اختصاصی: ورود به نسل جدید با عنوانی بامزه | نقد و بررسی بازی Bugsnax

بازی مستقل Bugsnax
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شرکت Young Horses با رونمایی از یک بازی جدید در ژانر فانتزی به نام Bugsnax توجه‌ها را به خود جلب کرد. با ما باشید تا نگاهی به بازی Bugsnax بیندازیم.

بازی Bugsnax یکی از عجیب‌ترین بازی‌های نسل هشتم به شمار می‌رود. این بازی که با ایده سوال برانگیز خود اقدام به ساخت دنیایی کاملا خاص و منحصر به فرد کرده، تاکنون چشم‌های زیادی را به سمت خود جذب کرده است. این عنوان از نظر ژانر نیز پیشگام بوده و با ادغام ژانر وحشت و فانتزی سعی در خلق اثری خاص و عجیب داشته است. در این مقاله از پلازا به بررسی بخش‌های مختلف بازی مستقل Bugsnax می‌پردازیم.


تریلر بازی Bugsnax


در ویدیوی زیر می‌توانید تریلر گیم پلی بازی مستقل Bugsnax را تماشا کنید و با فضای آن بیشتر آشنا شوید.

اختصاصی پلازا: نقد و بررسی بازی Bugsnax

بازی Bugsnax از اولین بازی‌هایی بود که برای نسل نهم معرفی و عرضه شد. این عنوان سعی می‌کند با ارائه تجربه‌ای متفاوت، شما را به دنیای حیوانات و شکار ببرد. با نقد و بررسی بازی Bugsnax با ما همراه باشید.

بازی‌های اول شخص معمولا در سه ژانر اکشن، ترسناک و Walking-Simulator تقسیم‌بندی می‌شوند. خیلی کم پیش می‌آید، عنوانی اول‌شخص عرضه شود و در هیچ‌کدام از این 3 دسته قرار نگیرد. ریسک کردن در این نوع زاویه دید و آفریدن یک بازی خاص که در عین الهام گرفتن از آثار موفق این سبک امضای خودش را دارد، واقعا سخت است. به گونه‌ای، گیمرها هم به عناوین معمول عادت کرده‌اند و شاید چنین بازی از نظر تجاری هم شگست بخورد. استودیو Yong Horses، که پیش از این هم بازی Octodad را عرضه کرده بودند، این ریسک را پذیرفتند و هم‌اکنون شاهد عنوانی زیبا و خارج از کلیشه‌های این ژانر هستیم. بازی باگزنکس شاید همه‌پسند نباشد، اما Yong Horse قطعا به دلیل این ریسک دوست‌داشتنی، باید مورد تحسین قرار گیرد.

همچنین بخوانید :

معرفی بازی Bugsnax در جشنواره مخصوص سونی، کاملا ناگهانی صورت گرفت. در همان ابتدا با پخش تریلر بازی، متوجه شدیم که بازی حال و هوایی متفاوت از بازی‌های معمول این روزها دارد. اگر بازی‌های انحصاری کامل و کنسولی سونی را بشناسید، می‌دانید معمولا این عناوین بزرگسالانه هستند و کم‌تر بازی‌هایی مناسب کودکان در این دسته قرار می‌گیرند؛ اما این مورد درباره بازی مستقل Bugsnax صادق نبود. این بازی تمی کاملا شاد و کودکانه داشت و تمرکز اصلی بازی، روی گرفتن موجوداتی هم‌نام عنوان بازی بود. بازی به عنوان یک بازی لانچ برای کنسول PS5 در دسترس قرار گرفت و برای PS4 و PC هم عرضه شد. در ادامه با نقد و بررسی این بازی با پلازا همراه شوید.

بازی Bugsnax

داستان بازی Bugsnax

داستان بازی Bugsnax در جزیره  Snaktoothاتفاق می‌افتد؛ جایی که در آن موجوداتی عجیب به نام Bugsnax زندگی می‌کنند. محققی به نام Lizberth که در گذشته به دلیل کنجکاوی بیش از اندازه‌اش بارها در رسانه‌ها محکوم شده است، از کاراکتر اصلی بازی دعوت می‌کند به جزیره بیاید و از این موجودات برای جهانیان پرده بردارد. بعد از رسیدن به این جزیره، متوجه می‌‌شوید که Lizberth و تمامی کسانی که به او در تحقیقاتش کمک می‌کردند گم شده‌اند. حال باید به کمک Filbo (شهردار) و دیگر افراد باقی‌مانده سعی کنید ابتدا افراد گمشده را به جزیره برگردانید، سپس   Lizberth را بیابید و پرده از راز این جزیره بردارید.

