سینا مهراد، بازیگر سریال آقازاده مهمان امشب برنامه دورهمی شد!

مهمان امشب دورهمی / سینا مهراد
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در آخرین قسمت‌های فصل چهارم برنامه دورهمی مهران مدیری میزبان سینا مهراد (سهیلی زاده) است. پخش این قسمت از دورهمی مصادف شده با پخش آخرین قسمت از سریال آقازاده با هنرنمایی سینا مهراد.

برنامه دورهمی از محبوبترین برنامه‌های چند سال اخیر صدا و سیمای جمهوری اسلامی است که برخلاف دیگر برنامه‌های تلویزیون خیلی کمتر درگیر حاشیه و مسائل فرعی شد و با قدرت به جذب مخاطب ادامه داده است. در این مطلب با جزئیات برنامه دورهمی آشنا شده و به سوالاتی چون «مهمان امشب دورهمی کیست؟» پاسخ خواهیم داد. با پلازا همراه باشید.

مهمان برنامه دورهمی امشب

آنچه در ادامه می‌خوانید:

مهمان این هفته برنامه دورهمی

بیشتر قسمت‌های برنامه دورهمی با حضور مهمان‌های محبوب مردمی ضبط و پخش می‌شوند؛ بخصوص در فصل چهارم این برنامه که هسته اصلی آن را گفتگوهای جذاب و شنیدنی مهران مدیری با مهمانان دورهمی تشکیل می‌دهد. اما مهمان امشب دورهمی کیست؟

شب گذشته پردیس احمدیه، بازیگر جوان و خوش‌آتیه مهمان برنامه دورهمی بود. این بازیگر به دلیل حضور در فیلم «لا مینور» داریوش مهرجویی این روزها به یکی از چهره‌های محبوب سینما تبدیل شده است. امشب هم یکی دیگر از چهره‌های جوان و شناخته شده سینما مهمان دورهمی خواهد بود. سینا مهراد با نام اصلی سینا سهیلی زاده (فرزند سهیل سهیلی زاده) در برنامه امشب دورهمی حضور خواهد داشت. سینا مهراد بازیگر نقش اصلی سریال آقازاده است که آخرین قسمت آن فردا، جمعه 19 دی ماه منتشر می‌شود.

مهمان امشب دورهمی / سینا مهراد

تاریخچه برنامه دورهمی و ساختار فصل ها

پیشینه برنامه دورهمی به سال 94 برمی‌گردد. در بهار و تابستان این سال طی نشست‌ها و جلساتی تصمیماتی در خصوص ساخت یک برنامه طنز گرفته شد و مراحل پیش تولید این برنامه با ساخت دکور و طراحی فضای استودیو در مهر 94 آغاز شد. در ابتدا کارگردانی این برنامه به مهراب قاسم خانی، سپرده شد. اما به دلیل ممنوع‌التصویر بودن وی، پس از مدتی مهران مدیری جای او را گرفت و پس از قسمت سیزدهم فصل اول، مدیری رسما کارگردان برنامه شد.

باید گفت که برنامه دورهمی ساختاری مشابه برنامه‌های گفتگو آخر شب که در بسیاری از کشورهای غربی رایج است دارد. پیش از این رضا رشیدپور با برنامه‌ای موسوم به شب شیشه‌ای (مثلث شیشه‌ای) دست به تولید برنامه‌ای مشابه زد که خیلی زود توقف تولید آن اعلام شد و دیگر پخش نشد. از سال 95 تا به امروز مهران مدیری وظیفه کارگردانی و اجرای برنامه دورهمی را بر عهده داشته است و توانسته این برنامه را به یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیون تبدیل کند. این برنامه از زمان شروع به کار تا به امروز، 5 فصل و بیش از 200 قسمت را به روی آنتن برده است که در ادامه به طور اختصاصی به معرفی هر فصل و بررسی داستان آن خواهیم پرداخت.

