آموزش نحوه اجرای بازی فلش در کامپیوتر و اندروید + بهترین بازی های فلش

اجرای بازی فلش
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کمپانی ادوبی قصد دارد پشتیبانی از فرمت فلش را متوقف کند، اما این به معنی خداحافظی همیشگی با بازی‌های فلش نیست. در این مقاله روش‌هایی را برای اجرای بازی فلش در کامپیوتر مطرح می‌کنیم.

شرکت ادوبی اعلام کرده که قصد دارد در پایان سال 2020 پشتیبانی از فرمت فلش (Flash) را برای همیشه متوقف کند. اما اگر این اتفاق رخ دهد، تکلیف بازی‌های فلش که طرفداران زیادی هم در اینترنت دارند چه خواهد شد؟ این بازی‌ها به خاطر سادگی نحوه اجرای آن‌ها، محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند و جایگاه ویژه‌‌ای در بین طرفداران سرگرمی دارند. بازی‌های فلش به راحتی در محیط مرورگر اجرا می‌شوند و نیاز به سخت‌افزار قدرتمندی ندارند. همچنین اکثر این بازی‌ها جذاب و سرگرم کننده هستند. خوشبختانه نرم‌افزارهایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان به اجرای بازی فلش پرداخت. در ادامه قصد داریم دو مورد از این نرم‌افزارها را نام ببریم و همچنین بهترین بازی های فلش را معرفی کنیم. بنابراین اگر می‌خواهید با نحوه اجرای بازی فلش در کامپیوتر بعد از سال 2020 آشنا شوید، با پلازا همراه باشید.

همچنین بخوانید :

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


معرفی و دانلود نرم افزار اجرای بازی فلش Flashpoint


اجرای فایل swf در ویندوز

با پایان پشتیبانی از پلتفرم فلش قرار نیست همه بازی‌هایی که با این فرمت ساخته شده‌اند را فراموش کنیم. راه حلی که وجود دارد استفاده از یک نرم‌افزار رایگان به نام Flashpoint است که به سادگی در ویندوز اجرا می‌شود. این نرم‌افزار که محیط کاربری ساده‌ای هم دارد، همه آن چیزی را که برای اجرای بازی فلش لازم دارید در اختیارتان می‌گذارد. از طریق این برنامه می‌توانید به یک مجموعه بزرگ شامل 38000 بازی فلش اینترنتی و همچنین 2400 انیمیشن فلش دسترسی داشته باشید.

همچنین بخوانید :

این برنامه همچنین قرار است برای سیستم عامل‌های لینوکس و مک هم به زودی منتشر شود. البته هنوز معلوم نیست که این نسخه‌ها از چه تعداد بازی پشتیبانی می‌کنند، ولی پیش‌بینی می‌شود که تفاوت چندانی با نسخه ویندوزی نداشته باشند.

قبل از آنکه روش کار با نرم‌افزار Flashpoint را توضیح دهیم، باید به این نکته اشاره کنیم که این برنامه دارای دو نسخه است. نسخه کامل آن که با نام Ultimate شناخته می‌شود حدود 300 گیگابایت فضا برای نصب نیاز دارد، اما تمام بازی‌ها را در خود جای داده است و دیگر نیاز به دانلود بازی‌ها نخواهید داشت. نسخه دیگر هم Infinity نامیده می‌شود که تنها 300 مگابایت حجم دارد و می‌توانید بازی‌های مورد نظر خود را به صورت جداگانه روی آن دانلود و اجرا کنید.

دانلود نرم افزار swf player برای کامپیوتر

برای اجرای بازی فلش با نرم‌افزار Flashpoint ابتدا باید نسخه ویندوزی این برنامه را از اینجا دانلود کنید. سپس برنامه را اجرا کرده و وارد محیط آن شوید. در منوی اصلی برنامه روی گزینه Games کلیک کنید. در سمت چپ یک منو را مشاهده می‌کنید که به دسته‌بندی بازی‌ها می‌پردازد. گزینه All Games شامل تمام بازی‌هایی است که این برنامه از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. اگر به دنبال یک بازی خاص هستید می‌توانید نام آن را در کادر جستجو وارد کنید. پس از اینکه بازی مورد نظر خود را پیدا کردید، با دو بار کلیک کردن می‌توانید آن را اجرا کنید؛ فقط باید کمی صبر کنید تا نرم‌افزار بازی را به طور کامل بارگذاری کند.

