بررسی بازی شورش در شهر 4 ؛ گیم پلی، تریلر و نمرات منتقدین

بازی شورش در شهر 4
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بعد از 26 سال انتظار، بالاخره نسخه جدید بازی شورش در شهر عرضه شد. در ادامه به بررسی گیم پلی، تریلر و نمرات منتقدین بازی شورش در شهر 4 خواهیم پرداخت. با پلازا همراه باشید.

بازی شورش در شهر 4 یک بازی سبک اکشن بیتم آپ است که ساخت آن از اوایل 2018 (اواخر 96) آغاز شد. این بازی در واقع ادامه‌ای بر سه گانه شورش در شهر است که در اوایل دهه 1990 میلادی توسط سگا و برای کنسول سگا جنسیس عرضه شد. همانند نسخه‌های پیشین، در نسخه جدید نیز زاویه دید از کنار بوده و کاربر باید با استفاده از فنون رزمی و حرکات مخصوص، به مبارزه با دشمنان بپردازد.بازی Streets of Rage 4 وقایع 10 سال پس از نسخه سوم را به تصویر می‌کشد و علاوه بر سه کاراکتر اکسل، بلیز و ادام دو کاراکتر قابل انتخاب دیگر را نیز در خود خواهد داشت. قابلیت بازی به صورت آنلاین و نیز چند نفره آفلاین از خصوصیات جذاب دیگر آن است. در ادامه، مروری بر داستان سری بازی های شورش در شهر، گیم پلی و نمرات منتقدین بازی شورش در شهر ۴ خواهیم داشت.

آنچه در ادامه خواهید خواند:


مروری بر داستان سری بازی های شورش در شهر


شورش در شهر 4

تاریخ انتشار بازی Street of Rage 4 یازدهم اردیبهشت سال 1399 بود. در شرایطی که حدود 26 سال از انتشار آخرین نسخه شورش در شهر در سال 1994 می‌گذرد، این یک رویداد تاریخی برای این سری کلاسیک است. اما از آنجا که 26 سال زمان طولانی برای به خاطر داشتن داستان این بازی سگا به شمار می‌آید، بد نیست به نسخه‌های پیشین و رویدادهایی که اکسل استون (Axel Stone)، بلیز فیلدینگ (Blaze Fielding) و آدام هانتر (Adam Hunter) برای شکست دادن آن تشکیلات تبهکار پشت سر گذاشتند نگاهی داشته باشیم.

نسخه اولیه شورش در شهر

شورش در شهر 4

در نسخه اول شورش در شهر، آقای ایکس با سندیکای خرابکار خود به شهر «وود اُک سیتی» (Wood Oak City) هجوم آورد و آن را به محلی برای تجمع خلافکاران تبدیل کرد. پلیس در برابر خشونت و غارت شهر توسط ایکس و سندیکایش قدرتی نداشت؛ اما سه قهرمان در کنار هم قرار گرفتند تا عدالت را به شهر برگردانند. اکسل استون، بلیز فیلدینگ و آدام‌ هانتر از شغلشان در اداره پلیس کناره‌گیری کرده و در برابر سندیکا قد علم کردند. آن‌ها مرحله به مرحله افراد سندیکا را عقب راندند تا در نهایت به مخفیگاه آقای ایکس رسیدند. بعد از یک رویارویی خونین و با شکست ایکس، آرامش به شهر بازگشت. در انتهای بازی آن‌ها به امید اینکه آقای ایکس و افرادش برای همیشه در زندان می‌مانند، به خانه بازگشتند.

شورش در شهر 2

شورش در شهر 4

یک سال پس از ماجراهای نسخه اولیه بازی، ادی در بازگشت به خانه متوجه می‌شود که همه جا به هم ریخته و عکس برادرش آدام به در چسبانده شده است. در تصویر، آدام مجروح شده و در زنجیر کنار آقای ایکس افتاده بود. طولی نمی‌کشد که سندیکا دوباره بر شهر مسلط می‌شود.