فصل اول برنامه دورهمی

برنامه دورهمی شبکه نسیم . فصل اول دورهمی

  • تاریخ پخش: 27 اسفند 94 – 24 دی 95
  • بازیگران: سیامک انصاری، شقایق دهقان، الیکا عبدالرزاقی، محمد نادری، امیر مهدی ژوله، مهران رنجبر، رامین ناصر نصیر، لیلا ایرانی، امیر جنانی و سروش جمشیدی

در فصل اول دورهمی، این برنامه شامل یک نمایش کمدی بود که درست مثل تئاتر در مقابل تماشاچیان اجرا می‌شد. این تئاتر تلویزیونی داستانی طنز داشت که در دل خود به بررسی و نقد مسائل و مشکلات جامعه همانند حریم شخصی، فرزند سالاری، شهرت، دروغ، بیکاری و… می‌پرداخت. داستان درباره خانواده‌ای ثروتمند است که در خانه‌ای بزرگ در کنار همدیگر روزگار می‌گذرانند. هنگامی که دختر این خانواده به نام مهناز (شقایق دهقان) با مردی به نام پیمان (سیامک انصاری) ازدواج می‌کند، هر دو به این خانه نقل مکان کرده و اتفاقات جدیدی رقم می‌زنند.

بازیگران فصل اول برنامه دورهمی

دومین بخش از فصل اول دورهمی با جدایی شقایق دهقان (همسر مهراب قاسمخانی) و امیر مهدی ژوله از این برنامه و پیوستن چند بازیگر دیگر آغاز شد. در این بخش هم همانند بخش اول، نمایش و تئاتری با داستان طنز و مفاهیم اجتماعی بر روی صحنه رفت. داستان نمایش این فصل درباره مردی به نام ارسلان مظفری است که در خارج از کشور زندگی می‌کند. او پس از سال‌ها باز می‌گردد و قصد دارد در ملک بزرگ خود ساکن شود؛ ولی به زودی در می‌یابد که کلاهبرداری در نبود او این ملک را از سمت وی اجاره داده است. حال او باید با مستاجران جدید سازش کند.

در لا به لای اجرای این نمایش‌ها، مهران مدیری گفتگویی صمیمی با مهمان برنامه دورهمی که از مشاهیر، هنرمندان و ورزشکاران ایرانی انتخاب می‌شد، ترتیب می‌داد. رضا صادقی، سالار عقیلی، رضا رشیدپور، برانکو ایوانکوویچ، مرحوم جمشید مشایخی، میلاد کی مرام، پژمان بازغی، مرحوم بهنام صفوی و … از مهمانان فصل اول برنامه دورهمی بودند.

فصل دوم برنامه دورهمی

برنامه دورهمی فصل دوم . مهران مدیری

  • تاریخ پخش: 29 اسفند 95 – 3 شهریور 96
  • بازیگران: سیامک انصاری، سروش جمشیدی و مه لقا باقری

فصل دوم برنامه دورهمی در واقع همان ادامه بخش دوم فصل اول است. جایی که صاحب ملک، ارسلان مظفری مجبور بود با مستاجران جدید زندگی کند. این فصل با جدایی بیشتر بازیگران فصل اول همراه بود و مه لقا باقری به بازیگران اضافه شد. در ادامه داستان، شاهد حضور دوباره مظفری به عنوان صاحب ملک خواهیم بود و از مستاجران دیگر خبری نیست. در عوض مردی به نام قیمت و همسرش در این ملک با ارسلان مظفری رفت و آمد دارند. از جمله مهمانان این فصل از دورهمی می‌توان به اکبر عبدی، جواد عزتی، جواد رضویان، مهران غفوریان، سیامک عباسی، حامد همایون، گروه سون، امیر جعفری، احسان خواجه امیری و… اشاره کرد. مهران مدیری نیز با انجام مصاحبه‌های جذاب با مهمان برنامه دورهمی در این فصل حضور دارد.

فصل سوم برنامه دورهمی

مهمان برنامه دورهمی

همچنین بخوانید :
  • تاریخ پخش: 22 اذر 96 – 31 فروردین 97
  • بازیگران: سروش جمشیدی و سحر ولد بیگی

فصل سوم دورهمی با شایعات زیادی در رابطه با عدم پخش و توقف تولید برنامه دورهمی آغاز شد. همچنین سیامک انصاری که نزدیک به دو سال بازیگر اصلی این برنامه و مهمان برنامه دورهمی بود، از این پروژه جدا شد. مهران مدیری در مصاحبه‌هایی اعلام کرد که فصل سوم متفاوت‌تر و جذابتر از فصول گذشته است. داستان نمایش فصل سوم درباره قیمت است. قیمت با همسر جدیدش در خانه‌ای بزرگ زندگی می‌کند و مشکلات و مسائل مخصوص خودش را دارد. طبق رسم فصول گذشته، مهمان برنامه دورهمی هم بخش جذاب و هیجان‌انگیز گفتگو را رقم می‌زند. از مهمانان این فصل می‌توان به محمدرضا شریفی‌نیا، حمید هیراد، پژمان جمشیدی، خداداد عزیزی، خسرو حیدری، بهنام بانی، مصطفی و محسن کیایی، محمد جواد آذری جهرمی، رامبد جوان، عادل فردوسی پور و… اشاره کرد.

