بررسی لپ تاپ هواوی MateBook X Pro ؛ مشخصات و قیمت

بررسی لپ تاپ هواوی Matebook X Pro
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

لپ‌تاپ هواوی MateBook X Pro با اینکه نتوانسته معادلات را برهم زند، اما همچنان یکی از بهترین و البته زیباترین الترابوک‌های موجود در بازار است. با بررسی لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو همراه ما باشید.

شاید هواوی هنوز برای اثبات گوشی‌های هوشمندش در حال تلاش و رقابت با کمپانی‌های دیگر باشد، اما خوشبختانه این موضوع برای لپ تاپ‌هایش صادق نیست. لپ تاپ‌های هواوی تا به حال توانسته‌اند خود را به کاربرانشان ثابت کنند و جایگاه واقعی خود را در دنیای فناوری محکم کرده‌اند. به خصوص  زمانی که لپ تاپ‌هایی را معرفی کرد که توانستند ویندوز 10 را به خوبی اجرا کنند و آنقدری خوب هستند که بتوانیم لپ تاپ جدید هواوی MateBook X Pro را بخریم. با بررسی این محصول همراه پلازا باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


بررسی لپ تاپ هواوی MateBook X Pro


نسخه 2020 لپ‌تاپ پرچم‌دار هواوی تغییر چشمگیری نداشته است. اما کیفیت بالای نسخه‌های قدیمی آنقدر راضی کننده بوده است که بتوانیم نگاهی به لپ‌تاپ هواوی MateBook X Pro بیندازیم و ببینیم آیا ارزش خرید دارد یا خیر!

 

طراحی ظاهری

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو در رنگ خاکستری و نقره‌ای معرفی شده است و از این نظر بین نسخه 2020 و نسخه قبلی تفاوتی وجود ندارد. هواوی این لپ‌تاپ الترابوک را به گونه‌ای طراحی کرده است که بتواند با مک بوک ایر اپل رقابت کند. این لپ تاپ تنها با یک دست باز می‌شود و به خاطر وزن سبکش حمل و نقل آن آسان است. همچنین بسیار باریک است؛ به طوری که تنها با یک دست می‌توانید آن را بلند کنید. ضخامت آن 14.6 میلی متر و وزن آن تنها 1.33 کیلوگرم است.

ابعاد طول به عرض این لپ تاپ 3:2 است؛ با کمترین حاشیه اضافی ممکن. حتی برای اینکه فضای اضافی برای وب کم لازم نباشد، به جای آنکه مانند بقیه برندها دوربین را حذف کند، آن را به صورت بالا جهنده طراحی کرده است. برای اینکار یک کلید به شکل دوربین در بالای صفحه کلید قرار گرفته و کافی است آن را فشار دهید تا دوربین بیرون بیاید.

هواوی MateBook X Pro

یکی از معایب این دوربین پاپ آپ این است که دوربین آن به خوبی تنظیم نشده و هربار که بخواهید از آن استفاده کنید باید حواستان باشد که آن را تنظیم کنید؛ وگرنه مخاطب آنطرف دوربین فقط تایپ شما روی صفحه کلید را می‌بیند.

همچنین بخوانید :

هواوی در طراحی این لپ‌تاپ کاملا حرفه‌ای عمل کرده است. همان طور که گفتیم این لپ‌تاپ الترا بوک سبک برای بیرون بردن و استفاده روزانه در هرجایی طراحی شده است. به همین دلیل صفحه کلید هواوی میت بوک ایکس پرو به گونه‌ای طراحی شده است که در تمامی نورها، نور زیاد فضای بیرون و نور کم، قابل استفاده باشد. صفحه کلید به دیودهای یخی LED مجهز شده است تا در نور کم امکان تایپ کردن وجود داشته باشد که البته میزان نور با یک کلید قابل تنظیم است.

 

صفحه نمایش

هواوی MateBook X Pro

حالا که صحبت از ظاهر لپ‌تاپ هواوی MateBook X Pro است بهتر است صفحه نمایش آن را هم بررسی کنیم. صفحه نمایش نسخه 2020 میت بوک با نسخه سال گذشته آن تفاوتی ندارد. اما این بدین معناست که هنوز هم جزو بهترین صفحه نمایش‌هاست.