داستان بازی مستقل Bugsnax به آن شادی مورد انتظار قبل از عرضه نیست و در لایه‌های عمیق خود، مسئله تاریکی را روایت می‌کند. مخصوصا با اتفاقاتی که در میانه و مخصوصا پایان بازی می‌افتد، متوجه می‌شوید این بازی اصلا یک بازی کودکانه نیست و مفاهیم تلخی را در پس خود دارد. اما با همه این‌ها، بازی Bugsnax اتمسفر شادی دارد و وقتی نخواهید در بازی عمیق باشید، یک دنیای رنگارنگ و بامزه را در آن می‌بینید. شخصیت‌پردازی از نقاط روشن بازی است و همچنین Plot Twistهایی که در بازی وجود دارد، نقش زیادی در جدابیت بازی دارند و برایتان غیر منتظره خواهد بود. البته برای لذت‌بردن از این پیچش‌های داستانی باید کمی صبور باشید؛ سرعت روایت داستان در این عنوان کمی کند است.

بازی مستقل Bugsnax

یکی از مواردی که داستان بازی Bugsnax را زیبا جلوه می‌دهد، تنوع شخصیت‌های خلق شده است. با آن که شخصیت‌های بازی موجودات عجیبی هستند و نمی‌توان اصلا اسم خاصی روی آن‌ها گذاشت، اما هرکدام دیدگاه‌ها و نظرات متفاوتی دارند که باعث می‌شوند توسط گیمر جدی گرفته شوند. حتی اگر به شعار بازی «You Are What You Eat» هم دقت کنید، متوجه می‌شوید هدف سازندگان صرفا خلق جهانی رنگین و کودکانه نبوده و بسیاری از صحنات بازی می‌تواند به لطف کاراکترهای خوبش در ذهنتان ماندگار شود. بازی مستقل Bugsnax برخلاف انتظارات از داستان و روایت زیبایی بهره می‌برد.

گیم پلی بازی Bugsnax

اگر تریلر گیم پلی بازی مستقل Bugsnax را دیده باشید، متوجه شده‌اید این بازی یک عنوان اول شخص ماجراجویی(Adventure) است که المان‌های اکشن و تیراندازی هم در آن وجود دارند. گیم پلی بازی Bugsnax به طور کلی بر روی شکار Bugsnax ها و گرفتن اطلاعات از شخصیت‌های اصلی و فرعی تمرکز دارد. محیط بازی سندباکس است و شما هیچ محدودیتی در گشت و گذار در آن ندارید. جالب است بدانید هیچ نقشه‌ای هم در بازی وجود ندارد و فقط یک نمای کلی از نقشه منطقه را در Journal خود مشاهده می‌کنید. شما در محیط زیبای بازی رها هستید و حتی می‌توانید ماموریت فرعی هم انجام بدهید؛ به صورت کاملا آزاد به قسمت‌های مختلف Snaxbug و Snaktooth بروید و به شکار ده‌ها Bugsnax بپردازید.

تریلر گیم پلی بازی مستقل Bugsnax

گفتیم تمرکز اصلی بازی بر روی شکار و گرفتن اطلاعات است؛ اما کیفیت این قسمت‌ها در چه حدی است؟ شکار در بازی Bugsnax به این صورت است که شما وسایل مختلفی مثل تله، تیر و کمان کوچک، کیسه و… در اختیار دارید و باید متناسب با علایق هر Bugsnax آن‌ها را شکار کنید. هر باگزنگس به یک چیز علاقه دارد و اگر بتوانید هر یک از آن‌ها را با چیزهای مورد علاقه‌شان ترغیب کنید، در دام شما خواهند افتاد.

مثلا گونه Bunger، به گوجه علاقه زیادی دارد، می‌توانید بت پرتاب گوجه روی یک تله در نزدیکی او، علاقه‌اش را تحریک کرده و آن را در دام بیندازید. گونه Fryer به هویج علاقه دارد، اگر بتوانید با پرتاب هویچ در منطقه‌ای او را به سمت یک موجود سنگین هدایت کنید، آسیب خواهد دید و به راحنی می‌توانید او را شکار کنید. 100 گونه باگزنکس در بازی وجود دارد و شکار آن‌ها بسیار لذت‌بخش است.

گرفتن اطلاعات در بازی Bugsnax با استفاده از مصاحبه انجام می‌شود. شما در قسمت‌های مختلف بازی مستقل Bugsnax می‌توانید با شخصیت‌ها مصاحبه کنید و سوالات مختلفی را در قالب یک فرم مصاحبه انجام از او بپرسید. مشکلی که در این بخش وجود دارد، عدم امکان اشتباه است؛ در واقع این سوال‌ها اغلب اسکریپت شده هستد و هز گزینه‌ای هم در جواب سوالات شخصیت‌ها انتخاب کنید یا با ترتیب‌های مختلف سوالات را بپرسید، تاثیری در نتیجه مصاحبه نخاهد داشت و بازی طبق روال خود پیش خواهد رفت. اگر این قسمت انعطاف بیش‌تری داشت، قطعا لذت‌بخش‌تر بود. البته دیالوگ‌های طراحی شده و سوالات این بحش‌ها واقعا جالب و تامل‌براتگیز هستند.

