راهنمای خرید مسواک برقی ؛ نکات مهمی که پیش از خرید باید بدانید

Electric Toothbrush / خرید مسواک برقی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

خرید مسواک برقی می‌تواند تا حد بسیار زیادی در حفظ بهداشت دهان و دندان ما تاثیر گذار باشد و از شکل گیری جرم و پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری کند.

مراقبت از بهداشت دهان تنها در حفظ سلامت دندان‌ها موثر نیست و می‌تواند بر سلامت بدن نیز تاثیر مثبتی بگذارد. برای همین است که به همه از سن کودکی اهمیت مسواک زدن مرتب برای داشتن دندان‌ها و لثه‌هایی سالم آموزش داده می‌شود. در دهه 1930 که مسواک‌های از جنس نایلون اختراع شدند مردم به جز آن‌ها انتخاب دیگری برای مسواک زدن دندان‌هایشان نداشتند، اما امروزه آنقدر انتخاب‌های متفاوتی وجود دارند که به این راحتی‌ها نمی‌توانیم بینشان انتخاب کنیم.

در میان تمامی گزینه‌هایی که در برابر ما قرار دارند مسواک‌های برقی از دید بسیاری از دندان‌پزشکان بهترین انتخاب به حساب می‌آیند. اگر این سوال برایتان پیش آمده که مسواک برقی از کجا بخرم یا باید چه برندی را انتخاب کنم، در ادامه با این راهنمای خرید مسواک برقی همراه ما باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


خرید مسواک برقی یا دستی


مسواک‌های دستی همانطور که پیشتر اشاره کردیم مدت بسیار زیادی است که در بازار وجود دارند و اگر شما به درستی و به شکل اصولی از آن‌ها استفاده کنید اصلا نیازی به خرید مسواک برقی نخواهید داشت البته ما در مطلبی جداگانه راهنمای خرید مسواک های دستی را به طور کامل آورده ایم، اما از آنجایی که بسیاری از ما با نحوه مسواک زدن درست آشنایی نداریم، می‌توانیم با خرید مسواک برقی از بهداشت دهان خود بهتر مراقبت کنیم.

Electric Toothbrush / نکات مهم در خرید مسواک برقی

مسواک‌های برقی به دلیل لرزش و چرخش برس‌هایشان می‌توانند کوچکترین ذرات جرم را پیش از اینکه به عفونت یا خرابی دندان‌ها منجر شوند از میان ببرند. به همین دلیل است که مسواک‌های برقی به طور کلی در حفظ سلامت دندان‌ها نقش موثرتری ایفا می‌کنند. علاوه بر این پزشکان معمولا برای افرادی که دچار معلولیت جسمی یا سایر محدودیت‌های حرکتی هستند این مسواک‌ها را توصیه می‌کنند. همچنین در بیشتر مسواک‌های برقی تایمری وجود دارد که پس از گذشت 2 دقیقه که مدت زمان توصیه شده برای مسواک زدن از سوی دندان‌پزشکان است، مسواک را خاموش می‌کند تا با مسواک زدن بیش از حد به لثه یا دندان‌ها آسیب وارد نشود.

 


نکات مهم در خرید مسواک برقی


تمامی مسواک‌های برقی مانند یکدیگر عمل نمی‌کنند و مدلی که برای شما مناسب است بیشتر از همه به سلیقه و اولویت‌های شما بستگی دارد. به همین علت است که پیش از خرید مسواک برقی باید تفاوت‌هایی که میان آن‌ها وجود دارد را بشناسیم تا انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشیم.

 

نحوه حرکت برس مسواک

سری اکثر مسواک‌های برقی به صورت چرخشی در اطراف دندان به حرکت در می‌آیند تا به تمامی جرم‌هایی که در اطراف دندان وجود دارند دسترسی پیدا کنند. مسواک‌های چرخشی به طور معمول در هر دقیقه 7500 بار به چرخش در می‌آیند که در مقایسه با مسواک‌های دستی عدد قابل توجهی است. سری‌های این نوع مسواک به شکل دایره کوچک هستند. اورال بی شرکتی است که در زمینه تولید این نوع مسواک‌ها حرف اول را می‌زند. این شرکت از عنوان 2 بعدی برای این نوع مسواک‌های خود استفاده می‌کند.