 

فصل چهارم برنامه دورهمی

ساعت پخش برنامه دورهمی

  • تاریخ پخش: 13 فروردین 98 – امروز
  • زمان پخش برنامه دورهمی: روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه ساعت 11 شب از شبکه نسیم

فصل چهارم برنامه دورهمی بعد از یک وقفه طولانی با پخش یک قسمت در فروردین 98 شروع به کار کرد؛ شروعی که عمرش فقط همان یک قسمت 80 دقیقه‌ای بود. این شروع عجیب و توقف پخش عجیب‌تر به شایعات ناشی از توقف پخش و عدم تولید برنامه دورهمی دامن زد و طی مصاحبه‌های بسیاری رسما تایید شد که شبکه نسیم برنامه‌ای برای تولید و پخش مجدد دورهمی ندارد. این موضوع که با واکنش‌های شدید مردم در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد، فشار را بر روی مسئولین و عوامل برنامه بیشتر کرد و سر انجام در 30 آذر، یلدای 98 برنامه دورهمی دوباره به خانه اصلی خود برگشت.

در این فصل مهران مدیری و مهمان برنامه دورهمی محور اصلی برنامه هستند و دیگر خبری از نمایش تئاتر نیست. سردار آزمون، علیرضا بیرانوند، برزو ارجمند، آرون افشار، بهنام بانی، بهرام افشاری، پژمان جمشیدی، امیرحسین آرمان، امید حاجیلی، علی کریمی از مهمانان این فصل از دورهمی بوده‌اند.

عوامل ساخت برنامه دورهمی

زمان پخش برنامه دورهمی

همچنین بخوانید :

از عوامل اولیه این برنامه، مهراب قاسم خانی به عنوان کارگردان بود که پس از 13 قسمت دیگر اجازه کار به او داده نشد و مهران مدیری جایگزین او شد. به واسطه این تغییر، جایگزینی‌هایی نیز در گروه بازیگران و نویسندگان این پروژه اعمال شد. بازیگرانی همچون شقایق دهقان و امیر مهدی ژوله این برنامه را ترک کردند و داستان دیگری برای بخش دوم فصل اول تهیه گردید. از نویسندگان برنامه دورهمی در طی فصول مختلف می‌توان به امیر وفایی، الهه زارع نژاد، محمد صفاجویی، هدی ایزدی، سعید هوشیار، احسان ابراهیمی، زهرا افشار و فاطمه راست‌گفتار اشاره کرد که کمدی شیرین و دوست داشتنی فصول ابتدایی را رقم زدند. تهیه کنندگان برنامه دورهمی آقایان هاشم رضایت، حمید رحیمی نادی و سید مصطفی احمدی (فصل چهار) هستند.

نکات جالب و حواشی برنامه دورهمی

همانطور که گفته شد، برنامه دورهمی درگیر حواشی زیادی نشد و توانست یک روند رو به رشد را در طی سال‌های گذشته طی کند. هر چند ماجرای توقف تولید و از سرگیری پخش این برنامه در سال 98 بسیار جنجال برانگیز شد. در ادامه قصد داریم به بررسی چندین نکته جذاب در رابطه با این برنامه بپردازیم.

فصل پنجم دورهمی

مهران مدیری کارگردان و مجری دورهمی به دوستداران این برنامه اعلام کرد که تنها چند قسمت از فصل چهارم برنامه دورهمی باقی مانده که پس از ماه‌های محرم و صفر پخش خواهد شد و در این ماه‌های عزیز برنامه دورهمی اجرا نخواهد شد. مدیری در مورد تاریخ پخش فصل پنجم برنامه دورهمی اعلام کرد که فصل پنجم این برنامه پس از پایان فصل چهارم آن و به تبع پس از محرم و صفر پخش خواهد شد. بنا به اطلاعات دریافتی از مهران مدیری اینطور به نظر می‌رسد که ساختار فصل پنجم دورهمی به طور کلی با چیزی تاکنون وجود داشته متفاوت خواهد بود. دکور صحنه، محتوا و اجرای این برنامه دستخوش تغییرات اساسی خواهد شد و به گفته مدیری برای ارتقاء سطح آگاهی عمومی قدم مثبتی برخواهد داشت و از این نظر به لحاظ فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و هنری کار مهمی انجام خواهد داد.