اگر به دنبال بهترین بازی‌های فلش هستید، ما پیشنهاد می‌کنیم که از منوی سمت چپ گزینه Flashpoint Hall of Fame را انتخاب کنید. در این بخش با گلچینی از بازی‌های فلش مواجه می‌شوید. یکی از بهترین بازی‌هایی که انجامش را توصیه می‌کنیم Portal: The Flash Version نام دارد. همچنین بازی‌هایی مثل QWOP و Alien Hominid نیز جذابیت بالایی دارند و می‌توانند مدت زیادی شما را سرگرم کنند.

نرم‌افزار Flashpoint تمام پروژه‌های بازی که برای پلتفرم‌های ادوبی فلش، ادوبی شاک‌ویو، HTML5، جاوا و سایر پلاگین‌های وب ساخته شده‌اند را در یک محیط شبیه‌سازی شده به اجرا می‌گذارد. بخشی از این کار از طریق دسترسی به سرورهای آنلاین انجام می‌شود؛ چون بسیاری از فایل‌های SWF برای اجرا شدن نیاز به کدها و منابعی دارند که در سرورهای مختلف قرار داده شده‌اند. در نهایت نرم افزار Flashpoint تمام فایل‌های مورد نیاز را به صورت محلی ذخیره می‌کند تا هیچ مشکلی برای اجرای بازی فلش نداشته باشید.

اجرای بازی های فلش در کامپیوتر

Flashpoint یک برنامه کاملا قانونی و معتبر برای اجرای بازی فلش است و برای استفاده کردن از آن نیاز به کرک یا هیچ روش غیرقانونی دیگری ندارید. البته بسیاری از بازی‌هایی که در آرشیو این برنامه هستند کپی‌رایت اختصاصی دارند و به همین خاطر ممکن است به درخواست سازندگان یا ناشرین، این برنامه‌ها در آینده از آرشیو حذف شوند. ولی با توجه به اینکه اکثر این بازی‌ها قدیمی هستند و کپی‌رایت آن‌ها رها شده است، بعید به نظر می‌رسد که چنین اتفاقی رخ بدهد.

 


آموزش اجرای فایل SWF در ویندوز با نرم افزار Ruffle


اجرای بازی های فلش در ویندوز

همان طور که گفتیم Flashpoint را نمی‌توان یک شبیه‌ساز کامل برای فلش پلیر نامید؛ چون این برنامه برای اجرای محتوای فلش نیاز به سرورهای آنلاین دارد. در واقع اجرای فایل SWF در ویندوز به همین سادگی‌ها هم نیست. گاهی باید کارهای زیادی در پس‌زمینه انجام شود تا یک فایل فلش به اجرا درآید.

اما نرم‌افزار دیگری به نام Ruffle وجود دارد که به صورت آنلاین اجرا می‌شود و می‌توانیم آن را مناسب‌ترین شبیه‌ساز برای فلش پلیر بنامیم. شما می‌توانید این برنامه را هم در محیط مرورگر و هم روی دسکتاپ اجرا کنید. البته این برنامه مانند Flashpoint یک آرشیو بزرگ از بازی‌های فلش را در اختیار ندارد و برای اجرای فایل‌های SWF حتما باید آن‌ها را دانلود کنید.

نرم‌افزار Ruffle برای اجرای بازی فلش از یک تکنولوژی به نام WebAssembly بهره می‌برد که عملکردی شبیه فلش پلیر کمپانی ادوبی دارد. گفته می‌شود که پس از خداحافظی با فلش پلیر در انتهای سال 2020، نرم‌افزار Ruffle می‌تواند بهترین گزینه برای اجرای فایل‌های فلش باشد.

