بهترین نرم افزارهای ویرایش زیرنویس ؛ چگونه فایل SRT را تغییر دهیم؟

دانلود برنامه ویرایش زیرنویس برای اندروید
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با کمک نرم افزارهای ویرایش زیرنویس در صورتی که از کیفیت ترجمه یا زمان‌بندی زیرنویس راضی نیستید، می‌توانید تغییرات مدنظرتان را در فایل اعمال کنید.

طی چند سال گذشته با گسترش کسب و کارهای مختلف و همچنین صنعت فیلم و سریال، زیرنویس‌ها جایگاه بسیار مهمی پیدا کرده‌اند. بسیاری از مدیران کسب و کارها و همچنین تولیدکنندگان محتوای تصویری از زیرنویس برای دسترسی به مخاطبین بین‌المللی در زبان‌های مختلف استفاده می‌کنند، اما با این همه بیشترین کاربرد زیرنویس در دنیای امروز به فیلم‌ها و سریال‌ها اختصاص دارد.

حتما تا به حال برای شما نیز پیش آمده که زیرنویس فیلم مورد علاقه‌تان را دانلود کردید و پس از استفاده از آن متوجه شدید با یک زیرنویس پر از ایراد و اشتباه طرف هستید. در این شرایط یا باید به دنبال یک زیرنویس جدید بگردید یا با هر مصیبتی که شده فیلم را با همان زیرنویس تماشا کنید. اما راه حل سومی که پیش رویتان قرار دارد ویرایش متن فایل با کمک نرم افزارهای ویرایش زیرنویس است. فایل‌های زیرنویس معمولا از فرمت SRT تشکیل شدند و به سادگی قابل ویرایش هستند و نیازی به آموزش ویرایش زیرنویس ندارند. مثلا می‌توانید به راحتی با ویرایش زیرنویس در Kmplayer به عنوان یکی از کامل ترین و بهترین پلیرهای رایگان کامپیوتر بدون نیاز به برنامه اضافی این کار را انجام دهید، ولی با این حال با دانلود برنامه ویرایش زیرنویس در عوض به امکانات و قابلیت‌های بسیار بیشتری دسترسی خواهید داشت.

subtitles / ویرایش زیرنویس

فایلی که پسوند srt. داشته باشد یک فایل زیرنویس ساب‌ریپ است. این نوع فایل‌ها حاوی اطلاعات مربوط به زیرنویس مثل کدهای زمانی شروع و پایان متن و همچنین ترتیب نمایش زیرنویس هستند. فایل‌های SRT به خودی خود تنها فایل‌های متنی هستند که همراه با فایل‌های صوتی یا تصویری مورد استفاده قرار می‌گیرند و هیچ اطلاعات تصویری یا صوتی در این فایل‌ها وجود ندارد. شما با نرم افزارهای ویرایش زیرنویس و با ادیت زیرنویس SRT می‌توانید محتوای آن را به شکل دلخواهتان بازنویسی کنید. با معرفی این برنامه‌ها همراه پلازا باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


بهترین نرم افزارهای ویرایش زیرنویس SRT


اگر در زیرنویس به ایراداتی مثل ترجمه اشتباه، زمان‌بندی نامناسب و یا ایرادات نوشتاری برخورد کردید، می‌توانید با کمک ابزارها و نرم افزارهای ویرایش زیرنویس چسبیده به فیلم این مشکلات را اصلاح کنید. در ادامه به چندین برنامه ویرایش زیرنویس SRT که می‌توانید با دانلود آن‌ها تغییرات دلخواهتان را در زیرنویس اعمال کنید اشاره می‌کنیم.

