آموزش نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام ؛ ترفندها و نحوه استفاده

قابلیت جدید اینستاگرام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آشنایی با نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام می‌تواند کمک بسیار بزرگی به رشد تعداد دنبال کنندگان صفحه شما در این شبکه اجتماعی کند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این قابلیت و همچنین تنظیمات آن آشنا شویم.

اگر خیلی اهل اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی نباشید، احتمالا اولین سوالی که با خواندن تیتر این مطلب به ذهن شما خطور می‌کند این است که ریلز اینستاگرام چیست؟ در پاسخ باید گفت ریلز اینستاگرام ویدیوهایی کوتاه حداکثر 90 ثانیه‌ای هستند که در یک بخش جداگانه از این برنامه می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. کاربران می‌توانند محتوای مدنظر خود را همراه با موسیقی و افکت‌های مختلف در این قسمت آپلود کنند تا آن محتوا براساس الگوریتم‌های اینستا، در دسترس کاربران مختلف قرار گیرد. اما چگونه باید ریلز درست کنیم؟ در ادامه این مطلب پلازا قصد داریم به نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام بپردازیم و به این سوال پاسخ دهیم.

فهرست مطالب

نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام

درست کردن ریلز در اینستا فرایند خیلی پیچیده‌ای ندارد. برای انجام این کار ابتدا باید به پروفایل خودتان رفته و روی آیکون + در بالای صفحه بزنید. سپس از منو ظاهر شده گزینه Reel را انتخاب کنید.

نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام

ریلز را می‌توانید در لحظه ضبط و انتشار دهید و یا این که ویدیوهایی که قبلا آماده کرده‌اید را در این قالب منتشر کنید. برای این که ویدیو را در لحظه ضبط کنید کافی است روی دکمه سفید رنگ ضبط در پایین صفحه بزنید. اما برای این که کلیپ‌هایی که پیشتر آماده کرده‌اید را منتشر کنید، کافی است روی آیکون + در پایین سمت چپ صفحه بزنید.

بهترین موضوعات برای ساخت ریلز

همچنین در سمت چپ صفحه نیز می‌توانید به تنظیمات ریلز دست پیدا و با استفاده از ابزارهایی مختلفی که در دسترس شما قرار دارند، ویدیو را ویرایش کرده و برای مثال به آن افکت یا موسیقی اضافه کرده یا سرعت پخش را تنظیم کنید.

تاثیر ریلز بر بازدید پیج

این ابزارها نقش کلیدی در تاثیر ریلز بر بازدید پیج شما ایفا می‌کنند و اگر قبلا ریلزهای محبوب را مشاهده کرده باشید، می‌بینید تقریبا اکثر آن‌ها از این ابزارها برای اضافه کردن استیکر، متن، افکت‌های واقعیت افزوده و البته موسیقی استفاده می‌کنند.

وقتی این موارد را به ویدیو خود اضافه کردید، روی Next بزنید تا به صفحات زیر برسید.

چگونه ریلز بسازیم

از بخش بالایی صفحه می‌توانید روی Edit cover بزنید و یک تصویر کاور برای ویدیو انتخاب کنید. همچنین از قسمت Write a caption هم می‌توانید یک کپشن برای ریلز خود بنویسید. با فعال کردن گزینه Share to Feed، ریلز شما در فید اینستاگرام نیز به‌اشتراک گذاشته خواهد شد.

با گزینه‌های بعدی مثل Tag people می‌توانید کاربران را در ریلز تگ کنید، موقعیت مکانی اضافه کنید یا حتی اسم آهنگ مورد استفاده در ریلز را تغییر دهید. البته برخی گزینه‌ها مثل Tag products برای کاربران داخل ایران کاربردی ندارند. در نهایت با انتخاب گزینه Share، ریلز شما منتشر خواهد شد. نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام به همین سادگی است.

بررسی بازدید بعد از انتشار ریلز

پس از این که ریلز را منتشر می‌کنید، حتما دوست دارید ببینید ریلز شما چه مقدار بازدید کننده داشته است. با مراجعه به بخش Insight اینستاگرام می‌توانید به این آمار و ارقام دسترسی پیدا کنید. ابتدا به پروفایل خود بروید و روی سه‌خط بالای صفحه زده و سپس گزینه Your activity را انتخاب کنید.

بهترین موضوعات برای ساخت ریلز

در صفحه بعدی روی Reels بزنید.

ریلز اینستاگرام چیست

در صفحه بعدی می‌توانید ریلزهای منتشر شده را براساس تعداد بازدید یا تعداد دفعات پخش شده مشاهده کنید.