ادی با دوستان برادرش یعنی اکسل و بلیز تماس می‌گیرد تا راهی برای نجات آدام و شهر پیدا کنند. اکسل برای کمک بیشتر با دوست خود مکس تاندر که یک کشتی گیر حرفه‌ای است تماس می‌گیرد. این چهار نفر پس از رویارویی با افراد سندیکا، با کشتی عازم جزیره خصوصی آقای ایکس می‌شوند تا ریشه تشکیلات تبهکاری او را نابود کنند. بعد از شکست شیوا، بادیگارد او و نیز شکست خود آقای ایکس، آن‌ها آدام را نجات داده و با هلیکوپتر جزیره را ترک می‌کنند. آن‌ها امیدوارند دیگر با آقای ایکس و امثال او روبرو نشوند.

شورش در شهر 3

شورش در شهر 4 / بازی Streets of Rage 4

ظاهرا پایانی بر اقدامات آقای ایکس متصور نیست. بعد از جان بدر بردن از دست اکسل و بلیز، آقای ایکس در می‌یابد که انجام کارهای تبهکارانه بصورت آشکار مانند گذشته کارایی ندارد. در عوض، او یک تشکیلات تولید ربات را برپا و از آن به عنوان پوششی برای شرارت‌هایش استفاده می‌کند. او آرام آرام قدرت و نفوذ خود را در شهر گسترش می‌دهد. آقای ایکس با نبوغ خود، می‌خواهد به صورت مخفیانه مقامات شهر و شهردار را با ربات‌هایی که خودش کنترل می‌کند جایگزین کند. در نهایت، تشکیلات سندیکا برای دور کردن نظرها از خود و جایگزین کردن اعضای شورای شهر با ربات، در مکان‌های مختلف شهر بمب گذاری می‌کنند.

اما نقشه آن‌ها توسط دکتر زان که متخصص رباتیک است برملا می‌شود. دکتر زان که می‌داند پلیس از درون فاسد شده و به سندیکا گرایش دارد، با اکسل، بلیز و آدام تماس می‌گیرد تا شهر را نجات دهند. از آنجا که آدام دوباره به پلیس ملحق شده، ادی را برای کمک به تیم می‌فرستد. تیم چهار نفره (شامل یک کانگوروی بوکسور به نام رو) برای بار سوم با سندیکا و آقای ایکس روبرو می‌شوند. آن‌ها بعد از شکست شیوا بادیگارد آقای ایکس، خط تولید ربات‌ها و تاسیسات آن را از بین می‌برند و بار دیگر آرامش را به شهر برمی‌گردانند.

 


داستان بازی Streets of Rage 4


دانلود بازی شورش در شهر ۴

اگر فکر می‌کنید کار آقای ایکس تمام شده است اشتباه می‌کنید. ده سال پس از وقایع بازی شورش در شهر 3 که در آن آقای ایکس شکست خورد، شهر Wood Oak City تحت سلطه یک سندیکای تبهکار جدید قرار گرفت که توسط بچه‌های آقای ایکس یعنی دوقلوهای Y اداره می‌شود. این دو برادر سعی دارند تا به وسیله هیپنوتیزم با موسیقی، ذهن مردم شهر را شستشو دهند. این بار علاوه بر اکسل، بلیز و آدام شاهد حضور چری و فلوید نیز خواهیم بود. چری (دختر نوجوان ادام) با گیتار خود به نبرد می‌پردازد. فلوید نیز شاگرد دکتر زان است که دستانش را در تصادف از دست داده و از بازوهای مکانیکی استفاده می‌کند.

 


تریلر بازی شورش در شهر 4


در این قسمت می‌توانید تریلر بازی شورش در شهر 4 را با زیرنویس فارسی از تیم پلازا مشاهده کنید که در آن به معرفی شخصیت‌های جدید بازی پرداخته می‌شود.

 


گیم پلی بازی Streets of Rage 4


تریلر بازی شورش در شهر 4

گیم پلی بازی شورش در شهر 4 هنگام حضور در حاشیه‌ها روان‌تر شده است. فن‌های کمبو (ترکیبی) در نسخه‌های قبلی نیز وجود داشت، اما در نسخه جدید با قابلیت‌های ترکیبی جدید، از جمله کمبوهای دو نفره روبرو هستیم. به عنوان نمونه، زوج اکسل و آدام را می‌بینیم که آدام پس از حرکت سریع به سمت دشمن، او را پرتاب می‌کند تا در چنگ اکسل بیفتد. در نمونه دیگر، فلوید می‌تواند افراد دشمن را نگه دارد تا چری (دختر آدام) با گیتار خود به سراغشان بیاید. البته فن‌های دو نفره در نسخه‌های قبلی بازی نیز وجود داشت. اما قابل تصور نیست با وجود چهار بازیکن در صحنه، چه فن‌ها و همکاری‌های جالب احتمالی را شاهد خواهیم بود.

