دانلود و بررسی فیلم 1BR ؛ تریلر، داستان و نمرات منتقدین

دانلود فیلم 1BR
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم 1BR اثری در ژانر ترسناک و محصول سال 2019 است. در این مقاله به داستان، بازیگران و نقد و بررسی فیلم سینمایی یک بی آر خواهیم پرداخت. پس همراه ما باشید.

فیلم 1BR تریلری ترسناک و درام به نویسندگی و کارگردانی دیوید مارمر (David Marmor) است که اولین فیلم بلند این فیلمساز نیز محسوب می‌شود. فیلم ترسناک 1BR محصول سال 2019 و کشور آمریکاست که برای اولین بار در تاریخ 18 جولای 2019 (27 تیر 98) در کانادا و در تاریخ 24 آوریل 2020 (5 اردیبهشت 99) در آمریکا به اکران درآمده است. این عنوان که فیلمبرداری آن در ایالت کالیفرنیا و شهر لس آنجلس انجام شده، داستان یک محله عجیب و غریب در لس آنجلس را روایت می‌کند. در این مقاله از پلازا می‌توانید بیشتر درباره فیلم سینمایی یک بی آر بخوانید. همچنین در ویدیوی زیر می‌توانید تریلر فیلم 1BR را تماشا کنید و با فضای آن بیشتر آشنا شوید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


دانلود فیلم سینمایی یک بی آر با زیرنویس فارسی


از لینک‌های زیر می‌توانید برای دانلود فیلم ترسناک 1BR در دو کیفیت و با زیرنویس فارسی چسبیده اقدام کنید.

دانلود فیلم 1BR

[کیفیت: 1080p | حجم: 1.47 گیگابایت]

[کیفیت: 720p | حجم: 936 مگابایت]

 


داستان فیلم 1BR


قطعا در این قسمت داستان کامل فیلم 1BR را برای شما لو نمی‌دهیم، اما به طور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم فیلم ترسناک 1BR درباره یک محله عجیب و غریب است.

اکثر ما با مشکلات آپارتمان‌ها و خانه‌های جدید دست و پنجه نرم کرده‌ایم؛ مشکلاتی مانند هم‌خانه‌های آزاردهنده، صاحب خانه‌های بد، ساختمان‌های قدیمی و بد ساخت و همچنین همسایه‌های مزاحم. جستجو برای یک خانه مناسب با هزینه معقول و محله و همسایه‌های خوب همیشه چالش بزرگی است.

داستان کامل فیلم 1br

اما در فیلم 1BR وقتی شخصیت اصلی داستان که سارا نام دارد، خانه‌ای یک خوابه در محله‌ای خوب و با همسایه‌هایی مهربان پیدا می‌کند، فکر می‌کند که شانس به او رو آورده و حسابی ذوق‌زده است. اما اینجا لس آنجلس است و هیچ چیز آنطور که به نظر می‌رسد نیست. بعد از یکی دو شب تازه مشکلات سارا با این آپارتمان و همسایه‌هایی که دارد شروع می‌شود.

 


بازیگران فیلم 1BR


فیلم ترسناک 1BR 2019 بازیگران چندان مطرح و معروفی ندارد. با این حال در ادامه می‌توانید نگاهی به بازیگران فیلم سینمایی یک بی آر بیندازید.

  • نیکول برایدون بلوم (Nicole Brydon Bloom) در نقش سارا: بازیگر آمریکایی که در سریال‌هایی چون Law & Order: Special Victims Unit و The Affair حضور داشته است.

بازیگران فیلم 1BR

  • جایلز ماتی (Giles Matthey) در نقش برایان: بازیگر بریتانیایی که معروف‌ترین نقش‌هایش را در آثاری چون سریال True Blood در شبکه HBO، سریال Once Upon a Time در شبکه ABC و سریال 24: Live Another Day برای شبکه FOX ایفا کرده است.
  • تیلور نیکولز (Taylor Nichols) در نقش جری: این بازیگر آمریکایی پیش از این در آثاری چون فیلم درام کمدی Metropolitan محصول سال 1990، فیلم بارسلونا محصول سال 1994، فیلم The Last Days of Disco محصول سال 1998 و فیلم کمدی Damsels in Distress حضور داشته است.
  • آلن بلومنفلد (Alan Blumenfeld) در نقش پدر سارا: بازیگر آمریکایی که بیشتر در نقش‌های فرعی حضور می‌یابد. او با فیلم WarGames محصول سال 1983 وارد سینما شد و در فیلم‌های جدیدتری چون Oliver’s Ghost محصول سال 2011 و The Interview محصول سال 2014 حضور داشته است.
  • نائومی گراسمن (Naomi Grossman) در نقش جنیس: بازیگر، نویسنده و تهیه‌کننده آمریکایی که در فصل‌های دوم، چهارم و هشتم سریال American Horror Story بازی کرده است.