معرفی بهترین افکت‌های ریلز اینستاگرام

پیشتر در یک مطلب جداگانه به معرفی بهترین افکت‌های آرایشی اینستاگرام پرداخته بودیم اما استفاده از افکت در ریلز هم می‌تواند نقش کلیدی در افزایش بازدید آن ایفا کند. اما کدام یک از این افکت‌ها انتخاب مناسبی برای ریلز خواهند بود؟

1. Red Rose

ریلز اینستاگرام چیست

این افکت یکی از محبوب‌ترین افکت‌های اینستاگرام به‌حساب می‌آید. با استفاده از فیلتر می‌توانید رنگ قرمز داخل تصاویر را پررنگ‌تر کرده و سایر رنگ‌های موجود در تصویر را نیز به رنگ خاکستری نزدیک کنید. این افکت بیشتر از همه برای مواقعی کاربرد دارد که می‌خواهید ریلز را با یک تم قرمز رنگ منتشر کنید.

2. VIBE.IN

نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام

این فیلتر کمی سطح اشباع رنگ‌ها را بالا می‌برد و یک لایه رنگ خاکستری بسیار سبک را هم به تصویر اضافه می‌کند. در عین حال کمی هم نمای کلی تصویر را تار خواهد کرد.

3. Santuy.1

چگونه ریلز بسازیم

فیلتر Sanuy.1 تا حد زیادی قسمت‌های تاریک تصویر را روشن کرده و در عین حال یک لایه رنگ سفید نیز به کل تصویر اضافه می‌کند.

4. Scotland

نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام

فیلتر بعدی که می‌توانید مدنظر داشته باشید، فیلتر اسکاتلند است. با این فیلتر می‌توانید تن تصویر را به سمت قرمز و آبی نزدیک کنید.

5. Milk*One

تنظیمات ریلز

فیلتر آخر، فیلتری است که روشنایی تصویر را تا حد زیادی بالا برده و تقریبا تمام بخش‌ها را کمی روشن‌تر می‌کند. علاوه بر این در این فیلتر تعادل قابل قبولی هم بین رنگ‌های سفید و مشکی وجود دارد تا تصویر به کلی خراب نشود.

استفاده از Reels برای تبلیغات تجاری

مهمترین فاکتور برای صفحات کاری در فضای اینستاگرام میزان بازدید و مشارکت یا به اصطلاح Engagement آن است. برای افرایش این آمار، پیج‌های بیزینسی دست به کارهای مختلفی برای افزایش بازدهی و مشارکت خود می‌پردازند. ریلز اینستاگرام به کاربران امکان تولید محتواهای خلاقانه‌تر و پربازدیدتری را داده است.

ویدیوهای ریلز صفحات کاری در اکسبلور اینستاگرام تمام کاربران به نمایش در خواهند آمد و این یعنی امکان اضافه شدن میلیون‌ها مخاطب دیگر به این صفحات و در نتیجه بازدهی بیشتر تبلیغات و فروش بیشتر کالا و خدمات.

فعالسازی ریلز در اینستا

اگر شما نیز قصد دارید برای افزایش مخاطبان صفحه برندتان از ویدیوهای ریلز بهره ببرید لازم است چند نکته را حتما در نظر بگیرید:

  • از بهترین موضوعات برای ساخت ریلز استفاده کنید؛ محتوایی که آنقدر جذابیت دارند تا توانایی برقراری ارتباط با مخاطبانتان را داشته و در عین حال به پیج شما نیز مرتبط باشند.
  • در محتوای خود از نکات آموزشی مربوط به استفاده از برندتان، یا به طور کلی از نکات آموزشی مرتبط استفاده کنید.
  • برند خود را به بهترین نحو در ویدیو به نمایش بگذارید و هرگز از جادوی پرزانته غافل نشوید!

نمونه‌های موفق استفاده تبلیغاتی از Reels

همانطور که در بخش پیش ذکر کردیم، استفاده از reels اینستاگرام در پیشبرد اهداف تجاری بسیاری از برندها می‌تواند موفق عمل کرده و بازدید صفحات اجتماعی آنان را تا حد شگفت‌انگیزی بالا ببرد. در ادامه به ذکر نمونه‌های موفق استفاده از Reels در تبلیغات و برندینگ، می‌پردازیم.

برند آرایشی سفورا ( Sephora France)

آموزش ریلز اینستاگرام

این برند آرایشی فرانسوی با تولید محتواهای آموزش نکات آرایشی، معرفی محصول و انتشار تجربیات مصرف‌کنندگان، موفق شده است که برای هر ویدیو Reels خود به بازدیدی 300 هزارتایی دست یابد و فروش محصول خود را به طور چشمگیری افزایش دهد. به همین دلیل می‌توان سفورا را موفق‌ترین نمونه در استفاده از Reels اینستاگرام دانست.

برند لویی ویتون (Louis Vuitton)

آموزش ریلز اینستاگرام

کمتر کسی است که شرکت معروف مد و فشن لویی ویتون را نشناسد، مخصوصا لاین کیف‌های این برند شناختی جهانی دارد و بسیاری از سلبریتی‌ها مشتری‌های پر و پاقرص لویی ویتون هستند. جالب است بدانید که حتی لویی ویتون نیز با این حجم از شناخت جهانی از ویدیوهای Reels اینستاگرام برای افزایش بازدید صفحه خود بهره برده است. این برند در جدیدترین ویدیوهای ریلز خود از محصولات جدیدش رونمایی کرده است. استفاده چنین برند معروفی می‌تواند اکثر کاربران تشویق کند تا به آموزش ریلز اینستاگرام و تکنیک‌های بهینه‌ استفاده از برای رشد کار خود بکنند.