بررسی بازی Bugsnax

شخصیت اصلی بازی Bugsnax یک ژورنال یا دفترچه با خود دارد که قسمت‌های مختلفی را شامل می‌شود. مهم‌ترین قسمت این دفترچه، Bugapedia و Grumpedia است. Bugapedia، اطلاعات مربوط به هر Bugsnax و شکار آن‌‌ها را شامل می‌شود. هرچقدر با دوربین مخصوص خود، باگزنگس‌های بیش‌تری اسکن کنید، اطلاعات این بخش‌هم کامل‌تر می‌شوند. هر موقع نحوه شکار هر گونه را فراموش کردید با مراجعه به این قسمت، آن را به یاد خواهید آورد. همجنین Grumpedia اطلاعات مربوط به شخصیت‌هاست و برای کسب اطلاعات بیش‌تر یا به یادآوری داستان، کاربرد زیادی دارد؛ هر شخصی هم که امکان ارائه یک ماموریت فرعی به شما داشته باشد، در این قسمت با علامتی مشخص شده است. به طور خلاصه این بخش، نقش تکمیلی دارد و شاهد یک Journal با جزئیات و کامل هستیم.

گرافیک بازی Bugsnax

بازی Bugsnax گرافیک هنری بسیار زیبا و دل‌نشیتی دارد. محیط رنگارنگ بازی در کنار طراحی بامزه کاراکترها و موجودات بازی، باعث شده از نگاه کردن به Bugsnax خسته نشوید. چمن‌ها و سبزه‌ها به وفور در محیط بازی یافت می‌شوند و تعجبی هم ندارد که بیش‌ترین تاثیر را بر زیبایی محیط بازی دارند. اگر در هنگام بارش باران به کیفیت قطرات آن دقت کنید، متوجه وسواس سازندگان در ارائه یک تجربه هنری و دلنشین زیبا خواهید شد. بازی مستقل Bugsnax قطعا لایق قرار گرفتن در میان بهترین گرافیک‌های هنری است. در مبحث گرافیک تکنیکی و کیفیت بصری هم می‌توانیم به تکسچرهای زیبای بازی اشاره کنیم که برای یک بازی با چنین حجم کم و تیم سازنده کوچک، کاملا قابل قبول است. همچنین نماهای دوردست بازی با توجه به سندباکس بودن بازی اهمیت زیادی داشته که خوشبختانه به خوبی طراحی شده‌اند.

بازی Bugsnax

کیفیت فنی بازی در درجه بالایی قرار دارد. فریم‌ریت بازی Bugsnax، به جز اوقاتی که Journal را باز می‌کنید، کاملا ثابت است و حتی در صحناتی که چندین باگزنکس در تصویر وجود دارند و شاهد افکت گرافیکی هم هستیم، بازی ثبات خود را کاملا حفظ می‌کند. هم‌چنین بازی بسیار خوب پولیش شده و طی تجربه 5 ساعته بازی، شاهد باگ آزاردهنده یا لگ مشکل‌ساز نخواهید بود. واقعا باید به تیم سازنده برای چنین بازی بهینه و کم حجمی تبریک گفت.

صداگذاری و موسیقی بازی Bugsnax

شاید باورش سخت باشد، اما صداگذاری و موسیقی بازی Bugsnax در درجه بسیار خوبی قرار دارد. شخصیت‌های اصلی صدایی متناسب با چهره‌ دارند و به خوبی هم احساسات را منتقل می‌کنند؛ اما زیباترین قسمت صداگذاری، مربوط به خود باگزنکس‌ها است. هر باگزنکسی، به صدایی بسیار بامزه اسم خود را در حین حرکت تکرار می‌کند و هنگام فریب خوردن این تکرار اسم روندی سریع پیدا می‌کند که به نوعی مشخصه بازی است و بسیار این ویژگی را دوست خواهید داشت. موسیقی بازی هم تمی آرام و کودکانه دارد و در حین گشت و گذار بسیار آرام‌بخش و زیباست. اگر هر قسمت دیگری از بازی مستقل Bugsnax را دوست نداشته باشید، این قسمت از بازی را بسیار دوست خواهید داشت.

بازی مستقل Bugsnax

سخن نهایی

بازی Busnax عنوانی مستقل و زیبا است که نباید از آن توقع ویژگی‌ها و عظمت یک بازی AAA را داشته باشید. Bugsnax بسیار سرگرم‌کننده است و با وجود داشتن مشکلاتی مثل ناقص بودن سیستم مصاحبه و تکراری شدن در اواخر روند داستانی، می‌تواند ساعت‌ها شما را پای خود بنشاند. این بازی مستقل و زیبا را تجربه کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
گیمر حرفه ای
.
23 مرداد 1399، 16:44
پاسخ
0
0
عاااالی
avatar
سام
.
23 مرداد 1399، 16:43
پاسخ
0
0
عالی بود???
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402