البته دو نرم‌افزاری که در بالا معرفی کردیم تنها روش‌های اجرای بازی فلش نیستند؛ شما می‌توانید نرم‌افزار رسمی و اختصاصی فلش پلیر را از وبسایت ادوبی دانلود کنید و در خارج از محیط مرورگر به اجرای فایل‌های SWF بپردازید.

 


اجرای بازی های فلش در اندروید


در این بخش به معرفی نرم افزارهایی می‌پردازیم که به اجرای بازی فلش در اندروید کمک خواهد کرد.

مرورگر Puffin

دانلود مجموعه 1000بازی های فلش برای کامپیوتر

بطور کلی، اگر نیاز به این داشتید که فایل فلش را روی گوشی اندرویدی خود اجرا کنید، بهترین گزینه برای شما نصب مرورگر Puffin است. این مرورگر، محتوای فلش را در فضای ابری اجرا می‌کند؛ البته این برنامه بیشتر قدرت خود را از خود گوشی اندرویدی دریافت می‌کند. با استفاده از مرورگر پافین می‌توانید بازی های فلش را اجرا کنید، ویدئو ببینید و به سایر محتواهای فلش دسترسی داشته باشید. این مرورگر همچنین اطلاعات شما را در یک فضای رمزگذاری شده حفظ می‌کند؛ پس از بابت امنیت اطلاعات می‌توانید مطمئن باشید. مرورگر Puffin از پوسته‌های جذاب و متنوع نیز پشتیبانی می‌کند. مرورگر Puffin بهترین انتخاب برای اجرای بازی های فلش در اندروید است.

دانلود مرورگر Puffin برای اجرای بازیهای فلش در اندروید

 

مرورگر Photon Flash Player & Browser

بازی های فلش دخترانه برای کامپیوتر

یک راه دیگر برای دسترسی به بازی های فلش چه بر روی گوشی و چه بر روی فضای وب، استفاده از نرم افزار Photon Flash Player & Browser است. این نرم افزار هم از ویدئوهای فلش پشتیبانی می‌کند و هم قابلیت اجرای بازی های فلش را دارد. اگر دلتان برای بازی های فلش قدیمی تنگ شده، می‌توانید بازی های کلاسیک فلش را با استفاده از این مرورگر بصورت آنلاین اجرا کنید. این مرورگر از فرمت‌های FLV و SWF و حتی فرمت های مدرن‌تر نیز پشتیبانی می‌کند؛ پس با خیال راحت می‌توانید آن را تبدیل به مرورگر پیش‌فرض گوشی خود کنید.

دانلود مرورگر Photon Flash Player & Browser برای اجرای بازیهای فلش در اندروید

 


معرفی مجموعه بهترین بازی های فلش به همراه دانلود


حالا که با نحوه اجرای بازی فلش آشنا شدیم، بهتر است چند نمونه از بهترین بازی‌هایی که با این فرمت ساخته شده‌اند را هم معرفی کنیم.

بازی‌های فلش به خاطر گرافیک و گیم‌پلی ساده‌ای که دارند معمولاً برای پر کردن اوقات فراغت، از مناسب‌ترین گزینه‌ها هستند. البته با یک جستجوی ساده می‌توانید نسخه فلش بسیاری از بازی‌های معروف کلاسیک مانند Pac-Man و Frogger را هم در اینترنت پیدا کنید.  همچنین خیلی از بازی‌های موفق امروزی مثل Super Meat Boy و Trials کارشان را روی پلتفرم فلش شروع کردند. اما گذشته از این بازی‌ها، در ادامه به معرفی چند بازی فلش ساده و سرگرم کننده می‌پردازیم که طرفداران زیادی هم دارند. لینک دانلود بازی های فلش نیز در انتهای هر بخش آورده شده است.

 

بازی Super Mario 63

Super-Mario-63 / نحوه اجرای بازی فلش

بازی‌های مجموعه ماریو خیلی محبوب هستند. یک نسخه فلش از این بازی‌ها به اسم Super Mario 63 نیز ساخته شده که می‌توان آن را نسخه دو بعدی بازی Super Mario 64 نامید. مثل سایر بازی‌های این مجموعه، در این بازی نیز باید با استفاده از پریدن و سرعت، موانع و دشمن را پشت سر بگذارید و به انتهای مرحله برسید.