بازیگران فیلم یک بی آر

  • سلست سالی (Celeste Sully) در نقش سالی
  • سوزان دیویس (Susan Davis) در نقش خانم استنهوپ
  • کلیتون هاف (Clayton Hoff) در نقش لستر
  • ارنستین فیلیپز (Earnestine Phillips) در نقش ایستر

 


نقد و بررسی فیلم ترسناک 1BR 2019


فیلم 1BR در سایت IMDb بر اساس نظر کاربران، امتیاز 5.8 از 10 را گرفته است. در راتن تومیتوز اما 87 درصد آرای مثبت، به امتیاز 6.78 از 10 رسیده است. در وبسایت متاکریتیک تاکنون 7 نقد درباره فیلم سینمایی یک بی آر نوشته شده است که 4 نقد مثبت و 3 نقد متوسط بوده‌اند. این اثر در متاکریتیک امتیاز 57 از 100 را بر اساس این 7 نقد کسب کرده است. در ادامه نگاهی به نمرات منتقدین به فیلم 1BR می‌اندازیم.

 

Film Threat / بابی لپیر: 90

یک جامعه عالی در نظر شما چگونه باید باشد؟ آیا باید مردم را آزاد گذاشت تا هر کاری که دوست دارند انجام دهند، بدون نظر گرفتن عواقب آن؟ شاید شما آدم اجتماعی نباشید و بخواهید با افکار خودتان تنها باشید. شاید در دنیای ایده‌آل شما همه همسایه‌ها با همدیگر حال و احوال‌پرسی می‌کنند و هر هفته یک مهمانی شام دارند که شما هم به آن دعوت می‌شوید. اگر شما بتوانید مردم را کنترل و رهبری کنید تا طبق خواسته شما عمل کنند و در نهایت تمدن ایده‌آل شما را بسازند، تا کجا پیش خواهید رفت؟

فیلم ترسناک 1BR 2019

دیوید مارمر، نویسنده و کارگردان فیلم 1BR این ایده‌ها را در یک فیلم ترسناک ارائه کرده است. نتیجه آن ترکیبی موفقیت آمیز و جذاب از بلندپروازی، استعداد، توطئه و ترس است… فیلم سینمای یک بی آر اثری تاثیرگذار است که فیلمنامه‌ای هوشمندانه دارد؛ البته اگر برخی ضعف‌های داستان را ندید بگیریم. همچنین کارگردانی آن و هنرنمایی بازیگران هم عالی است.

 

Paste / جوئل مونیک: 78

در میانه یک داستان ترسناک، فیلم 1BR در معنایی کلی‌تر آینه‌ای از تنهایی و یاسی محسوب می‌شود که گریبانگیر افراد ساکن در لس آنجلس شده است. هالیوود و محله‌های اطراف آن در نظر بیشتر افراد، جایگاه ثروت و توانمندی است، اما اکثر جمعیت لس آنجلس نزدیک به خط فقر هستند.

دیوید مارمر، در اولین فیلم بلند سینمایی‌اش یک داستان بقای هراس‌انگیز را روایت می‌کند. من همیشه احساس می‌کردم که لس آنجلس شهر ترسناکی است و واقعا خیلی سخت است که در این شهر که به شهر فرشته‌ها معروف است، نشانی از زیبایی را پیدا کرد. رابرت ریچاردسون (Robert Richardson) و کوئنتین تارانتینو (Quinten Tarantino) در فیلم Once Upon a Time in Hollywood این کار را انجام دادند. همچنین کرتیس هنسن (Curtis Hanson) و دانته اسپینوتی (Dante Spinotti) در فیلم L.A. Confidential نورهای محو شهر لس آنجلس را به نمایش گذاشتند.

تریلر فیلم 1BR

مارمر و فیلمبردار فیلمش، دیوید بولن (David Bolen)، این زیبایی‌ها را به خاطر ژانر ترسناک فیلم نادیده می‌گیرند. طراح صحنه فیلم ترسناک 1BR یعنی ریکاردو جاتن (Ricardo Jattan) از فضاهای سفید زیادی استفاده می‌کند تا احساس پوچی را ایجاد کند. تازه در سکانس پایانی فیلم است که نمایی از شهر و زیبایی‌های آن را می‌بینیم. اما از آنجایی که می‌دانیم بر سارا چه گذشته و چه زشتی‌هایی در آن شهر پنهان هستند، این زیبایی بصری غیر قابل باور است.