در مورد شخصیت‌های منفی، با فهرست بلندی از شخصیت‌های نسخه‌های قبلی روبرو هستیم. از جمله آن‌ها گالسیاها (Galsia) هستند که در نسخه‌های قبلی نیز حضور داشتند و گاهی با چاقوهای خود، گیمر را کلافه می‌کردند. همچنین سیگنال‌ها (Signal) و بیگ بن (Big Ben) نیز در بازی Streets of Rage 4 از شما پذیرایی خواهند کرد. دیدن همه این کاراکترهای خاطره‌انگیز که زمانی اشک گیمرها را در می‌آوردند با ظاهر متفاوت و کیفیت بسیار بالاتر، تجربه‌ای لذت بخش خواهد بود.

بازی شورش در شهر جدید

یکی از بزرگ‌ترین و بهترین تغییراتی که در بازی شورش در شهر ۴ مشاهده می‌شود، سیستم بهبود سلامتی است. اگر از فن‌های مخصوص استفاده کنید، میزان زیادی از سلامتی خود را از دست می‌دهید که با ضربه‌های پشت سر هم و صدمه ندیدن می‌توانید میزان سلامتی از دست رفته را بازگردانید. بدین ترتیب شما تشویق خواهید شد که به جای حرکات بی‌هدف، با احتیاط و دقت بازی کنید؛ مسئله‌ای که در مورد نسخه‌های قبلی صادق نبود. خصوصیت جالب دیگر، برخورداری هر کاراکتر از یک «فن در هوا» مخصوص است که می‌تواند کمبوهای جالبی را در خود داشته باشد.

بازی شورش در شهر 4

البته بسیاری از این موارد در دموی سال گذشته نیز دیده شده بود. در دموی جدید هر پنج کاراکتر و نیز یک مرحله دیگر قابل بازی بود؛ اما به طور کلی نسخه پر زرق و برق‌تری نسبت به دموی قبلی بود. نویسنده سایت The Gamer که در محل نمایشگاه حاضر بوده و بازی را اجرا کرده است، از تجربه خود احساس رضایت دارد و آن را بهترین نسخه بازی شورش در شهر می‌داند.

 


موسیقی متن بازی شورش در شهر 4


تاریخ انتشار بازی street of rage 4

موسیقی متن نسخه‌های قبلی شورش در شهر که برعهده آهنگساز افسانه‌ای یوزو کوشیرو بود، تحسین منتقدان را برانگیخت. خوشبختانه در این نسخه نیز شاهد حضور کوشیرو هستیم. او با تاخیر به تیم موسیقی بازی شورش در شهر 4 ملحق شد. در نسخه جدید بازی افکت‌های صوتی و موسیقی‌های جدید و عالی جایگزین موسیقی نسخه‌های قدیمی بازی شده‌اند. هرچند ممکن است موسیقی شورش در شهر 4 رگه‌هایی از آهنگ‌های نسخه‌های قدیمی بازی را داشته باشد، اما این بار با کپی کاری روبرو نیستیم و موسیقی‌ها و افکت‌های صوتی کاملا منحصربه‌فردی ساخته شده‌اند.

 


نمرات منتقدین به بازی شورش در شهر ۴


در این بخش به بررسی نمرات و نقد بازی شورش در شهر ۴ از دیدگاه منتقدین جهان می‌پردازیم.

بازی شورش در شهر 4

بازی Streets of Rage 4 برای رایانه‌های شخصی، کنسول نینتندو سوئیچ، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر شد که در این بین توانست از 50 نقد، امتیاز متا 84 را کسب کند. از بین 50 نقد، 47 نقد مثبت و 3 نقد متوسط برای بازی شورش در شهر 4 ثبت شده است. در ادامه مروری بر تعدادی از نقدهای منتشر شده خواهیم داشت.