بازی Super Mario 63

 

بازی Rogue Soul

Rogue-Soul / برنامه اجرای بازی فلش

بازی‌ها برای اینکه سرگرم کننده باشند نیاز به جلوه‌های بصری خارق‌العاده ندارند و Rogue Soul به خوبی این موضوع را ثابت می‌کند. در این بازی پلتفرمر، شما هدایت یک نینجای زرهپوش را به دست می‌گیرید که قصد دارد به همه ثابت کند که بهترین دزد شهر است! این عنوان را می‌توان در لیست بهترین بازی فلش قرار داد.

بازی Rogue Soul

 

بازی Kingdom Rush Frontiers

Kingdom-Rush-Frontiers / اجرای بازی فلش در کامپیوتر

اگر به بازی‌های دفاع از قلعه علاقه داشته باشید، حتما مجموعه Kingdom Rush را می‌شناسید. یک نسخه فلش از این مجموعه به نام Kingdom Rush Frontiers وجود دارد که در آن می‌توانید با ساخت قلعه‌های مختلف به نابود کردن دشمنان بپردازید.

بازی Kingdom Rush Frontiers

 

بازی Kill the Plumber

Kill-the-Plumber / اجرای بازی فلش

همیشه در بازی‌های سری ماریو، این لوله‌کش افسانه‌ای را در حال خوردن قارچ یا از بین بردن دشمنانش دیده‌ایم. اما در بازی Kill the Plumber شما در نقش سایر شخصیت‌های این مجموعه ظاهر می‌شوید و باید ماریو را از بین ببرید!

بازی Kill the Plumber

 

بازی Sky Island

Sky-Island / اجرای بازی فلش

اگر به دنبال یک بازی پازلی جذاب هستید، حتماً باید Sky Island را تجربه کنید. در نگاه اول این بازی شبیه یک پلتفرمر ساده به نظر می‌رسد، اما با شروع بازی متوجه می‌شوید که با یک گیم‌پلی خلاقانه مواجه هستید. برای حل کردن معماهای بازی باید روی نقشه کلیک کنید و آن را بچرخانید تا مراحل را از نماهای مختلف ببینید.

بازی Sky Island

 

بازی Heli Attack 2

Heli-Attack-2 / اجرای بازی فلش

تنها کاری که در بازی Heli Attack 2 باید انجام دهید این است که به عنوان یک سرباز کهنه‌کار، تا جایی که می‌توانید هلیکوپترهای دشمن را نابود کنید. این کار شاید ساده به نظر برسد، اما به شدت جذاب و اعتیادآور خواهد بود. 

بازی Heli Attack 2

 

بازی Fancy Pants Adventure 2

Fancy-Pants-Adventure-2 / اجرای بازی فلش

در بازی Fancy Pants Adventure 2 شما هدایت یک شخصیت را به عهده می‌گیرید که بارزترین مشخصه آن، شلواری است که می‌پوشد! در این بازی تنها هدف شما رسیدن به سقف امتیازات نیست، بلکه باید مراحل مختلف را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید. این عنوان نیز جزو برترین و بهترین بازی فلش محسوب می‌شود.

بازی Fancy Pants Adventure 2

 

بازی N – Ninja

N-Ninja / اجرای بازی فلش

مراحل بازی N – Ninja به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در آن‌ها باید یک نینجا را از اتاقی که پر از تله‌های مختلف مانند اشعه لیزر و انفجارهای مرگبار است نجات دهید و به اتاق بعدی برسانید. گرافیک مینیمال بازی ساده و جالب است و گیم‌پلی آن می‌تواند ساعت‌ها سرگرم‌تان کند.

بازی N – Ninja

 

بازی Burrito Bison Revenge

Burrito-Bison-Revenge / اجرای بازی فلش

این بازی عجیب‌ترین داستان را در بین تمام بازی‌های این فهرست دارد. ماجرا از این قرار است که شما کیف پول خود را در یک فروشگاه گم می‌کنید و به طرز مرموزی سر از سرزمین خرس‌های ژله‌ای در می‌آورید. از آنجا که شما یک جنگجوی بزن‌بهادر هستید، خرس‌های ژله‌ای دیگر هرگز رنگ آرامش را نخواهند دید.