 

RogerEbert.com / سایمون آبرامز: 75

حدود نیم ساعت طول می‌کشد تا فیلم تحسین‌برانگیز و درام روانشناختی 1BR بیننده را دچار احساساتی ناخوشایند کند. تا آن موقع 1BR یک فیلم معمولی ترسناک لس آنجلسی است. دختری که از خانه فرار می‌کند و در لس آنجلس با اعضای یک گروه به نظر ساده و بی‌ادعا، اما در باطن خبیث آشنا می‌شود…

من صادقانه نمی‌دانم که فیلمی مانند 1BR برای طرفداران ژانر ترسناک که در حال حاضر به انواع آثار ترسناک مانند سریال‌های جنایی و فیلم‌های ترسناک درباره قاتلان سریالی و فرقه‌های مذهبی دسترسی دارند، چگونه خواهد بود.

 

Slant / درک اسمیت: 63

فرقی نمی‌کند که به دنبال شهرت، ثروت، نور خورشید یا خیلی ساده یک شروع تازه باشید؛ غریبه‌هایی مانند سارا، قهرمان فیلم اول دیوید مارمر، همیشه راهشان به لس آنجلس ختم می‌شود. این هجوم افراد تازه‌وارد از سراسر جهان به این شهر، تا حدودی به این موضوع مربوط است که لس آنجلس به عنوان کلان‌شهری جدا افتاده از بقیه جهان شناخته می‌شود… در چنین فضایی فیلم ترسناک 1BR 2019 داستان فرقه‌ای خیالی را روایت می‌کند.

فیلم سینمایی یک بی آر

 

The Hollywood Reporter / جان دفورس: 60

فیلم اول مارمر که در آن یک تازه وارد به هالیوود در مجتمعی مسکونی ساکن می‌شود و همسایه‌هایش برای او نقشه‌های ترسناکی دارند، شباهت‌هایی به فیلم Rosemary’s Baby دارد… با این وجود فیلم سینمایی یک بی آر تریلری قوی است که خبر از آینده فیلمساز آن در ساخت فیلم‌های ژانری می‌دهد… بدون توجه به لحظات و سکانس‌هایی خونین، فیلم 1BR اثری سطحی درباره اسارت و بردگی نیست، اما خیلی هم در حالات روحی شخصیت‌ها عمیق نمی‌شود.

 

The New York Times / جنت کتسولیس: 50

در فیلم 1BR گروهی دیوانه سعی دارند جامعه‌ای مهندسی شده را به وجود آورند. این فیلم تریلری خفقان‌آور است که داستان آن در مجتمعی آپارتمانی در لس آنجلس می‌گذرد…

با پرداخت به موضوعات جذابی مانند فرقه‌ها و جوامع آرمان‌گرایانه، دیوید مارمر تا حدودی داستان بقای سرگرم‌کننده‌ای را ساخته است که در آن تلقین‌های روانی از ریشه‌های آن پیشی می‌گیرند و تبدیل به شکنجه می‌شوند. بلوم بیش از حد شیرین و دوست‌داشتنی است و صحنه‌های ترسناک فیلم خیلی متداول و معمولی هستند که بتوانند باعث وحشت بیننده شوند. با همه این‌ها پایان‌بندی فیلم قابل قبول و خوب است.

 

Variety / دنیس هاروی: 50

این نوستالژی معمول از زمان گذشته و دوران ایده‌آل ساده‌تری که جوامع می‌توانستند همه نیازهای شخصی یکدیگر را تامین کنند می‌تواند دچار انحراف شود و ایدئولوژی‌های فاشیستی را به تصویر بکشد؛ اعتقادی که تاحدودی در فیلم 1BR نیز وجود دارد.

دیوید مارمر در اولین فیلم سینمایی‌اش از قابلیت‌های این مضامین در قالب یک استعاره سیاسی مناسب خیلی استفاده نمی‌کند. او از فرصت‌ها و تکنیک‌های دیگر هم مانند تعلیق، درگیری کاراکتر و استایل سینمایی نهایت استفاده را نمی‌برد. با همه این‌ها بنیاد و اساس داستان به اندازه‌ای جذاب است که فیلم ترسناک 1BR را به موفقیتی شایسته برساند.

فیلم ترسناک 1BR

در این مقاله بعد از مرور داستان و معرفی بازیگران فیلم 1BR 2019، به نقد و بررسی این عنوان پرداختیم. آیا شما این فیلم را تماشا کرده‌اید؟ اگر از طرفداران فیلم‌های ترسناک هستید، در ابتدای همین مطلب می‌توانید برای دانلود فیلم یک بی آر اقدام کنید. اگر هم این اثر را تماشا کرده‌اید، در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402