 

سایت DarkStation: امتیاز 100 از 100

بازی Streets of Rage 4 حسِ تبدیل شدن به کودک ده ساله‌ای را داد که با کنسول جنسیس خودش در حال بازی‌ای است که عناصر مدرن و کلاسیک را در کنار هم تجربه می‌کند. در ابتدا انتظاراتم از این بازی بسیار پایین بود اما تیم سازنده کاری کرد که تمامی آن احساسات منفی از بین برود. می‌توانم بدون تردید بگویم که این بازی در نقطه اوج بازی‌های چند قسمتی قرار گرفته است؛ بازی‌ای که اطمینان دارم بعد از چند سال دوباره برای تجربه کردن آن باز می‌گردم.

 

سایت Worth Playing: امتیاز 90 از 100

بازی شورش در شهر 4، یک نامه عاشقانه از سمت تیم سازنده برای طرفداران پروپاقرص سبک «بزن برو جلو» است. این بازی توانسته با حفظ عناصر قبلی، ویژگی‌ها و مکانیزم‌های جدید و جذابی را اضافه کند. بازی شورش در شهر ۴ در قلب خود، یک بازی کوتاه، جذاب و خوش ساخت است که در آن آنقدر به صورت تبهکاران مشت می‌کوبید تا سر آخر به رئیس آن‌ها برسید. اگر طرفدار این سری نباشید، شاید درک آن برایتان دشوار باشد اما اگر از طرفداران قدیمی هستید، این عنوان را از دست ندهید.

خرید بازی شورش در شهر ۴

سایت Malditos Nerds: امتیاز 85 از 100

بهترین نکته در مورد بازی شورش در شهر 4 این است که دقیقا همان حس گذشته را برای من زنده کرد. در دنیایی که هرکسی سعی دارد سمت کمد خودش برود تا ببیند کدام یک از اسباب بازی‌های قدیمی را می‌توان بازسازی کرد، انجام این بازی حس رو به جلو به آدم می‌دهد. البته که این بازی تحویلی در سبک «بزن برو جلو» نیست و همان ساختار قبلی را تکرار کرده، اما شورش در شهر این‌بار برگشته تا برای مدت طولانی‌ای بماند.

 

سایت GamesBeat: امتیاز 80 از 100

در حال حاضر بازی‌های زیادی دور بر خودم دارم اما این حس که دوست دارم دوباره برگردم و بازی شورش در شهر 4 رو انجام بدم، نشانه خوبی است. تماشا کردن و گوش دادن به این بازی حس بسیار خوبی به آدم دست می‌دهد. اگر در سال 2020 دنبال یک بازی «بزن برو جلو» هستید، بازی شورش در شهر ۴ دقیقا همان چیزی‌ست که منتظرش بودید.

 

سایت Game Informer: امتیاز 70 از 100

بازی شورش در شهر 4، سیستم ساده قدیم را پیاده‌سازی کرده که در نوع خود لذت بخش است اما باعث نمی‌شود که دوباره بخواهید آن را تجربه کنید. این بازی، دقیقا حس دهه 1990 میلادی را به شما می‌دهد، اما مشکلش نیز همینجاست؛ انگار که در همان دوران گیر کرده است.

 

 


ترینر بازی Streets of Rage 4


در این بخش به ارائه ترینر بازی Streets of Rage 4 می‌پردازیم.

ترینر بازی streets of rage 4

گاهی درجه سختی بازی بطور ناعادلانه‌ای غیر ممکن می‌شود؛ در اینجور مواقع گیمرها ممکن است از بازی زده شده و به کل از تمام کردن آن مرحله قطع امید کنند. بعضی معتقدند که «بازیِ من، قوانین من» حق هر گیمر است و بدین جهت حق دارند که بخواهند قوانین بازی را تغییر دهند. بدین منظور، بهترین و معتبرترین ترینر ساخته شده برای بازی Streets of Rage 4 را فراهم کردیم که با کلیک بر روی لینک می‌توانید آن را دانلود کنید.