نسبت صفحه نمایش 3:2 عجیب‌ترین چیز در این لپ تاپ است. این لپ‌تاپ برعکس لپ‌تاپ‌های معمولی بلندتر است و باعث دید تقریبا عمودی می‌شود و این دید عمودی یعنی دیدن ردیف‌های بیشتر در جدول اکسل، خط‌های بیشتر در متون و یا هرچیز دیگری.

این ویژگی، باعث تفاوت کاربردی لپ‌تاپ هواوی MateBook X Pro شده است. اما توجه داشته باشید که این لپ‌تاپ چندان به درد گیمینگ نمی‌خورد و بیشتر برای کار و فعالیت‌های اینچنینی طراحی شده است. اگر هم بخواهید با آن فیلم ببینید، یک خط سیاه بالا و پایین فیلم ظاهر می‌شود.

قیمت Matebook x pro 2019

صفحه نمایش لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو 13.9 اینچ است. برخلاف صفحه نمایش لپ تاپ Dell XPS 13 که 4K است، این الترابوک زیبا رزولوشن 3000*2000 دارد که برای کارهایی که می‌توانید با این لپ تاپ انجام دهید به اندازه کافی باکیفیت هست. البته ادیت ویدئو و تصویر را هم می‌توانید روی آن به خوبی و باکیفیت انجام دهید. صفحه نمایش روشن و با کنتراست بالاست و محدوده بالایی از رنگ‌ها را پوشش می‌دهد.

صفحه نمایش هواوی MateBook X Pro لمسی است و با توجه به لمسی بودنش، 180 درجه باز نمی‌شود. زاویه باز شدن لپ تاپ 155 درجه است. این لپ‌تاپ یکی از بهترین نمایشگرها را در بین رقبای خود دارد. دقت رنگ بالا، اشباع رنگ مناسب و شدت نور 450 نیت همگی باعث شده‌اند که میت بوک پرو به گزینه‌ای مناسب برای کارهای گرافیکی تبدیل شود؛ مگر اینکه واقعا به رزولوشن 4K نیاز داشته باشید.

 

مشخصات فنی و عملکرد

هواوی میت بوک ایکس پرو

در مورد پورت‌های هواوی MateBook X Pro باید بگوییم که نسبت به نسخه گذشته خود تغییری نداشته‌اند؛ همان جک هدفون 3.5 میلی متری، 2 درگاه USB، و یک پورت USB-A 3.0 در طرف دیگر لپ تاپ قرار دارد. قرارگیری این پورت در چنین لپ تاپ باریکی کار فوق‌العاده و ظریفی است. در این لپ‌تاپ خبری از پورت‌های خروجی مانند Mini HDMI نیست و می‌توان این را یک ضعف برای آن دانست. تا به اینجا بسیاری از مشخصات ظاهری لپ‌تاپ همانند نسخه‌های گذشته لپ‌تاپ میت بوک هواوی است، اما در هر صورت این یک الترابوک زیبا و حرفه‌ای محسوب می‌شود.

می‌توان گفت بهترین و برجسته‌ترین تغییری که هواوی میت بوک ایکس پرو 2020 نسبت به نسخه قدیمی‌تر خود داشته، به قلب تپنده آن یعنی هسته مرکزی آن مربوط است. این نسخه 2020 به پردازنده نسل 10 اینتل مجهز شده است.

در انگلستان مدلی که ارائه شده با Core i5-10210U و یک رم 16 گیگابایتی، فضای ذخیره سازی 512 گیگابایتی و یک GPU از نوع Nvidia GeForce MX250 است. با پرداخت پول بیشتر می‌توانید Core i7 آن را با فضای ذخیره سازی 1 ترابایت بخرید.

هواوی میت بوک ایکس پرو

کارت گرافیک این لپ‌تاپ از نوع Nvidia GeForce MX250 است که امروزه در بسیاری از الترابوک‌ها و لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌شود. این لپ‌تاپ اساسا برای بازی طراحی نشده است، اما می‌توانید با کاهش تنظیمات گرافیکی یک سری بازی‌ها را روی آن اجرا کنید. الترابوک میت بوک ایکس پروی هواوی در دو مدل روانه بازار شده است: یکی با رم 8 گیگابایت و دیگری با رم 16 گیگابایت.