تعیین تکلیف موزه دورهمی

برنامه دورهمی

همانطور که می‌دانید موزه برنامه دورهمی شامل هدایای اهدایی هنرمندان و مهمانان این برنامه است. هدف مدیری از ایجاد این موزه حراج آن به نفع مقاصد خیریه بوده است اما مدتی است که این اتفاق نیفتاده و این موزه بلاتکلیف باقی مانده است. مهران مدیری درباره این موضوع چنین اظهار کرد که :

ما موزه دورهمی را مدت‌ها است که قرار بود به حراج بگذاریم و این حراج به نفع سیل و زلزله زدگان هزینه بشود. به دلیل آنکه بسیاری از هنرمندانی که در برنامه شرکت کرده بودند و هدایای خود را به موزه تحویل نداده بودند،بارها این موضوع به تعویق افتاد. تصمیم گرفتیم در سری چهارم که رو به پایان است این حراج را انجام بدهیم که مصادف شد با موضوع کرونا و باز این کار انجام نشد. الان چون نمی‌دانیم که این مرض وحشتناک چه زمانی دست از سر ما برمی دارد تصمیم گرفتیم این را به صورت مجازی برگزار کنیم.

به این صورت که در سایت شبکه نسیم تمام عکس‌ها و هدایایی که به موزه دورهمی داده شده است با مشخصات آن یعنی چه کسانی آن را به موزه اهدا کرده‌اند در چه تاریخی به صورت مجموعه خواهد بود.من خواهش می کنم از صاحبان برند، کسانی که بضاعت مالی خوبی دارند، نهادها، ارگان‌ها و هرجای دیگری که مایل هستند، این سایت را ببینند و این موزه توسط یک نهاد و یک شخص و یکجا خریداری بشود که در شروع سری پنجم «دورهمی» ما اعلام کنیم چه کسی و یا چه کسانی این موزه را به صورت یکجا خریداری کرده‌اند و چک آن را در اولین برنامه سری پنجم با حضور دستگاه نظارتی و به ویژه هلال احمر تقدیم دوستان هلال احمر خواهیم کرد.

 

ساعت پخش برنامه دورهمی

همچنین بخوانید :

تیغ سانسور بر گردن دورهمی

  • در طول چند فصل گذشته برنامه دورهمی، چندین عکس و خبرهایی از حضور برخی از هنرمندان و مشاهیر به بیرون درز کرد، ولی این برنامه‌های ضبط شده یا از تلویزیون پخش نشد و یا در بازپخش برنامه جای گرفت که موجی از انتقادات را به همراه داشت. از گفتگوهایی که در برنامه دورهمی صورت گرفت اما پخش نشد می‌توان به مصاحبه با ناصر ملک مطیعی، مهدی احمدوند، پوران درخشنده، عزت‌الله ضرغامی و… اشاره کرد.
  • همچنین خیلی از مهمان‌های برنامه دورهمی از طریق صفحات رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی به سانسور بخش‌هایی از صحبت‌هایشان اشاره و اعتراض کردند. مهران مدیری نیز با انتشار پست‌هایی و صحبت درباره این موضوع، تایید کرد که برخی از صحنه‌ها و قسمت‌های این برنامه به دلایل نامعلوم حذف می‌شود.

تکرار برنامه دورهمی

جایزه حافظ برای مدیری

در سال‌های 95، 96 و 97 مهران مدیری موفق شد عنوان بهترین چهره تلویزیونی را در جشن حافظ از آن خود کند. همچنین در سال 95 برنامه دورهمی در سومین جشنواره تلویزیونی سه ستاره به عنوان بهترین برنامه سرگرمی تلویزیون انتخاب شد. مهران مدیری نیز در همین جشنواره بهترین مجری تلویزیون شناخته شد.