 

ادوبی پریمیر پرو

ادوبی پریمیر پرو از دید بسیاری بهترین نرم افزار ویرایش زیرنویس است و از آنجایی که این برنامه عنوان بهترین برنامه ویرایش ویدیو را نیز در اختیار دارد، شاید خیلی این موضوع تعجب برانگیز نباشد. پریمیر پرو امکانات و قابلیت‌های بسیار زیادی برای ویرایش زیرنویس در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید همزمان با پخش ویدیو در فونت، رنگ پس‌زمینه و زمان‌بندی زیرنویس نیز تغییراتی اعمال کنید. پریمیر پرو از فرمت‌های زیرنویس .ssc، فرمت .mcc، فرمت .srt، فرمت .xml و .stl پشتیبانی می‌کند. همچنین شما در پریمیر پرو می‌توانید مانند ویدیو بالا زیرنویس اختصاصی برای فایل‌های خودتان هم بسازید.

دانلود ادوبی پریمیر پرو

 

نوت پد

subtitles / ویرایش زیرنویس srt

یکی از آسان‌ترین روش‌های ویرایش زیرنویس فیلم که همه کاربران بدون خواندن آموزش ادیت زیرنویس می‌توانند از آن استفاده کنند، نوت پد است؛ زیرا این برنامه به طور پیش‌فرض در ویندوز نصب می‌شود و از همین رو دیگر لزومی ندارد به دنبال لینک دانلود نرم افزار ویرایش زیرنویس فیلم در سایت‌های مختلف بگردید. برای ویرایش زیرنویس با نوت پد ابتدا باید فایل SRT را در این برنامه باز کنید. وقتی بر روی فایل دو بار کلیک کنید از آنجایی که ویندوز فایل‌های با پسوند srt. را نمی‌شناسد، باید به طور دستی نوت پد را انتخاب کنید.

همچنین بخوانید :

برای این کار گزینه Open With را انتخاب کنید و در پنجره بعدی بر روی Notepad کلیک کنید. هنگامی که فایل در نوت پد باز شد شما می‌توانید محتویات آن مثل زمان و متن هر خط از زیرنویس را مشاهده کنید. تنها کافی است تغییراتی که می‌خواهید به زیرنویس بدهید را اعمال کرده و سپس فایل را ذخیره کنید. نکته مهم این است که نباید فرمت فایل را عوض کنید و باید آن را با همان پسوند srt. ذخیره کنید.

 

برنامه ادیت زیرنویس Subtitle Workshop

subtitles / ویرایش زیرنویس اندروید

Subtitle Workshop شاید بهترین برنامه برای ادیت زیرنویس SUB و SRT باشد. این برنامه امکان باز کردن، ویرایش و تبدیل فرمت‌های مختلف فایل‌های زیرنویس را برای شما فراهم می‌کند. با استفاده از این برنامه علاوه بر فایل‌های SRT، شما امکان ویرایش زیرنویس SUB IDX را نیز خواهید داشت. این برنامه در حال حاضر از بیش از 60 فرمت زیرنویس مختلف پشتیبانی می‌کند. افزون بر این به لطف رابط کاربری ساده آن شما به سرعت نحوه کار با این برنامه را یاد خواهید گرفت.

برای استفاده از این نرم افزار ویرایش زیرنویس SRT کافی است پس از باز کردن برنامه بر روی File و بعد Load Subtitle کلیک کرده و فایل زیرنویس مورد نظرتان را انتخاب کنید. در ادامه به بخش Movie بروید و فایل ویدیویی مربوط به زیرنویس را باز کنید. حالا با کلیک بر روی Edit می‌توانید همزمان با تماشای فیلم زیرنویس آن را نیز ویرایش کنید.

دانلود برنامه ویرایش زیرنویس Subtitle Workshop

 

نرم افزار ادیت زیرنویس Subtitle Edit

subtitles / ویرایش زیرنویس در kmplayer

Subtitle Edit که از دید بسیاری بهترین نرم افزار ویرایش زیرنویس SRT به شمار می‌آید، به شما امکان ویرایش متنی زیرنویس و همچنین تغییر زمان‌بندی آن را می‌دهد. با کمک این نرم افزار می‌توان خط جدیدی به زیرنویس اضافه کرد یا خطوط قبلی را از نظر ترجمه و زمان‌بندی اصلاح کرد. همچنین یک Visualizer در این برنامه وجود دارد که می‌تواند امواج صدا را برای شما به تصویر بکشد تا با کمک آن بتوانید زیرنویس را به دقیق‌ترین شکل ممکن و با سرعت مناسب زمان‌بندی کنید.