Electric Toothbrush / مسواک برقی از کجا بخرم

اما گروه دیگری از مسواک‌ها علاوه بر حرکت چرخشی، از فناوری صوتی برای پاکسازی دندان‌ها استفاده می‌کنند که به آن‌ها مسواک‌های 3 بعدی گفته می‌شود. این مسواک‌ها با سرعتی که در محدوده شنوایی انسان است به لرزش در می‌آیند؛ در نتیجه مایعاتی که اطراف دندان‌ها هستند از طریق امواج صوتی مسواک تحریک شده و جرم‌هایی که در نواحی از دهان که به صورت فیزیکی با مسواک قابل دسترسی نیستند را از میان می‌برند. شرکت فیلیپس اولین شرکتی بود که در سال 1992 از این فناوری در مسواک‌های خود استفاده کرد و پس از آن سایر شرکت‌ها مثل اورال بی و کالگیت نیز به این فناوری روی آوردند. البته اورال بی از نام Pulsations یا ارتعاشی برای این دسته از مسواک‌های خود استفاده می‌کند؛ زیرا اولین بار رقیب آن‌ها بود که این ویژگی را معرفی کرد.

Electric Toothbrush / راهنمای خرید مسواک برقی

جدیدترین شیوه پاک کنندگی که اکنون در بازار وجود دارد متعلق به مسواک‌های فراصوت است. لرزش‌های این نوع مسواک آنقدر زیاد هستند که در دسته فراصوت قرار می‌گیرند. مسواک‌های فراصوت در هر دقیقه می‌توانند 2 میلیون و چهارصد هزار بار به حرکت در بیایند که بسیار بیشتر از مسواک‌های صوتی است. فرکانس صوتی بالایی که در نتیجه این ارتعاشات ایجاد می‌شود می‌تواند زنجیره‌های باکتری که جرم‌ها را تشکیل می‌دهند را از میان ببرد. مسواک‌های فراصوت می‌توانند این کار را تا حد فاصل 5 میلی‌متری از لثه‌ها نیز انجام دهند؛ به این ترتیب شما تنها با قرار دادن مسواک روی دندان خود بدون هیچ حرکت دیگری می‌توانید تمامی جرم‌های آن را نابود کنید.

 

شرکت سازنده

مسواک‌های فراصوت شاید از بهترین تکنیک پاکسازی دندان بهره ببرند، اما واقعیت این است که این مسواک‌ها در مقابل کمپانی‌هایی مثل فیلیپس و اورال بی که دیگر فناوری‌های پاکسازی را تبلیغ می‌کنند کار بسیار سختی در پیش دارند. البته شرکت‌های دیگری هم هستند که در زمینه ساخت مسواک برقی فعالیت می‌کنند، اما فیلیپس و اورال بی در حال حاضر بهترین مارک مسواک برقی هستند و بیشترین سهم را از بازار این محصولات در اختیار دارند.

Electric Toothbrush / خرید مسواک برقی مخصوص ارتودنسی

شرکت‌های کوچک دیگری چون سیگو، فیریویل، کویپ و گوبی نیز از دیگر برندهای سازنده مسواک برقی هستند. این برندها اغلب از فناوری سه‌بعدی فیلیپس در مسواک‌های خود استفاده می‌کنند.

 

ویژگی های مسواک

تایمر 2 دقیقه

یکی از مهمترین قابلیت‌های یک مسواک برقی تایمر آن است. اینکه باید برای چه مدتی دندان‌ها را مسواک بزنیم از جمله سوالاتی است که در ذهن همه ما وجود دارد. دندان‌پزشکان توصیه می‌کنند هر روز 2 بار و به مدت 2 دقیقه دندان‌ها را مسواک بزنیم. اما وقتی مشغول مسواک زدن دندان‌ها هستیم ممکن است به راحتی تمرکزمان را از دست بدهیم و حواسمان پرت شود؛ زیرا مسواک زدن کار خیلی هیجان انگیزی نیست. از همین رو ممکن است زمان را از دست بدهیم و ندانیم برای چه مدتی مشغول مسواک زدن بودیم.

Electric Toothbrush / بهترین مارک مسواک برقی

در نتیجه مسواکی که یک تایمر داشته باشد می‌تواند به ما در این زمینه کمک زیادی کند. مسواک‌هایی که دارای تایمر هستند معمولا وقتی دو دقیقه به اتمام برسد، با تغییر در نحوه حرکت برس یا توقف لحظه‌ای لرزش یا با یک هشدار صوتی به شما اطلاع‌رسانی می‌کنند.