دانلود ترینر بازی Streets of Rage 4 نسخه FLiNG

 

برای استفاده صحیح از ترینر به این نکات توجه کنید:

  1. ابتدا ترینر را باز کرده و سپس بازی را اجرا کنید. برای دریافت عملکرد صحیح نیز کلیدهای گفته شده در ترینر را در منوی بازی اعمال کنید.
  2. رمزهای بازی با استفاده از کلیدهای Numpad قابل اجرا هستند.
  3. این فایل به هیچ وجه ویروس نیست و آسیبی به سیستم شما وارد نخواهد کرد. اگر آنتی ویروس شما پیامی مبنی بر ویروسی بودن فایل اعلام کرد، آنتی ویروس خود را غیر فعال کنید یا اگر با تنظیمات آنتی ویروس آشنایی دارید، به نرم افزار اجازه دید که این فایل را نادیده بگیرد.
  4. همواره به این نکته توجه داشته باشید که ترینر در فرم اصلی بازی تغییر ایجاد می‌کند. مثلا ممکن است لازم باشد برای گذر کردن از یک مرحله، در جنگ با حریف شکست بخورید یا با دشمنانی که در محیط حضور دارند نجگید و در عوض فرار کنید. ترینر تمامی این قضایا را تغییر می‌دهد. پس در مواقعی که نیاز دارید از ترینر استفاده کنید.

 


سخن پایانی


اگر دوران کودکی خود را با کنسول سگا سپری کرده‌اید، بازی Streets of Rage 4 تجربه‌ای کم نظیر را برای شما به ارمغان خواهد آورد. برای همین است که طرفداران برای خرید و دانلود بازی شورش در شهر 4 مشتاق هستند. در این مقاله تلاش کردیم تا ارائه خلاصه‌ای از داستان، گیم پلی و تریلر بازی داشته باشیم. در پایان نیز نقدها و نمرات منتشر شده از این بازی را مورد بررسی قرار دادیم.

نظر شما درمورد این بازی نوستالژی و قدیمی چیست؟ آیا از تجربه بازی شورش در شهر 4 لذت بردید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران5 دیدگاه
avatar
علی
.
10 مرداد 1400، 10:42
پاسخ
1
0
سلام میگم برای کنسول سگا هم احتمال داره عرضش کنن؟
avatar
اشکان
.
08 تیر 1400، 18:19
پاسخ
0
2
لذت بردم مثل نسخه های قبل گیم پلی اعتیاد اوری داره گرافیکشم زیبا بود موزیک متنشم قابل قبول بود فقط موزیک بعضی از باس ها میتونست هیجان انگیز تر باشه تنها ایراد بازی این بود که به نظرم باید برای هر مرحله یک باس فایت منحصر بفرد برای همون مرحله طراحی می کردن خیلی باس ها تکرار شدن و بدترین باس هم باس راند 3 بازی بود چون این باس توی نسخه یک بازی تو همون مرحله اول به عنوان یک دشمن معمولی در بازی بود حالا بعد از 25 سال بشه باس راند 3 سری چهارم بازی اونم بدون هیچ تغییری در کمبو و طراحیش ای کاش با حوصله و سلیقه بیشتری روی طراحی باس ها کار می کردن ولی در بقیه زمینه بسیار بازی خوبی ساختن دمشون گرم به امید ساخت streets of rage 5
avatar
mhn131
.
10 مرداد 1399، 18:52
پاسخ
0
2
خیلی قشنگه عالیه من 4 رو بیشتر میپسندم
avatar
MOHAMMAD
.
12 اردیبهشت 1399، 03:19
پاسخ
0
5
واقعا قشنگه قسمت چهارمش مخصوصا کمبوها و طراحی هاش و مراحلش هم حرف نداره موسیقیش یکم از سری قبل ضعیفتره ولی گیم پلی و افکتاش متو یاد بازی Shank انداخت راضی کنندس کاش قسمت های دیگشم بسازن متاسفانه کاراکترهای مخفی بازی از نظر گرافیک و حرکات تو سبک جدید بازی چنگی به دل نمیزنه من همشو بردم آخر رو همه درجات سختی یه فن سرسخت شورش در شهر
avatar
صابر
.
08 فروردین 1399، 12:18
پاسخ
0
4
هیچی جای شورش در شهر ۳ را نمیگیره و کنسول سگاه چه دوران بود چقدر زود گذشت چقدر زود پیر شدیم
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402