از دیگر قابلیت‌های کلیدی این برنامه می‌توان به امکان ترجمه خودکار زیرنویس با استفاده از گوگل ترنسلیت و همچنین قابلیت ادغام و جداسازی چندین زیرنویس اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید با کمک دیکشنری اوپن آفیس املای کلمات داخل زیرنویس را نیز چک کنید.

دانلود ویرایش زیرنویس Subtitle Edit

 

نرم افزار ویرایش زیرنویس اندروید Subcake

subtitles / ویرایش زیرنویس فیلم

علاوه بر ویندوز، ویرایش زیرنویس در اندروید نیز با کمک نرم افزارهای ویرایش زیرنویس امکان‌پذیر است؛ اما از آنجایی که این کار در گوشی به نسبت کامپیوتر سختی‌های بیشتری دارد، توصیه نمی‌شود. نرم افزار ادیت زیرنویس اندروید Subcake از جمله برنامه‌هایی است که امکان ویرایش زیرنویس فیلم در گوشی را فراهم می‌کند. شما با استفاده از این برنامه می‌توانید زیرنویس به فایل اضافه کنید یا زمان‌بندی آن را همزمان با تماشای فایل ویدیویی اصلاح کنید.

این برنامه همچنین به شما اجازه استفاده از فایل‌های متنی آماده و یا ساخت زیرنویس را نیز می‌دهد. علاوه بر این می‌توانید زیرنویس خود را به فرمت‌های مختلف از جمله SRT و ASS یا SSA تبدیل کنید.

دانلود برنامه ویرایش زیرنویس برای اندروید Subcake

 

Video Converter Studio

subtitles / ویرایش زیرنویس چسبیده به فیلم

Video Converter Studio نرم افزاری است که بیشتر برای ویرایش فایل‌های ویدیویی کاربرد دارد. مثلا با استفاده از این برنامه می‌توانید فایل ویدیویی خود را بدون افت کیفیت به فرمت‌های مختلف تبدیل کنید. به همین دلیل نحوه ادیت زیرنویس کمی با سایر برنامه‌ها متفاوت است. با این حال با استفاده از Video Converter Studio شما می‌توانید رنگ، فونت، استایل، موقعیت مکانی و حتی افکت‌های زیرنویس را به دلخواه خود تغییر دهید.

این برنامه همچنین به شما امکان ویرایش فایل‌های SRT را نیز می‌دهد. برای این کار کافی است فایل ویدیویی مورد نظر را در برنامه باز کنید و سپس با کلیک بر روی Add Subtitle فایل زیرنویسی که می‌خواهید به ویدیو اضافه شود را انتخاب کنید.

دانلود نرم افزار Video Converter Studio

 

در این مطلب به چندین نمونه از نرم افزارهای ویرایش زیرنویس که بیشتر از سوی کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند اشاره کردیم. حالا با کمک این نرم افزارها هر وقت که به یک زیرنویس نامطلوب برخوردید، می‌توانید محتوای آن را به خواست خودتان تغییر دهید و از محتوای ویدیویی یا صوتی مورد علاقه‌تان لذت بیشتری ببرید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
عليرضا
.
11 آبان 1399، 19:48
پاسخ
0
0
سلام من نرم افزار ادوبی پریمیر پرو از سايت دانلود کردم رمز فايل براي غير فشرده کردن چيه؟
avatar
محمد علی‌محمدی
.
12 آبان 1399، 10:44
پاسخ
1
0
@عليرضا
سلام رمزو داخل سایتی که دانلود کردی نوشته
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402