واکنش وزیر کشور به دورهمی

در اولین برنامه فصل چهارم که در فروردین 98 پخش شد، مهران مدیری طی استندآپ کمدی خود از دولت انتقاد کرد و اظهار داشت که امداد رسانی به مناطق سیل زده به درستی انجام نمی‌شود. همین موضوع منجر به واکنش شدید وزیر کشور شد و از برخورد با این برنامه و شخص مهران مدیری صحبت‌هایی به میان آمد.

تکرار برنامه دورهمی

تاثیر کرونا بر برنامه دورهمی

در روزهای پایانی سال 98، زمانی که بحران کرونا در کشورمان باعث تعطیلی بسیاری از کسب و کارها و خانه‌نشینی بسیاری از مردم شد، مهران مدیری همچنان به ضبط برنامه دورهمی با حضور تماشاچیان ادامه داد که انتقادات زیادی را به عوامل برنامه و شبکه نسیم وارد کرد. سرانجام در 24 اسفند 98 مدیران شبکه و عوامل ساخت اعلام کردند که دورهمی قرار است بدون حضور تماشاگران برگزار شود و با استفاده از ابزارهای فنی تلاش خواهد شد که عدم حضور تماشاچیان در این برنامه به چشم نیاید.

 

مهمان امشب دورهمی چهارشنبه

عدم پخش برنامه دورهمی با حضور امیر آقایی

یکی از مهمانان هفته انتهایی تیرماه برنامه دورهمی، امیر آقایی بود. با این حال، این برنامه روی آنتن نرفت. طبق گفته کانال رسمی دورهمی در تلگرام، دلیل حذف این قسمت از برنامه مشکلات فنی بوده است. در سوی دیگر، شایعات به وجود دلایل دیگری در پشت این تصمیم اشاره می‌کنند؛ شایعاتی که به حضور آقایی در سریال آقازاده ارتباط دارند. این شایعات اشاره دارند که شماری از مدیران ارشد تلویزیون با پخش این گفت و گو، آن هم در وضعیتی که سریال آقازاده در حال توزیع است، مخالفت کرده‌اند. امیر آقایی در صحبت‌های خود با مهران مدیری، توضیحاتی در مورد این سریال جنجالی ارائه داده و به نظر می‌رسد که نگرانی مدیران تلویزیون نیز به این مسئله بازمی‌گردد. تاکنون صحبتی رسمی در این مورد از جانب برنامه دورهمی، مهران مدیری یا امیر آقایی نشده است.

سخن آخر

مهمان برنامه دورهمی امشب

در این مطلب به تمامی جزییات برنامه دورهمی پرداختیم. لازم به ذکر است که در حال حاضر، پاسخ سوال مهمان امشب دورهمی کیست چهارشنبه هر هفته اعلام خواهد شد. در واقع، برای این که از پاسخ سوال مهمانان این هفته دورهمی کیست آگاه شوید، کافی است چهارشنبه هر هفته به این صفحه سر بزنید.

در پایان باید گفت که مهران مدیری و برنامه جذاب دورهمی از بهترین برنامه‌های تلویزیونی چند دهه اخیر است که با پشت سر گذاشتن مشکلات و چالش‌های زیادی به راه خود ادامه می‌دهد. این برنامه الگوی بسیار خوبی برای سایر شبکه‌ها و برنامه‌هاست و موفقیت زیادی در سطح کشور پیدا کرد. مهمان برنامه دورهمی و مصاحبه‌های جنجالی و پرطرفدار این برنامه در شبکه‌های مجازی بازتاب‌های زیادی دارد و مردم با گذشت نزدیک به 5 سال هنوز هم اخبار مربوط به دورهمی را جدی دنبال می‌کنند. نظر شما درباره دورهمی چیست؟ در پایین همین صفحه و در بخش نظرات از انتظارات و پیشنهادات خود در رابطه با برنامه دورهمی بگویید. ترجیح می‌دهید مهمانان این هفته دورهمی چه کسانی باشند؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
ساسان فاطمی
.
18 دی 1399، 11:30
پاسخ
0
0
به نظر من فصل 4 دورهمی به شدت افت کرد. یکنواخت شدن اجرای مهران مدیری و اضافه نشدن بخش های نمایشی این برنامه رو خیلی کسل کننده میکرد. قبلا از استندآپ مدیری میشد خندید اما الان فقط باید نیگاش کنی چون فقط حرف های سیاسی میزنه
avatar
علی
.
03 اردیبهشت 1399، 14:05
پاسخ
0
1
دورهمی عالیه. ممنون از گزارش خوبتون
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402