بازی Burrito Bison Revenge

 

بازی Notpron

Notpron / اجرای بازی فلش

سازندگان این بازی ادعا می‌کنند که سخت‌ترین بازی معمایی فلش را ساخته‌اند؛ البته این ادعای آن‌ها چندان بیراه هم نیست. در هر یک از مراحل این بازی شما باید معمای مربوط به یک عکس را حل کنید. بعضی از معماها واقعا سخت هستند و سلول‌های خاکستری مغزتان را به چالش دعوت می‌کنند.

بازی Notpron

 

 

 


کمپانی ادوبی پشتیبانی از فلش را متوقف می کند


دانلود نرم افزار اجرای بازی فلش

همانطور که گفتم کمپانی ادوبی قصد دارد در پایان سال جاری میلادی پشتیبانی از فرمت فلش را متوقف کند. این بدان معنی است که از انتهای سال 2020 فلش پلیر دیگر آپدیت نخواهد شد. ادوبی به برنامه‌سازان توصیه کرده که از این به بعد از فرمت فلش برای ساخت برنامه‌ها و بازی‌های خود استفاده نکنند و به جای آن به فرمت‌های جدیدتر روی بیاورند. روند مهاجرت توسعه‌دهندگان وب از فرمت فلش به سمت فرمت‌های جایگزین مانند HTML5 و WebGL از چند سال قبل آغاز شده است و همین حالا هم بسیاری از برنامه‌ها و بازی‌ها از فرمت‌های جدید استفاده می‌کنند.

 فرمت‌هایی مثل HTML5 و WebGL برخلاف فلش، برای اجرا شدن نیاز به یک برنامه واسطه‌ای (مانند فلش پلیر) ندارند و از نظر امنیت نیز بسیار مطمئن‌تر هستند. همچنین سایر افراد می‌توانند کدهای استفاده شده در این فرمت‌ها را به راحتی شناسایی کنند و در پروژه‌های خودشان نیز از آن‌ها استفاده کنند.

در سال‌های گذشته، فرمت فلش به خاطر ایرادات امنیتی بی‌شماری که داشت معمولاً مورد انتقاد قرار می‌گرفت؛ به همین خاطر اکثر کمپانی‌ها تصمیم گرفتند تا پشتیبانی دستگاه‌های خود از این فرمت را متوقف کنند که یک نمونه از آن عدم پشتیبانی گوشی‌های آیفون از فلش بود. حالا از طریق تکنولوژی جدیدتر یعنی HTML5 محتواهای اینترنت به شکل بهتری در محیط مرورگر به نمایش درمی‌آیند.

در حال حاضر کمتر وب‌سایتی پیدا می‌شود که هنوز هم از محتوای فلش استفاده کند. اگر هم چنین وب‌سایتی وجود داشته باشد، باید تا پایان سال 2020 این محتواها را به طور کامل با فرمت‌های جدیدتر جایگزین کند. اما همان‌طور که گفتیم تاکنون بازی‌های زیادی به شکل فلش ساخته شده‌اند که بعضی از آن‌ها طرفداران زیادی هم دارند. 

 


جمع بندی


بطور کلی در این مطلب سعی داشتیم تا راهکارهای مناسبی برای اجرای بازی فلش در کامپیوتر و اندروید داشته باشیم. سپس به معرفی مجموعه بازی های فلش پرداختیم و در انتها نیز به توضیحاتی درمورد اینکه تا پایان سال میلادی 2020 پشتیبانی از فلش پلیر متوقف خواهد شد ارائه دادیم.

آیا شما هم روشی برای اجرای بازی های فلش در کامپیوتر و یا اندروید می‌شناسید؟ نظرتان درباره بازی‌هایی که معرفی کردیم چیست؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
بنیامین موسی زاده
.
25 اسفند 1401، 10:09
پاسخ
0
0
تشکر فراوان بابت اطلاعات خوبتون در مورد بازی های فلش....
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402