صفحه گردشگری پاریس من (My Paris Portraits)

این روزها صفحات تفریحی و گردشگری در اینستاگرام طرفداران بسیاری پیدا کرده است. بسیاری از اینفلوئنسرها و جهان‌گردها با معرفی، نقاط زیبا و جذاب جهان به دنبال‌کنندگان خود، بازخوردهای مثبت بسیاری را ذر این فضا دریافت می‌کنند. صفحه گردشگری My Paris Portraits که توسط دختری ساکن پاریس اداره می‌شود در پست‌های خود به معرفی بهترین و زیباترین نقاط شهر پاریس می‌پردازد.

reels در اینستاگرام

با اضافه شدن قابلیت ریلز اینستاگرام این صفحه با انتشار ویدیوهای Reels  توانسته از تفاوت چشمگیری در تعداد دنبال کنندگان خود و همچنین میزان مشارکت (Engagement) صفحه اینستاگرام خود ایجاد کند.

صفحه معرفی غذا FastandFood

اغلب اوقات تماشای ویدیوهای مربوط به درست کردن یا معرفی غذاهای محتلف در اینستاگرام بسیار جذاب و هوس انگیز هستند. بسیاری از آشپزها، رستوران‌ها وییا صفحات معرفی و تبلیغ غذاهای مختلف در تلاش‌اند تا  محتواهای هرجه جذاب‌تر و هوس‌انگیزتر را برای دنبال کنندگان خود تولید کنند. صفحه اینستاگرام FastandFood یکی از صفحات تبلیغ غذا است که به خوبی به اهمیت تولید ویدیوهای جذاب برای افزایش بازدید خود پی برده است.

آموزش ریلز اینستاگرام

این صفحه با استفاده از جلوه‌های ویژه و قابلیت‌های Reels  اینستاگرام ویدیوهای جذابی تولید کرده و منتشر می‌کنند. بررسی‌های انجام شده خبر از موفقیت ویدیوهای Reels این صفحه در افزایش بازدید آن می‌دهند.

صفحه Junesixtyfive

بلاگر و اینفلوئنسر معروف اینستاگرام Junesixtyfive که بیشتر در زمنیه فشن و مد فعالیت می‌کند نیز از نمونه‌های موفقی است که برای افزایش بازدید صفحه شخصی خود به ساخت ویدیوهای خلاقانه و جذاب در Reels اینستاگرام می‌پردازد و تا کنون نیز در این زمینه موفق عمل کرده است.

فعالسازی ریلز در اینستا

همانطور که مشاهده کردید صفحات فوق هریک در یک زمینه کاری متفاوت فعالیت می‌کنند اما نکته مشترک میان آن‌ها، استفاده از قابلیت و ویژگی جدید اینستاگرام برای جذب هرچه بیشتر فالوور در این فضا است. به نظر می‌رسد که این صفحات مطرح، به اهمیت و پتانسیل قابلیت Reels اینستاگرام پی برده‌اند. با توجه به اینکه قابلیت reels اینستاگرام به تازگی و تنها در 50 کشور وجود دارد، فرصت خوبی برای برندها و یا بیزینس‌های نوظهور است که تا بازار رقابت در Reels هنوز داغ نشده،از این قابلیت بهره ببرند و جای پای خود را محکم کنند.

سوالات متداول

ریلز کجاست؟

مسیر استفاده از ریلز مشابه با قرار دادن پست است و تنها باید به پس از زدن بروی علامت + گزینه reel را انتخاب کنید.

ریلز یعنی چی؟

اینستاگرام برای رقابت با تیک‌تاک و ایجاد تجربه ویدیویی کوتاه بهتر این قابلیت را اضافه کرد که در لغت به عنوان حلقه فیلم است.

سخن پایانی

در این مطلب به نحوه ساخت ریلز در اینستاگرام و نکات مهمی که باید در مورد این ویژگی بدانید، اشاره کردیم. حال نوبت شماست که نظرات خود در مورد ریلز را بیان کنید. همچنین اگر از تجربه خوبی برخوردار هستید که میتواند برای کاربران مفید واقع شود آن را از ما دریغ نکنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
رعنا
.
31 خرداد 1402، 20:50
پاسخ
0
0
ویدئو ی از قبل ضبط شده رو میشه به عنوان ریلز منتشر کرد ؟
avatar
متین محسنی
.
01 شهریور 1401، 12:31
پاسخ
0
0
عالی بود مطلبتون
avatar
sara
.
14 تیر 1400، 19:52
پاسخ
0
0
سایت شما عالی هستش امیدوارم موفق باشید
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402