 

تایمر 30 ثانیه

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که در حفظ بهداشت دهان شما تاثیر شگرفی دارد تایمر 30 ثانیه است. مسواک‌هایی که دارای تایمر 30 ثانیه هستند دهان شما را به چهار قسمت مختلف تقسیم می‌کنند. قسمت اول دندان‌های بخش بالایی سمت راست، قسمت دوم سمت چپ، قسمت سوم دندان‌های پایین سمت راست و قسمت چهارم نیز دندان‌های پایین سمت چپ هستند. این مسواک‌ها زمان کلی 2 دقیقه مسواک زدن را به چهار قسمت 30 ثانیه‌ای تقسیم می‌کنند تا شما برای هر قسمت دقیقا 30 ثانیه زمان سپری کنید. پس از پایان هر 30 ثانیه نیز با یک صدا یا با توقف لحظه‌ای لرزش مسواک به شما هشدار داده می‌شود. به این صورت شما تمامی دندان‌ها و قسمت‌های مختلف دهان را پاکسازی می‌کنید.

Electric Toothbrush / خرید مسواک برقی

 

سنسور فشار

برس‌های مسواک تنها کافی است با سطح دندان و لثه تماس برقرار کنند. فشار اضافی تاثیری بر جرم‌هایی که داخل دهان شما هستند نخواهد گذاشت. این نکته‌ای است که بسیاری از افراد از آن بی‌اطلاع هستند. در حقیقت یکی از عوامل اصلی عقب رفتن لثه‌ها مسواک زدن با فشار بیش از اندازه است. فشار زیاد می‌تواند علاوه بر عقب رفتن لثه‌ها سبب ساییده شدن مینا یا ریشه دندان شود. در این صورت دندان نسبت به غذای سرد یا گرم حساسیت بسیار زیادی پیدا خواهد کرد. با خرید یک مسواک برقی که دارای سنسور فشار باشد می‌توانید از تمامی این مشکلات پیشگیری کنید. این مسواک‌ها در صورتی که فشاری که با دست به دندان وارد می‌کنید از حد مشخصی بالاتر رود، با یک صدا، روشن شدن قسمتی از بدنه مسواک یا کاهش سرعت آن شما را مطلع می‌کنند.

Electric Toothbrush / خرید مسواک برقی

 

عمر باتری

مسواک‌های برقی بدون سیم هستند و در عوض از باتری برای تامین توان مورد نیازشان استفاده می‌کنند. این باتری‌ها یا از نوع قلمی قابل تعویض هستند یا از نوع قابل شارژ. اندازه و ظرفیت باتری بسته به هر برندی متفاوت است. باتری‌های غیرقابل تعویض معمولا بر اساس تعداد روزهایی که با یک بار شارژ دوام می‌آورند دسته‌بندی می‌شوند. مثلا 5 روز یا 10 روز، ولی باتری اکثر مسواک‌ها با یک بار شارژ تا 14 روز قابل استفاده هستند.

این موارد از مهمترین قابلیت‌هایی بودند که باید در مسواک برقی که انتخاب می‌کنید وجود داشته باشند. در کنار این‌ها بسته به سلیقه خودتان می‌توانید به دنبال ویژگی‌های اضافی مثل کیف همراه، حالت‌های تمیزکننده اضافی، امکان تنظیم شدت برس، سایز و شکل دسته مسواک و سری آن و قابلیت‌های هوشمندی مثل اطلاع دادن به کاربر در زمانی که عمر سری مسواک به پایان رسیده، امکان اتصال به گوشی و… نیز باشید. گرچه برای در اختیار داشتن این ویژگی‌ها باید هزینه اضافی هم پرداخت کنید.

با وجود نکاتی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم بهترین کار هنگام خرید مسواک برقی مخصوص ارتودنسی یا شستشوی روزانه دهان مشورت با دندان‌پزشک خودتان است؛ زیرا او کاملا با شرایط و وضعیت بهداشت دهان شما آشنایی دارد و می‌تواند در خرید مسواک برقی که بهتر از همه پاسخگوی نیازهای شما باشد به شما کمک کند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402