 

بنچمارک لپ تاپ

هواوی MateBook X Pro

همان طور که در تصویر بالا می‌بینید، با انجام تست بنچمارک معروف PC Mark 10 (از بهترین برنامه‌های تست سخت‌افزاری) می‌بینیم که لپ‌تاپ هواوی MateBook X Pro توانسته امتیاز 3823 را کسب کند که نسبت به نسخه قدیمی‌تر خود امتیاز کمتری به دست آورده است. این لپ تاپ از بین 5 لپ‌تاپی که آزمایش شده‌اند رتبه 5 را به دست آورده است. با این حال این چیزی نیست که بخواهید بابتش نگران باشید. این لپ‌تاپ کاملا مناسب استفاده روزانه است؛ مگر اینکه واقعا قصد داشته باشید با آن بازی کنید یا ویدئوهای 4K ادیت کنید!

 

عمر باتری و شارژ

خرید Matebook x pro 2019

با اینکه میت بوک‌های اولیه هواوی عمر باتری کمی داشتند، اما خوشبختانه این شرکت توانست در چند مدل آخر این مشکل را رفع کند و البته جز این هم انتظار نمی‌رفت. در آزمایشی که ما برای عمر باتری این لپ‌تاپ انجام دادیم می‌توان گفت بالاترین نمره را باتری میت بوک هواوی به دست آورد. 8 ساعت استفاده مداوم برای کارهای معمولی و این یعنی شما می‌توانید بدون نگرانی بابت شارژ، لپ‌تاپ را بیرون ببرید و با آن کار کنید.

همچنین بخوانید :

اگر نور آن را تا 50 درصد کاهش دهید و بدون کارها و پردازش‌های سنگین، حتی با یکبار شارژ کامل تا 18 الی 19 ساعت نیز می‌تواند کار کند. شارژر این لپ‌تاپ از نوع USB-C است؛ یعنی حتی می‌توانید با شارژر گوشی آن را شارژ کنید. این لپ‌تاپ همچنین از شارژ سریع 65 واتی بهره می‌برد. یعنی در عرض 30 دقیقه 45 درصد باتری شارژ می‌شود که این میزان شارژ برای 4 ساعت کافی است.

 

نرم افزار

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو با ویندوز 10 کامل نسخه 64 بیتی ارائه شده است. پس نگران عدم دسترسی به خدمات مهم یا نرم‌افزارهای اساسی نباشید. تمامی برنامه‌هایی که نیاز دارید با این ویندوز قابل دسترسی هستند. بنابراین می‌توان آن را در دسته لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای و کاربردی قرار داد. وقتی بار اول سیستم را روشن می‌کنید مواردی را باید تنظیم کنید؛ مانند زبان، صفحه کلید، مکان جغرافیایی و غیره.

لازم به ذکر است که انتقال فایل‌ها از لپ‌تاپ به گوشی سریع و بدون مانع انجام می‌شود. اما نکته جالب این است که شما می‌توانید صفحه نمایش گوشی‌تان را روی لپ‌تاپ ببینید و این ویژگی به شما این اجازه را می‌دهد که تلفن همراهتان را کنترل کنید.

 

قیمت

لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو

در مورد قیمت Huawei MateBook X Pro باید بگوییم که این الترابوک متوسط قیمتی متوسط هم دارد. در کل می‌توان گفت با توجه به ویژگی‌هایی که دارد پولی که بابت آن می‌دهید مناسب است. این لپ‌تاپ با سه قیمت با ویژگی‌های مختلف به بازار معرفی شده است:

  • Core i5 نسل 10، رم 16 گیگابایت، 512 گیگابایت حافظه داخلی، گرافیک اینتل UHD: قیمت 1499 یورو
  • Core i5 نسل 10، رم 16 گیگابایت، 512 گیگابایت حافظه داخلی، گرافیک Nvidia GeForce MX250: قیمت 1399 یورو
  • Core i7 نسل 10، رم 16 گیگابایت، 1 ترابایت حافظه داخلی، گرافیک Nvidia GeForce MX250: قیمت 1699 یورو

به طور کلی می‌توان گفت هواوی MateBook X Pro تمامی انتظارات ما را از یک الترابوک برآورده ‌می‌کند. وزن سبک، عمر باتری بالا و نمایشگر باکیفیت از مواردی محسوب می‌شوند که در کارهای روزانه به شدت مورد توجه هستند و این لپ‌تاپ توانسته آن‌ها را برآورده کند. در پایان توصیه می‌شود برای راحتی استفاده از لپ تاپ ها حتما از یک موس استفاده کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402