه در کانادا
Rare10 ژانویه 2020 (20 دی 1398)112,000 نسخه

سلنا گومز اهل کدام کشور است

جوایز و افتخارات سلنا گومز

سلناگومز تاکنون برای 304 جایزه مختلف نامزد شده و از این بین 101 جایزه را برای خود کرده است. در جدول زیر نگاهی به برخی از مهمترین جوایز و افتخارات سلناگومز می‌اندازیم.

سالجایزهمراسمبرای
2010بازیگر زن برگزیده سریال تلویزیونی کمدیجوایز برگزیده نوجوانانسریال Wizards of Waverly Place
2012بازیگر زن محبوب تلویزیونجوایز برگزیده کودکان نیکلودینسریال Wizards of Waverly Place
2012خواننده زن محبوبجوایز برگزیده کودکان نیکلودین
2013بهترین ویدیوی پاپجوایز موزیک ویدیوی ام‌تی‌ویموزیک ویدیوی Come & Get It
2013ستاره زن برگزیده موسیقی در تابستانجوایز برگزیده نوجوانان
2015آهنگ برتر رقصجوایز موسیقی آمریکای لاتینآهنگ I Want You to Know
2016هنرمند زن محبوب پاپ/راکجوایز موسیقی آمریکا
2016صدای محبوب فیلم انیمیشنیجایزه برگزیده مردمHotel Transylvania 2
2016هنرمند زن برگزیدهجوایز برگزیده نوجوانان
2018آهنگ برگزیده تابستانجوایز برگزیده نوجوانانBack to You
2019آهنگ سالجوایز موسیقی آمریکای لاتینآهنگ Taki Taki
2019صداپیشگی محبوب زن در فیلم انیمیشنیجوایز برگزیده کودکان نیکلودینHotel Transylvania 3: Summer Vacation

خواننده سلنا گومز / سلناگومز

حقایق جالب درباره سلنا گومز

در ادامه با چند حقیقت جالب درباره زندگی و روحیات سلناگومز آشنا می‌شویم.

پدربزرگ و مادربزرگ او از مهاجران غیرقانونی بودند

سلنا در مطلبی که در اکتبر 2019 برای روزنامه Time ارسال کرد، به این حقیقت اشاره کرد که پدربزرگ و مادربزرگ پدری او از مهاجران غیرقانونی به آمریکا بوده‌اند. او نوشت که در سال 1970، عمه او از مرز مکزیک وارد خاک ایالات متحده شد در حالی که پشت یک کامیون مخفی شده بود. پدربزرگ و مادربزرگ او هم پس از عمه‌ی او وارد خاک آمریکا شدند.

عکس سلنا گومز و همسرش و فرزندش / سلناگومز

 او روی گوشی خود اینستاگرام را نصب ندارد

بسیاری از طرفداران سلنا گومز در اینستاگرام تصور می‌کنند که او از طریق گوشی تمام فعالیت‌های خود را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارد. این در حالی است که سلناگومز درمورد اینستاگرام گفته:

اینستاگرام باعث میشه حال خوبی نداشته باشم و به بدنم جور دیگه‌ای نگاه کنم. بنابراین تصمیم گرفتم اینستاگرامو روی گوشیم نصب نکنم. اینستاگرام من روی گوشی شخص دیگه‌ای نصب شده و هروقت بخوام رویدادها رو با دیگران به اشتراک بذارم به اون شخص اطلاع میدم.

سلناگومز احتمالا دچار اختلال دوقطبی است

سلنا گومز در یک برنامه زنده در خصوص اختلال دو قطبی صحبت کرد. او گفت از زمانی که اطلاعات بیشتری درمورد این اختلال پیدا کرده، حس بهتری دارد. به همین دلیل به نظر می‌رسد او به اختلال دوقطبی دچار باشد. البته این موضوع هیچگاه به صورت رسمی تائید نشده است.

او به درخواست خواهر کوچکترش، دیگر در موزیک ویدیوهای جنسی بازی نمی‌کند

عکس سلنا گومز و خواهرش / سلناگومز

در جریان یک اجرای زنده که خواهر کوچکتر سلنا هم حضور داشت، او قطعه‌ای از یک موزیک ویدیوی جنسی را به صورت زنده اجرا کرد. ولی از آن روز به بعد با خود عهد کرد که دیگر هیچوقت در موزیک ویدیوهای جنسی بازی نکند. در تصویر فوق عکس سلنا گومز و خواهرش را مشاهده می‌کنید.

 سلنا در سال 2017 پیوند کلیه انجام داده است.

در سال 2017 عمل پیوند کلیه سلناگومز انجام شد. این عمل که باید در حالت عادی حدود 2 ساعت طول می‌کشید، در 6 ساعت انجام شد و ممکن بود به مرگ وی منجر شود.

 او به مشخص کردن اهداف بلندمدت اعتقادی ندارد

یکی از خصوصیات اخلاقی سلنا گومز این اس که اهداف بلندمدت برای خود مشخص نمیکند. سلناگومز اگرچه انسان جاه طلبی است اما به تعیین کردن اهداف بلندمدت اعتقادی ندارد. او دلیل این کار را چنین بیان کرد:

دوست ندارم وقتی به اهدافم نرسیدم احساس نا امیدی به من دست بدهد.

جمع بندی

همانطور که در این مقاله خواندید، سلناگومز یکی از فعال‌ترین و محبوب‌ترین هنرمندان آمریکایی است که هم در عرصه سینما و هم در موسیقی، تجربه‌های مختلفی داشته است. سلنا که حرفه‌اش را با آرزوی بازیگری آغاز کرد، امروزه بیشتر به عنوان یک خواننده موفق، خواننده سلنا گومز ، شناخته می‌شود.

در این مقاله بیوگرافی کامل سلنا گومز  را خواندیم و بعد هم آثار او را هم در زمینه سینما و هم در زمینه موسیقی برای شما فهرست کردیم. در انتها هم نگاهی مختصر به جوایز این هنرمند داشتیم. نظر شما درباره سلناگومز چیست؟ از نگاه شما او بیشتر یک بازیگر است یا یک خواننده؟ بهترین آهنگ او از نظر شما کدام است؟ می‌توانید در پایین همین صفحه نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

سلنا گومز کیست؟

سلناگومز یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین خوانندگان و بازیگران آمریکایی است.

سلنا گومز چند سالشه؟

سلنا متولد سال 1992 (1371) است و در حال حاضر 29 سال دارد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران4 دیدگاه
avatar
آریانا
.
27 تیر 1402، 13:23
پاسخ
1
6
سلنا گومز واقعا عالیه ولی الان دیگ 31سالش شده😐
avatar
حمید
.
04 بهمن 1401، 11:41
پاسخ
0
6
سانا گومز عالیه
avatar
دلن
.
19 خرداد 1400، 19:32
پاسخ
1
9
من خیلی دوستش دارم و الان میبینم که توی بچگیش چقدر سختی کشیده و جایگاهی که الان داره واقعا حقشه هر چند من شنیدم که دیگه موسیقی کار نمیکنه ولی امیدوارم هرجا هست موفق باشه
avatar
MKSG
.
20 مهر 1399، 00:54
پاسخ
0
13
من فدای این دختر عزیز بشم که واقعا تو هر زمینه ای عالیه
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402